Jouluapua?
Osaako joku neivoa mistä saisi jouluapua, oikeasti jäin kaiken ulkopuolelle enkä yleensä hae apua:/ onhan täällä turun suunnalla leipäjonoja mutta ei niistä lahjoja saa:( seurakuntien lahjojen saajat jo päätetty:( ei mun pojat paljoa haluais mutta kaikki on kääntynyt päälaelle loppu vuodesta:( mutta myös pyydän että älkää olko ilkeitä, haluaisin vain tietää miten saisin pojilleni joulun, itse en halua muutakuin lasten hymyn aattona:)
jäin yllättäen työttömäksi viime kuussa:(
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä8204 kirjoitti:
En kuulu työttömyyskassaan:( ja lomarahoja ei juuri ollut kertynyt, ulos ottaja vei mun palkoita 1/3 ja kaikki rahat mitä on tullut ja tulee niin menee laskuihin:( kelanpöivärahaa rupean kyllä saamaan ja aktiivisesti töitä etsin:(
Miksi joku eu kuulu kassaan? Ja kuka ne ulisotot on sulle hankkinut?
Sanotaanko että on yksi syy siihen ettei lasten isä ole elämässämme... osottain ihan omaa tyhmyyttä:( ja saanpahan edes sitten kelan päivärahaa
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Ei ollut sopivia vaatteita, mun 13 ja 14 vuotiaitten jalan koot 45:( ja vaatekoot s...
Kato Torin annetaan osasto, myös aikuisten puoli.
Seuraan aktiivisesti:)
Apuna ry! Sinne yhteyksiä, auttanut monia kohdennetusti.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa vain helsingissä:(
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Ja harkinnan varaista ei saa turussa ainakaan ilman toimeentulotukea:(
Soita sosiaalitoimeen ja kerro tilanne.
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa vain helsingissä:(
Auttavat muuallekin ja ohjaavat toisiin avustusjärjestöihin
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Minulla ei ole facebookkia:( ihan kylläkin hyvästä syystä:(
Hyvä syy varmaan on, enkä suoranaisesti kannusta facebookkaamaan, mutta voisitko perustaa vaan täysin kuvattoman tilin, missä mikään ei ole julkista, ja käyttää sitä vain ja ainoastaan siihen, että katsot olisiko lähiseudulla apuryhmiä + Facebook-roskalava tms? Eihän sitä muuhun tarvi käyttää eikä ketään kavereita hyväksyä (ja voit käyttää sitä esim kirjaston koneella jos sun kone/kännykkä ei oo riittävä?
Oon sitäkin miettinyt, monessa on vain lukenut säännöissä ettei saa olla feikkitiliä, ja ihan oikeasti en voi tehdä omaa:'( rupean vähän olemaan jo epätoivoinen:(
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Oon sitäkin miettinyt, monessa on vain lukenut säännöissä ettei saa olla feikkitiliä, ja ihan oikeasti en voi tehdä omaa:'( rupean vähän olemaan jo epätoivoinen:(
Mut jos sä oot "Viivi Maria putkonen (os Virtanen)ä" niin voithan sä olla se sun ei -käyttönimi maria putkonen tai Maria Virtanen ja tosiaan se ei ole feikkitili jos ei käytä sitä spämmäämiseen vaan ihan omana ainoana tilinäsi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Mut jos sä oot "Viivi Maria putkonen (os Virtanen)ä" niin voithan sä olla se sun ei -käyttönimi maria putkonen tai Maria Virtanen ja tosiaan se ei ole feikkitili jos ei käytä sitä spämmäämiseen vaan ihan omana ainoana tilinäsi.
Tarvitsee tehdä, kiitos:)
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Tarvitsee tehdä, kiitos:)
Jos oot jo FB ja jos olit Turusta päin niin esim viime vuonna Nick's food and design -ruokapaikka lahjoitti ihania ruokakasseja vähävaraisille ennen joulua. En kyllä Tiedä tästä sen enempää.
Käsittääkseni myös esim Turun Seudun Työttömät on järjestänyt jotain (ennen joulua) jouluruokailuja, joten niistäkin kannattaa etsiä tietoa FB/netti.
Yllätys yllätys ettei mikään ehdotus kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys yllätys ettei mikään ehdotus kelpaa.
Luitko edes apn vastaukset?
Hänhän on useammasta vinkistä kiittänyt, toisista kertonut jo olevan käytössä (esim tarkkailee Torin lahjoitetaan).
Mikä apn kommentti sinun mielestä on "mikään ehdotus ei kelpaa"?
Seurakunnista esim. Vapaakirkko voi saada myös apua.
Ap, jos olet vielä kuulolla.
Naapuriketjun inspiroimana: mitä sinun jouluyllätyspussistasi toivoisit löytyvän? (Siis 'lämpimässä säilyvää' eli 'kylmä/pakastetuotteet poislukien' 10-tuotetta)
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos olet vielä kuulolla.
Naapuriketjun inspiroimana: mitä sinun jouluyllätyspussistasi toivoisit löytyvän? (Siis 'lämpimässä säilyvää' eli 'kylmä/pakastetuotteet poislukien' 10-tuotetta)
Joulusuklaata,pipareita,glögiä,limppua,satsumia,riisipuuroa,kanelia,sokeria, luumumarmeladia:)
Velkaneuvoja tarvittaisiin elämänhallinnan ongelmiin. Miksi ihmeessä et kuulu työttömyyskassaan??
Diakoni auttaa seurakunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Velkaneuvoja tarvittaisiin elämänhallinnan ongelmiin. Miksi ihmeessä et kuulu työttömyyskassaan??
Olen menossa palaveriin ensi viikon torstaina😔 ja en oikeasti tiedä miksen liittynyt mihinkään😔 ja olen seurakunnalta saanut maksimiavun🥺🥺
Käyttäjä8204 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa palaveriin ensi viikon torstaina😔 ja en oikeasti tiedä miksen liittynyt mihinkään😔 ja olen seurakunnalta saanut maksimiavun🥺🥺
Mikäs fiilis palaverista?
Saitko jotain kättä pidempää siihen, miten selvitä arjen pyörityksestä?
Kato Torin annetaan osasto, myös aikuisten puoli.