Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sweet Valley High-kirjat

Vierailija
27.01.2015 |

Ihania. :D Luin penskanan ne kaikki,olikos niitä 60. Harmi että niitä trillereitä ei tullut enempää. Jessica oli mun suosikki <33

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Jessica ollut se pinnalllisempi ja ikään kuin Elisabethin yläpuolella?

Vierailija
2/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin niitä joskus ala-asteen lopulla. Ihan kaikkia ei varmaan lähikirjastosta löytynyt. Suosikkeja taisi olla se kirja, jossa toisella taisi olla pahispoikaystävä ja sitten se, jossa sen isoveljen tyttöystävällä? todettiin leukemia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Jessica oli se "ilkeämpi" ja menevämpi. Elisabeth oli se hyvä oppilas. Mä luin noita ala-asteen vikalla ja yläasteella. Oli olevinaan huippuhyviä, pitäs koittaa uudelleen voisi olla vähän eri tulkinta :) En kyllä lukenut kaikkia.

Vierailija
4/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikki oli se Ikuinen kakkonen kirja, kun Jessica kuvittelee että vanhemmat tykkää Elizabethistä enemmän ja päättää karata San Fransiscoon jonku pojan kanssa. Myös Reginan kuolema ja kun Liz ja Todd joutuivat motskarionnettomuuteen, ne oli hyviä.<3

Vierailija
5/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin oon lukenut kaikki aikanaan :D onneksi lähikirjasto oli pääkirjasto, ne oli kaikki siellä

Vierailija
6/84 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt seedaamassa 1&2 kausia ainakin, jos joku haluaa koittaa onneaan :D

Eli siis kaksi ensimmäistä televisio ohjelman kautta latautui. Aaaaai jumalauta, mitä ysäriä! Ja lisäksi tuosta tunnarista tulee mieleen "smelly caaaat, smeeellly caaat, whaaat aaare they feeding youuu"

Vierailija
7/84 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:23"]

Jossain trillerissä joku ihme parivaljakko kidnappasi Reginan pitäen tätä vankina vanhempiensa kartanossa sillä aikaa kuin nämä olivat matkoilla. Neuvokkaat ystävämme pelastivat hänet!

[/quote]

Hei eikö tähän pelastautumisoperaatioon liittynyt jotain tyhjän puuterirasian viskontaa ikkunasta kukkapenkkiin? :D Se on jäänyt mulla niin elävästi mieleen ja muistuu aina kun puuterirasia tyhjenee :D

Vierailija
8/84 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:10"]Siis voi v, joka kirjan alussa piti mainita kaksosten auringon raidoittamat hiukset! [/quote] Ja hymykuopat ja ainoa ero oli se että Liz käytti rannekelloa. Äiti oli myös kaunis ja häntä luultiin aina kaksosten isosiskoksi. Hyvin usein mainittiin myös espanjalaisittain kaakeloitu keittiö :D

[/quote]

Älkää unohtako kaksosten akvamariinin värisiä silmiä ja Toddia, joka oli Lizin vakituinen poikaystävä. Lisäksi aina ennen uima-allasbileitä juhlien järjestäjä kaatoi lisää klooria altaaseen :D

Vierailija
9/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin tykkäsin niistä!
t av-mamma vm-81

Vierailija
10/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei niitä kaikkia kirjoja koskaan suomennettu, niitä kai ois oikeesti joku yli 100 :-D Mun lempparit oli ne trillerit, niistä "tavallisista" swh-kirjoista en osaa suosikkia sanoa. Ehkä se missä Jessica kiusas sitä lihavaa tyttöä jonka unelma oli päästä cheerleader-joukkueeseen ja sit se tyttö laihdutti nii että siitä tuli lopussa kunnon megabeibe =D 

Vierailija
11/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks SVH-"fani". Oli sillon ihan huippuhyviä, ja keräsin kirppareilta sun muilta itelleni kaikki peruskirjat, trillereitä en koskaa löytänyt. Itse asiassa luin joululomalla yhden kirjan, Vaikea valinta. Edelleen lukeminen maistui, onhan ne nyt vaan sellasta kevyttä kenttälukemista.. :) muistan ku aina mietin että miten ihmeessä niille ehtii tapahtua vuoden aikana niin paljon, kun olivat aina 16-vuotiaita. :D mun lempparihahmot oli ehdottomasti Steven, Winston, Cara ja Jessica. Vaikkakin Jessica oli melkonen kiertopalkinto, eikös se ollut seukannu lähes jokasen koulun pojan kanssa? :D

Vierailija
12/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko noissa sexiä tms sopimatonta?
Mietin antaisko 9-vuotiaan lukea noita vai ei?

Vierailija
13/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:28"]Oliko noissa sexiä tms sopimatonta?
Mietin antaisko 9-vuotiaan lukea noita vai ei?
[/quote]

Eipä oikeestaan, lähinnä "kiihkeää suutelemista" etc.. :D kyllä mä luin niitä just joskus 9-v. eikä siinä mitään. ;)

Vierailija
14/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäisenä kirjat olivat hyviä, mutta muutaman luettuani näin vanhemana alkoi ärsyttää suunnattomasti kun jokaisessa kirjassa muistettiin mainita "auringon vaalentamat terveet hiukset, kauniit kasvot ja oi, olivathan kaksoset täydellistä koko 34" tjsp :D Olisi pitänyt olla lukematta, vähän meni hohto joistain lapsuusmuistoista.

Vierailija
15/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luin niitä pieninä :D Mun lemppari oli Elizabeth, lähinnä inhosin sitä Jessicaa. Ja totta muuten, jokaisessa kirjassa hoettiin sitä samaa niiden täydellisesti päivettyneestä ihosta Californian rannoilla, täydellisen vaaleista hiuksista, se miten ne oli niin samannäkösiä ettei kukaan tunnistanut niitä jne :D tosin, muksuna niistä pidin kovasti, eikä se haitannut hoh.

//Muuten mun eka viestini tänne palstalle :D

Vierailija
16/84 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin kuinka ihmettelin sitä niiden isää, kun se yhdessä kirjassa kysyy päivällispöydässä että "mitä, eikö teillä kummallakaan ole treffejä illaksi?". Jo sillon 12-vuotiaana muistan miettineeni, että mitä sutturoita ne muijat oikein on kun isäkin ihmettelee jos ovat yhden illan kotona. Mutta silti olin kirjoihin ihan koukussa, olipas hauskaa kun tuli tän ketjun myötä mieleen :)

Vierailija
17/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös niistä tullut joku tv sarjakin?

Vierailija
18/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli ihania, kirjat ja TV-sarja. Jessica ja Elizabet oli niin kauniita ja niillä oli aina mielettömän ihanat vaatteet. Mutta hitto, että se Jessica oli kunnon bitch.

Vierailija
19/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti se tv-sarja kun ne kaksoset erotti ihan helposti toisistaan ja Elizabethin näyttelijä oli vielä se kauniimpi minusta (kirjoissa tykkäsin Jessicasta). Luin joskus jonkun haastattelun ja Lizin näyttelijä oli nuorena kuin Jessica ja Jessican näyttelijä oli se kiltti tyttö oikeassa elämässä. Meillä näkyi tuo tv-sarja jollain "taivaskanavalla" jo ennen Suomea. En vaan ikinä oikeen huonolla kielitaidolla saanut selville et minä päivinä ja monelta ja taisi tulla jotenkin huonoon aikaankin, mutta joskus osuin kohdalle. Suomen kanavalta sitten nauhoitin useamman VHS-kasetin täyteen. :D

Minulla oli melkein kaikki ja olin tosi iso fani. Meidän kirjakaupasta sai englanninkielisinäkin joitain ja niitä ostin myös pari. Tukholmasta ostin ruotsinkielisen. Ala-asteella ja yläasteen alkuaikoina näitä tuli luettua.

Näitähän oli monta sarjaa englanniksi, Sweet Valley Twins, Sweet Valley Junior High, Sweet Valley High, Sweet Valley University ja kaikissa varmaan yli sata pokkaria.

Vierailija
20/84 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi v, joka kirjan alussa piti mainita kaksosten auringon raidoittamat hiukset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän