mies on tullut kuntoilu-uskoon!
mieheni on täysin hurahtanut kuntoiluun ja fitness-kulttuuriin. Itse olen tavallinen "sohvaperuna", käyn kyllä lenkillä yms., mutta en ole koskaan ollut ns jumppatyttö, vaan ihan tavallinen tallukka. Nyt tuntuu, että olemme menossa ihan eri suuntiin elämässä ja että mies toivoisi minunkin alkavan treenata tms. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten tällaisesta selvitään?
Kommentit (27)
Ehkä miehesi on (aiheestä?) huolissaan terveydestäsi tai muuten vain haluaa saada sinutkin nauttimaan liikunnasta.
No voisithan sinä ap vähän lisätä kuntoilua, eihän siitä haittaakaan ole. Vaikka yksi jumppa viikossa tms.
Mutta älä nyt vielä murehdi eri suuntiin menemisestä, voihan olla ettei miehesi kuntoiluinnostus loputtomiin kestä, ainakaan se kovin intoilu. Tai sitten käy niin, että sinä totut tuohon miehen kuntoiluun etkä pidä sitä enää uhkana itsellesi (niin kuin nyt ehkä pidät?).
Voi kai sitä pariskunnalla erilaisia harrastuksia olla? Meillä minä treenaan paljon enemmän kuin mies, hän tykkää harrastaa muuta. Ei tästä ole meille mitään ongelmia aiheutunut.
Terveyden takia kannattaa kyllä alkaa liikkumaan. Itsellä on alkanut ylipainon aiheuttamat lääkitykset poistumaan jo ihan mukavasti.
t. 6 kk kuntoillut, laihtunut ja lihaksiakin alkaa löytymään
no, kysymys kuuluukin, pitääkö toisen alkaa muuttamaan itseään muuksi kuin on, toisen mieliksi? Kuten sanoin, kyllä minä käyn esim miltei päivittäin koirien kanssa pitkällä kävelylenkillä. En vain olen koskaan innostunut jumpista tai punttisalista, koitettu on.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:53"]
no, kysymys kuuluukin, pitääkö toisen alkaa muuttamaan itseään muuksi kuin on, toisen mieliksi? Kuten sanoin, kyllä minä käyn esim miltei päivittäin koirien kanssa pitkällä kävelylenkillä. En vain olen koskaan innostunut jumpista tai punttisalista, koitettu on.
ap
[/quote]
Riippuu vähän millaista kuntoilua miehesi harrastaa. Varmaan olisi kiva tehdä yhdessä esim. vaellus-, hiihto- tai pyöräilyretkiä ihan suht' rauhallisella matkanteolla.
Miehesi mielestä kroppasi on plösö. Häntä ei haluta plösö kroppa. Se on siinä se juttu.
nosto
no me kuntoilemme yhdessä, käymme siis reippailla kävelylenkeillä koirien kanssa sekä kerran viikossa lapsien kanssa hiihtämässä. Ei hän halua minun kanssani sen kummempaa kuntoilla, mutta patistaa minua punttisalille sen lisäksi (itse fanaattinen salimies). Voi olla, että ajattelee minun olevan plösö, mutta minua vaivaa että todellako ihmisen pitää toisen mieliksi alkaa tehdä asioita, joista ei itse ole kiinnostunut. Olemme olleet yhdessä 20 vuotta ja olen tällaisena kelvannut, ja nyt en kelpaakaan? Ei hänkään muutu minun mielikseni vaikka kuinka jankuttaisin. Tästä olisin kaivannut keskustelua ja kommentteja, nyt te kaikki tunnutte olevan sitä mieltä, että alat nyt vaan tekemään niinkuin mies sanoo. Minusta tuo hänen kuntoiluhurahduksensa on yhtä fanaattista kuin joku uskoontulo.
ap
Ei tarvitse mennä kuntosalille. Reipas kävely on ihan hyvää liikuntaa. Liikkuminen on kyllä terveyden kannalta hyvä asia. Itse juuri yritän lisätä liikuntaa päiviin, mutta en halua alkaa harrastaa mitään fitnessiä. Ajattelin joogata, zumbata, hiihtää, pyöräillä kesällä ja jumpata gymstickin ja jumppapallon kanssa. Kaikki tämä saa luvan tapahtua kotona tai kodin läheisyydessä. Mihinkään kuntosalille en suostu lähtemään.
Ja ei tarvitse alkaa treenata kenenkään mieliksi.
11
Myös 20 v takana ja mies on aina urheillut aktiivisesti. Minä välillä enemmän, välillä vähemmän, mm. raskaudet. Nyt taas treenataan lujaa yhdessä. Meitä ainakin tämä harrastus yhdistää, mutta mies ei ole koskaan huomautellut mitään jos mulla on ollut hiljaisempi vaihe kuntoilussa. Ylipainoa en silti ole koskaan päästänyt kertymään vaan silloin olen vähentänyt syömistä.
Mies saa salilta iloa ja hyvän olon, ja haluaa nyt jakaa sen sinullekin. Tuskin ajattelee että sinussa olisi mitään vikaa. Entä jos kokeilet pari kertaa, jos et syty niin sanot et sulle sopii paremmin muunlainen liikunta. Tai voihan olla et tykkäätkin? T juoksuun hurahtanut ja kaikkia oon yrittänyt käännyttää :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 10:12"]Mies saa salilta iloa ja hyvän olon, ja haluaa nyt jakaa sen sinullekin. Tuskin ajattelee että sinussa olisi mitään vikaa. Entä jos kokeilet pari kertaa, jos et syty niin sanot et sulle sopii paremmin muunlainen liikunta. Tai voihan olla et tykkäätkin? T juoksuun hurahtanut ja kaikkia oon yrittänyt käännyttää :)
[/quote]
Tuo on kyllä ahdistavaa, jos hurahtanut ei tajua lopettaa ajoissa. Ei ap:n ole edes mikään pakko kokeilla kuntosalia. Taisi jo sanoakin, että on kokeillut aikaisemmin.
no siis olen todellakin kokeillut, käynyt ohjatusti useamman kuukauden, mutta oli kyllä minulle ihan pakkopullaa. Minulla on krooninen sairaus, joka rajoittaa tekemisiäni ja punttisalihomma ei sitä ainakaan parantanut, vaan jopa päinvastoin. Ja ihan rehellisesti sanottuna en ole mikään liikunnallinen ihminen. Tuosta kävelystä tykkään ja hiihtämisestä, mutta jos ei esim olisi koiria, saattaisin jäädä kotiin sohvalle. Mies taas ihan toisentyyppinen.
ap
Kävely koirien kanssa on aivan huuhaata, on itsensä huijaamista kuvitella "kuntoilevansa" kävelylenkillä...
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 10:25"]no siis olen todellakin kokeillut, käynyt ohjatusti useamman kuukauden, mutta oli kyllä minulle ihan pakkopullaa. Minulla on krooninen sairaus, joka rajoittaa tekemisiäni ja punttisalihomma ei sitä ainakaan parantanut, vaan jopa päinvastoin. Ja ihan rehellisesti sanottuna en ole mikään liikunnallinen ihminen. Tuosta kävelystä tykkään ja hiihtämisestä, mutta jos ei esim olisi koiria, saattaisin jäädä kotiin sohvalle. Mies taas ihan toisentyyppinen.
ap
[/quote]
No eiköhän homma Oo silloin ihan tuolla Selvä. Et mee, ja sanot ettet halua. Pakko vielä ihmetellä tuota "ei oo pakko edes kokeilla " kommenttia, ei tietenkään ole, mutta onko haittaakaan? Itse vihasin kaikkea liikuntaa ennenkuin levenevään takapuoleeni turhautuneena aloin juosta, nykyään juoksen kun se on niin kivaa. Joskus voi yllättyä, tässä tapauksessa ap jo itsensä tuntee, joten mies saisi perääntyä. 14.
Nykyään tämän fitnessbuumin takia tuntuu että KAIKKIEN pitäisi olla urheilullisia, tai muuten on automaattisesti superplösö(laiha)läski. Tietty liikunta on terveellistä, mutta ei kenenkään tarvitse alkaa kuntosalilla käymään vain ettei kukaan pääsisi haukkumaan sairaaksi läskiksi.
Mut anna kuitenkin miehen rauhassa innostua, jos ymmärtää jättää sut rauhaan. Parempi kai, että löytää iloa elämäänsä, ja saat hyväkuntoisen miehen viereen :). Jos näyttää vaikealta niin voithan ilmoittaa et oot itse nyt aloittanut esim. Kymrin opinnot, ja sun mielestä miehen ois kyllä aika jo tulla mukaan. Eiköhän se tokene! 14.
No tämä mies ei pienellä tokene koska on aina oikeassa
Ap
nosto
pitääkö minun teidän mielestänne alkaa nyt miehen mieliksi myös hulluna kuntoilemaan, vai olla oma itseni kuten olen suhteessamme jo 20 vuotta ollut?
ap