Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ivf-hoidolla, kysy mitä haluat?

Vierailija
27.01.2015 |

Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"]Minun kokemukseni omien lasten odotusajalta on että kun kerroin raskauksista, tuli vuolaita onnitteluita. Jos tuli kyselyä että onkos teillä kauankin ollut suunnitelmissa ja vastasin että on ollut lapsettomuutta ja lopulta hoidot onnisti, niin moni otti onnittelunsa ikäänkuin takaisin. Aurinkoinen hymyily ja se "Miten sä voit/jaksat" jäi pois ja alkoi pahasti katsominen ja välttely.
[/quote]
Erikoista tuttavapiiriä teillä. Ei ehkä kannata olla niin avoin.

Vierailija
82/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:28"]81,Kaikki eivät tosiaan hedelmöittämishoitoja hyväksy ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.
[/quote]
Mä en olis missään tekemisissä enää sellaisten kanssa jotka eivät hyväksyisi mun lapsiani. Mitä se kellekään kuuluu missä mun lapset on hedelmöityneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta ap:n kasvaimesta osaa sanoa mitään, mutta käsittääkseni esim. pcos:n ajatellaan lisääntyneen niin paljon, koska muoveissa on käytetty jotain yhdistettä, joka aiheuttaa naisissa pcos:ää. Tai tätä ainakin pidetään osasyynä -korjatkaa, jos olen väärässä. Miten se muovinvalmistus ja -käyttö on niin luonnollista, että sen seuraukset täytyy hyväksyä mukisematta "luonnon" tahtona?

Vierailija
84/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AP! Yritän pidätellä onnenkyyneleitä täällä toimistolla.

Meillä on aika yksityiselle maaliskuussa. Todettiin jo selittämätön lapsettomuus vuosi sitten (sama yksityinen kliniikka). Julkisia palveluja tai varoja emme ole käyttäneet lainkaan. Lapsettomuutta podettu kolme vuotta.

Kysymys: miten olet suhtautunut pitkäaikaisiin kavereihin, jotka vastustavat hoitoja? Meidän kaveripariskunta vastustaa voimakkaasti ja toivoo helvettiin (joo, ovat uskovaisia) kaikki ivf:n läpikäyneet eivätkä näe näitä lapsia oikeina ihmisinä. Kokemuksesi perusteella - onko parempi katkaista välit kokonaan, vaiko olla hiljaa eikä kertoa miten mahd. lapsi sai alkunsa?

Vielä kerran paljon onnea teille!

OTM 

Vierailija
85/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen KTM (ei sen ensimmäinen) onnittelee AP:tä ison halin kera. Kun lapsi on syntynyt, hän ei eroa mitenkään niistä lapsista jotka ovat saaneet alkunsa perinteisellä tavalla.

Tietääkseni Suomessa ei myöskään ole ongelmaa liikakansoituksen suhteen, joten antaa mennä - tehkää vaikka toinenkin pikkuinen minun verorahoillani! Ompahan sitten lisää nuoria maksamassa minun eläkkeeni.

On todella yksisilmäistä ajatella, että jos ei lasta luomusti tule niin voi joko unohtaa asian tai hakea Afrikasta. Ei se vain noin toimi, valitettavasti.

Vierailija
86/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:33"]

Oletko ap miettinyt sitä että mitä jos tuleva/tulevat lapsesi kärsivätkin sitten lapsettomuudesta? En tiedä periytyykö tuollainen kasvaimesta johtunut hedelmättömyys, mutta ainahan se mahdollista on. Varsinkin jos saat tytön/tyttöjä, onko sinusta mukava katsella kun he käyvät kivuliaissa hoidoissa joka rasittaa naisen kroppaa? Kun sen omasta kokemuksestasi tiedät, millaista se on.

[/quote]

Vastaan vielä tähän, oman kokemuksen mukaan aika monella lapsettomuudesta kärsivällä vanhemmat on saaneet normaalisti lapsia. Minunkaan vanhemmillani ei ollut ongelmia hedelmällisyydessä. Eli kyllä aika usein normaalisti lapsia saavat saavat sitten näitä lapsia jotka kärsivät aikuisena lapsettomuudesta. Tottakai on mahdollista että entisen lapsettoman lapsikin kärsii lapsettomuudesta. Silloin olen lapsen tukena ehdottomasti. Mutta lapsenlapset ei ole minulle välttämättömyys, ei tulisi mieleenkään esim. painostaa omia lapsia lasten hankkimiseen kuten jotkut tekevät. Onhan mahdollista sekin, että ei halua. ap.

