Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ivf-hoidolla, kysy mitä haluat?

Vierailija
27.01.2015 |

Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko e-pillerit luomua? Just asking...

Vierailija
102/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:49"]

hä? Oikeesti? Missä tällästä sakkia sikiää? En voi uskoa tätä todeksi. Meillä lapsettomuushoitojen aikaan lähipiiri eli jännityksessä meidän mukana, ja aina oli olkapää, johon nojata heikoilla hetkillä. Tämä hoitojen avulla aikaan saatu lapsi on niin iso ihme, että siitä on jokainen mummi, kummi ja täti niin onnellinen ja kiitollinen, että oksat pois. Meidän lapsi oli oikeasti todella toivottu ja rakastettu jo ennen syntymäänsä myös muiden kuin meidän vanhempien osalta. Se täytyy olla tietämättömyys, joka nostaa näitä negatiivisuuksia ja ennakkoluuloja. En keksi muutakaan.

[/quote]

Epäilemättä luomusti sikiää, mutta kiinnostais tietää, missä olosuhteissa kasvatus on tapahtunut. Empatiakyky on ainakin jäänyt puuttumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea poru että hoitoihin käytetään "meidän maksamia verovaroja". Aika pieni osa verotuloista näihin hoitoihin kyllä menee. Ja oletteko verorahan surijat miettineet miksi yhteiskunta haluaa näitä hoitoja kustantaa? Yksi syy on se, että saadaan uusia VERONMAKSAJIA.

Arvaappa vaan kuka teidänkin vanhainhoitonne aikanaan maksaa? No se aikuiseksi kasvanut koeputkilapsi muiden muassa. 

Vierailija
104/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:46"]Onnea AP! Yritän pidätellä onnenkyyneleitä täällä toimistolla. Meillä on aika yksityiselle maaliskuussa. Todettiin jo selittämätön lapsettomuus vuosi sitten (sama yksityinen kliniikka). Julkisia palveluja tai varoja emme ole käyttäneet lainkaan. Lapsettomuutta podettu kolme vuotta. Kysymys: miten olet suhtautunut pitkäaikaisiin kavereihin, jotka vastustavat hoitoja? Meidän kaveripariskunta vastustaa voimakkaasti ja toivoo helvettiin (joo, ovat uskovaisia) kaikki ivf:n läpikäyneet eivätkä näe näitä lapsia oikeina ihmisinä. Kokemuksesi perusteella - onko parempi katkaista välit kokonaan, vaiko olla hiljaa eikä kertoa miten mahd. lapsi sai alkunsa? Vielä kerran paljon onnea teille! OTM  [/quote] En oo ap, mutta myös hoidoilla lapsen saanut. Itse en missään tapauksessa kertoisi tälle pariskunnalle hoidoista, miksi ihmeessä se heille kuuluu, jos vielä noin kielteisesti suhtautuvat niin ei todellakaan. Muutenkin varmaan vähentäisin yhteydenpitoa, ärsyttäisi niiden asenne niin paljon. Haluan läheisiksi ystäviksi ihmisiä joilla on samanlaiset arvot ja jotk eivät tuomitse tekojamme.

[/quote]

Ystävyyskö on sitä että pitää hyväksyä kaikki toisen teot?

[/quote]

Eiköhän tuossa ollut kyse lähinnä ystäväpariskunnan ääriasenteista. 

Kyllä mulla ainakin tollaset helvettiin toivottamiset tai se ettei näe oikeina ihmisinä hoidoilla alkunsa saaneita menevät sen verran ding-dong -osastolle että ottaisin ihan luonnostani hiukan etäisyyttä. Koski asia sitten itseäni tahi ei. 

Vierailija
105/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi. Lähdin provoamaan tylsyyksissäni. Nyt tuli huono omatunto ja vatsaankin sattuu. Korkeammat voivat vissiin rankaisi - ja ihan aiheesta!

Lapsettomuushan on oikeasti varmasti aivan tuskaa. Ihan oikeasti tuntuu absurdilta, että joku suhtautuisi kylmän viileästi hedelmättömyyshoitojen avulla alkunsa saaneeseen lapseen :(

Itsekin olen seurannut vierestä ystäväni surua ja tuskaa asian kanssa. Vaikea oli keksiä lohduttavia sanoja tuskan keskellä. Ikävä kyllä hän ei lapsia saanut, hoidoista huolimatta.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Ja onnea ap loppuraskauteen!

KTM (joka siis oikeesti valmistuu vasta keväällä ;))

Vierailija
106/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi IVF-hoidoitojen avulla saatua lasta. Olen aina ollut asiasta hyvin avoin (siis kertonut noista hoidoista) eikä koskaan kukaan ole kommentoinut asiaa negatiivisesti. Siksikin luen tässä ketjussa esitettyjä "luonnotonta", "kamalaa", "etkö yhtään ajattellut lasta, jota muut tulevat karttamaan" kommentteja huuli pyöreänä. Eihän kukaan täysjärkinen ajattele noin. Missä järjenvalolta pimennossa olevassa säkissä tuollaisia ihmisiä oikein kasvaa?

Onnea ap!

Vierailija
107/157 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä luonnottomasti raskautuneita oli huutelemassa sektio ja imetysketjuissa huonoista äideistä. Joten miten kutsua teidänkaltaisia. Luonto on syystä tarkoittanut osan lapsettomiksi. Syitä löytyy paljon ja valitettavaa se on niiden kohdalla joista olisi oikeasti hyviksi äideiksi. Kuitenkin on paljon hedelmöityshoidoissa olevia jotka kuluttavat yhteiskunnan varoja turhaan. Muistattehan olla arvostelematta kerran ette itse siedä mitään kritiikkiä.

Vierailija
108/157 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 02:12"]Teitä luonnottomasti raskautuneita oli huutelemassa sektio ja imetysketjuissa huonoista äideistä. Joten miten kutsua teidänkaltaisia. Luonto on syystä tarkoittanut osan lapsettomiksi. Syitä löytyy paljon ja valitettavaa se on niiden kohdalla joista olisi oikeasti hyviksi äideiksi. Kuitenkin on paljon hedelmöityshoidoissa olevia jotka kuluttavat yhteiskunnan varoja turhaan. Muistattehan olla arvostelematta kerran ette itse siedä mitään kritiikkiä.
[/quote]

Näimpä!

Vierailija
109/157 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan nämä ilkeilijät ymmärtäneet kuinka yleistä lapsettomuus oikeasti on. Ja kuinka kipeä asia se on niille vanhemmille. Pohtikaa omalle kohdallenne, jos joku sanoisi teidän lapsistanne tai teistä, että ei olisi pitänyt syntyä.

Mihin se raja vedetään kaikissa lapsettomuushoidoissa? Saako pienen hormonihäiriön hoitaa vielä pillereillä?

Vierailija
110/157 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]

Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.

[/quote]

Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja. 

[/quote]

En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään.  Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.

[/quote]

Milläpä etiikalla itse hankit kaksi lastasi, vaikka maailmassa on liikakansoitusta?

Vierailija
111/157 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 02:12"]

Teitä luonnottomasti raskautuneita oli huutelemassa sektio ja imetysketjuissa huonoista äideistä. Joten miten kutsua teidänkaltaisia. Luonto on syystä tarkoittanut osan lapsettomiksi. Syitä löytyy paljon ja valitettavaa se on niiden kohdalla joista olisi oikeasti hyviksi äideiksi. Kuitenkin on paljon hedelmöityshoidoissa olevia jotka kuluttavat yhteiskunnan varoja turhaan. Muistattehan olla arvostelematta kerran ette itse siedä mitään kritiikkiä.

[/quote]

Muutaman idiootin takia kaikki hoidoilla lapsensa saaneet ovat mielestäsi samanlaisia?

Maailman typerin argumentti on "luonto on tarkoittanut osan lapsettomiksi". Sitten se pätisi, jos maailmaan ei syntyisi yhtäkään vammaista tai sairasta ihmistä, ja jokainen vanhempi oli hyvä.

Tiedän, että tuo typerä argumentti ikään kuin poistaa velvollisuuden perustella, mutta se tekee ihmisestä vain ja ainoastaan naurettavan.

Vierailija
112/157 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vastenmielinen ketju kun se teini joka täällä huuteli rakastuneensa nistiin. En todellakaan toivota ap:lle onnea.

Vierailija
113/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, lapsi raukkaa :(

Vierailija
114/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut hoitoja enkä "keinosiemennystä" ja vauva tuli ei perinteisesti vaan hienosti keisarinkyydillä 44 v. 

Vierailija
115/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mielenterveyspotilaiden ketju tämäkin taas on.

Vierailija
116/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa tää ketju. Koska tässä on huutelemassa kasa suvaitsemattomia, itsrkeskeisiä idiootteja. Toivottavasti teistä kellään ei ole yhtään lasta eikä ikinä tule. Tuollaisten kusipäisyysgeenien jatkaminen on rikos ihmiskuntaa kohtaan.

Ap:lle paljon onnea! Voin vain kuvitella miltä tuntuu, itsellä kohta vuosi yritystä takana. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin!

Vierailija
117/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskaudestasi!

Vierailija
118/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät näköjään tiedä, mitä maho tarkoittaa. Se tarkoittaa kylläkin sitä, että ei ole mitään mahdollisuutta ei edes vahingossakaan saada lasta esim se ettei ole kohtua. Paljon onnea lapsukaisesta ja äläkä välitä kusipäisistä ja vähä älyisistä ämmistä =)

Vierailija
119/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Kysymys: Saatko jotain lääkitystä tuohon prolaktinoomaan? Vai onko se leikattu? Tuliko sulta maitoa sen takia?

Vierailija
120/157 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

86 Äitini on aikoinaan saanut 5 lasta tuosta noin vain, mutta itse kärsin lapsettomuudesta, joten en oikein usko että "väittämäsi" pitäisi paikkansa, sama homma muuten veljeni vaimon (kärsi lapsettomuudesta pitkään) äiti sai pari lasta ongelmitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme