Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset käyttää kalsareitaa ja sukkia 3-4 vuotta

Vierailija
28.01.2015 |

Suomalaiskuluttajat pitävät käytössä samoja sukkia ja alusvaatteita keskimäärin 2-3 vuotta. Asiasta kertoo Helsingin yliopiston tuore kuluttajakysely. Sen sijaan housuja, hameita ja puseroita käytettiin keskimäärin yli viisi vuotta, ulkovaatteita 7,5 vuotta.

Suurin syy vaatteiden pois heittämiseen oli se, että ne kuluivat rikki tai olivat kooltaan sopimattomia. Tämän jälkeen ne päätyvät todennäköisimmin kaatopaikalle. Tuoreen kyselyn mukaan vain keskimäärin 22 prosenttia poistetuista vaatteista siirtyy hyväntekeväisyysjärjestöille. 72 prosenttia käyttökelvottomista vaatteista päätyi kaatopaikalle.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1422412634505

Tuskin edes pesevät niitä siinä välissä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:58"]

keskimäärin 22 prosenttia poistetuista vaatteista siirtyy hyväntekeväisyysjärjestöille. 72 prosenttia käyttökelvottomista vaatteista päätyi kaatopaikalle.

[/quote]

Minne ne käyttökelvottomat pitäis laittaa ellei roskiin? Viedä UFFille... ei ne taida haluta käyttökelvotonta kamaa?

Mulla on 5v vanhoja slggeja, ne ei suostu menenmään rikki ja vaattellahan ei ole parasta ennen päivää (ainakaan vielä).

Vierailija
2/3 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule minulla on jokapäiväisessä käytössä 10v vanhoja sukkia ja 7v vanhoja alushousuja. Vanhimmat takit on yläasteelta (15v). Ihan olen hyväpalkkaisessa työssä (jakku päällä töissä) käyvä akateeminen nuori nainen. Miksi ne pitäisi nakata pois tai laittaa kiertoon jos vielä sopivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaatopaikat ovat kuitenkin katoamassa. Esim. pääkaupunkiseudulla yhdetkään roskiin viedyt kalsarit eivät enää päädy kaatopaikalle. Ne poltetaan Vantaalla kaukolämmöksi, eli kalsarit saavat lämmittää vielä kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi