Äidin Puheenvuoron Inari
Oletteko seuranneet somevaikuttaja Äidin Puheenvuoron Inaria? Itse kiinnostuin hänestä vuonna 2019, kun hän päätti perheineen muuttaa vuodeksi Helsingistä Sodankylään. Viikottaiset youtube-videot kertoivat kiinnostavalla tavalla kaupunkilaisten sopeutumisesta pieneen lappilaisyhteisöön kauniilla maisemakuvauksilla höystettynä. Perhe päättikin vaihtovuoden jälkeen olla palaamatta etelään. He ostivat vuokraamansa vanhan talon keskeltä ei mitään ja rupesivat nyt alkukesästä remppaamaan sitä.
Rempan kesto ja hinta vain yllättäen moninkertaistuivat. Valmista piti olla kesän jälkeen, mutta nyt arvioitu valmistumisaika on ensi vuoden puolella. Koko perhe on asunut puoli vuotta saunamökissä. Hermoja kiristää ja rahasta on puute. Tämä on johtanut epätoivoisiin tekoihin, kuten youtube-kanavan sisällön muuttumisen remonttipäiväkirjaksi (oikeesti, ketä kiinnostaa jonkun remontti ellet juuri itse ole samassa elämäntilanteessa?) ja nyt viimeisimpänä seinä- ja pöytäkalenterit ensi vuodelle. Kalentereiden kuvissa komeilevat Fernándezin perheenjäsenet. Oikeesti, kuka haluaa itselleen kalenterin, jonka mannekiinina toimii somevaikuttaja perheineen? Ihan vaan maisemakuvia mulle, kiitos! Ja nyt Inari vielä kertoi miksi youtube-videoissa on jatkuvasti mainoksia. Hän tarvitsee kaikki mahdolliset rahat talon remonttiin, kun vässykkämies ei ilmeisesti tuo rahaa taloon ollenkaan. Siinä on vain se ongelma, että kun yotube-videoiden sisältö on tyhjää täynnä ja katselu keskeytyy kokoajan mainoksiin, niin Inari menettää loputkin seuraajat eikä rahaa tule.
Lappiin muutto piti olla irtiotto oravanpyörästä, mutta taitavasti on Inari kehitellyt itselleen uuden oravanpyörän "Lapin rauhaan" sillä erolla, että ystävät ja sukulaiset ovat nyt kaukana. Pieni kyräilevä kyläyhteisö arvostelee perheen valintoja, nainen on ihan rikki, kärsii terveysongelmista ja on jumissa taloprojektissaan. Nuo viimeisimmät, hätäpäässä pykäistyt keinot tienata rahaa sekä reistaileva terveys kertovat omaa tarinaansa siitä oliko se "Lapin rauhaan" muutto niin hyvä idea sittenkään. Toivottavasti asiat ratkeavat jotenkin. Nykyinen stressi-Inari on vain varjo siitä puuha-Inarista joka keksi itselleen elinkeinon yhteistyöllä Sodankylän kunnan kanssa ja muutti perheineen vaihtovuodeksi Lappiin.
Kommentit (4882)
Kyllä tuo Inari taitaa olla seonnut tuon voimaantumisensa kanssa. Kuuntelin just noin minuutin verran seksiliveä ja tokaisi siinä just silloin että voikun voisin itse mitata mun p*llun syvyyden.
Ööh, Inari tuo noin ronski kielenkäyttö karkoittaa ne potentiaaliset miesehdokkaat.
jotain on nyt elämässään mennyt pahoin pieleen, lasten puolesta surettaa
onks hän jossain huumassa nyt et on muka hotsia puhua pllusta ja krvästä. Ihan kuin olisi taantunut yhtäkkiä lapsen tasolle tai olisi jokin ihme maniakausi päällä (=puhuu mitä sylki suuhun tuo).
Kyllä tuo Inari taitaa olla seonnut tuon voimaantumisensa kanssa. Kuuntelin just noin minuutin verran seksiliveä ja tokaisi siinä just silloin että voikun voisin itse mitata mun p*llun syvyyden.
Ööh, mitä tuolle inarille on tapahtunut ;(
Ihan sekaisin on menny erosta. Avoin seksipuhe ja voimaantuminen. Itse kävin tuon vaiheen läpi 15-vuotiaana kavereitten kanssa. Mutta en onneksi julkisesti. Voi lapsiparat, pillun mittaaminen :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan sekaisin on menny erosta. Avoin seksipuhe ja voimaantuminen. Itse kävin tuon vaiheen läpi 15-vuotiaana kavereitten kanssa. Mutta en onneksi julkisesti. Voi lapsiparat, pillun mittaaminen :D
Helppohan se on mitata. Viivotin sisään vaan mutta mitä sillä tiedolla tekee?
Syytteli taas äitiään yhdellä videolla, kun tämä ei puhunut kuukautisista mitään jne. Ja oli joskus yllättänyt vanhempansa seksin parissa. Oli kokenut häpeää. Eivätkö hänen tyttärensä nyt koe häpeää äitinsä avoimista seksipuheista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös höpömasa vitsaillut että hänen munallaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi panevat livessä kun yksi sitä tuntuu kerjäävän.
Ai niin ja on siis kaksi ääripäätä hälle; ei kerrota mitään seksistä tai kerrotaan kaikki julkisuuteen. Järki hoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko näiden livevideoiden mitä lie taso tällainen? Olen vain alkua muutamasta katsonut.
Lapsi oli nähnyt inarin satiafyerin pöydällä
Haluaa kuulemma järjestää menkkojen alkamisjuhlat omille lapsilleen joa haluavat
Milloin livessä näytetään satiaisfyer?
Onko noi siis kimpassa tuon Masan kanssa?
Aikovat masan kanssa esitellä jallu lehtejä ens jaksossa
Hmmmm, ei tainnut storyn musavalinta ihan osua kohdalleen jos oli tarkoitus merimaiseman kanssa saada jotain rauhallista musaa. Kantsis ensin lukea sanat ja miettiä mistä Brothers in Arms kertoo. Ja mikä myötähäpeä karaokepätkästä! Mutta koska voimaantuminen ja ananaslonkero.