Raskaana ivf-hoidolla, kysy mitä haluat?
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:44"]Entä sitten kun lapsi on vammainen? Miten pärjäätte lapsen kanssa?
[/quote]
No ultrattu on paljon ja on näennäisesti terve ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Mutta tiedostan että voi vammautua vaikka synnytyksessä. Tai voi tulla vaikka erityislapsi. Yhtä rakas on silloinkin. Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.
[/quote]
No joo tämä kanta on tullut selväksi niin netissä, lähipiirissä kuin tutuiltakin :) Ainoastaan ne ystävät joilla on itsellä ollut lapsettomuutta ei tuomitse ja voin heihin luottaa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:49"]Monesko ivf? Jäikö jotain pakkaseen? Kunnallisella vai yksityisellä?
tsemppiä loppuraskauteen! Itse laitoin just päikkäreille ivf:llä alkunsa saaneen 1,5v tytön. Meillä yritystä oli takana 5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Välissä myös yksi keskenmeno.
[/quote]
Kunnallisella ja eka ivf. 1 ivf-hoidon 1. Pas tärppäsi joten tiedän että olen aika onnekas kun ei tarvinnut käydä enempää. Kiitos :) ap.
Juu ei ole köyhien hommaa julkisellakaan puolella. Tässä kuussa meni ekasta hoitokerrasta lääkekattoon asti ja joka kuu pelkkiin polikäynteihin muutama sataa euroa. Eli tän kuun hoitosaldo julkisella tyhjensi tiliä pälle 900€ verran. Meillä hoidot alotettiin vuosi sitten. Tässä kuussa eka ivf tulossa. Luomuyritystä takana 6.v ja ikää 30.v yhtäkään raskautta ei vielä takana. Toivottavasti tärppää nyt. Mitä lääkkeitä ap käytit hoitojakson aikana?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:51"]Paljonko meni rahaa hoitoihin?
[/quote]
Lääkkeisiin meni ekana vuotena kun tehtiin inseminaatioita ja söin Clomifenia vähän päälle 600e plus pkl maksut. Eli olisko noin tonni. Takana vuotena ivf lääkkeet ja käynnit saman verran. Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]
Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.
[/quote]
Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja.
[/quote]
En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään. Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta. [/quote] No joo tämä kanta on tullut selväksi niin netissä, lähipiirissä kuin tutuiltakin :) Ainoastaan ne ystävät joilla on itsellä ollut lapsettomuutta ei tuomitse ja voin heihin luottaa. Ap.
[/quote]
tulee paha mieli näistä joistakin kommenteista :( Ja, että jopa teidän lähipiiri suhtautuu noin negatiivisesti :( Me saatiin aikoinaan lapsettomuushoitojen aikaan todella paljon tukea perheiltä ja ystäviltä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:03"]Juu ei ole köyhien hommaa julkisellakaan puolella. Tässä kuussa meni ekasta hoitokerrasta lääkekattoon asti ja joka kuu pelkkiin polikäynteihin muutama sataa euroa. Eli tän kuun hoitosaldo julkisella tyhjensi tiliä pälle 900€ verran. Meillä hoidot alotettiin vuosi sitten. Tässä kuussa eka ivf tulossa. Luomuyritystä takana 6.v ja ikää 30.v yhtäkään raskautta ei vielä takana. Toivottavasti tärppää nyt. Mitä lääkkeitä ap käytit hoitojakson aikana?
[/quote]
Insseissä oli Puregon ja Clomifen, ei tärppiä. Ivf-hoidossa oli Suprecur, Gonal-F, Pregnyl pistos. Pas oli lääkkeellinen ja söin Zumenonia ennen siirtoa. Niin ja tietenkin Lutinus joka toimenpiteen jälkeen. Ap.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:24"]Suostuuko ne laittaa kahta alkiota? [/quote] Siirrettiin 2 pas alkiota, josta yksi kiinnittyi ja raskaus alkoi. Eli suostuu jos esim. laatu ei pakastuksen takia ole hyvä. Ap.
[/quote]
Ette siis käyneet ainakaan samalla yksityisellä kuin me, siellä ei koskaan laiteta kahta alkiota kerralla. Vältetään kaksosraskauden riskit.
t. Viidettä odottava
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta. [/quote] No joo tämä kanta on tullut selväksi niin netissä, lähipiirissä kuin tutuiltakin :) Ainoastaan ne ystävät joilla on itsellä ollut lapsettomuutta ei tuomitse ja voin heihin luottaa. Ap.
[/quote]
tulee paha mieli näistä joistakin kommenteista :( Ja, että jopa teidän lähipiiri suhtautuu noin negatiivisesti :( Me saatiin aikoinaan lapsettomuushoitojen aikaan todella paljon tukea perheiltä ja ystäviltä.
[/quote]
Se on siis kielletty olla realistinen? Onhan se kiva saada lapsia mutta kun kaikille niitä ei ole tarkoitettu. Vaikeaa tulee ap:n lapsella olemaan kun lähipiiri ei häneen suopeasti suhtaudu, itsekäs teko ap:lta.
Varmaan lapsiparka ihmettelee miksi tädit, sedät jne. suhtautuu häneen viileästi mutta muita lapsia ihailee ja kehuu. Olisit ap vähän miettinyt.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:03"]Juu ei ole köyhien hommaa julkisellakaan puolella. Tässä kuussa meni ekasta hoitokerrasta lääkekattoon asti ja joka kuu pelkkiin polikäynteihin muutama sataa euroa. Eli tän kuun hoitosaldo julkisella tyhjensi tiliä pälle 900€ verran. Meillä hoidot alotettiin vuosi sitten. Tässä kuussa eka ivf tulossa. Luomuyritystä takana 6.v ja ikää 30.v yhtäkään raskautta ei vielä takana. Toivottavasti tärppää nyt. Mitä lääkkeitä ap käytit hoitojakson aikana?
[/quote]
Insseissä oli Puregon ja Clomifen, ei tärppiä. Ivf-hoidossa oli Suprecur, Gonal-F, Pregnyl pistos. Pas oli lääkkeellinen ja söin Zumenonia ennen siirtoa. Niin ja tietenkin Lutinus joka toimenpiteen jälkeen. Ap.
[/quote]
Voiko äiti ja lapsi voida hyvin tuollaisen hormoniryöpyn jälkeen? Sairasta ja luonnotonta!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:05"]
Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta.
[/quote]
Ihan kiinnostuksesta, kerro itsestäsi jotain. Olisi mielenkiintoista tietää mikälainen ihminen laukoo tämän kaltaisia kommentteja.
[/quote]
En ole tuo kommentoija, mutta olen vähän samoilla linjoilla. En kyllä ajatuksiani sanoisi ääneen kenellekään. Olen koulutukseltani KTM, mies löytyy, lapsia on kaksi, töissä käyn ja taidan itsekin verovaroillani näitä keinohedelmöityksiä omalta osaltani tukea. Oma etiikkani ei tätä hyväksy, maailmassa on liikakansoituta ja perheen voi perustaa myös adoption kautta. Olen kyllä ollut vaiti ajatuksistani ystävieni lapsettomuuskamppailuja seuraten (traagistahan se on), mutta oikeus minulla ajatuksiini kuitenkin on.
[/quote]
Miksi itse olet lisääntynyt, jos mielestäsi maailmassa on jo liikaa ihmisiä? Et varsinaisesti loista älylläsi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:49"]Monesko ivf? Jäikö jotain pakkaseen? Kunnallisella vai yksityisellä? tsemppiä loppuraskauteen! Itse laitoin just päikkäreille ivf:llä alkunsa saaneen 1,5v tytön. Meillä yritystä oli takana 5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Välissä myös yksi keskenmeno. [/quote] Kunnallisella ja eka ivf. 1 ivf-hoidon 1. Pas tärppäsi joten tiedän että olen aika onnekas kun ei tarvinnut käydä enempää. Kiitos :) ap.
[/quote]
Tehtiinkö tuoresiirtoa lainkaan?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:19"]Ikäsi ja mitä mieltä mahottelusta?
[/quote]
26v ja niin tottunut mahotteluun yms. ennakkoluuloihin etten jaksa enää välittää. Ap.
[/quote]
Angst. Entä sitten kun arvostelut alkaa kohdistua lapseesi? Lasta se ei lohduta että äiti nakkelee niskoja ja ei välitä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi itse olet lisääntynyt, jos mielestäsi maailmassa on jo liikaa ihmisiä? Et varsinaisesti loista älylläsi.
[/quote]
Luonnollinen lisääntyminen on mielestäni aivan eri asia. Tarkennan siis sen verran, ettei etiikkani sallisi muutenkaan luonnotonta hedelmoitymistä ja liikakansoitus huomioiden se on täysin turhaa. Et sinäkään kovin älykkäältä vaikuta, mikä muuten on koulutuksesi?
KTM
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:00"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]Yhtä luonnotonta lisääntymistä kuin enkkubullien pakkosiittäminen. Itsekkään ihmisen valinta. [/quote] No joo tämä kanta on tullut selväksi niin netissä, lähipiirissä kuin tutuiltakin :) Ainoastaan ne ystävät joilla on itsellä ollut lapsettomuutta ei tuomitse ja voin heihin luottaa. Ap. [/quote] tulee paha mieli näistä joistakin kommenteista :( Ja, että jopa teidän lähipiiri suhtautuu noin negatiivisesti :( Me saatiin aikoinaan lapsettomuushoitojen aikaan todella paljon tukea perheiltä ja ystäviltä. [/quote] Se on siis kielletty olla realistinen? Onhan se kiva saada lapsia mutta kun kaikille niitä ei ole tarkoitettu. Vaikeaa tulee ap:n lapsella olemaan kun lähipiiri ei häneen suopeasti suhtaudu, itsekäs teko ap:lta.
[/quote]
saattaisit yllättyä, jos tietäisit kuinka moni sinunkin lähipiirisi lapsista on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla, inseminaatiolla tai avustettu hedelmöittymistä erilaisilla hormoneilla. Näistä asioista kun ei vaan kauheasti ääneen huudella, mutta todella yleistä on nykypäivänä!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässäpä fiksu ja kypsä argumentaatio ;) Hah!
Monesko ivf? Jäikö jotain pakkaseen? Kunnallisella vai yksityisellä?
tsemppiä loppuraskauteen! Itse laitoin just päikkäreille ivf:llä alkunsa saaneen 1,5v tytön. Meillä yritystä oli takana 5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Välissä myös yksi keskenmeno.