Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheiset hylkäsi hedelmöityshoitojen vuoksi, mitä nyt?

Vierailija
28.01.2015 |

Ajattelisin muuten että antaa mennä vaan jos eivät hyväksy, mutta siinä meni kuitenkin tärkeää tukiverkkoa jota tarvitsisimme lapsen kanssa. Olen nyt siis raskaana.. Mies on tottakai ja kai pärjäämme kaksistaan mutta lapsella ei ole tätejä, setiä, mummoa jne. Kummit onneksi saataisiin kun muutama ystävä jäi.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ikinä ennen tätä palstaa tavannut ihmistä (pl muutamat hyvin uskonnolliset ihmiset) joka ei olisi enään toisen kanssa tekemisissä jos tämä kertoisi hedelmöitys hoidoistaan.

En ymmärrä. Olkoonkin lapsi saanut millä keinoin alkunsa niin ainahan siinä raskaudessa ja vielä vauva-ajassa, lapsuudessa,nuoruudessa ja aikuisuudessa on riskejä. Voi tulla kehitysvammaisuutta, sairautta tai kuolemaa. Elämä on riskejä täynnä! 

Eli suuri vastustus hedelmöitys hoitoihin perustellaan luonnottomuudella?

Onnea ap raskaudestasi :) aika pöljää porukkaa lähipiirissäsi. Mitä jos vaikka veljesi/siskosi kertoisi olevansa homo? Hylkäisikö koko suku hänetkin perustellen luonnottomuutta?

Vierailija
22/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 07:42"]Ette olis kertonut jos kerran noin ahdasmielisesti suhtaudutaan. Eikö ole mitään mahdollisuutta että lämpenevät myöhemmin?
[/quote]

Eihän sitä voi tietää etukäteen miten joku suhtautuu. Kerroin vasta raskauduttuani, kun sukulaiset sanoi että yllätyksenä tuli ja että oltiinko jo kauan lasta mietitty. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette hyväksy hoitoja, mihin vedätte rajan? Hyväksyttekö sektion? Jos luonnottomuuteen vetoatte, niin periaatteessahan teidän pitäisi kieltäytyä hätäsektiostakin. Entä pulloruokinta? Luonnotonta sekin. Sanomattakin selvää, että ette varmaan syö antibiootteja. Ja turhaa odottaa lääketieteestä apua vaivoihinne, parempi sairaiden vaan on kuolla pois. Vai oliko se sittenkään näin yksinkertaista?

Vierailija
24/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:06"]

Te, jotka ette hyväksy hoitoja, mihin vedätte rajan? Hyväksyttekö sektion? Jos luonnottomuuteen vetoatte, niin periaatteessahan teidän pitäisi kieltäytyä hätäsektiostakin. Entä pulloruokinta? Luonnotonta sekin. Sanomattakin selvää, että ette varmaan syö antibiootteja. Ja turhaa odottaa lääketieteestä apua vaivoihinne, parempi sairaiden vaan on kuolla pois. Vai oliko se sittenkään näin yksinkertaista?

[/quote]

22 vielä.

Samanlaisia ajatuksia minullekin tulee. Ei rokotuksia, ei lemmikkejä (niitähän on luonnotonta pitää), ei mitään eläinperäisiä tuotteita koska useinhan esimerkiksi nautakarjaa siitetään hedelmöityshoitojen tavoin melkeinpä, ei missään nimessä hevosurheilua, siinähän hevosia keinohedelmöitetään, jos synnyttää niin kotona tai sammalmättään päällä. Ei karvojen ajelua eikä mitään muutakaan luonnollisuutta vastaan sotivaa!

Vierailija
25/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:06"]Te, jotka ette hyväksy hoitoja, mihin vedätte rajan? Hyväksyttekö sektion? Jos luonnottomuuteen vetoatte, niin periaatteessahan teidän pitäisi kieltäytyä hätäsektiostakin. Entä pulloruokinta? Luonnotonta sekin. Sanomattakin selvää, että ette varmaan syö antibiootteja. Ja turhaa odottaa lääketieteestä apua vaivoihinne, parempi sairaiden vaan on kuolla pois. Vai oliko se sittenkään näin yksinkertaista?
[/quote]

Ei se toki ole noin yksinkertaisesta, mutta miksi on pakko yrittää lisäännyttää sellaisia geenejä keskenään, jotka eivät ilmiselvästi syystä tai toisesta lähde itsekseen lisääntymään? Eri asiana näkisin jostain onnettomuudesta tms johtuvan lapsettomuudenhoidon tai vierailla sukusoluilla tehtävät hoidot. Ne hoidoilla tehdyt lapset joita itse tunnen ovat vaikeasti sairaita, johtuen ihan suoraan sanottuna huonoista geeneistä.
En itse olisi lähtenyt hoitoihin, vaikka tiesimme että erään onnettomuuden johdosta mahdollisuutemme saada lapsia oli saattanut heiketä merkittävästi. Miksi siihen pitäisi käyttää veroeuroja kun jo olemassaolevat ihmiset tarvitsevat niitä kipeästi?

Vierailija
26/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katolilaisuus kieltää hoidot, siois MITÄ??? Miksi niitä sääntöjä tarvii noudattaa?

Olen katolinen, kaksi lasta syntyneet avioliiton ulkopuolella avoliitossa, eikä ole mennyt välejä poikki yhtään minnekään päin, ei edes katolisiin pappeihin.

Mua sitten NIIIIN ärsyttää, kun luen lehdistä tai kuulen, että jos uskonto kieltää jotain, sitten tuon uskonnon harjoittajat toimivat niin. No eivät todellakaan toimi.

Sama kun sanoisi, että Suomessa kukaan ei aja päin punaisia, koska punaisia päin ajaminen on kielletty.

Tunnen kymmeniä ja tiedän varmaan satoja katolisia, mutta kas kummaa, suurimmassa osassa perheitä on vain 1 tai maks 2-3 lasta. Hmmm... Ei kai ne vaan jotain ehkäisyä käytä vaikka se on kielletty?

:D :D :D

Yrittäkää hyvät ihmiset ymmärtää, että uskonnon säännöt ja niiden noudattaminen on kaksi aivan täysin eri asiaa, eikä niitä tule sotkea keskenään.

Vierailija
27/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:06"]Te, jotka ette hyväksy hoitoja, mihin vedätte rajan? Hyväksyttekö sektion? Jos luonnottomuuteen vetoatte, niin periaatteessahan teidän pitäisi kieltäytyä hätäsektiostakin. Entä pulloruokinta? Luonnotonta sekin. Sanomattakin selvää, että ette varmaan syö antibiootteja. Ja turhaa odottaa lääketieteestä apua vaivoihinne, parempi sairaiden vaan on kuolla pois. Vai oliko se sittenkään näin yksinkertaista?
[/quote]

Ei se toki ole noin yksinkertaisesta, mutta miksi on pakko yrittää lisäännyttää sellaisia geenejä keskenään, jotka eivät ilmiselvästi syystä tai toisesta lähde itsekseen lisääntymään? Eri asiana näkisin jostain onnettomuudesta tms johtuvan lapsettomuudenhoidon tai vierailla sukusoluilla tehtävät hoidot. Ne hoidoilla tehdyt lapset joita itse tunnen ovat vaikeasti sairaita, johtuen ihan suoraan sanottuna huonoista geeneistä.
En itse olisi lähtenyt hoitoihin, vaikka tiesimme että erään onnettomuuden johdosta mahdollisuutemme saada lapsia oli saattanut heiketä merkittävästi. Miksi siihen pitäisi käyttää veroeuroja kun jo olemassaolevat ihmiset tarvitsevat niitä kipeästi?
[/quote]

Niimpä. Todennäköisesti ap : n lapsi on ttodella sairas :((

Vierailija
28/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi. (Oksentaa)

Vierailija
29/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tätä ketjua monttu auki.. en oo ikinä törmänny koko ajatukseen, että ihmiset jotenkin paheksuvat lapsettomuushoitoja. Meillä perheessä puhuttu aina avoimesti. Äidilläni on endometrioosi jonka takia sisarukseni on saanut alkunsa hoidoilla. Täysin terve, eikä koskaan ole ollut vatsatautia kummempaa. Mikä teitä ihmisiä vaivaa kun tulette tänne huutelemaan? Kai nyt jokaisella ihmisellä on oikeus saada hoitoa siihen mihin sitä tarvitsee? Eihän syöpäpotilaallekkaan sanota, että yritä nyt parantua luomuna. Anteeks nyt meni avautumiseks, mutta oon ihan raivona täällä! Onnea ap ja paljon!!

Vierailija
30/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:06"]Te, jotka ette hyväksy hoitoja, mihin vedätte rajan? Hyväksyttekö sektion? Jos luonnottomuuteen vetoatte, niin periaatteessahan teidän pitäisi kieltäytyä hätäsektiostakin. Entä pulloruokinta? Luonnotonta sekin. Sanomattakin selvää, että ette varmaan syö antibiootteja. Ja turhaa odottaa lääketieteestä apua vaivoihinne, parempi sairaiden vaan on kuolla pois. Vai oliko se sittenkään näin yksinkertaista?
[/quote]

[/quote]

Niimpä. Todennäköisesti ap : n lapsi on ttodella sairas :((
[/quote]
Ette ole tosissanne!?! Jos olette, niin pitäisikö tehdä älykkyystesti, ennen lisääntymislupaa? Voi olla, että jäisitte yllättäen lapsettomiksi...
Vai että hedelmöityshoitolapset sairaita? Ette tiedä nyt yhtään mitään, ettekä taida ymmärtää biologiasta paljoakaan. Sairaat alkiot menevät kesken, hoidoissa autetaan raskautumista! Vähän eri asia. Jotkut hoitomuodot ovat hyvinkin lieviä, esim. veren hyytymistekijöissä voi olla vikaa, jonka saa helposti lääkityksellä hoidettua. Heillekö et suo lapsia??? Tai esim. endometrioosi vaikeuttaa raskautumista, mitä vikaa mielestäsi näissä sukusoluissa on??? Tulehdus on voinut vioittaa munanjohtimia, miten ytämä tekee lapsesta sairaan? Sairaita olette itse. Suututtaa tuollaiset kommentit.

Vierailija
31/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja millaista tietämättömyyttä ja kapeakatseisuutta, ei voi muuta sanoa. :D

Eihän nämä voi olla todellisia? 

Mistä ihmeestä olette keksineet että hedelmöityshoidoilla saadut lapset ovat sairaita? Tai no okei, jossain vaiheessa ilmestyi tutkimuksia joiden mukaan hoidot saattaisivat tuottaa hyvin pienen prosentin enemmän sairaita lapsia kuin luomutuotanto, mutta nämä tuloksethan on moneen kertaan todettu tilastoharhaksi koska hoidoissa käyvien keski-ikä on luonnollisesti korkeampi (yleensä on ensin yritetty luomuna pitkään + hoitojonot jne.) jolloin myös sairauksien riski kasvaa. Näin myös luomuraskauksissa. 

Minäkin tunnen muutaman sairaan lapsen tuttavapiiristäni, mutta ne on luomuna tehtyjä. Hedelmöityshoidoilla saadut on olleet terveitä. Mutten mä silti ala luomuraskautuneista keuhkoamaan että "voi hirvee, sääliks käy, todennäkösesti lapsesi on vammanen, mulla on tietoo"

Vierailija
32/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan ainoastaan vastuutonta hedelmöityshoitoa Octomom tyyliin, että siirretään kymmenen alkiota ja hups, syntyy kaheksan keskosta. Tai sitten sukupuolen valinta muun, kuin perinnöllisen sairauden kohdalla. Mutta näitä ei nyt Suomessa onneksi tehdä.

Vierailija
33/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan tutustua tarkemmin hedelmättömyyden syihin ja hedelmöityshoitojen tekniikkaan. Aika harvoin kysessä on "sellaiset geenit jotka ilmiselvästi syystä tai toisesta eivät lähde lisääntymään keskenään".

Eikä ne "geenit lähde lisääntymään" sitten hoidoillakaan, katsokaas kun hedelmöittyäminen ei takaa että alkion solut lähtee jakautumaan. Viallisilla sukusoluilla näin ei käy, tai jakaantuminen keskeytyy. Sitä kutsutaan keskenmenoksi.

Anna mun kaikki kestää! :D

Vierailija
34/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. Vaikkei itse hyväksyisi hoitoja niin ei toi ole edes uskovaisille sellainen kysymys, että hylättäisiin täysin hoitoja käyttänyt. Kysymys on nyt jostakin muusta mitä ap ei kerro tai sitten on vaan provo.

Vierailija
35/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi käyttää veroeuroja hedelmöityshoitoihin? No koska niillä tuotetaan uusia veronmaksajia jotka aikanaan maksavat teistäkin huolehtimisen kun olette siihen itse kyvyttömiä. 

Ehkä tämä myöskin voisi herättää ajatuksen: Jos hoidoilla saadut lapset olisivat todella sairaita, tukisiko yhteiskunta silloin hoitoja? Hmmm....

Vierailija
36/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee mieleen että ihmisellä täytyy olla itsellä asiat aika heikosti tai huono itsetunto jos täytyy alkaa pitämään haloota jtoisten ihmisten lisääntymistekniikasta. Minuu ei suoranaisesti kamalasti paina enkä haluu tietää toisten lisääntymisisitä. Voin sitten osallistua ihasteluun kun tulos on selvillä. 

Vierailija
37/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:48"]Luen tätä ketjua monttu auki.. en oo ikinä törmänny koko ajatukseen, että ihmiset jotenkin paheksuvat lapsettomuushoitoja. Meillä perheessä puhuttu aina avoimesti. Äidilläni on endometrioosi jonka takia sisarukseni on saanut alkunsa hoidoilla. Täysin terve, eikä koskaan ole ollut vatsatautia kummempaa. Mikä teitä ihmisiä vaivaa kun tulette tänne huutelemaan? Kai nyt jokaisella ihmisellä on oikeus saada hoitoa siihen mihin sitä tarvitsee? Eihän syöpäpotilaallekkaan sanota, että yritä nyt parantua luomuna. Anteeks nyt meni avautumiseks, mutta oon ihan raivona täällä! Onnea ap ja paljon!!
[/quote]

Niin sisaresi on näennäisesti terve, mutta millaiset geenit ja mitä riskejä sairastua myöhemmin? Entä onko hän itse perinyt endon? Ja joutuu siksi käymään hoidoissa jos haluaa lapsen ja näin kierre jatkuu..

Vierailija
38/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 06:20"]Siis täh? Miksei hyväksy? Joku uskonto vai? [/quote] Ei ole uskontoa taustalla. Osa sukulaisista kyllä uskovia mutta ei katolilaisia (katolilaisuus kieltää hoidot) vaan muu elämänkatsomus sotii heillä hoitoja vastaan. Ap.

[/quote]

No ei kyllä katolilaisuus sinänsä kiellä hoitoja. Mieheni on italialainen ja katolilainen ja kävimme vuoden ajan lapsettomuushoidoissa italialaisella klinikalla, koko hänen(kin) perheensä tuki taustallamme.

Vierailija
39/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:48"]Luen tätä ketjua monttu auki.. en oo ikinä törmänny koko ajatukseen, että ihmiset jotenkin paheksuvat lapsettomuushoitoja. Meillä perheessä puhuttu aina avoimesti. Äidilläni on endometrioosi jonka takia sisarukseni on saanut alkunsa hoidoilla. Täysin terve, eikä koskaan ole ollut vatsatautia kummempaa. Mikä teitä ihmisiä vaivaa kun tulette tänne huutelemaan? Kai nyt jokaisella ihmisellä on oikeus saada hoitoa siihen mihin sitä tarvitsee? Eihän syöpäpotilaallekkaan sanota, että yritä nyt parantua luomuna. Anteeks nyt meni avautumiseks, mutta oon ihan raivona täällä! Onnea ap ja paljon!! [/quote] Niin sisaresi on näennäisesti terve, mutta millaiset geenit ja mitä riskejä sairastua myöhemmin? Entä onko hän itse perinyt endon? Ja joutuu siksi käymään hoidoissa jos haluaa lapsen ja näin kierre jatkuu..

[/quote]

Ai että juuri tämä sisar, joka on saanut alkunsa hoitojen avulla on voinut periä endon, ei toinen sisar, joka on saanut alkunsa luonnollisesti? Älä nyt naurata!

Minullakin on endometrioosia, vaikka äidilläni ja sisarellani ei ole. Ja olen saanut kaksi lasta ihan luomusti.

Nää perustelut hoitoja vastaan huononee aina vaan.

Vierailija
40/86 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:48"]Luen tätä ketjua monttu auki.. en oo ikinä törmänny koko ajatukseen, että ihmiset jotenkin paheksuvat lapsettomuushoitoja. Meillä perheessä puhuttu aina avoimesti. Äidilläni on endometrioosi jonka takia sisarukseni on saanut alkunsa hoidoilla. Täysin terve, eikä koskaan ole ollut vatsatautia kummempaa. Mikä teitä ihmisiä vaivaa kun tulette tänne huutelemaan? Kai nyt jokaisella ihmisellä on oikeus saada hoitoa siihen mihin sitä tarvitsee? Eihän syöpäpotilaallekkaan sanota, että yritä nyt parantua luomuna. Anteeks nyt meni avautumiseks, mutta oon ihan raivona täällä! Onnea ap ja paljon!! [/quote] Niin sisaresi on näennäisesti terve, mutta millaiset geenit ja mitä riskejä sairastua myöhemmin? Entä onko hän itse perinyt endon? Ja joutuu siksi käymään hoidoissa jos haluaa lapsen ja näin kierre jatkuu..

[/quote]

No oletko itse ajatellut lisääntyä? Tiedätkö sinä millaiset geenit sinulla on? Oletko selvittänyt ettei suvussasi ole mitään sairauksia, jotteivät periydy.

Mitä jos lapsesi perii älykkyystasosi? Kierre jatkuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän