Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiset hylkäsi hedelmöityshoitojen vuoksi, mitä nyt?

Vierailija
28.01.2015 |

Ajattelisin muuten että antaa mennä vaan jos eivät hyväksy, mutta siinä meni kuitenkin tärkeää tukiverkkoa jota tarvitsisimme lapsen kanssa. Olen nyt siis raskaana.. Mies on tottakai ja kai pärjäämme kaksistaan mutta lapsella ei ole tätejä, setiä, mummoa jne. Kummit onneksi saataisiin kun muutama ystävä jäi.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onneksi olkoon raskaudesta! Surullista ja yllättävää kuulla tuo. Onpa teidän ympärillä junttia porukkaa. Pärjäätte kyllä ilmankin suurta sukulaisten massaa, mutta surulliseksi tuo varmasti vetää. 

Myös mä olen järkyttynyt näistä kommenteista täällä. Ei ole käynyt mielessä, että joku tuomitsee. Tunnen vaikka kuinka monta paria, joiden lapsi/lapset ovat saaneet alkunsa näin, terveitä (ja rakastettuja) joka ikinen. Lapset todella haluttuja, eivät todellakaan vahinkoja. Kriitikot eivät ehkä tiedä, että hoidot ovat hyvin aikaavieviä sekä hyvin raskaita fyysisesti (myös psyykkisesti), eivät mitenkään yksinkertaisia eivätkä edes takaa sitä, että lapsi saadaan. Ne ovat myös kalliita, aina niistä kuluja on ja kotikaupungista riippuen voi jäädä kokonaankin hoitoja saavan maksettaviksi. Hoitoja ei myöskään aleta tehdä kenelle hyvänsä halukkaalle. Elämäntilannetta ja esim psyykkistä kestävyyttä kartoitetaan aluksi. Ei sitä vain marssita jonnekin ja olla raskaana viikon päästä.

Se, että katsoo asiakseen tuomita tällaista, kertoo sydömettömyydestä ja tyhmyydestä, myös kokemattomuudesta. Hyvähän se on sanoa, jos saa itse lapsia luomusti tai ei ylipäänsä halua lapsia. Jokainen joka on koskaan rakkaansa kanssaa halunnut jatkaa sukua, ymmärtää sen tunteen ja tarpeen, jos vähänkään ajattelee.

joku väläytti adoptiota. Ei taida olla tietoinen, että adoptio on äärimmäisen hankalaa. Kestää vuosia, maksaa todella paljon, kaikkia ei kelpuuteta. Usein moni luopuu pman lapsen haaveesta vasta melko vanhana, jolloin on liian vanha adoptooimaan. Adoptiosysteemissä on paljon parantamisen varaa, mutta mitään nopeaa shoppailua ei siitäkään saa tietenkään tulla. On paljon ihmisiä, jotka hlauavat adoptoida ja paljon lapsia, jotka haluaisivat adoptiokodin, silti kummatkin odottavat surullisiana ja stressattuina vuosia. Itse ottaisimme mielellämme vaikka syyrialaisen orvon pakolaisleiriltä kotiimme omien (luomu)lastemme lisöksi, mutta turha haaveilla sellaisesta, ei se vain järjesty.

Suvun jatkuminen on yksi vahvimmista haluista, mitä ihminen voi tuntea. Epäonnistuminen siinä on aivan pohjattoman surullista. Tällainen tuomitseminen tulee minulle yllätyksenä, luojan kiitos en moisia moukkia tunne. 

Vierailija
62/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää.
[/quote]

Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Ja se on myös meidän ongelma, ei pelkästään kehitysmaiden. Mun mielestä hedelmöityshoidot on väärin. Jos luonto ei anna lasta, niin sitten adoptoidaan jo syntynyt lapsi. Ja mulla ei ole mitään "vakaumusta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas läheinen hylkäsi muut kun nuo hoidot ei onnistuneet. Ymmärrän surun, (itsekin ehdin olla lapsettomana ennen kuin lopulta saimme kaksi lasta) mutta selän kääntäminen ja kiukuttelu meille muille lapsen saaneille ei varmaan kuitenkaan auta. Kaikki me jotka tiesimme, olimme kovasti tukena ja toivoimme heille onnistumista. Ei ole meidän syy... En tiedä mitä tehdä. Olen pysytellyt ystövällisenä enkä ole ruotinut asiaa enkä pakottanut mihinkään lapsitapaamisiin, mutta tuntuu ikävältä kun toinen käyttäytyy kuin lapsiani ei olisi. Ymmärrän, että hänellä on pahempi suru kuin minulla ja toivon, että saa esim terapiaa siihen. Kaikki eivät vain saa lapsia (ehkö he adoptoivat) eivätkä minun lapseni ole häneltä pois. Muistan itse pettymysten vuodet ja myös tunteet siitä, että sitä muuttui pikkuhiljaa tylsäksi ja tarpeettomaksi ystäville, jotka saivat lapsia, mutta kyllä silloinkin osasin iloita läheisten lapsista ja olla siinä mukana. Surettaa tämän läheisen ja kyllä myös itseni puolesta.

Vierailija
64/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:06"]Te, jotka ette hyväksy hoitoja, mihin vedätte rajan? Hyväksyttekö sektion? Jos luonnottomuuteen vetoatte, niin periaatteessahan teidän pitäisi kieltäytyä hätäsektiostakin. Entä pulloruokinta? Luonnotonta sekin. Sanomattakin selvää, että ette varmaan syö antibiootteja. Ja turhaa odottaa lääketieteestä apua vaivoihinne, parempi sairaiden vaan on kuolla pois. Vai oliko se sittenkään näin yksinkertaista?
[/quote]

Ei se toki ole noin yksinkertaisesta, mutta miksi on pakko yrittää lisäännyttää sellaisia geenejä keskenään, jotka eivät ilmiselvästi syystä tai toisesta lähde itsekseen lisääntymään? Eri asiana näkisin jostain onnettomuudesta tms johtuvan lapsettomuudenhoidon tai vierailla sukusoluilla tehtävät hoidot. Ne hoidoilla tehdyt lapset joita itse tunnen ovat vaikeasti sairaita, johtuen ihan suoraan sanottuna huonoista geeneistä.
En itse olisi lähtenyt hoitoihin, vaikka tiesimme että erään onnettomuuden johdosta mahdollisuutemme saada lapsia oli saattanut heiketä merkittävästi. Miksi siihen pitäisi käyttää veroeuroja kun jo olemassaolevat ihmiset tarvitsevat niitä kipeästi?
[/quote]

Niimpä. Todennäköisesti ap : n lapsi on ttodella sairas :((
[/quote

Olette hölmöjä. Suurin osa hoidolla saaduista lapsista on ihan terveitä, omat lapseni myös. Eikä meidän geeneissä mitään vikaa ole, lapsettomuuden syitä on monia. Ja kyllä mun mielestä sairaaatkin saa lisääntyä, ei mulla oo oikeutta kieltää sellasta. Luonnollisuus-fanaatikot itse kieltäytykööt kaikesta lääkärinhoidosta ja syököön yrttejä.

Vierailija
65/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]

Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää.

[/quote]

Koska hoidoissa tuotetaan alkioita turhan takia ja sitten ne turhat alkiot tuhotaan. Ei sitä raskaaksikaan pidä hankkiutua keinolla millä hyvänsä.
[/quote]

Ei kukaan tee alkioita tuhottavaksi vaan siksi että haluavat lapsen. Jos jonkun moraali ei salli laittaa ylimääräisiä alkioita roskiin, niin ei niitä laiteta. Alkioita voidaan tuottaa vähän vähemmän ja loput voi laittaa pakkaseen ja ne voidaan siirtää kohtuun myöhemmin. Ei meiltäkään mennyt yhtään alkioita roskiin. Toki joidenkin etiikka sallii senkin. Mutta onhan sekin paljon pienempi paha kuin abortti.

Vierailija
66/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:50"]

Tai esim. endometrioosi vaikeuttaa raskautumista, mitä vikaa mielestäsi näissä sukusoluissa on???

[/quote]

Jos äidillä on endometrioosi, tytärkin voi saada sen. Minulla tämä tauti on, ja se tekee elämästäni helvettiä. Enkä todellakaan rupea "antamaan sitä eteenpäin".

[/quote]

Kuulepa kohtalotoveri. Endo on erittäin yleinen vaiva. Sen saaminen ei juurikaan ole siitä kiinni, onko äidillä ollut se vai ei. Lisäkis se on useimmilla varsin lievä, eivät läheskään kaikki joudu kärsimään vakavista kivuista. Kun lapsen saa, on valitettavasti aina riski, että lapsi ei olekaan terve tai jotain muuta menee vikaan. Ei se todennäköisyys endoäideillä ole sen kummempi kuin muillakaan.

t.Endoa sairastanut, jolla on kaksi ivf-lasta ja jonka endo on raskauksien myötä lähes kokonaan kadonnut 

Vierailija
67/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:03"]No onneksi saa omasta kehostaan päättää.. Eikiitos hoidoille. Mielestäni kukaan ei ole niin ainutlaatuinen että pitäisi pakolla lisääntyä jos ei lasta kuulu. Oli huiput tai huonot geenit. Hyi olkoon aloittajan itsekkyyttä.
[/quote]
Hyi olkoon itsellesi! Toivottavasti sinä et enää lisäänny.

Vierailija
68/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää. [/quote] Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Ja se on myös meidän ongelma, ei pelkästään kehitysmaiden. Mun mielestä hedelmöityshoidot on väärin. Jos luonto ei anna lasta, niin sitten adoptoidaan jo syntynyt lapsi. Ja mulla ei ole mitään "vakaumusta".

[/quote]

Näinhän se on. Sitten varmaan itsekin adoptoit, etkä tee biologisia lapsia? 

Vierailija
69/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää, missä luonnottomuuden raja kulkee. Saako esim. kilpirauhasen vajaatoimintaan syödä lääkkeitä tai saako kuukautiset "tuottaa" jollain lääkkeellä neljä kertaa vuodessa, jos ne eivät muuten tule. Noistakin kun voi olla hyötyä raskautumisessa.

Vierailija
70/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:30"]Mutta eihan tää nyt kysymys mielipideista vaan mikä kukin pitää arvopohjalta oikein! Niin se mene. Joillekkin ihmiseille ei oo perjätteitä ja toimivat hetken mielijohdosta...tai nautinnonhalusta sitten kaikki muu menee sivusuun...
Mikä kaikki hedelmöityshoidot sisältä? Minäkään en oikein hyväksyy niitä, miksi pitää pakosti yrittää jotain mitä ei vaan tuu? Luonnollisemmiin olisi ottaa adoptioon ja antaa jo elossa oleville lapselle kodin ja elämän. Miksi ihminen aina yrittää väkipakolla muuttaa luonnonlaki,jos lastaa ei tuu niin joko aika ei ole suotoisaa tai elämäntilanne -me ollan kaikki loppuen lopuksi kuulumme luontoon ja riippumme siitä,stressikiin vaikuttaa ja elimistän happamuuden myös...Tuntuu vaan niin väkinäisenä tämä juttu....
Kuinka nyt kasvatat lastaa yksin ilman tukiverkostoa-tuska se on lapselle-ilman mummoa,vaari,sisäruksia, entäs jos mieskiin lähtee,niinkiin elämässä voi käydä,mitäs sitten ??? Minun neuvo on sinulle: kun kerran odotat lastaa niin ei ne aborttia sinua enää pakottavat tehdä. Vauva on kuitenkiin tulossa niin käy sovittamassa heidän kanssa; sinulla voinut olla vauva kuume silloin-se on eränlainen voimakas hormonisyöksykierros joka sai sinua lopulta käänymään hedelmöityshoidon puolelle.. Jonkun ajan kuluttua olisitte ehkä saanut ihan itsekkiin lastaa. Mutta nyt sinulla saatta tulla raskausmasennut-on taas vastakkainen ääriilmiö joten yritä sopia sukulaisesi kanssa jotta voit olla raskausaikana tasapainossa. Kaikki tämä vaikutta vauvan terveyteen. Ei ole hyvää juttu koska vaikutat olevan nyt jo epätasapainossa kohta saattaat vihata vauva tämän sukulaishylkämisen takia,koska vauva on se "syy "ettet voi nähdä rakkaita ihmisia- mielemme on pimeä metsä, kaikki hetkessa voi kääntyä toisin päin-ainakiin päässä. Et kai vaan käytit hedelmöityshoito uhmana lahkosi vastaan...tahallaan satuttakseen ihmisia joille olet vihainen jostain...
Käy siellä juttelemassa heidän kanssa-siellä on varmaan joku joka on herkimpi ja on ymmärtäväinen.

[/quote]
Otahan lääkkeesi...ainiin mutta kun se on luonnotonta. No opettele ainakin kirjoittamaan. Ja adoptio vai luonnollisempaa, hah, luonnollisempaa se on synnyttää ja hoitaa omaa biologista lastaan kuin toiselta puolelta maapalloa haettua.

Vierailija
71/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää. [/quote] Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Ja se on myös meidän ongelma, ei pelkästään kehitysmaiden. Mun mielestä hedelmöityshoidot on väärin. Jos luonto ei anna lasta, niin sitten adoptoidaan jo syntynyt lapsi. Ja mulla ei ole mitään "vakaumusta".

[/quote]

Näinhän se on. Sitten varmaan itsekin adoptoit, etkä tee biologisia lapsia? 
[/quote]

Sain yhden luomun, mutta en enempää. Piuhat on poikki, mutta jos joskus haluan lisää lapsia, niin adoptoin.

Vierailija
72/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää.
[/quote]

Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Ja se on myös meidän ongelma, ei pelkästään kehitysmaiden. Mun mielestä hedelmöityshoidot on väärin. Jos luonto ei anna lasta, niin sitten adoptoidaan jo syntynyt lapsi. Ja mulla ei ole mitään "vakaumusta".
[/quote]
Jos luonto ei anna lapsen syntyä luonnollisesti niin ei pidä tehdä sektiota, se on luonnotonta?

Vierailija
73/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä suku tiedä, missä lapset on tehty

Vierailija
74/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää.
[/quote]

[/quote]
Onneksi sun mielipiteillä ei ole väliä, jokainen saa mennä hoitoihin jos niitä tarvii. Mekin saimme kaksi ihanaa tervettä lasta ja kukaan ei heistä tiedä että ovat hoitojen tulosta.

Vierailija
75/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää.
[/quote]

Me olimme vuosia lapsettomia mutta en silti hyväksy hoitoja. Onneksi saatiin lapsia mutta olin ihan valmistautunut siihen että ei saada, vaikka niistä olin haaveillut lapsuudesta saakka. Kyse ei myöskään ole siitä että olisin jonkun uskontokunnan edustaja, olen agnostikko.

Mutta en minäkään kyllä noin pitkälle menisi että hylkäisin jonkun siksi että menee lapsettomuushoitoihin. Pitäisin ajatukset ominani, jokainen tekee omaan moraaliin ja elämänkatsomukseensa sopivat valinnat. Jollain tasolla varmasti tuomitsen mielessäni mutta en ikinä antaisi sen vaikuttaa suhteisiini tai toisi sitä esille, nämä on kipeitä asioita.

Minullakin herää kysymys että onko jotain muutakin taustalla...

Vierailija
76/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta kuulee kyllä joskus todella erikoisia mielipiteitä. Valtavan vähän sivistystä, tietoa ja ajattelukykyä tuntuu olevan joillakuilla. Hassuinta on tuohon "luonnollisuuteen" vetoaminen. Olisi kiva kuulla, mikä kaikki näiden argumentoijien mielestä on luonnollista ja millä perusteella he sen määrittelevät. Jotenkin mulla on sellainen haju, että selitys ei olisi kovin vakuuttava. Itse en tunne yhtään älykästä ja sivistynyttä ihmistä, joka heittäisi tuollaisia kommentteja. Ne karsiutuvat jo ihan kättelyssä, jos halutaan säilyttää keskustelussa joku järki.  

Nuo "lapsesta tulee todella sairas" -kommentit saattavat tietysti hyvin olla trolleja. Jos eivät ole, perustuvat vaan täydelliseen tiedon puutteeseen, ja johonkin outoon luuloon, että ymmärtäisi asiasta enemmän kuin tutkijat ja lääkärit. Siihen nähden aika härskiä heittää noin loukkaavia kommentteja.  

Uskontoon vetoamisen nyt sentään jotenkin käsitän, vaikka en samaa mieltä olekaan. Siinä on sentään joku sisäinen logiikka. 

Elokogiset, väestönkasvuun liittyvät perustelut ovat periaatteessa oikeita. Lähes aina ne ovat kuitenkin myös puolitiessä ja tekopyhiä: harva tuomitsee samalla perusteella kaikkien lisääntymisen ja on itse lisääntymättä. Samalla logiikalla tietenkin pitäisi, jos on valmis lapsettomuudesta kärsiville huutelemaan.   

No, joillekin on tärkeätä hkeinolla millä hyvänsä tuottaa pahaa mieltä muille. Onhan siinä.... elämäntehtävää.

Voimia ja kaikkea hyvää ap:lle!

