Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ivf-hoidolla, kysy mitä haluat?

Vierailija
27.01.2015 |

Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Tällä palstalla ei kyllä kannata lapsettomuudesta ja hoidoista kirjoitella. Saa vaan itselleen pahan mielen :( Toivottavasti olet saanut vertaistukea muuta kautta, se oli ainakin itselleni tosi tärkeää hoitojen aikaan.

Vierailija
42/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:49"]Monesko ivf? Jäikö jotain pakkaseen? Kunnallisella vai yksityisellä? tsemppiä loppuraskauteen! Itse laitoin just päikkäreille ivf:llä alkunsa saaneen 1,5v tytön. Meillä yritystä oli takana 5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Välissä myös yksi keskenmeno. [/quote] Kunnallisella ja eka ivf. 1 ivf-hoidon 1. Pas tärppäsi joten tiedän että olen aika onnekas kun ei tarvinnut käydä enempää. Kiitos :) ap.

[/quote]

Tehtiinkö tuoresiirtoa lainkaan?
[/quote]

Tehtiin, jäi kemialliseksi. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]

Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.

[/quote]

Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja. 

[/quote]

En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään.  Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.

[/quote]

Sinulla siis on kaksi lasta, vaikka maailma on mielestäsi liikakansoitettu? Miksi sinulla muka sitten on oikeus omiin lapsiin, miksi sinä et adoptoinut lapsia ja perustanut perhettä sillä tavoin? 

Uskomattoman typerää olla muka vahvasti jotain mieltä, toimia kuitenkin itse juuri päinvastoin ja silti vielä odottaa, että muut tekevät kuten sinun mielestäsi pitäisi tehdä, huolimatta siitä ettet itsekään tee niin.

Ja sinun verorahoillasi maksetaan julkisen puolen hoitoja, ei esimerkiksi meidän perheemme useamman kymmenen tuhannen euron hoitoja yksityisellä. Taisin kuitenkin vuosien lapsettomuushoitojen aikana, vielä lapsettomana, maksaa sinun perheesi lapsilisät ja äitiysvapaat.

Katsotaan miten mielesi tuosta vielä muuttuu, mikäli omat lapsesi joskus kärsivät lapsettomuudesta. Muistathan myös, että jos he sairastuvat vakavasti, ei lääketiedettä varmasti tarvita heidän avukseen, oma etiikkani ja verorahani eivät sitä hyväksy. Ja luonnotontahan se lääketiede on, joten jätetään perheesi hoitamatta, sitähän itsekin ilmeisesti tahdot?

Vierailija
44/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:44"]Entä sitten kun lapsi on vammainen? Miten pärjäätte lapsen kanssa?
[/quote]

No ultrattu on paljon ja on näennäisesti terve ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Mutta tiedostan että voi vammautua vaikka synnytyksessä. Tai voi tulla vaikka erityislapsi. Yhtä rakas on silloinkin. Ap.
[/quote]

Ei hyvänen aika mitä itsekästä paskaa! Tuliko mieleen että LAPSI kärsii siitä vammasta??

Vierailija
45/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskaudesta, ap! Ihanaa, että tärppäsi noin äkkiä. Ihme porukkaa täällä, ihan niin kuin niitä veropennosia ei mihinkään turhempaan menisi. Ja aletaan vielä haukkua, ennen kuin edes selviää, onko käyty julkisella vai yksityisellä puolella. Olen itsekin jonossa julkisen puolen gynelle saamaan Clomifen reseptiä, mutta huom. EI SUOMESSA teidän haukkujien verorahoilla.

Vierailija
46/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:16"]

Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.

[/quote]

Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja. 

[/quote]

En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään.  Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.

[/quote]

Miksi itse olet lisääntynyt, jos mielestäsi maailmassa on jo liikaa ihmisiä? Et varsinaisesti loista älylläsi.

[/quote]

Luonnollinen lisääntyminen on mielestäni aivan eri asia. Tarkennan siis sen verran, ettei etiikkani sallisi muutenkaan luonnotonta hedelmoitymistä ja liikakansoitus huomioiden se on täysin turhaa. Et sinäkään kovin älykkäältä vaikuta, mikä muuten on koulutuksesi?

KTM

[/quote]

Luonnollinen lisääntyminen ei siis liikakansoita?

Minun koulutukseni ei liity mitenkään tähän. Ei liity sinunkaan, ja sen huuteleminen tekee sinusta hieman huvittavan.

Vierailija
47/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinulla siis on kaksi lasta, vaikka maailma on mielestäsi liikakansoitettu? Miksi sinulla muka sitten on oikeus omiin lapsiin, miksi sinä et adoptoinut lapsia ja perustanut perhettä sillä tavoin? 

Uskomattoman typerää olla muka vahvasti jotain mieltä, toimia kuitenkin itse juuri päinvastoin ja silti vielä odottaa, että muut tekevät kuten sinun mielestäsi pitäisi tehdä, huolimatta siitä ettet itsekään tee niin.

Ja sinun verorahoillasi maksetaan julkisen puolen hoitoja, ei esimerkiksi meidän perheemme useamman kymmenen tuhannen euron hoitoja yksityisellä. Taisin kuitenkin vuosien lapsettomuushoitojen aikana, vielä lapsettomana, maksaa sinun perheesi lapsilisät ja äitiysvapaat.

Katsotaan miten mielesi tuosta vielä muuttuu, mikäli omat lapsesi joskus kärsivät lapsettomuudesta. Muistathan myös, että jos he sairastuvat vakavasti, ei lääketiedettä varmasti tarvita heidän avukseen, oma etiikkani ja verorahani eivät sitä hyväksy. Ja luonnotontahan se lääketiede on, joten jätetään perheesi hoitamatta, sitähän itsekin ilmeisesti tahdot?

[/quote]

Niin, kuten kirjoitin, maailmassa on liikakansoitusta, joten minun on vaikea hyväksyä sitä, että tähän maailmaan tehdään lapsia muilla kuin ns. luonnollisilla keinoilla. Minulla on oikeus mielipiteeseeni ja sinulla omaasi.

Uskomattoman typerää on se, ettei täällä saa ilmaista mielipidettään. Huomasit varmaan, että kirjoitin viestini aika hienovaraisesti. Saamani vastaukset, sen sijaan, olivat kyllä ihan taattua av-tasoa ;) Mua on haukuttu typeräksi ja vaikka miksi ja haukuinko minä lapsettomuushoidoissa käyneitä? No en..

Uskon myös, että aika monet yksityisellä hoidoissa olleet ovat olleet hoidossa myös kunnallisella puolella. Tämän ohella lääketieteen hyödyntäminen ja olemassaolevien ihmisten auttamiseksi on pikkuisen eri asia kuin hedelmättömyyshoidot.

Olen kyllä oman eettisen kantani miettinyt aivan kaikilta kanteilta ja jos lapseni jäävät aikanaan lapsettomiksi, niin toivon heidän elävän kuitenkin onnellista elämää.

Lopetan tämän viimeisen viestini tänne toteamalla, että minun tulotasoillani veroja tulee maksettua sen verran paljon, ettei vastaaja numero 49 tarvitse olla huolissaaan siitä, että olisit perheeni lapsilisiä joutunut makselemaan.

KTM

Vierailija
48/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:21"]Onnea ap! Tällä palstalla ei kyllä kannata lapsettomuudesta ja hoidoista kirjoitella. Saa vaan itselleen pahan mielen :( Toivottavasti olet saanut vertaistukea muuta kautta, se oli ainakin itselleni tosi tärkeää hoitojen aikaan.
[/quote]

On onneksi ystävistä vertaistukea. Minulle ei tule yllätyksenä palstan suhtautuminen sillä olen nähnyt että tätä on yleinen mielipide lapsettomista ja hedelmöityshoidoista. Neuvolasta, äitipolilla ja synnytyssairaalalta saan neutraalia kohtelua kun hoitohenkilökunta ei tietenkään saa näyttää kantaansa. Mutta se neutraalius riittää minulle ihan hyvin en tarvitse ystävällisyyttä. Ap.

Vierailija
49/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi itse olet lisääntynyt, jos mielestäsi maailmassa on jo liikaa ihmisiä? Et varsinaisesti loista älylläsi.

[/quote]

Luonnollinen lisääntyminen on mielestäni aivan eri asia. Tarkennan siis sen verran, ettei etiikkani sallisi muutenkaan luonnotonta hedelmoitymistä ja liikakansoitus huomioiden se on täysin turhaa. Et sinäkään kovin älykkäältä vaikuta, mikä muuten on koulutuksesi?

KTM

[/quote]

Minun koulutukseni ei liity mitenkään tähän. Ei liity sinunkaan, ja sen huuteleminen tekee sinusta hieman huvittavan.

[/quote]

Laitoin tuon koulutukseni tuohon, kun joku pyysi kertomaan minkälainen ihminen vastustaa lapsettomuushoitoja. Kirjoitin siihen muutaman rivin itsestäni. Itsehän sinä haukuit minua typeräksi, joten olis ihan oletettavaa, että kysäisin uteliaisuudestani että mnkälainen ihminen minua nyt niin tyhmänä pitää.

KTM

Vierailija
50/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä KTM on kyllä tekopyhyyden huippu :D

Vierailija
51/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:12"]

Kysy lapsettomalta mitä olet halunnut kysyä.

[/quote]

Ymmärrätkö että kun teet seuraavan aloituksesi AV:lle, et enään mahdollisesti kuulu "lapsettomiin"? Paljon onnea raskaudesta! Olen hämmentynyt ja järkyttynyt monien todella ilkeistä kommenteista.

Vierailija
52/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:32"]

[/quote]

Niin tekopyhyyttähän taitaa olla se, että esittää ihan rakentavalla tavallaan oman mielipiteensä :)

Vierailija
53/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aloittajalle ja tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen! :)

Vierailija
54/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voi ymmärtää noita ihmeellisiä, moittivia kommentteja. Täytyy olla itsellä elämässä jotain negatiivista jos haluaa negatiivisuuden sanomaa jakaa eteenpäin tuntemattomille (näiden onnenhetkinä). Onneksi ainakin oma elämäni on sen verran antoisaa, että kykenen olemaan aidosti onnellinen myös muiden puolesta. Ja voitteko kiukkupussit kuvitella, että voin olla jopa iloinen ap:n, täysin tuntemattoman anonyymin puolesta :)

Vierailija
55/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

KTM

[/quote]

[/quote]

Laitoin tuon koulutukseni tuohon, kun joku pyysi kertomaan minkälainen ihminen vastustaa lapsettomuushoitoja. Kirjoitin siihen muutaman rivin itsestäni. Itsehän sinä haukuit minua typeräksi, joten olis ihan oletettavaa, että kysäisin uteliaisuudestani että mnkälainen ihminen minua nyt niin tyhmänä pitää.

KTM

[/quote]

Sääli, että määrität itsesi ja muut ammatin perusteella.

Vierailija
56/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sylin täydeltä onnea ap:lle ja lämpimät halaukset!

En olekaan ikinä tiennyt, että toisten lapsettomuushoidot aiheuttavat näin paljon negatiivisia tunteita muissa ihmisissä. Kysymys: mitäs se teidän persettänne kutittaa, miten muut lisääntyvät?

Eikö ole aivan yhtä sairasta ja luonnotonta ehkäistä hormoneilla ja tehdä abortteja? Eikö ole yhtä itsekästä hankkia ylipäätään yhtään lasta, hankkia kaksi tai olla hankkimatta. Vai oletteko kenties tehneet nämä lisääntymispäätöksenne universumin suurempi hyvä mielestänne? Wow!!! Mäkin olen ollut niin hullu, että olen tahdostani lisääntynyt kolme kertaa, vaikka tiedän, ettei maailman kantokyky riitä tähän väestönkasvuun. Kivittäkää!

Kyllä sitä kaikenlaisista asioista yksi, pieni surkea ihmisparka saattaa tunteakin ylemmyyttä. Voi *ittu, kusen housuni ja kuolen nauruun.

AP:lle kysymys: oletteko harkinneet, että ette kertoisi muille ihmisille, miten lapsenne on saanut alkunsa? Mitä sillä loppujen lopuksi on väliä ja kenelle se ylipäätään kuuluu?

Vierailija
57/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:32"]

[/quote]

Niin tekopyhyyttähän taitaa olla se, että esittää ihan rakentavalla tavallaan oman mielipiteensä :)

[/quote]

Jos olisit fiksu, ymmärtäisit miksi sinua sanotaan tekopyhäksi.

Vierailija
58/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään että ainoa todella rankka hetki on ollut kun tulin luomusti raskaaksi ennen ivf-hoitoamme, mutta se raskaus meni kesken. Keskenmenon jälkeen jäin vaille tukea, koska menin niin lukkoon etten jaksanut tavata ystäviä tai vastata puhelimeen ja mies ei kyennyt tukemaan. Sairaalalta missä kävin ar-ultrassa ei tarjottu keskusteluapua, enkä sitä älynnyt pyytääkään kun raskaus oli alussa. Sain myös silloin tilanteeseen nähden aika pahoja kommentteja netissä ja lähipiiriltä. Silloin se mahottelu, haukkuminen ja "sen kuuluikin mennä kesken" tuntui tosi pahalle ja minusta tuntui että en enää jaksa. Ap.

Vierailija
59/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:42"]

Lisään että ainoa todella rankka hetki on ollut kun tulin luomusti raskaaksi ennen ivf-hoitoamme, mutta se raskaus meni kesken. Keskenmenon jälkeen jäin vaille tukea, koska menin niin lukkoon etten jaksanut tavata ystäviä tai vastata puhelimeen ja mies ei kyennyt tukemaan. Sairaalalta missä kävin ar-ultrassa ei tarjottu keskusteluapua, enkä sitä älynnyt pyytääkään kun raskaus oli alussa. Sain myös silloin tilanteeseen nähden aika pahoja kommentteja netissä ja lähipiiriltä. Silloin se mahottelu, haukkuminen ja "sen kuuluikin mennä kesken" tuntui tosi pahalle ja minusta tuntui että en enää jaksa. Ap.

[/quote]

Kai ymmärrät, että tuollaista ei tarvitse tai kuulukaan kuunnella? Jos joku oikeasti tuttu ihminen tuollaista päästää suustaan, niin kai laitat suoraan välit poikki?

Vierailija
60/157 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:42"]

[/quote]

Ei ole vieläkään liian myöhäistä pyytää vaikka neuvolasta keskusteluapua tuohon keskenmenoon. Muista että anonyyminä nettipalstalta voi tulla mitä kamalimpia kommentteja. Älä välitä niistä. Ohita ne ja keskity niihen oikeasti rakentaviin ja kannustaviin kommentteihin :) -57-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä