Jouluapua?
Osaako joku neivoa mistä saisi jouluapua, oikeasti jäin kaiken ulkopuolelle enkä yleensä hae apua:/ onhan täällä turun suunnalla leipäjonoja mutta ei niistä lahjoja saa:( seurakuntien lahjojen saajat jo päätetty:( ei mun pojat paljoa haluais mutta kaikki on kääntynyt päälaelle loppu vuodesta:( mutta myös pyydän että älkää olko ilkeitä, haluaisin vain tietää miten saisin pojilleni joulun, itse en halua muutakuin lasten hymyn aattona:)
jäin yllättäen työttömäksi viime kuussa:(
Kommentit (47)
All rekryaa postinlajittelijat joulusesonkiin
Vierailija kirjoitti:
No jos olet ulosotossa niin ei se sun tilanne oo huonontunutkaan
Koska ne teinit hakisi jouluapulaisen töitä ja tekisi itse rahaa niin että itse bovine ostaa mitä haluaa
Voin toki olla väärässä, mutta jotenkin tuntuu, että tällaisilla neuvoilla ollaan vähän myöhässä. Ainakin yhteen tuntemaani firmaan jouluapulaiset otettiin jo lokakuussa, harvaan paikkaan kesken joulusesongin varmaan enää ketään otetaan. Ja mihin 14-vuotias pääsee, ei ainakaan postiin eikä kauppaan.
Sol hakee nytkin postinlajittelijoita moniin kaupunkeihin
Teinit ei maksa edes veroa pikkutuloista
Vierailija kirjoitti:
Sol hakee nytkin postinlajittelijoita moniin kaupunkeihin
Teinit ei maksa edes veroa pikkutuloista
Ensinnäkin: teinit voi toki hakea oman kykynsä mukaisia töitä, mutta 13 ja 14 vuotiaitten teinien ensisijainen tehtävä on kyllä opiskelu ja kyllä vanhempien tulee se elämä kustantaa niin että he saavat vielä olla lapsia ja pelata myssylätkää vapaa-ajalla, tai mitä nyt kaverien kanssa tekisivätkään.
Toisekseen, töitä, edes postin lajittelua, ei voi tehdä "oman aikataulun mukaan" vaan työnantajan tarpeen - ja juuri silloin nuorten tulee istua koulun penkillä. Toki, jos noita töitä on tarjolla, ap varmaan ottaa vinkistä kiinni ja hakee niitä itselleen, jos on kerran kaiken yhteiskunnan rahallisen tuen ulkopuolella eli ei tarvitse pelätä mitään karensseja tmv.
Kolmanneksi - kukaan ei maksa veroja pikkutuloista. Ja jos teini tai kukaan tuloistaan maksaa niin silloinhan asiat on tulojen osalta jo hyvin?
Minkälaisia lahjoja ne lapset nyt siis odottavat? Voisiko meidän perhe auttaa jotenkin? Mihinkään puhelimiin ei ole varaa, mutta jotain pientä voitaisiin ostaa. Ollaan turkulaisia. Laita sähköpostia mulle. Hevosnainen3@hotmail.com
No jos olet ulosotossa niin ei se sun tilanne oo huonontunutkaan
Koska ne teinit hakisi jouluapulaisen töitä ja tekisi itse rahaa niin että itse bovine ostaa mitä haluaa