Vierailija
77/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:30"]Mutta eihan tää nyt kysymys mielipideista vaan mikä kukin pitää arvopohjalta oikein! Niin se mene. Joillekkin ihmiseille ei oo perjätteitä ja toimivat hetken mielijohdosta...tai nautinnonhalusta sitten kaikki muu menee sivusuun... Mikä kaikki hedelmöityshoidot sisältä? Minäkään en oikein hyväksyy niitä, miksi pitää pakosti yrittää jotain mitä ei vaan tuu? Luonnollisemmiin olisi ottaa adoptioon ja antaa jo elossa oleville lapselle kodin ja elämän. Miksi ihminen aina yrittää väkipakolla muuttaa luonnonlaki,jos lastaa ei tuu niin joko aika ei ole suotoisaa tai elämäntilanne -me ollan kaikki loppuen lopuksi kuulumme luontoon ja riippumme siitä,stressikiin vaikuttaa ja elimistän happamuuden myös...Tuntuu vaan niin väkinäisenä tämä juttu.... Kuinka nyt kasvatat lastaa yksin ilman tukiverkostoa-tuska se on lapselle-ilman mummoa,vaari,sisäruksia, entäs jos mieskiin lähtee,niinkiin elämässä voi käydä,mitäs sitten ??? Minun neuvo on sinulle: kun kerran odotat lastaa niin ei ne aborttia sinua enää pakottavat tehdä. Vauva on kuitenkiin tulossa niin käy sovittamassa heidän kanssa; sinulla voinut olla vauva kuume silloin-se on eränlainen voimakas hormonisyöksykierros joka sai sinua lopulta käänymään hedelmöityshoidon puolelle.. Jonkun ajan kuluttua olisitte ehkä saanut ihan itsekkiin lastaa. Mutta nyt sinulla saatta tulla raskausmasennut-on taas vastakkainen ääriilmiö joten yritä sopia sukulaisesi kanssa jotta voit olla raskausaikana tasapainossa. Kaikki tämä vaikutta vauvan terveyteen. Ei ole hyvää juttu koska vaikutat olevan nyt jo epätasapainossa kohta saattaat vihata vauva tämän sukulaishylkämisen takia,koska vauva on se "syy "ettet voi nähdä rakkaita ihmisia- mielemme on pimeä metsä, kaikki hetkessa voi kääntyä toisin päin-ainakiin päässä. Et kai vaan käytit hedelmöityshoito uhmana lahkosi vastaan...tahallaan satuttakseen ihmisia joille olet vihainen jostain... Käy siellä juttelemassa heidän kanssa-siellä on varmaan joku joka on herkimpi ja on ymmärtäväinen. [/quote] Otahan lääkkeesi...ainiin mutta kun se on luonnotonta. No opettele ainakin kirjoittamaan. Ja adoptio vai luonnollisempaa, hah, luonnollisempaa se on synnyttää ja hoitaa omaa biologista lastaan kuin toiselta puolelta maapalloa haettua.

[/quote]

Mä ainakin ajattelin, että ton kirjoittajan äidinkieli ei tod.näk. ole suomi. Mun joo, adoptioon on pitkät jonot ja maksaa paljon. Lisäksi lapsella voi olla sopeutumisongelmia, jos ulkonäkö eri tai adoptoidaan vasta vanhempana, siis ei ihan vauvana.

Vierailija
78/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää. [/quote] Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä. Ja se on myös meidän ongelma, ei pelkästään kehitysmaiden. Mun mielestä hedelmöityshoidot on väärin. Jos luonto ei anna lasta, niin sitten adoptoidaan jo syntynyt lapsi. Ja mulla ei ole mitään "vakaumusta". [/quote] Näinhän se on. Sitten varmaan itsekin adoptoit, etkä tee biologisia lapsia?  [/quote] Sain yhden luomun, mutta en enempää. Piuhat on poikki, mutta jos joskus haluan lisää lapsia, niin adoptoin.

[/quote]

Hyvä hyvä. Stten varman sallit myös hedelmöityshoidoilla tehdyn lapsen per pariskunta?

Vierailija
79/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:34"]Siis öö.. Miksi ette ihmiset hyväksy hoitoja? Jos ette niitä itse tarvitse niin hyvä se on tietysti päteä. Kaikille vaan lapsen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Hävetkää.
[/quote]

Me olimme vuosia lapsettomia mutta en silti hyväksy hoitoja. Onneksi saatiin lapsia mutta olin ihan valmistautunut siihen että ei saada, vaikka niistä olin haaveillut lapsuudesta saakka. Kyse ei myöskään ole siitä että olisin jonkun uskontokunnan edustaja, olen agnostikko.

Mutta en minäkään kyllä noin pitkälle menisi että hylkäisin jonkun siksi että menee lapsettomuushoitoihin. Pitäisin ajatukset ominani, jokainen tekee omaan moraaliin ja elämänkatsomukseensa sopivat valinnat. Jollain tasolla varmasti tuomitsen mielessäni mutta en ikinä antaisi sen vaikuttaa suhteisiini tai toisi sitä esille, nämä on kipeitä asioita.

Minullakin herää kysymys että onko jotain muutakin taustalla...
[/quote]

Ja nyt kun luin ketjua eteenpäin niin täällä on kyllä aika villejä perusteluja tälle asialle :) Mun perustelu on vaan että kun niitä ei itsestään tullut niin en halunnut niitä väkisin vääntää, kun kyse ei varsinaisesti ollut sairaudesta joka vaikuttaa elämänlaatuun. Toki jos jollain on vaikka endo tai muu sairaus jota hoitaa tullakseen raskaaksi, ok. Mutta toisen alkion istutus, sperman ja munasolujen luovutus tai keinohedelmöitykset jne menee musta liian pitkälle. Jokaisella ihmisellä varmaan menee se oma raja jossain, joku on luomuhippilääkkeetönnudisti, jollain se raja menee hedelmöityshoidoissa ja joku hyväksyy kloonaamisen ja vaikka ihmisten korvaamisen roboteilla jos lähdetään spekuloimaan. Mulla se raja vaan on näissä hedelmöityshoidoissa, tuntuu liialta sorkkimiselta. En lähtisi kyllä väittämään että hoidoilla syntyneet olis jotenkin huonompia kun en asiasta tiedä. -78

Vierailija
80/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:06"]Te, jotka ette hyväksy hoitoja, mihin vedätte rajan? Hyväksyttekö sektion? Jos luonnottomuuteen vetoatte, niin periaatteessahan teidän pitäisi kieltäytyä hätäsektiostakin. Entä pulloruokinta? Luonnotonta sekin. Sanomattakin selvää, että ette varmaan syö antibiootteja. Ja turhaa odottaa lääketieteestä apua vaivoihinne, parempi sairaiden vaan on kuolla pois. Vai oliko se sittenkään näin yksinkertaista? [/quote] Ei se toki ole noin yksinkertaisesta, mutta miksi on pakko yrittää lisäännyttää sellaisia geenejä keskenään, jotka eivät ilmiselvästi syystä tai toisesta lähde itsekseen lisääntymään? Eri asiana näkisin jostain onnettomuudesta tms johtuvan lapsettomuudenhoidon tai vierailla sukusoluilla tehtävät hoidot. Ne hoidoilla tehdyt lapset joita itse tunnen ovat vaikeasti sairaita, johtuen ihan suoraan sanottuna huonoista geeneistä. En itse olisi lähtenyt hoitoihin, vaikka tiesimme että erään onnettomuuden johdosta mahdollisuutemme saada lapsia oli saattanut heiketä merkittävästi. Miksi siihen pitäisi käyttää veroeuroja kun jo olemassaolevat ihmiset tarvitsevat niitä kipeästi? [/quote] Niimpä. Todennäköisesti ap : n lapsi on ttodella sairas :(( [/quote Olette hölmöjä. Suurin osa hoidolla saaduista lapsista on ihan terveitä, omat lapseni myös. Eikä meidän geeneissä mitään vikaa ole, lapsettomuuden syitä on monia. Ja kyllä mun mielestä sairaaatkin saa lisääntyä, ei mulla oo oikeutta kieltää sellasta. Luonnollisuus-fanaatikot itse kieltäytykööt kaikesta lääkärinhoidosta ja syököön yrttejä.

[/quote]

Mutta voitko ymmärtää, että kaikki eivät vastusta hedelmöityshoitoja luonnottomaan vedoten vaan siihen että on MORAALISTI väärin tappaa hedelmöittyneitä munasoluja. Joillekin elämä alkaa hedelmöittymisestä. Oletko sitä mieltä, että minulla ei saa olla omaa vakaumustani? Pitääkö nykypäivänä kaikki asiat hyväksyä ettei kenellekään vain tule paha mieli? Lapsen saanti kun ei ole mikään ihmisoikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi