5-vuotiaalle ADHD-lääkitys
Onko kokemuksia? Onko tavallista? Sivuvaikutuksia? Kauanko joutuu syömään? Mieheni pojalle aloitettiin juuri.
Kommentit (7)
Toivon että lääkityksen rinnalle tulee terapiaa ja kuntoutusta ja tavoitteena on että poika oppisi coping keinoja joilla joskus hallita tilaansa. Jos ei, niin vaatikaa vaatikaa vaatikaa. Tuon ikäinen kuntoutuu, lääkitys on turha ilman hoitoa.
Mun pojalla aloitettiin kun täytti viis. Päiväkodista yrittivät saada lapselle lääkitystä jo aiemmin. Lääke auttaa keskittymään, meillä ei vähennä impulsiiivisuutta eikä ylivilkkautta ollenkaan.
Itse kieltäydyin lapseni kohdalla lääkityksestä vaikka psykologi sitä olisi tytölle kauhean mielellään määrännyt ja erityisluokallekin tarhasta olisivat kovasti halunneet. Ihan tavallisella luokalla on jo kolmatta vuotta ja saa tehhostettua tukea. Ihan hyvin pärjännyt.
@7: Mitä tehostettu tuki teillä käytännössä tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:41"]
Onko kokemuksia? Onko tavallista? Sivuvaikutuksia? Kauanko joutuu syömään? Mieheni pojalle aloitettiin juuri.
[/quote]
Jos henkilöllä on ADHD, lääkitystä syödään koko loppuelämä jos halutaan oireiden pysyvän kurissa.
Näinkö on? Luulin että lapsuusiän ADHD voi lieventyä niin, että lääkityksen voi joskus ajan kanssa jopa lopettaa. Olin itse vähän yllättynyt, että lääkitys määrätään jo 5-vuotiaalle. Mutta kai parempi liian aikaisin kuin liian myöhään. Vai...?
5-vuotiaalla lääkitys? Ei kovin tavallista.
Lääkkeitä syödään sen aikaa kun on tarvis, toiset koko elämän. Yleensähän oireet lievittyvät iän myötä ja toivon mukaan nuori löytää arkeaan helpottavia toimitatapoja.