Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ruokailette vain kolmesti päivässä, mitä ihmettä syötte?

Vierailija
28.01.2015 |

Ja kuinka paljon? Jotkut palstan mukaan syövät vain kerrankin päivässä, millaisia määriä tuollaisella rytmillä syödään päivittäin jotta jaksaa?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin läskiksi syömällä kerran pari päivässä. Usein ensimmäinen ateria oli päivällinen ja se olikin sitten valtava.

Nykyisin syön aamulla esimerkiksi kaksi paria ruispalaa, margariinilla, juustolla, leikkeleillä ja  millä milloinkin, tästä tulee noin 600kcal. Lounas on normaali työpaikkalounas tai eväät, jälleen noin 600kcal. Ja kotona syödään vielä päivällinen, noin 600kcal. Vielä voi syödä jotain välipalaa ja iltapalaa, josta tulee neljäs 600kcal. Joskus joku aterioista voi olla raskaampi tai kevyempi tai jäädä kokonaan pois.

Vierailija
62/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pärjäsin ennen hyvin kolmella ruokailulla, mut nyt raskaana olessa tuntuu että on koko ajan nälkä, joten syön välipaloina hedelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuulu tähän ryhmään, sillä syön päivällä välipalaksi jonkun hedelmän, eli neljästi. Vastaan silti. Runsas aamupala, esim l1.eipää, jugurttia, marjoja ja vihanneksia, tai 2. puuroa, raejuustoa, marjasoppaa, hedelmä, tai 3. munakas, jossa täytteenä esim. raejuustoa/kinkkua/herkkusieniä, vihanneksia, jugurttia, marjoja tai hedelmiä 6-7 välillä tai 4.leipää, leikkelettä/juustoa ja sitten jotain edellisistä lisäksi.  Jogurtti on aina maustamatonta, joskus tilalla rahkaa ja annos reiluhko.

10 aikaan alkaa jo olla vähän nälkä, mutta n. klo 11 syön lounaan, eväinä töissä. Se on usein kevyehkö, esim. runsas kasvissalaatti, jossa kohtuulliseti jotain suolaista lisuketta tai kasvissosekeitto tai joku muu kasvisruoka sekä hapankorppuja sekä hedelmä tai tomaattia. 14 aikaan syön jonkun hedelmän.

Kotona syön sitten päivän runsaimman aterian, joko heti töiden jälkeen tai käyn salilla ensin suoraan töistä. Jos menen salille, välipalahdelmäni syön vasta ennen sitä ja se on joku iso banaani. Lounas on tavallista kotiruokaa, joka sisältää paljon kasviksia. Se on aina runsas annos, sisältää kasviksia sekä lämpimänä että raakana. Hiilariosuutta siinä on vähän, esim. yksi peruna tai pieni annos jotain höttöhiilaria, mutta täysjyväversiona. 

Juon vain vettä ja kahvia, mutta aamulla lasillisen tai puolikkaan hedelmätäysmehua. 

Kevyesti tulee syötyä kasviksia kilo päivässä.

Vierailija
64/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla soijalattea ja monta isoa lasillista vettä. Sillä pärjää hyvin lounasaikaan, jolloin syön ison lautasellisen ruokaa, johon kuuluu aina paljon kasviksia ja joku vegaaninen proteiininlähde. Päivällisen syön aika myöhään, jolloin ei ole enää nälkä ennen nukkumaanmenoa. Esimerkiksi tänään se oli lautasellinen perunaa, papuja ja itsetehtyä salsaa.

Salaisuuteni on mirtazapiini, joka hidastaa aineenvaihduntaa niin paljon, että tuntuu että lihon jos edes katson keksirasiaan päin. Tällä ruokavaliolla paino pysyy tasaisena, ei nouse eikä laske.

Kyseinen lääke on todellakin hankala painonhallinnan kannalta. Olet varmaan kasvissyöjä?

Vierailija
65/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ateriaa syön minäkin. Tänään aamiaisella leipäviipale, jonka päällä oli kinkkua, juustoa ja tomaattia, jugurttia, omenamehua, maitokahvi ja yksi appelsiini.

Lounaalla kasvissosekeittoa, sämpylä, jonka välissä metwurstia, salaattia ja kurkkua. Juomana vettä, jälkkärinä mandariini ja kahvi.

Päivällisellä osso buccoa ja risottoa, salaattia, juomana punaviini. Jälkkärinä vain kahvi ja kaksi Lindtin "suklaapalloa".

Vierailija
66/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun vetää kunnon annoksen kaurapuuroa marjakeiton kera sillä jaksaa vaikka koko päivän jos ei tee suunnattoman raskasta työtä.

Vierailija
67/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätessä puuro, iltapäivällä lämmin sapuska, illemmalla syön sitä samaa sapuskaa.

Välillä toki hedelmiä välipalaks. Ei tuu paljon talvella energiaa kulutettua, vielä työttömänäkin. Hyvin pärjää :D

Vierailija
68/86 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että mulle sopii myös parhaiten tuo kolme ateriaa päivässä -rytmi, "pienet" annokset usein ei anna kylläisyyden tunnetta, houkuttelee napostelemaan ja vain lihottaa, koska ei ne annokset niin pieniä kuitenkaan ole.

Aamulla klo 8 lautasellinen kaurapuuroa, päällä mitä milloinkin, yleensä mehukeittoa, hedelmää ja pellavan tai muita siemeniä. Päivällä klo 11-12 välillä lounas, joka useimmiten on keitto + lisukkeita (banaani/avokado/rahka/riisikakkuja tms.)  Illalla 18-21 välillä syön mitä milloinkin, jotain wokkiruokia, munakasta, leipää, pihviä + salaattia tms. Käynnissä on pienoinen elämäntapamuutos joten nyt olen tavallista enemmän kiinnittänyt huomiota ruuan laatuun (ei höttöhiilareita tai turhia herkkuja, sitäkin enemmän hyviä rasvoja ja terveellistä, täyttävää ruokaa) joten nälkä ei tosiaan ole päässyt yllättämään.

Vierailija
69/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet 3:sti syövät ovat kuitenkin luetelleet lisäksi välipalat ja iltapalat:D Eli 5 ateriaa.....

No tottahan se on omallakin kohdalla, joskus tulee otettua leipäpala tai smoothie illalla ja kahvikupillinen toki joka ilta. Mutta muuten:

- aamulla rasvattomaan piimään marjasmoothie, maitokahvi

- lounas kasvissosekeittoa tai ruisleipää tonnikala-avokadoseokselle tai joku salaatti

- päivällinen kotiruokaa pieni annos.

Lisäksi tosiaan pari mukillista kahvia päivän mittaan.

Mä olen tosi pieniruokainen vaikka painankin 63 kg (164cm)

Vierailija
70/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että te, jotka rukoilette kerran päivässä, mitä syötte?

Ja mietin, ja mietin, että mitä kummaa ne liittyy yhteen .

Vierailija
71/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on syödä 3 ateriaa päivässä ja tuntea vähän nälkääkin välissä, kuin koko ajan mussuttaa jotain pikku ateriaa.

Vierailija
72/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen nainen ja omistan hyvän vartalon:) syistä että syön aamulla puuron + leipää 1kpl, töissä päivällä pienen välipalan ja illalla viiden kuuden aikaan normaalia kotiruokaa aina ruisleivän kanssa. Maitoa juon ja hedelmiä syön lisukkeena. Ei tarvitse jos ei halua lenkillä juosta ja laihduttaa;)

Vierailija
73/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen nainen ja omistan hyvän vartalon:) syistä että syön aamulla puuron + leipää 1kpl, töissä päivällä pienen välipalan ja illalla viiden kuuden aikaan normaalia kotiruokaa aina ruisleivän kanssa. Maitoa juon ja hedelmiä syön lisukkeena. Ei tarvitse jos ei halua lenkillä juosta ja laihduttaa;)

Lisäys.. Niin ja siis olen 172cm ja painan 62kg.

Vierailija
74/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä osannut tuota "syö viidesti päivässä"-meininkiä. Teininä ja parikymppisenä söin vain kahdesti päivässä. Ei vieläkään ole niin kovin usein nälkä, pärjään kyllä pelkällä päivälliselläkin.

Eilen söin (ajat on noin suunnilleen):

-  klo. 11.00 kaksi palaa kauraleipää, päällä juustoa ja kurkkua

- klo. 16.00  banaani ja pakastemansikoita jogurtilla+ puolikas fetapasteija

- klo 20.00 kermaperunoita n. 200g ja kasa salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, sipuli, paprika, juusto)

Aamupalaa en syö kuin hotelleissa (NAM :D), muutoin vedän vaan pari kuppia kahvia.

Ikää 25 ja BMI 20.

Vierailija
75/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla smoothie (banaani, omena, turkkilainen jogurtti, inkivääri, mustikoita, herukoita, pinaatti, minttu)

Pari palaa ruisleipää voilla, 2 keitettyä munaa

12-14 aikaan lounas esim. Keittoa (esim. linssi, tomaatti, kala, kasvissose) tai esim. Parsakaalia keitettynä ja paistettua seitä tai lohta, täytettyjä paprikoita, kaalikääryleitä..,

Jos jää nälän tunnetta niin lisäksi pähkinöitä/ hedelmiä/ marjoja

17-19 aikaan päivällinen joka samaa tyyliä kuin lounas.

Tuosta aamusmoothiesta tulee n. 1/2 litraa ja se antaa kylläisen olon. Joka aterialla syön niin paljon kuin mahtuu. ( mutta suurimmaksi osaksi kasviksilla)

En syö ennen nukkumaan menoa, vaikka jos joskus tuntuisi että voisi jotain pientä ottaa.

167/57

Vierailija
76/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä syön, nälkä vain iltaisin, eikä mitään jättiannosta. Leipää, juustoa/ pastaa, gratiinia ja rahkaa tms. Olen kasvissyöjä. Ei mua heikota tai väsytä päivisin.

Vierailija
77/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen suuhuni pistänyt:

aamulla 1 kuppi teetä maidolla

lounas: n. 3 dl kaalipataa, jauhelihana 9,5% naudan jauheliha, lasi vettä

päivällinen: 1,5 porsaankyljystä, n.1dl kermakastiketta, n. 3dl kruunuvihanneksia höyrytettynä

Lisäksi vettä päivän mittaan paljon.

Kamala ähky on tuon päivällisen jäljiltä, en usko että jaksan yhtään mitään enää tänään.

Kuulostaa ruokina oikein hyviltä ja ravitsevilta, mutta miksi söit ähkyyn? Oliko liian hyvää? :-)

Vierailija
78/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ruokailukerrtaa sopii mullekin. Aamulla proteiinirahka, lounaaksi esim tonnikalaa ja raejuustoa, ja päivälliseksi lämmin ruoka salaatteineen. Ei oo nälkä.

Vierailija
79/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

(78) Joo, huomasinkin, että oli viime vuodelta tuo lainaamani teksti.

Vierailija
80/86 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen söin vain vähän ennen salia tai lenkkiä ja sitten kunnon ruoka illalla joskus yhdentoista aikaan. Ei tainnut olla terveellistä, sillä lihoin aika paljon. Jos lihava syö niin se on hyvä. Ennen tuli sellainen olo, että kaikki arvostelevat enkä siksi syönyt muiden nähden. Aineenvaihdunta oli varmasti aivan pielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän