Raskaana ivf-hoidolla, kysy mitä haluat?
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:38"]Onnea!
Kysymys: Saatko jotain lääkitystä tuohon prolaktinoomaan? Vai onko se leikattu? Tuliko sulta maitoa sen takia?
[/quote]
On lääkitys, Cabaser 1mg muutamana iltana viikossa mutta raskauden ja imetyksen aikana ei käytetä kun estää maidontulon. Leikkausta en saanut kun lääke alkoi pienentää niin hyvin kasvainta. Kyllä tuli maitoa rinnoista, yleensä aamuisin. Ja menkat jäi pois ainakin puoleksi vuodeksi. Yhdet menkat taisi tulla välissä tosi kivuliaana ja kovan päänsäryn kanssa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:27"]
http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/11432058/Three-parent-babies-House-of-Lords-approves-law-despite-fears-children-could-be-sterile.html ihan sairasta touhua. Tää pitäis kieltää lailla. Ei vanhemmat saa tuhota lastensa terveyttä pakonomaisella luonnottomalla lastenhankkimismenetelmällään.
[/quote]
Niimpä. No mutta ap varmasti tajuaa sen myöhemmin kun hoitaa sairasta lasta jatkuvasti. Siinä vaiheessa varmasti miettii mitä on tullut tehtyä ja onko tämä nyt lapsen edun mukaista, jos on yhtään järkeä päässä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:38"]Onnea! Kysymys: Saatko jotain lääkitystä tuohon prolaktinoomaan? Vai onko se leikattu? Tuliko sulta maitoa sen takia? [/quote] On lääkitys, Cabaser 1mg muutamana iltana viikossa mutta raskauden ja imetyksen aikana ei käytetä kun estää maidontulon. Leikkausta en saanut kun lääke alkoi pienentää niin hyvin kasvainta. Kyllä tuli maitoa rinnoista, yleensä aamuisin. Ja menkat jäi pois ainakin puoleksi vuodeksi. Yhdet menkat taisi tulla välissä tosi kivuliaana ja kovan päänsäryn kanssa. Ap.
[/quote]
Mene jo helvettiin länkyttämästä. Ketään ei kiinnosta sun kasvaimet ja oireet.
Minulla olisi kysymys aloittajalle; Kun lähipiiri on suhtautunut negatiivisesti ja netissäkin saa tällaista paskaa niskaan, niin täytyy olla ihan uskomaton sietokyky ihmisten asiattomuuksille. Mistä tuollainen sisäinen välinpitämättömyys ilkeilystä kumpuaa?
Ymmärrän että käydään lapsettomuushoidoissa koska halutaan vauva. Itse en ole käynyt vaikka vauva antoikin odotuttaa mutta vihdoin viimein panin pisteen koko touhulle että saada oma vauva. Eikä mennyt kovin kauaa kun olin raskaana reilusti yli 40 v. Todella kiitollinen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:24"]
Ymmärrän että käydään lapsettomuushoidoissa koska halutaan vauva. Itse en ole käynyt vaikka vauva antoikin odotuttaa mutta vihdoin viimein panin pisteen koko touhulle että saada oma vauva. Eikä mennyt kovin kauaa kun olin raskaana reilusti yli 40 v. Todella kiitollinen.
[/quote]
Ap on alkanut yirittää vauvaa 23-vuotiaana. Oliskohan kyse vähän kaikki-heti-tänne asenteesta kun ei malteta odottaa että kyllä se siitä vielä joskus (jos niin on ylipäätään tarkoitettu)
Onnea ap:lle!!
Meillä 1,5- ja 4-vuotiaat ivf-tytöt. Ja samoin tunnen itseni onnekkaaksi, koska lapsettomuuden syy ei ikinä selvinnyt, mutta raskauduin helposti hoidoista. Esikoinen syntyi ekan ivf:n tuoresiirrosta ja kuopus 1. pas:sta. Kolmas alkio ei selvinnyt pakastuksesta, joten meidän lapsiluku on nyt tässä. Uuteen kierrokseen ei enää lähdetty.
Ulkomailla asutaan ja hoidot maksettiin kokonaan omasta pussista. Loppulasku n. 7000-8000€.
Se on todella katkeraa kun haluaa vauvan ja kaikki muuten hyvin mutta vauvaa ei vaan kuulu ei näy. Vikaa ei löydetä. Älkää menettäkö uskoa, yks kaunis päivä vauva voi ilmoittaa tulostaan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:15"]
Minulla olisi kysymys aloittajalle; Kun lähipiiri on suhtautunut negatiivisesti ja netissäkin saa tällaista paskaa niskaan, niin täytyy olla ihan uskomaton sietokyky ihmisten asiattomuuksille. Mistä tuollainen sisäinen välinpitämättömyys ilkeilystä kumpuaa?
[/quote]
Ap vastaa: Olen kokenut kaikenlaista. Olen ollut pahasti koulukiusattu, työpaikkakiusattu, kokenut perheväkivaltaa lapsuuuden kodissa jne. huonoja kokemuksia ihmisistä. En yksinkertaisesti odota ihmisiltä mitään. Joskus se vaan lakkaa tuntumasta pahalta, kun kuulee tarpeeksi kaikenlaista. Jos välittää aivan kaikesta mitä saa kuulla, niin sillä saa itselleen aika pahan olon. ap.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 10:15"]
[/quote]
Ap vastaa: Olen kokenut kaikenlaista. Olen ollut pahasti koulukiusattu, työpaikkakiusattu, kokenut perheväkivaltaa lapsuuuden kodissa jne. huonoja kokemuksia ihmisistä. En yksinkertaisesti odota ihmisiltä mitään. Joskus se vaan lakkaa tuntumasta pahalta, kun kuulee tarpeeksi kaikenlaista. Jos välittää aivan kaikesta mitä saa kuulla, niin sillä saa itselleen aika pahan olon. ap.
[/quote]
Jos on noin paljon pahoja kokemuksia taustalla ja vielä lapsettomuus niin saa kyllä syyttää jo itseään.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:12"]
Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä.
[/quote]
Ymmärrätkö että kun teet seuraavan aloituksesi AV:lle, et enään mahdollisesti kuulu "lapsettomiin"? Paljon onnea raskaudesta! Olen hämmentynyt ja järkyttynyt monien todella ilkeistä kommenteista.
[/quote]
Tässäpä teille laukojat ajateltavaa. Monet teistä ivf-hoidoissa ramppaavista kehtaavat arvostella sektiota synnytystapana ja imetystä jos äiti jostain syystä ei sitä jatka kuin hetken aikaa. Monet näistä äideistä raskautuvat kuitenkin luonnonmukaisesti eivätkä arvostele muita. Miltä tuntuu saada samaa moskaa niskaan? Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:12"] Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä. [/quote] Ymmärrätkö että kun teet seuraavan aloituksesi AV:lle, et enään mahdollisesti kuulu "lapsettomiin"? Paljon onnea raskaudesta! Olen hämmentynyt ja järkyttynyt monien todella ilkeistä kommenteista. [/quote] Tässäpä teille laukojat ajateltavaa. Monet teistä ivf-hoidoissa ramppaavista kehtaavat arvostella sektiota synnytystapana ja imetystä jos äiti jostain syystä ei sitä jatka kuin hetken aikaa. Monet näistä äideistä raskautuvat kuitenkin luonnonmukaisesti eivätkä arvostele muita. Miltä tuntuu saada samaa moskaa niskaan? Niinpä.
[/quote]
Olipas olkiukkoilua.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:12"]
Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä.
[/quote]
Ymmärrätkö että kun teet seuraavan aloituksesi AV:lle, et enään mahdollisesti kuulu "lapsettomiin"? Paljon onnea raskaudesta! Olen hämmentynyt ja järkyttynyt monien todella ilkeistä kommenteista.
[/quote]
Tässäpä teille laukojat ajateltavaa. Monet teistä ivf-hoidoissa ramppaavista kehtaavat arvostella sektiota synnytystapana ja imetystä jos äiti jostain syystä ei sitä jatka kuin hetken aikaa. Monet näistä äideistä raskautuvat kuitenkin luonnonmukaisesti eivätkä arvostele muita. Miltä tuntuu saada samaa moskaa niskaan? Niinpä.
[/quote]
Ja arvostelevat myös luomusti lisääntyviä katkerana nyrpistellen lasten sseurassa. Sitten onkin ylläri että kaikki ei olekaan iloisia heidän raskaudestaan... Pitäisi onnitella vaikka on kuunnellut noiden tylytystä jokaisen raskauden kohdalla. Mutta ei kai tätäkään saa kirjoittaa, tulee vielä bannit kun ylläpidossa jollakin ottaa tunteisiin!
Ei se lapsi ole tuossa vaiheessa edes olemassa. Alkiorakkulana vain. Naiseen käytetään niitä samoja hormooneja, joita naisen keho tuottaa luonnostaan.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:03"]Juu ei ole köyhien hommaa julkisellakaan puolella. Tässä kuussa meni ekasta hoitokerrasta lääkekattoon asti ja joka kuu pelkkiin polikäynteihin muutama sataa euroa. Eli tän kuun hoitosaldo julkisella tyhjensi tiliä pälle 900€ verran. Meillä hoidot alotettiin vuosi sitten. Tässä kuussa eka ivf tulossa. Luomuyritystä takana 6.v ja ikää 30.v yhtäkään raskautta ei vielä takana. Toivottavasti tärppää nyt. Mitä lääkkeitä ap käytit hoitojakson aikana? [/quote] Insseissä oli Puregon ja Clomifen, ei tärppiä. Ivf-hoidossa oli Suprecur, Gonal-F, Pregnyl pistos. Pas oli lääkkeellinen ja söin Zumenonia ennen siirtoa. Niin ja tietenkin Lutinus joka toimenpiteen jälkeen. Ap. [/quote] Voiko äiti ja lapsi voida hyvin tuollaisen hormoniryöpyn jälkeen? Sairasta ja luonnotonta!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:12"] Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä. [/quote] Ymmärrätkö että kun teet seuraavan aloituksesi AV:lle, et enään mahdollisesti kuulu "lapsettomiin"? Paljon onnea raskaudesta! Olen hämmentynyt ja järkyttynyt monien todella ilkeistä kommenteista. [/quote] Tässäpä teille laukojat ajateltavaa. Monet teistä ivf-hoidoissa ramppaavista kehtaavat arvostella sektiota synnytystapana ja imetystä jos äiti jostain syystä ei sitä jatka kuin hetken aikaa. Monet näistä äideistä raskautuvat kuitenkin luonnonmukaisesti eivätkä arvostele muita. Miltä tuntuu saada samaa moskaa niskaan? Niinpä.
[/quote]
No ei osunut, eikä uponnut. Hoidoissa "ramppaajissa" tuskin on valtaväestöä enemmän sektio-/pulloruokintavastaisuutta. Että ei niin.
Hienoa sitten kun aloittajan lapsi örveltää menemään "Ääitiyyöööääh", hädin tuskin oppii lukemaan, vetää raivareita ja laskee alleen. Taidan juosta karkuun, kun tulee kadulla vastaan moinen.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:15"]
Hienoa sitten kun aloittajan lapsi örveltää menemään "Ääitiyyöööääh", hädin tuskin oppii lukemaan, vetää raivareita ja laskee alleen. Taidan juosta karkuun, kun tulee kadulla vastaan moinen.
[/quote]
Ai, yleensä samankaltaisuus vetää puoleensa
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 07:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]
Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.
[/quote]
Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja.
[/quote]
En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään. Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.
[/quote]
Milläpä etiikalla itse hankit kaksi lastasi, vaikka maailmassa on liikakansoitusta?
[/quote]
Tähän kysymykseen ei koskaan saa vastausta näiltä moraalimoukareilta. Harmi. Kysymys on todella hyvä.