Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppani ei tajua, että syömishäiriötaustani vuoksi en pysty syömään vieraiden ihmisten nähden "siellä häissä sitten syöt niinkuin muutkin"

Vierailija
11.11.2021 |

On tulossa hänen siskonsa häät ja meidät on kutsuttu. Minä ahdistun jo ajatuksesta, että pitäisi syödä muiden nähden, saati noinkin isossa tilaisuudessa.

Olen ollut anoreksian takia muutama vuosi sitten sairaalahoidossa. Sairaus on paranemaan päin, mutta tuollaiset kommentit ahdistavat. Yritän syödä pikkuhiljaa "normaalisti" mikä siis ei ole pitkän nälkäkuurin jälkeen minulle mitään täysiä lautasellisia. Syön omaan tahtiini ja pieniä määriä, mutta kuitenkin syön ja se on jo edistystä. Tahdon vaan tehdä sen omassa rauhassa, kotona, siihen tahtiin kun se tuntuu hyvältä.

Miten saan taottua tuon ukon kalloon, ettei asia ole niin mustavalkoinen. Asia ei ratkea sillä, että hän hokee "sen kun vaan syöt"

Taidan olla "vilustunut" hänen siskonsa hääpäivänä, mikä on ikävää koska hän on mukava ihminen ja muuten nautin juhlista. Mikä on edistysaskel sekin, sillä oli kausi, etten halunnut nähdä ketään.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko häissä noutopöytä vai tuodaanko ruoka pöytään? Jos jotain tuodaan pöytään, pyydä pieniä annoksia, vaikka kasvisvaihtoehto jos on.

Jos et pysty syömään, jätä loput lautaselle. Mutta syö edes jotain. Sinä et ole keskipiste häissä mutta juhlista on oikeus nauttia.

Tee päivästä uroteko. Otat hieman alkuruokaa, hieman pääruokaa, hieman jälkiruokaa tai mitä tarjotaankaan. Alkoholia voit juoda vedellä lantrattuna, jos muuten olet syönyt huonosti.

Vierailija
42/43 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain haluaa, että ihmiset puhuvat hänen kanssaan syömisestä. Siinä hän on onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin se mies ylipäätään jaksaa olla kanssasi kimpassa, ihmettelen vaan.