Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 19-vuotias ja odotan toista lastani

Vierailija
26.01.2015 |

Kaksi vuotta sitten asuin vielä vanhempieni luona. Ja olisin kyllä nauranu jos joku olis minulle kertonu että parin vuoden kuluttua odotan toista lastani - vieläpä ihan omasta tahdosta. Niin se elämä muuttuu!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kanssa tuossa iässä. Nyt nelikymppinen kahdesti eronnut kolme lasta synnyttänyt. Yksin elää ja yksi hänen läpsistaan synnytti myös varhain ja jo ristiäisistä mies puuttui. Tunnelma on huono. Lapsenhoito jää kaverilleni. Ja kaverini ekat lapset hoiti myös mummo aika paljon. Nuo ekat lapset elelee ulkomailla. Mies ei ole niitä tavannut kuin taaperoina, jolloin avioerokin tuli.
Usein nuorena saatu lapsi ei ole hyvä ratkaisu.

Vierailija
22/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:48"]Mä olen ollut samassa tilanteessa, ja voin sanoa että päivääkään en ole katunut:) Nyt kolmekymppisenä on ihanaa kun lapset on isoja, voi matkustella lasten kanssa kaikkiin ihaniin paikkoihin kaupunkilomille, työelämä rullaa hyvin, ei huolta asuntolainan maksuista kun ei tarvii jäädä äitiyslomalle (työkaverit tuskailivat tätä töissä eilen) ja mikä parasta minulla on vielä hyvin aikaa päättää haluanko yrittää iltatähteä:) [/quote] Tuo on kyllä totta! Mitä luultavimmin kaksi lasta riittää meille nyt, katsotaan sitten kymmenisen vuoden kuluttua että onko innostusta iltatähdelle/tähdille vai joko ollaan valmiita elämään vähän rauhallisempaa elämää "isojen" lasten kans. Ap

[/quote]

Mutta suahan ei "niin innostanu aina esim viiden vuoden välein hankkia seuraava ja sitten alottaa aina uudelleen alusta vaipparalli ja yövalvomiset".
[/quote]

Niin ei viiden vuoden välein. Mutta asia on eri esim kymmenen vuoden kuluttua. Muksut on silloin jo pitkälle kouluiässä ja voipi itellä olla jo vauvakuumetta, mistäs sitä koskaan tietää. Haluan ehtiä kunnolla kouluun ja työelämään ennen isomman perheen hankkimista. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:02"]

Tietenkin elät yhteiskunnan rahoilla. Halveksin tuommoisia loisia.

Ikäsi huomioonottaen tulet naimaan lisää mukuloita joka vaiheessa. Kun saat ilmaista rahaa.

[/quote]

eiköhän jokainen suomalainen äiti elä yhteiskunnan rahoilla, äitiyspäiväraha on kai edelleen kelan maksamaa:) oletko vähän vajakki vai muuten vain tyhmä?!?

Vierailija
24/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä?

Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat?

Vierailija
25/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä?

Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat?
[/quote]

Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap

Vierailija
26/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä?

[/quote]

Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap
[/quote]

Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?!

Vierailija
27/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä?

[/quote]

Äidin vaikea itse elättää lapsensa jos haluaa niitä lapsiaan myös hoitaa. Saakos sinun mielestä isä osallistua elättämiseen millääm tapaa? :)

Vierailija
28/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä?

[/quote]

[/quote]

Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?!
[/quote]

En ole kyllä tainnut rikkauden määritelmistä missään puhua... Ap

Vierailija
29/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan fiksultakin päätökseltä tehdä toinen perään noinkin pian, koska sitten kun olet kouluun palaamassa, niin voit keskittyä samalla perheeseesi ja koulunkäyntiin. Voisi olla hankalampi tehdä toinen opiskelujen keskellä tai sen jälkeen kun olisit työelämässä. Oon vähän väsynyt, mutta toivottavasti joku ymmärsi pointin

Vierailija
30/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä? Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat? [/quote] Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap [/quote] Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?! [/quote] En ole kyllä tainnut rikkauden määritelmistä missään puhua... Ap

[/quote]Sinä omistat asunnon vai mies omistaa?

Vierailija
31/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:22"]Kuulostaa ihan fiksultakin päätökseltä tehdä toinen perään noinkin pian, koska sitten kun olet kouluun palaamassa, niin voit keskittyä samalla perheeseesi ja koulunkäyntiin. Voisi olla hankalampi tehdä toinen opiskelujen keskellä tai sen jälkeen kun olisit työelämässä. Oon vähän väsynyt, mutta toivottavasti joku ymmärsi pointin
[/quote]

Ymmärsin pointin :) Ja sinä ymmärsit meidän pointin! Ap

Vierailija
32/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:40"]

Olin aikoinaan samassa tilanteessa enkä ole kuluneiden 30 vuoden aikana kertaakaan valintaani katunut.

[/quote]

Sama täällä, minä olin tuossa tilanteessa 20 vuotta sitten :) 

Vierailija
33/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä? Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat? [/quote] Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap [/quote] Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?! [/quote] En ole kyllä tainnut rikkauden määritelmistä missään puhua... Ap

[/quote]Sinä omistat asunnon vai mies omistaa?
[/quote]

Yhdessä ostettu, yhdessä omistetaan, yhdessä lainaa maksetaan. Ap

Vierailija
34/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vanha miehes on?

Vierailija
35/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:23"]

Sinä omistat asunnon vai mies omistaa?

[/quote] Eiköhän se useimmissa normaaleissa perheissä omisteta puoliksi.

Vierailija
36/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:20"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä? Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat? [/quote] Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap [/quote] Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?! [/quote] En ole kyllä tainnut rikkauden määritelmistä missään puhua... Ap [/quote]Sinä omistat asunnon vai mies omistaa? [/quote] Yhdessä ostettu, yhdessä omistetaan, yhdessä lainaa maksetaan. Ap

[/quote]Eli olet perinyt rahaa, eikö niin? Muuten tuskin 19-vuotiaalla on asuntolainaan oikeuttavia summia.

Vierailija
37/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten ikinä ole kuulleet pääomatuloista? Kaikkien ei ole pakko käydä ansiotöissä.

Vierailija
38/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:24"]kuin vanha miehes on?
[/quote]

Täytti juuri 22. Ap

Vierailija
39/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat niin kaunaisia eivätkä tohdi uskoa, että nuorena lapsen saaneet saattavat menestyä elämässään monella tapaa. Itsekin tapasin juuri parikymppisenä kaksi poikaa saaneen, joka nyt viisikymppisenä omistaa asunnon Helsingissä ja Tukholmassa sekä matkustaa ympäri maailmaa aktiivisesti. Nautti selvästi elämästään, hyvin onnellinen ja iloinen ihminen.

Minä sain esikoiseni 22-vuotiaana ja nyt 26-vuotiaana perheemme bruttotulot ovat 5400e/kk, mielestäni ei lainkaan huonot. 

Vierailija
40/55 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin jo 2 lapsen äiti 19v :(
1 terve lapsi syntyi Viime vuonna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi