Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomaattien hiplaajat kaupassa...

Vierailija
28.01.2015 |

Valitettavasti teen tätä, en halua huonoja ostaa :( muitakin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:40"]

Siinäpä hiplaatte. Olen lopettanut irtotomaattien oston, koska en halua sairastua toisten räkimistä tomaateista. Ihanko todella joku luulee, että tomaateista saa bakteerit pois pesemällä, haha...

[/quote]

Juu kun ei lähde käsistäkään kuin joku 90% vaikka niitä hinkkaa parikymmentä sekuntia, ja kukapa pesisi tomaatteja edes kymmentä sekuntia yhtä voimalla ja pesuaineen kanssa... Taitaa olla vähän yhtä tyhjän kanssa se virauttaminen. Kyllä siinä jää altistusta jäljelle varmasti riittämiin vaikkei kaikki paskasormet niitä hieroisikaan.

Vierailija
22/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:32"]

Nehän pestään ennen syömistä. Kuten perunat, porkkanat, omenat (jollei kuori), ...

[/quote]

jos kuorii pesemättä niin ne basillithan siirtyvät käsien ja veitsen mukana sisäosiin kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä hiplaatte. Olen lopettanut irtotomaattien oston, koska en halua sairastua toisten räkimistä tomaateista. Ihanko todella joku luulee, että tomaateista saa bakteerit pois pesemällä, haha...

[/quote]

Ihanko todella joku luulee, että ne kasvatetaan ja poimitaan steriileissä olosuhteissa? :-D Edes ne pakatut? Voi juma. Siellä Manolot ja Gustavot kaivaa takapuoltaan ja poimii tomaatteja. Kasvukautena niitä suihkutetaan lantavedellä. Nam.

Vierailija
24/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei hipalilu haittaa. Mutta hiljattain näin omenoiden kimpussa vanhemman naisen joka otti omenan käteen, katseli sitä ja sitten haistoi jokaista ottamaansa omenaa! Siis ihan kiinni nenään. Ja jos ei kelvannut niin laittoi takaisin. Se oli jotenkin etovaa.

Vierailija
25/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kokeilen että ne ovat tarpeeksi napakoita ja että ei ole hometta yms, mutta en puristele lössöiksi niitä.

Vierailija
26/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:33"]

Minäkin nyplään tomaatteja, ja puristelen kaikki muutkin kun en halua pehmeitä :(

[/quote]

Meillä päin tomaatit ovat yleensä kivikovia. Sellaisia en osta, vaan hiplaan esiin ne sopivasti pehmeät.

Vierailija
27/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen haittaa yhtään! Se haittaa ja ällöttää kun näin tänään kun yks mies kosketteli ja valikoi käsin tuoreita sämpylöitä tiskiltä. Siinä on ottimet sitä varten..

Vierailija
28/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:16"]

[/quote]

Juu kun ei lähde käsistäkään kuin joku 90% vaikka niitä hinkkaa parikymmentä sekuntia, ja kukapa pesisi tomaatteja edes kymmentä sekuntia yhtä voimalla ja pesuaineen kanssa... Taitaa olla vähän yhtä tyhjän kanssa se virauttaminen. Kyllä siinä jää altistusta jäljelle varmasti riittämiin vaikkei kaikki paskasormet niitä hieroisikaan.

[/quote]

Mulla kelluu tomaatit vesiastiassa kylvyssä, ja hinkkaan niitä kevyesti käsin juoksevan veden alla ennen syömistä. Aina sama kohtelu.

Vierailija
29/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Ihanko todella joku luulee, että ne kasvatetaan ja poimitaan steriileissä olosuhteissa? :-D Edes ne pakatut? Voi juma. Siellä Manolot ja Gustavot kaivaa takapuoltaan ja poimii tomaatteja. Kasvukautena niitä suihkutetaan lantavedellä. Nam.

[/quote]

Joo, tottakai tiedän nuo poimintaolosuhteet, mutta tuore bakteeripinnoite, jonka tomaatit saavat kaupoissa, on todella jo ajatuksena niin kammottava, että en vain pysty ostamaan irtotomaatteja. Kun tietää esim. ihmisten vessakäyttäytymisen jne. niin ei kertakaikkiaan, hyi...

Vierailija
30/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:26"]

Ei tuollainen haittaa yhtään! Se haittaa ja ällöttää kun näin tänään kun yks mies kosketteli ja valikoi käsin tuoreita sämpylöitä tiskiltä. Siinä on ottimet sitä varten..

[/quote]

Mitä eroa on kosketella tomaatteja tai sämpylöitä?

Vierailija
31/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin henkilön, joka ensin kaivoi tovin nenää ja tämän jälkeen alkoi valikoimaan tomaatteja..

Vierailija
32/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin yhdelle nyrpeän näköiselle akalle sanoa ettei ne tomaatit siitä kovene vaikka kuinka puristelee kymmentä ennen kuin valkkaa sen yhden.

Muutenkin en oikein ymmärrä miten epäherkkä tuntoaisti joillakin ihmisillä oikein on. Itse tunnen jo suunnilleen käteen ottamalla onko joku kypsä tai raaka tai mitä se on. 

Vierailija
33/33 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:26"]

[/quote]

Mitä eroa on kosketella tomaatteja tai sämpylöitä?

[/quote]

Tomaatit voi edes jotenkuten pestä, leipiä ei.