Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YouTube poistaa alapeukutuksen

Vierailija
11.11.2021 |

https://www.is.fi/digitoday/art-2000008397623.html
Googlen omistama videopalvelu YouTube kertoo keskeisestä muutoksesta yhteen palvelun runsaasti käytettyyn toimintoon, nimittäin alapeukkuun.
Peukut toimivat siis jatkossa samalla tavalla, kuin YouTuben videoihin jätetyissä kommenteissa. Niissäkin näkyvät julkisesti vain tykkäykset, kun taas alapeukun painamisen määriä ei näytetä.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Minusta tuo on selkeä huononnus jos ja kun ylä- ja alapeukkujen määrä ei ole näkyvissä. Pitäisikö kaikkien pitää samoista asioista tai olla kommentoimatta.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yläpeukulla ole silloin mitään merkitystä, jos alapeukkuja ei ole. Samantien voisivat jättää kaikki peukut pois, jos alapeukku poistetaan. Mielipiteensä voi ilmaista sitten sanallisesti kommentoimalla.

Vierailija
22/62 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väitätte että me alapeukutuksien vastustajat olisimme mielensäpahoittajia? Itse en pahoita mieltäni juuri mistään ja minua ihmetyttää tämä nykypäivän loukkaantumiskulttuuri, mutta olen sitä mieltä, että alapeukut antavat ihmisille liian helpon väylän näyttää "en tykkää!" ilman, että sitä pitäisi perustella. Minusta keskustelu asioista on paljon hedelmällisempää. Juuri siksi alapeukutukset olisi hyvä ottaa pois tältä palstaltakin, jotta ihmiset saataisiin ilmaisemaan eriäviä mielipiteitään sanoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lets go Brandon

Vierailija
24/62 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi väitätte että me alapeukutuksien vastustajat olisimme mielensäpahoittajia? Itse en pahoita mieltäni juuri mistään ja minua ihmetyttää tämä nykypäivän loukkaantumiskulttuuri, mutta olen sitä mieltä, että alapeukut antavat ihmisille liian helpon väylän näyttää "en tykkää!" ilman, että sitä pitäisi perustella. Minusta keskustelu asioista on paljon hedelmällisempää. Juuri siksi alapeukutukset olisi hyvä ottaa pois tältä palstaltakin, jotta ihmiset saataisiin ilmaisemaan eriäviä mielipiteitään sanoin.

Lässyn lässyn. 👎

Vierailija
25/62 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onha tuo vähän erikoista, että ei saa ilmaista kuin vain positiivisen mielipiteen. Johtunee siitä etteivät ihmiset osaa ottaa vastaan negatiivista palautetta ja kritiikkiä. Sen vielä voisi ymmärtää jos vaikka alle 13-vuotiaiden videoista olisi piilotettu alapeukut, mutta vielä parempi olisi jos lapsia ja aikuisiakin opetettaisiin regoimaan oikein ja seisomaan sanojensa takana. Nykyään kaikki pitäisi ”kääriä kuplamuoviin”.

Vierailija
26/62 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän yläpeukulla ole silloin mitään merkitystä, jos alapeukkuja ei ole. Samantien voisivat jättää kaikki peukut pois, jos alapeukku poistetaan. Mielipiteensä voi ilmaista sitten sanallisesti kommentoimalla.

Olen eri mieltä. Yläpeukulla ilmaistaan, että on samaa mieltä kuin kirjoittaja. Ei siis jokaisen tarvitse tulla erikseen kommentoimaan että "juuri näin, ei lisättävää!". Sen sijaan eriävä mielipide juuri kiinnostaa erilaisuudellaan ja herättää keskustelua. Jos kaikki ilmaisevat eriävän mielipiteensä alapeukulla, niin jää epäselväksi mikä kirjoituksessa alapeukuttajaa tökki eikä keskustelua synny toisin kuin olisi syntynyt tilanteessa, jossa alapeukuttaja olisi tullut kertomaan ajatuksensa.

Vierailija
27/62 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin tuli haloo kun peukutukset poistettiin, muistatteko :D

Vierailija
28/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri yleisö ei pidä Bidenin horinoista -> JewTube piilottaa alapeukut näkyvistä

Vierailija
29/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muutos. Ruokkii vaan yleistä negatiivista ilmapiiriä ja aiheuttaa pahaa mieltä. Itse en youtubessa ole, mutta alapeukuista, joita muiden videoilla olen nähnyt, on aina tullut paha mieli.

Pitäisikö koko maailma muokata sellaiseksi, että sinulle ei tule paha mieli? Miksi ihmeessä sulla ei saisi olla paha mieli? Kaikilla muillakin on joskus, mutta terve ihminen tiedostaa, että muita ei kiinnosta hänen paha mielensä ketun vertaa.

Vierailija
30/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiset videot ovat tulevaisuudessa vaihtoehtoisissa videopalveluissa kuten täällä:

https://worldtruthvideos.website

Vierailija
31/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tässä Valkoisen talon videossa on 470 yläpeukkua, 4300 alapeukkua:

Sama suhde näkyy muissakin videoissa.

Jos maailma saisi päättää, Tuomas Malinen olisi Yhdysvaltain presidentti.

Vierailija
32/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukut eivät toimi, koska suosittelualgoritmi on niin hyvä. Vauvalla taas peukutus pelaa, koska kaikki lukevat kaikkea.

Vierailija
33/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äänestää vasemmistoa, saa vasemmistolaista meininkiäkin.

Vierailija
34/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, jos poistaa. Ei täällä av-palstallakaan alapeukulla ole kovin selvää funktiota. Täysin asiallisetkin kommentit saavat usein alapeukkuja. Jos joku vaikka kysyy, miten surusta pääsee yli, niin tällainenkin kysymys saa alapeukuttelijat liikkelle.

Vierailija
35/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muutos. Ruokkii vaan yleistä negatiivista ilmapiiriä ja aiheuttaa pahaa mieltä. Itse en youtubessa ole, mutta alapeukuista, joita muiden videoilla olen nähnyt, on aina tullut paha mieli.

Pitäisikö koko maailma muokata sellaiseksi, että sinulle ei tule paha mieli? Miksi ihmeessä sulla ei saisi olla paha mieli? Kaikilla muillakin on joskus, mutta terve ihminen tiedostaa, että muita ei kiinnosta hänen paha mielensä ketun vertaa.

Se että sinä olet paha ihminen ei tarkoita, että kaikki ovat pahoja. Minä välitän toisista ihmisistä ja onneksi meitä on paljon jotka välittävät.

Vierailija
36/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkuja ei tosiaankaan tarvita. Se olisi ihan oikein, ettei sellaiset ihmiset voisi alapeukuttaa, jotka tekevät sitä vain toisen mielenpahoittamiseksi. Negatiivisuutta on varmasti ihan riittävästi jokaisen elämässä muutenkin.Esim meiltä jokaiselta kuolee läheisiä ym kriisejä. Se jolle laitat alapeukun, et voi tietää mitä hän sillä hetkelläkin joutuu elämässään kestämään. Myötätuntoa täällä tarvitaan ja sitä pitää jakaa mahdollisimman paljon ja usein kuin on mahdollista.

Vierailija
37/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja ei tosiaankaan tarvita. Se olisi ihan oikein, ettei sellaiset ihmiset voisi alapeukuttaa, jotka tekevät sitä vain toisen mielenpahoittamiseksi. Negatiivisuutta on varmasti ihan riittävästi jokaisen elämässä muutenkin.Esim meiltä jokaiselta kuolee läheisiä ym kriisejä. Se jolle laitat alapeukun, et voi tietää mitä hän sillä hetkelläkin joutuu elämässään kestämään. Myötätuntoa täällä tarvitaan ja sitä pitää jakaa mahdollisimman paljon ja usein kuin on mahdollista.

Ja vielä lisään, että eihän kenenkään ole pakko laittaa sitä yläpeukkua jos ei halua.

Vierailija
38/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukut ovat pelkkää turhaa, passiivisaggressiivista vihamielisyyttä. Ilmeisesti ne, joiden mielestä alapeukutukset ovat ihan jees, eivät itse ole youtubessa videoineen. Voisin veikata, että jokainen tubettaja, jonka videot saisivat enimmäkseen alapeukkuja, olisi asiasta näreissään. Alapeukku ei kerro syytä miksi sen antaja sen antoi. Vastaanottaja ei saa siitä mitään muuta kuin hämmentyneen ja ikävän fiiliksen. Ihminen kaipaa sanoja ja perusteluja.

Vai kuinka moni meistä palstalaisista olisi tyytyväinen, jos perustamamme aloitukset saisivat alapeukkuja ilman mitään perusteluja? Jos siis puhutaan aidoista avauksista, ei mistään trollailuista, joiden pääasiallinen tehtävä on vain kuhisuttaa ja härnätä.

Minusta alapeukku on lähinnä merkki, että joku ajattelee toisella tavalla. En ota sitä koskaan niin, että minä olen väärässä. Jos kirjoittaisin tekstin, että rakastan maksalaatikkoa puolukan kanssa ja joku laittaa siihen alapeukkua, niin en ota sitä henkilökohtaisesti. Ajattelen, ett joko he eivät tykkää puolukasta. He luulevat, että pilailen, he eivät ylipäätään tykkää maksalaatikosta, heidän on vaikeaa ymmärtää, että joku ylipäätään syö maksalaatikkoa, vahinko peukku jne. Ei se oikeasti minua kiinnosta mikä heidän syynsä on peukkuttaa alas.

Seuraan silti mielelläni kuinka moni on tekstin lukenut tai nähnyt. Aiemmin minusta aaveellä se tuli esiin.

Jos tubettaja saa paljon alapeukkuja, jotain on pielessä.

Vierailija
39/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteellisuuden tajua nyt johonkin peukkuihin. Jokainen tosiaelämän eriävä mielipide on vähän sama asia kuin alapeukku. Sen kanssa on opittava elämään., ettei kaikki ajattele samalla tavalla. Ei, vaikka itsellä olisi vaikeaa ja raskasta.

Vierailija
40/62 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai youtube kommentointimahdollisuutta poista? Voit jättää ihan sanallisen kommentin, jos et jostain tykkää. Mikä on  jopa parempi vaihtoehto, koska pelkästä alapeukusta ei selviä, mikä sisällössä hiertää.