Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö lääkäri jos en aloita minipilleri kuuria?

Vierailija
05.02.2015 |

Mua ei yhtään huvittaisi aloittaa minipillereiden käyttöä uudelleen. Viimeksi kokeilin erimerkkisiä ja ne tekivät mut ihan hulluksi!

Joudun siis endometrioosin hoitoon syömään/kokeilemaan noita(kin), näkeekö lääkäri mistään jos en ole edes kokeillut?

Aluksi oli kamala tappelu kun lääkäri ei uskonut, että e-pillerit vain pahensivat oireita, sen jälkeen minipillereillä sama juttu ja nyt taas eri merkkisiä pillereitä.. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että näkyykö verikokeissa tai jossain? ap

Vierailija
2/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormoomirengas just "laukasi" endometrioosioireet. Tai ainakin sillon kivut huomasin ekaa kertaa ja helppas kun lopetin kaiken ehkäsyn.. edelleen vaivaa endometrioosi mutta en suostu "hoitamaan" sitä. Laihdutus oikeesti autto vähän. Eikä tää tunnu pahentuvan vaikka en varsinaisesti hoida hormooneilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaataus kysymykseesi. Olen jättänyt käyttämättä ainakin 6 epilleri reseptiä. Jod olisin nekin kaikki eri hormooneita eri määriä sisältävät pillerit syönyy niin mun luonnolinen hormoonitoiminta olis aivan sekaisin ja endo nimenomaan liittyy siihen.

Vierailija
4/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään mieltä käydä sellaisen lääkärin hoidossa, jolta haluaa salata asioita. Etsi sellainen lääkäri, jonka kanssa voit puhua avoimesti. Sinun mahasihan se on. Jos lääkäri yrittää hillitä endometrioositautia, hänen pitää tietää, mitä oikeasti olet lääkkeistä syönyt. Teidän yhdessä pitää arvioida lääkkeiden muut vaikutukset, ja mitä halutaan eniten.

Vierailija
5/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sähköinen resepti, niin lääkäri näkee, ettet ole hakenut sitä. 

Vierailija
6/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hain sen kuurin kyllä joo, mutta ei yhtään huvittaisi alkaa syömään niitä, kun ne edellisetkään ei ole yhtään auttaneet :( ap

Vierailija
7/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:53"]

Siis hain sen kuurin kyllä joo, mutta ei yhtään huvittaisi alkaa syömään niitä, kun ne edellisetkään ei ole yhtään auttaneet :( ap

[/quote]Miksi hait?

Vierailija
8/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:53"]

[/quote]Miksi hait?

[/quote]

Ihan vaan sen takia, että näkee, että olen sentään hakenut ne :D ap
Mulla on todella paha endo ja en jaksaisi yhtään enää pahempia oireita noiden pillereiden takia..

Vierailija
9/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä.

Vierailija
10/23 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on endon oireet?

Vierailija
11/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdusta valuu rönsyisiä limakalvoja

Vierailija
12/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näy verikokeissa.eikö roaccuttan kuurinkin aikana nykyään joudu käymää tietyin väliajoin verikokeessa mistä lääkäri varmistaa että syö e-pillereitä?

Vierailija
13/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 01:02"]

Eiköhän näy verikokeissa.eikö roaccuttan kuurinkin aikana nykyään joudu käymää tietyin väliajoin verikokeessa mistä lääkäri varmistaa että syö e-pillereitä?

[/quote]

Ei. Raskaustestissä ja maksakokeissa kylläkin.

Ap:lle: itsehän olet hakeutunut hoitoon, kukaan ei pakota syömään sinua yhtäkään pilleriä minkään sairauden hoitoon. Gynellä ei kuitenkaan ole taikasauvaa jolla hän voisi endometrioosisi heilauttaa pois. Eli jos et halua hoitoa, älä ota hoitoa vastaan, mutta hyväksy se tosiasia, että joskus tulevaisuudessa voit löytää sen edestäsi.

Lääkehoito on tutkimusnäytöön perustuvaa, esim. E-pillerien tiedetään hidastavan/estävän uusien endopesäkkeiden kehittymistä, mistä voi olla myöhemmin merkittävä hyöty kun aletaan lasta yrittämään. Varmaan sama homma minipillereillä, vaikka nimenomaan yhdistelmäehkäisypillerit on se ykköshoito.

Vierailija
14/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tappelen juuri saman asian kanssa, olen sairastanut endometrioosia 6kk ja heti e-pillerit aloitettuani sain _kammottavia_ kuukautisoireita, jouduin sairaalaan korkeiden tulehdusarvojen takia eikä mitään syytä löytynyt, seuraavalla sairaala kerralla ( kuukaus edellisestä taas kuukautiset ja sama juttu) löysivät endometrioosin.

Nyt olen ollut 4kk ilman e-pillereitä eikä mitään oireita. Olen "lääkinnyt" itseäni foolihapolla, e-vitamiinilla, kannabiksen poltolla ja terveellisillä elämäntavoilla.

Suosittelen noita vitamiineja ja foolihappoa!

Voimia♡

Vierailija
15/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että joku pelkää lääkäreitä niin paljon, että hakee reseptin sopimattomaan lääkkeeseen. Pelkäätkö muitakin viranomaisia ja vast. yhtä paljon, ap?
Jos et halua syödä minipillereitä, älä syö niitä. Jos haluat perustella lääkärille miksi et niitä syö, perustele.

Vierailija
16/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa potilas päättää itse hoidostaan!

Ei yksikään lääkäri.

Vierailija
17/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, näkeekö jostain, mutta kehottaisin vaihtamaan lääkäriä. Itse en laitattanut hormonikierukkaa, vaikka sain reseptin ja lääkäri olisi halunnut minulle sen. Mitään hankaluuksia tästä ei seurannut, kun asia seuraavalla käynnillä tuli ilmi.

Vierailija
18/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:29"]

Mua ei yhtään huvittaisi aloittaa minipillereiden käyttöä uudelleen. Viimeksi kokeilin erimerkkisiä ja ne tekivät mut ihan hulluksi!

Joudun siis endometrioosin hoitoon syömään/kokeilemaan noita(kin), näkeekö lääkäri mistään jos en ole edes kokeillut?

Aluksi oli kamala tappelu kun lääkäri ei uskonut, että e-pillerit vain pahensivat oireita, sen jälkeen minipillereillä sama juttu ja nyt taas eri merkkisiä pillereitä.. :(

[/quote]

No miks sä meet sinne lääkäriin, jos et halua vaivaa hoidettavan millään tavalla? :D :D :D Ettet ole niitä naisia, jotka söisivät mielellään Panacodia kuin leipää endokipuihin kaiket päivät?

Vierailija
19/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:53"]Siis hain sen kuurin kyllä joo, mutta ei yhtään huvittaisi alkaa syömään niitä, kun ne edellisetkään ei ole yhtään auttaneet :( ap
[/quote]
Mitäs jos kuitenkin kokeilisit? Noin mäkin ajattelin kun oli kokeiltu vaikka minkälaisia. Sit sain cerazeten ja pam, siihen loppu menkat, ja siihen loppu ne jumalattomat kivut!

Vierailija
20/23 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia olen kokeillut varmaan läpi kaikki e-pillerit, juuri endometrioosin takia. Lääkärit kyllä kuuntelivat kuin sanoin että ne vaikuttavat mielialaani. Olen kyllä kokenut että lääkäreiden kanssa voi keskustella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi