Lue keskustelun säännöt.
Kissa, joka pakottaa siivoamaan
27.01.2015 |
Ihana leikattu kissa-herra kyseessä. Muuttuu sotkuisessa talossa piruksi. Pöydillä lojuvat astiat pudotellaan lattialle tarkoituksellisella ja harkitulla etutassun liikkeellä. Lattialla lojuvat vaatteet viedään omaan kannelliseen kissavessaan???
Kun pinnat on siivouksen jälkeen puhtaina, kierii rauhallisesti kehräten kokopituudellaan juuri siivotuilla paikoilla.
Kotini on kyllä muutenkin ihan perussiisti.
Onko muita siivousintoisia katteja?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Joo, kuulostaa tutulta.
Mun tyttökissa Lulu oli todella tarkka siivoista tavoista. Kerran kauppakassia purkaessani pudotin vahingossa jotain kissalle sopivaa ruokaa pitkin keittiön lattiaa. Ajattelin tyytyväisenä ja siivousta vieroksuvana, että "Minullahan on kissa joka sen nuolee pois!" Usutin sitten Lulua hommin, mutta neiti ei millään suostunut. Päinvastoin hän ravasi useamman kerran tyhjälle ruokalautaselleen ja napitti minua silmiin tiukasti. Viesti oli selvä: "Jos kurja orja, olisi laittanut ruoan tähän kalliille posliinilautaselleni, olisin toki syönyt sen, mutta että minä, oih, söisin sun likaiselta lattialta jotain, älä unta näe!"
Hän oli selvästi eliittikissa (vaikka olikin muistaakseni hankittu maatalosta, mutta landepaukut kun pääsee asumaan Espooseen, senhän tietää miten siinä käy!)
Minulla oli kerran myös hoidossa toinen kissa, joka oli vielä pahempi. Käytyään "asialla" hiekkalaatikossa, se naukui kovaan ääneen ilmoituksen tuosta uroteosta ja vaati heti, että palveluskunta käy siivoamassa pois jäljet. Jos en laiskana kerännyt joka hiekanmurua lattialta pois, niin kissa haravoi niitä laatikolle itse mielenosoituksellisesti. Pakko oli käydä nekin siivoamassa, ettei tullut sanomista.
Kerran jätin kuitenkin puhuin puhelimessa enkä lotkauttunut korvaanikaan eteisestä kuuluville "vienoille" käskyille. Äkkiä oli helvetti irti: kissa rynni olkkariin, hyppäsi selkääni pidelleen kynsillä kiinni yöpaidastani ja huusi niin että känny piti sulkea. Lisäksi kynnet alkoivat pureutua selkänahkaani, joten orjalle tuli kiire tehtäviensä pariin.