[/quote]

Niin, lapsenlapset ei ole sinulle välttämättömyys.. Mutta oma lapsesi kenties haluaa sitten kovasti lapsia mutta ei voi saada. Lohdutat ja tuet sanomalla että et sinä niitä lapsenlapsia tarvitse mihinkään? Huhhuh.
[/quote]
Lapsettomuus voi sattua kelle vaan, ei sitä voi vielä tietää. Sitä paitsi hoidot kehittyy kokoajan, turha tollasta pelätä. Vai pelkäätkö itse kaikkia maailman sairauksia mitä lapsesi voi saada?

Vierailija
87/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:26"]

Minun kokemukseni omien lasten odotusajalta on että kun kerroin raskauksista, tuli vuolaita onnitteluita. Jos tuli kyselyä että onkos teillä kauankin ollut suunnitelmissa ja vastasin että on ollut lapsettomuutta ja lopulta hoidot onnisti, niin moni otti onnittelunsa ikäänkuin takaisin. Aurinkoinen hymyily ja se "Miten sä voit/jaksat" jäi pois ja alkoi pahasti katsominen ja välttely.

[/quote]

hä? Oikeesti? Missä tällästä sakkia sikiää? En voi uskoa tätä todeksi. Meillä lapsettomuushoitojen aikaan lähipiiri eli jännityksessä meidän mukana, ja aina oli olkapää, johon nojata heikoilla hetkillä. Tämä hoitojen avulla aikaan saatu lapsi on niin iso ihme, että siitä on jokainen mummi, kummi ja täti niin onnellinen ja kiitollinen, että oksat pois. Meidän lapsi oli oikeasti todella toivottu ja rakastettu jo ennen syntymäänsä myös muiden kuin meidän vanhempien osalta. Se täytyy olla tietämättömyys, joka nostaa näitä negatiivisuuksia ja ennakkoluuloja. En keksi muutakaan.

Vierailija
88/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ja politikot pitäisi toivottaa helvettiin, kun mahdollistavat tuollaisen.

Vierailija
89/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:46"]Onnea AP! Yritän pidätellä onnenkyyneleitä täällä toimistolla.

Meillä on aika yksityiselle maaliskuussa. Todettiin jo selittämätön lapsettomuus vuosi sitten (sama yksityinen kliniikka). Julkisia palveluja tai varoja emme ole käyttäneet lainkaan. Lapsettomuutta podettu kolme vuotta.

Kysymys: miten olet suhtautunut pitkäaikaisiin kavereihin, jotka vastustavat hoitoja? Meidän kaveripariskunta vastustaa voimakkaasti ja toivoo helvettiin (joo, ovat uskovaisia) kaikki ivf:n läpikäyneet eivätkä näe näitä lapsia oikeina ihmisinä. Kokemuksesi perusteella - onko parempi katkaista välit kokonaan, vaiko olla hiljaa eikä kertoa miten mahd. lapsi sai alkunsa?

Vielä kerran paljon onnea teille!

OTM 
[/quote]
En oo ap, mutta myös hoidoilla lapsen saanut. Itse en missään tapauksessa kertoisi tälle pariskunnalle hoidoista, miksi ihmeessä se heille kuuluu, jos vielä noin kielteisesti suhtautuvat niin ei todellakaan. Muutenkin varmaan vähentäisin yhteydenpitoa, ärsyttäisi niiden asenne niin paljon. Haluan läheisiksi ystäviksi ihmisiä joilla on samanlaiset arvot ja jotk eivät tuomitse tekojamme.

Vierailija
90/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Me kärsimme sekundäärisestä lapsettomuudesta. Ensimmäinen sai alkunsa luomusti, toista yritettiin viitisen vuotta ja raskaus alkoi Ivf-hoidoilla, kolme alkiota saatiin saaliiksi, yksi kerrallaan siirrettiin ja viimeinen sitten tarttui matkaan. Lapsi on terve ja kaikenpuolin täydellinen 1,5 vuotias. Nyt odotan yllätyksekseni kolmatta, jonka pitäisi syntyä kesällä. 

Elämä on ihmeellistä... Meillä ei mitään syytä tuohon sekund.lapsettomuuteen löytynyt. Ja nyt tätä kolmatta odottaessani olen 41-v.

Myös minä olen ollut todella avoin näiden hoitojen suhteen. Ihan hölmöä peitellä mokomaa asiaa, mutta me ihmiset olemme niin erilaisia täsäkin asiassa.

Vierailija
91/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin usea muukin, olen hämmästynyt näistä negatiivisista kommenteista! Mitä ihmettä? En ole kyllä omalla kohdalla kohdannut yhtäkään negatiivista kommenttia liittyen hedelmöityshoitoihin.

Ja että lapsi tästä kärsisi...eipä todellakaan. Miksi ihmeessä kukaan muuttaisi suhtautumistaan lapseen kun selviää että on hoidoilla alkunsa saanut? Päinvastoin olen monesti kuullut sanottavan että tämä lapsi onkin sitten todella rakastettu ja tärkeä, niinkuin onkin. On muistutettu että osaisin olla onnellinen tästä lapsesta, vaikkei kyllä muistuttaa tarvitse. :)

Jos nyt joku "suhtautuisi lapseen viileästi" siksi että hän on hoitojen "tulos", niin täytyy sanoa että lähinnä naurattaisi moinen aivottomuus. Varmasti emme niin kapeakatseista ihmistä tarvitse lapsemme elämään muutenkaan, että sopii suhtautua niin kuin tykkää ja mielellään mahdollisimman etäällä meistä. ;)

Vierailija
92/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:46"]Onnea AP! Yritän pidätellä onnenkyyneleitä täällä toimistolla. Meillä on aika yksityiselle maaliskuussa. Todettiin jo selittämätön lapsettomuus vuosi sitten (sama yksityinen kliniikka). Julkisia palveluja tai varoja emme ole käyttäneet lainkaan. Lapsettomuutta podettu kolme vuotta. Kysymys: miten olet suhtautunut pitkäaikaisiin kavereihin, jotka vastustavat hoitoja? Meidän kaveripariskunta vastustaa voimakkaasti ja toivoo helvettiin (joo, ovat uskovaisia) kaikki ivf:n läpikäyneet eivätkä näe näitä lapsia oikeina ihmisinä. Kokemuksesi perusteella - onko parempi katkaista välit kokonaan, vaiko olla hiljaa eikä kertoa miten mahd. lapsi sai alkunsa? Vielä kerran paljon onnea teille! OTM  [/quote] En oo ap, mutta myös hoidoilla lapsen saanut. Itse en missään tapauksessa kertoisi tälle pariskunnalle hoidoista, miksi ihmeessä se heille kuuluu, jos vielä noin kielteisesti suhtautuvat niin ei todellakaan. Muutenkin varmaan vähentäisin yhteydenpitoa, ärsyttäisi niiden asenne niin paljon. Haluan läheisiksi ystäviksi ihmisiä joilla on samanlaiset arvot ja jotk eivät tuomitse tekojamme.

[/quote]

Ystävyyskö on sitä että pitää hyväksyä kaikki toisen teot?

Vierailija
93/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää kovasti siltä että täällä on yksi tai maks. kaksi sekopäätä jotka näitä negatiivisia kommentteja suoltaa. Huomaa kun kiihdyttävät itseään toliltaan keskustelun edetessä...

Vierailija
94/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]

Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.

[/quote]

Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja. 

[/quote]

En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään.  Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.

[/quote]

Miksi itse olet lisääntynyt, jos mielestäsi maailmassa on jo liikaa ihmisiä? Et varsinaisesti loista älylläsi.

[/quote]

Luonnollinen lisääntyminen on mielestäni aivan eri asia. Tarkennan siis sen verran, ettei etiikkani sallisi muutenkaan luonnotonta hedelmoitymistä ja liikakansoitus huomioiden se on täysin turhaa. Et sinäkään kovin älykkäältä vaikuta, mikä muuten on koulutuksesi?

KTM

[/quote]

En ole se, jolle kommentoit, mutta samaa mieltä hänen kanssaan. On aina jossain määrin itsekästä hankkia lapsia. Aivan yhtä hyvin luomusti lisääntynyt olisi voinut adoptoida, maailmassahan on niin paljon lapsia ja liikakansoitusta.  Nuo ovat ihan höpöhöpöjuttuja nuo teidän juttunne. En tiedä, mitä merkitystä sillä tässä on, mutta olen tohtori ja tutkija. 

Ap, noita ikäviä kommentteja riittää. Osa pelkästään ilkeitä, osa muullakin tavalla absurdeja. Ilmeisesti olet niin tasapainoinen, että pärjäät niiden kanssa. Onnea kovasti ja ihanaa vauva-aikaa! 

t.Kahden ihanan ivf-lapsen äiti (terveitäkin ovat, vaikka kyllä meille olisi ollut tervetullut vammainenkin lapsi)

Vierailija
95/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:46"]Onnea AP! Yritän pidätellä onnenkyyneleitä täällä toimistolla. Meillä on aika yksityiselle maaliskuussa. Todettiin jo selittämätön lapsettomuus vuosi sitten (sama yksityinen kliniikka). Julkisia palveluja tai varoja emme ole käyttäneet lainkaan. Lapsettomuutta podettu kolme vuotta. Kysymys: miten olet suhtautunut pitkäaikaisiin kavereihin, jotka vastustavat hoitoja? Meidän kaveripariskunta vastustaa voimakkaasti ja toivoo helvettiin (joo, ovat uskovaisia) kaikki ivf:n läpikäyneet eivätkä näe näitä lapsia oikeina ihmisinä. Kokemuksesi perusteella - onko parempi katkaista välit kokonaan, vaiko olla hiljaa eikä kertoa miten mahd. lapsi sai alkunsa? Vielä kerran paljon onnea teille! OTM  [/quote] En oo ap, mutta myös hoidoilla lapsen saanut. Itse en missään tapauksessa kertoisi tälle pariskunnalle hoidoista, miksi ihmeessä se heille kuuluu, jos vielä noin kielteisesti suhtautuvat niin ei todellakaan. Muutenkin varmaan vähentäisin yhteydenpitoa, ärsyttäisi niiden asenne niin paljon. Haluan läheisiksi ystäviksi ihmisiä joilla on samanlaiset arvot ja jotk eivät tuomitse tekojamme.

[/quote]

minäkään en ole ap, mutta vastaan tähän. Minä en henk.koht. pystyisi pitämään tuollaisia ihmisiä ystävinä, mutta jos kuitenkin näin haluatte, niin olisin hoidoista hissukseen tai sitten kertoisin, että lapsi sai alkunsa luomusti hoitojen välissä. Näinkin tiedän käyneen monille. Ihan mielenkinnosta kysyn, että mikä uskonto suhtautuu näin jyrkästi hed.hoitoihin?

Vierailija
96/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:51"]Lääkärit ja politikot pitäisi toivottaa helvettiin, kun mahdollistavat tuollaisen.
[/quote]
Miksi ajattelet noin? Ai siksi että on luonnotonta? Et itse käytän lääketiedettä hyväksesi? Mitä jos tarvitset sekstion, niin etkö suostu kun se on luonnotonta? Munkin varmaan pitäisi kuolla mieluummin kuin piikittää itseäni insuliinilla(olen diabeetikko)

Vierailija
97/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:39"]

Vastaan vielä tähän, oman kokemuksen mukaan aika monella lapsettomuudesta kärsivällä vanhemmat on saaneet normaalisti lapsia. Minunkaan vanhemmillani ei ollut ongelmia hedelmällisyydessä. Eli kyllä aika usein normaalisti lapsia saavat saavat sitten näitä lapsia jotka kärsivät aikuisena lapsettomuudesta. Tottakai on mahdollista että entisen lapsettoman lapsikin kärsii lapsettomuudesta. Silloin olen lapsen tukena ehdottomasti. Mutta lapsenlapset ei ole minulle välttämättömyys, ei tulisi mieleenkään esim. painostaa omia lapsia lasten hankkimiseen kuten jotkut tekevät. Onhan mahdollista sekin, että ei halua. ap.

[/quote]

Niin, lapsenlapset ei ole sinulle välttämättömyys.. Mutta oma lapsesi kenties haluaa sitten kovasti lapsia mutta ei voi saada. Lohdutat ja tuet sanomalla että et sinä niitä lapsenlapsia tarvitse mihinkään? Huhhuh.

[/quote]

Ihan kun pik ka sen ontuis tämän kritisoijan logiikka. Siis hänestä on väärin että joku lapsettomuudesta kärsivä saa lapsia, koska voi olla pieni mahdollisuus että nämä lapset kärsivät lapsettomuudesta ja se olisi niin kauheata... ;)

Mitäs jos ne lapsetkin menee hoitoihin ja saa lapsia?! Huuuu...tuplavirhe!

Vierailija
98/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]

Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.

[/quote]

Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja. 

[/quote]

En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään.  Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.

[/quote]

Miksi itse olet lisääntynyt, jos mielestäsi maailmassa on jo liikaa ihmisiä? Et varsinaisesti loista älylläsi.

[/quote]

Luonnollinen lisääntyminen on mielestäni aivan eri asia. Tarkennan siis sen verran, ettei etiikkani sallisi muutenkaan luonnotonta hedelmoitymistä ja liikakansoitus huomioiden se on täysin turhaa. Et sinäkään kovin älykkäältä vaikuta, mikä muuten on koulutuksesi?

KTM

[/quote]

Helvetin tyhmä sinä ainakin olet, mutta eikös ne ekonomit vähän sellaisia yleensä olekin. Säälittävä luuseri.

t.juristi

Vierailija
99/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:54"]

[/quote]

Ystävyyskö on sitä että pitää hyväksyä kaikki toisen teot?
[/quote]
Kyllä mun ystävien pitää ainakin mun lapsi hyväksyä, muuten on entinen ystävä. Säkö hyväksyt ystäväksi kenet vaan vailla mitään seulaa?

Vierailija
100/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 107 lisää: me olemme olleet hyvin avoimia siitä, kuinka pasemme ovat saaneet alkunsa. Emme ole saaneet yhtään ainutta ikävää kommenttia tai kieroonkatsomista. Päinvastoin. Eli kyllä nuo mielensäpahoittajat ovat vähemmistö kuitenkin. Täällä saattaa tulla toinen vaikutelma, koska täällä liikkuu ihmisiä noine häiriintyneine motiiveineen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme