Te jotka ruokailette vain kolmesti päivässä, mitä ihmettä syötte?
Ja kuinka paljon? Jotkut palstan mukaan syövät vain kerrankin päivässä, millaisia määriä tuollaisella rytmillä syödään päivittäin jotta jaksaa?
Kommentit (86)
Tänään olen suuhuni pistänyt:
aamulla 1 kuppi teetä maidolla
lounas: n. 3 dl kaalipataa, jauhelihana 9,5% naudan jauheliha, lasi vettä
päivällinen: 1,5 porsaankyljystä, n.1dl kermakastiketta, n. 3dl kruunuvihanneksia höyrytettynä
Lisäksi vettä päivän mittaan paljon.
Kamala ähky on tuon päivällisen jäljiltä, en usko että jaksan yhtään mitään enää tänään.
Tänään esim aamupala: 2 kuppia kahvia kermalorauksella, berocca pore, 2 keitettyä kananmunaa 5 palalla sipulisilliä, pieni tomaatti
Lounas töissä: Eilistä ruokaa eli keitettyjä vihreitä papuja ja tomaattista jauhelihasoosia. Jälkkäriksi kermakahvi ja pala leipäjuustoa.
Joskus kuuden aikaan syödään perheen lempparia eli kanasalaattia (jota otan ison kasan) jossa vain cosmopolitan salaattia, paistettuja ja maistettuja kanan filepihvejä pilkottuna(kanaa 800g kolmelle henkilölle), punasipulia ja kurkkua. Päälle kunnon ceasarkastiketta, tätä otan myös huomenna töihin lounaaksi jos jää. Muut syö patongin kera, minä otan jälkkäriksi pienen kourallisen pähkinäsekoitusta.
Vettä juon päivittäin n.3 litraa.
Minä syön yhdesti viikolla lämpimän ruuan ja kahdesti viikonloppuna,kun sillon on aikaa touhuta keittiössä. Syön ihan normaaleja ruokia ja annokset on paljon pienempiä kuin kolmesti päivässä syövällä miehellä.
Syön aamulla yleensä puuroa, jugurttia ja hedelmän. Joskus syön munakkaan, riisiä, vihanneksia...(leipää en pysty syömään kun maha ei kestä joitakin viljoja)
Lounaaksi ja päivälliseksi ihan perusruokaa, mutta aika isot annokset.
Aterioiden välissä juon vettä tai teetä.
Aamulla syön joko munakasta esim. juusto-kasvistäytteellä tai turkkilaista jugua+siemeniä, pähkinöitä ja marjoja. Lisäksi joku hedelmä, tänään meni verigreippi. Annos on iso, mutta ei mikään jättimäinen.
Tänään söin lounaaksi broilerpihvin, uunikasviksia ja salaattia. Illalla seitsemän aikoihin syön päivällisen, tänään uunilohta ja höyrytettyjä kasviksia, sipuli-voisulaa ja salaattia. Jälkkäriksi varmaan marjoja ja kermavaahtoa.
Harrastan joka päivä tunnin liikuntaa ja lisäksi teen n. 5-7 km kävelylenkin tai joogaan tunnin. Hiihto- tai lumikenkälypäivinä joogaan, sisäliikuntapäivinä (jumppaa, kuntosalia, sulkapalloa tai vesijuoksua tai kesällä pyöräilyä) käyn kävelyllä.
46 v, 170 cm ja 60 kg.
Töissä syön lounaan, ihan tavallista ruokaa kasviksien kanssa, annos ihan normaali.
Illalla sitten syön uudestaan kuten lounaallakin, eli tavallista ruokaa, mutta pienemmän annoksen. Joskus vaan pari paahtista...
Aamulla puuroa ja kahvi, päivällä ruisleipä,kalaa ja kasviksia, illemmasta kananuudeliwokkia, illasta rahkaa ja mustikoita ja ennen nukkumaan menoa 2munan munakas voissa paistettuna! Ja on koko ajan silti nälkä 3-5h välein. 170/55,nainen
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:03"]Aamulla puuroa ja kahvi, päivällä ruisleipä,kalaa ja kasviksia, illemmasta kananuudeliwokkia, illasta rahkaa ja mustikoita ja ennen nukkumaan menoa 2munan munakas voissa paistettuna! Ja on koko ajan silti nälkä 3-5h välein. 170/55,nainen
[/quote]
Niin, tuossa on 6 ateriaa, miten tämä kommentti liittyy tähän ketjuun?
Minä syön yleensä kerran päivässä, ja sekin voi usein olla vaikka yksi roiskeläppä tai nuudelipaketti. Tänään varmaan paistelen pari pottua ja voisin ehkä syödä puolikkan lenkin verran vaikka.
Hampaiden kannalta on parempi, että syö enemmän kerralla, mutta ei niin usein. Viisi syöntikertaa päivässä on viisi happohyökkäystä.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:03"]
Aamulla puuroa ja kahvi, päivällä ruisleipä,kalaa ja kasviksia, illemmasta kananuudeliwokkia, illasta rahkaa ja mustikoita ja ennen nukkumaan menoa 2munan munakas voissa paistettuna! Ja on koko ajan silti nälkä 3-5h välein. 170/55,nainen
[/quote]
Onko ihme, että on nälkä, kun syöt aamusta iltaan noin paljon hiilareita? Jos et halua syödä yhtä mittaa, niin hiilarit vähemmälle ja kasviksia & rasvaa tilalle.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:03"]Aamulla puuroa ja kahvi, päivällä ruisleipä,kalaa ja kasviksia, illemmasta kananuudeliwokkia, illasta rahkaa ja mustikoita ja ennen nukkumaan menoa 2munan munakas voissa paistettuna! Ja on koko ajan silti nälkä 3-5h välein. 170/55,nainen
[/quote]
Niin, tuossa on 6 ateriaa, miten tämä kommentti liittyy tähän ketjuun?
[/quote] anteeksi, pointti oli kummastella muiden syömisten vähyyttä, kun itse olen pieni ja siro nuori nainen,että miten suuri osa on kuitenkin sitten tankkeja!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:03"]
[/quote]
Onko ihme, että on nälkä, kun syöt aamusta iltaan noin paljon hiilareita? Jos et halua syödä yhtä mittaa, niin hiilarit vähemmälle ja kasviksia & rasvaa tilalle.
[/quote] no ikäiseni ystävät syövät vaaleaa leipää, riisipiirakoita,nakkeja,valmislihapullia, mcdonaldsissa,limpparia ja sipsiä yms kauheeta,minä luulin että syön Suht hyvin ja monipuolisesti, en ole koskaan laihduttanut ja urheilen 3-4krt viikkoon n.tunnin (sali/lenkki). En ole millään jutan dieetillä missä syödään niitä jauhoja joka välissä!:) kuinkas pitää syödä jos tämä on ihan huonosti syöty?:)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:03"]
[/quote]
[/quote] no ikäiseni ystävät syövät vaaleaa leipää, riisipiirakoita,nakkeja,valmislihapullia, mcdonaldsissa,limpparia ja sipsiä yms kauheeta,minä luulin että syön Suht hyvin ja monipuolisesti, en ole koskaan laihduttanut ja urheilen 3-4krt viikkoon n.tunnin (sali/lenkki). En ole millään jutan dieetillä missä syödään niitä jauhoja joka välissä!:) kuinkas pitää syödä jos tämä on ihan huonosti syöty?:)
[/quote] yksi syy on myös Se että minulla on pieni vatsalsukku ja syön kerralla vähän,jos syön ison annoksen,tulen huono vointiseksi ja väsyneeksi! Ja mä oon kyllä hyvin pirtee yleisesti ottaen näin. Nälkä onniin yksilöllistä tapoineen ja totuttuine rytmeineen!
Tänään
aamu: cappuccino täysmaitoon
lounas: duunissa salaatteja, sianlihakuutioita, leipäviipale, hedelmäsalaattia
illalla päivällinen: salaattia, pastaa feta-kasviskastikkeella, jälkkäriksi jokunen suklaapala
2x päivässä syön. Lounaan ja iltapalan. Mitä milloinkin. Viikonloppuna 3x ja se on yleensä jotain herkkua se kolmas
lounas esim. keitto+ pari näkkäriä+ suklaata tai kastike+peruna/riisi/pasta+salaattia. Jotain kiusausta ja leipaa. Tai leipää ja hedelmiä.
Illalla esim. pari leipaa tai samaa, kuin luonaalla.
Mulla ei tosiaan ole mitään ruokalistaa jota noudatan syön mitä on tai mitä tekee mieli.
Ei ole nälkä. Eikä ehtisi edes enempää.
Tänään olen syönyt yhden sittarin patongin yhdentoista aikaa, vielä ei ole nälkä.
Kello 15-16 joku lämmin ruoka.
Kello 21-22 joku iltapala, leipää, jugurttia tai hedelmä.
Joskus satunnaisesti noiden välillä jotain pientä, hedelmää, kiisseliä, jugurtti tjn. Aika harvoin, kun unohdan.
Syön vain silloin, kun on nälkä, ei jaksa koko ajan puputtaa.