Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4882)
En tiedä on tinder jotenkin oleellisesti muuttunut viimeisen kolmen vuoden aikana, kun itse siellä viimeksi olin, mutta jotenkin huono ihmistuntemus pitää olla kuin noin huonoja matcheja hänellä. Ehkä Inari on vaan kokematon. Esim merkkivaatteet eivät kerro elämänhallinnasta mitään. Monesti päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Inari poisti tinderin, joten mistä hän nyt saa seksiseuraa?
Onhan sillä Masa. Sillä luultavasti poistikin. Viettävät öitä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inari poisti tinderin, joten mistä hän nyt saa seksiseuraa?
Onhan sillä Masa. Sillä luultavasti poistikin. Viettävät öitä yhdessä.
Onko sanonut niin :O
Tosi monelle pitkään parisuhteessa olleelle deittimaailman julmuus tulee katalana yllätyksenä. Eron jälkeen mennään innoissaan deittisaiteille. Ajatellaan, että tarjontaa piisaa ja sieltä vain valitaan kermat päältä ja lempataan loput. Deittaillaan niitä kiinnostavimpia muutama kuukausi ja kun itse ollaan valmiita, valitaan se sopivin kumppaniksi.
Sitten onkin aika järkytys, ettei potentiaalisia kumppaneita kertakaikkiaan löydy, eivätkä itsestään huoltapitävät ja fiksutkaan naiset löydä muuta kuin seksiseuraa. Welcome to dating life in the 2020's, dear!
Huomaa kyllä, että Inari on ollut sen 20 vuotta suhteessa ja on hyvin naiivi ja kokematon tinderin käyttäjä tai aikuinen deittailija. Eikä oikein ymmärrä miten miehet toimivat.
Ensinnäkin, jos itse sanoo, että etsii kevyempää seuraa, ei voi olettaa että se toinen panostaisi kovinkaan paljon tai syvällisesti. Saati, että ei tapailisi monia yhtä aikaa. Ei voi siis sanoa toista ja odottaa sitten toista asiaa.
Toisekseen, ei kannata panostaa enemmän kuin se toinen. Eli mennä niiden omien kriteerien ja toimintatapojen kanssa siihen deittailuun ja odottaa, että toinen on ihan samanlaisella panostuksella. Pitää olla hereillä ja katsoa miten se toinen panostaa ja suhteuttaa oma panostus siihen.
Tinderiin voisi suhtautua hieman armollisemmin ja laskea niitä odotuksia.
Onhan se kuitenkin niin, että oikeassakaan maailmassa ei niitä itselle sopivia ihmisiä ole kuin kuin muutama prosentti vastaantulijoista, joten miksi ajatella, että tinderissäkään niitä tulisi roppakaupalla vastaan. Ja muutama kuukausi tai vuosikaan, on tosi lyhyt aika.
Ja kyllä, olen itse pariutunut tinderin kautta.
Onneksi en itse ole vielä elänyt Tinder-maailmaa. Olisin ihan pihalla siellä.
Luulen, että se voi olla hyväkin Inarille joka etsii syvällistä keskustelijaa. Turha tavata sellaista joka ei siellä pysty viestittelemään kiinnostavasti.
Salla
Juu ei ikinä mihinkään Tinderiin.
Taas valittaa kuinka joku mies lähti kesken skumppalasien kaadon hienosta iglusta johon hän oli panostanut. Mikä pakko sillä miehellä olisi ollut jäädä ja harrastaa seksiä jos ei kerta huvittanut/tuli parempaa tilalle?
Tarviiko naisenkaan muka harrastaa seksiä jos mies on tarjonnut hienon illallisen tms, ei tietenkään joten miksi miehelle olis jotenki eri asia?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, että Inari on ollut sen 20 vuotta suhteessa ja on hyvin naiivi ja kokematon tinderin käyttäjä tai aikuinen deittailija. Eikä oikein ymmärrä miten miehet toimivat.
Ensinnäkin, jos itse sanoo, että etsii kevyempää seuraa, ei voi olettaa että se toinen panostaisi kovinkaan paljon tai syvällisesti. Saati, että ei tapailisi monia yhtä aikaa. Ei voi siis sanoa toista ja odottaa sitten toista asiaa.
Toisekseen, ei kannata panostaa enemmän kuin se toinen. Eli mennä niiden omien kriteerien ja toimintatapojen kanssa siihen deittailuun ja odottaa, että toinen on ihan samanlaisella panostuksella. Pitää olla hereillä ja katsoa miten se toinen panostaa ja suhteuttaa oma panostus siihen.
Kirjoitat asiaa. Juuri tuollaiset igludeitit tai kaiken ostaminen valmiiksi mökkiviikonloppua varten pelästyttävät uudet ihmiset. Tulee halu perääntyä, koska tulkitaan toisen eleet merkiksi syvemmästä suhteesta, jos itse vasta tunnustelee missä mennään. Suurempia panostuksia tehdään vasta, kun tutustuminen on vankemmalla pohjalla. Alussa panostukset ovat luokkaa WhatsApp-viesti, jossa lukee "kiitos kivoista deiteistä, kivaa työpäivää sulle" tai kotoa nouto treffeille.
Siis kertoo etsivänsä kevyttä deittailuseuraa ja sitten loukkaantuu ja pettyy, kun häneen yhteyttä ottaneet miehet haluavatkin vain seksiä?
Inari sanoo että pitää olla meikitön kuva tinderis