Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lasten myötä uusia ystäviä?

Vierailija
27.01.2015 |

30-kymppinen nainen ihmettelee mihin kaikki ystävät ovat hävinneet. Oletteko saaneet lasten myötä uusia ystäväperheitä? Miten olette verkostoituneet/ tutustuneet pikkulapsiaikana?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Itse olin/olen hyvin epäsosiaalinen ja yksi syy, miksi en aikoinaan halunnut lapsia oli, että lapset pakottavat tapaamaan ihmisiä. No, niinhän ne tekivät ja olisin varmaan saanut enemmänkin ystäviä, jos olisin itse oikeasti panostanut asiaan, mutta nyt on muutamia lasten koulukavereiden äitejä, joiden kanssa silloin tällöin harrastelen jotain esim. kävelyretkiä tai taidenäyttelyitä. Pikkulapsiaikana kannattaa mennä mammakerhoihin tai asuinympäristösi leikkipuistoihin tai johonkin äiti/lapsiharrastuskerhoihin, mistä voit bongata samassa tilanteessa olevaa seuraa. Pitämällä tuntosarvet ojossa ja olemalla ystävällinen, löydät varmasti seuraa. Jopa minä löysin, vaikka olin aina aika varautunut.

Vierailija
2/4 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen saanut montakin. Kannattaa liikkua vauvan kanssa perhekahviloissa, muskareissa, jumpissa, leikkipuistoissa, liittyä erilaisiin ryhmiin fb:ssä jne jne. Lapsista löytyy jutun juurta niin pitkäksi aikaa kuin jaksat puhua :) Jos neuvola tarjoaa jotain valmennusryhmiä niin sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse sain, toki valtaosa on sellaisia kavereita joista ei niin läheisiä ole tullut, pienempi osa sellaisia joiden kanssa nähdään sovitusti silloin tällöin ja sitten on muutama henkilö, joista on tullut todella hyviä ja läheisiä ystäviä, joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä.
Neuvolan kautta sai hyvin tietoa avoimista päiväkodeista ja muista vauva-ajan tapahtumista ja kokoontumistahoista, sieltä kaikki minun uudet tuttavuudet ovat peräisin :)

Vierailija
4/4 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 21:48"]30-kymppinen nainen ihmettelee mihin kaikki ystävät ovat hävinneet. Oletteko saaneet lasten myötä uusia ystäväperheitä? Miten olette verkostoituneet/ tutustuneet pikkulapsiaikana?
[/quote]

30-kymppisen eli 300-vuotiaan onkin varmaan aika vaikeaa enää löytää niitä vanhoja kavereitaan.