Olen 19-vuotias ja odotan toista lastani
Kaksi vuotta sitten asuin vielä vanhempieni luona. Ja olisin kyllä nauranu jos joku olis minulle kertonu että parin vuoden kuluttua odotan toista lastani - vieläpä ihan omasta tahdosta. Niin se elämä muuttuu!
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:27"]
Jotkut vain ovat niin kaunaisia eivätkä tohdi uskoa, että nuorena lapsen saaneet saattavat menestyä elämässään monella tapaa. Itsekin tapasin juuri parikymppisenä kaksi poikaa saaneen, joka nyt viisikymppisenä omistaa asunnon Helsingissä ja Tukholmassa sekä matkustaa ympäri maailmaa aktiivisesti. Nautti selvästi elämästään, hyvin onnellinen ja iloinen ihminen.
Minä sain esikoiseni 22-vuotiaana ja nyt 26-vuotiaana perheemme bruttotulot ovat 5400e/kk, mielestäni ei lainkaan huonot.
[/quote]Kahdelle ihmiselle bruttona nuo on kyllä huonot tulot, sorry vaan. Yhdelle ihmiselle bruttona olisi ihan ok, mutta kahdelle... no way.
Meillä tulot 1000€ toinen tulossa :)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:25"]
Eli olet perinyt rahaa, eikö niin? Muuten tuskin 19-vuotiaalla on asuntolainaan oikeuttavia summia.
[/quote] Oletko kuullut takuumenettelystä? -terveisin 18-vuotiaana ensimmäisen talinsa ostanut SINKKU
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:27"]
Jotkut vain ovat niin kaunaisia eivätkä tohdi uskoa, että nuorena lapsen saaneet saattavat menestyä elämässään monella tapaa. Itsekin tapasin juuri parikymppisenä kaksi poikaa saaneen, joka nyt viisikymppisenä omistaa asunnon Helsingissä ja Tukholmassa sekä matkustaa ympäri maailmaa aktiivisesti. Nautti selvästi elämästään, hyvin onnellinen ja iloinen ihminen.
Minä sain esikoiseni 22-vuotiaana ja nyt 26-vuotiaana perheemme bruttotulot ovat 5400e/kk, mielestäni ei lainkaan huonot.
[/quote]Kahdelle ihmiselle bruttona nuo on kyllä huonot tulot, sorry vaan. Yhdelle ihmiselle bruttona olisi ihan ok, mutta kahdelle... no way.
[/quote]
mee nyt saatana jo hoitoon. Ihme valitusta koko ajan. Tuon ikäisille tuo on todella hyvä palkka.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:24"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:20"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä? Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat? [/quote] Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap [/quote] Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?! [/quote] En ole kyllä tainnut rikkauden määritelmistä missään puhua... Ap [/quote]Sinä omistat asunnon vai mies omistaa? [/quote] Yhdessä ostettu, yhdessä omistetaan, yhdessä lainaa maksetaan. Ap [/quote]Eli olet perinyt rahaa, eikö niin? Muuten tuskin 19-vuotiaalla on asuntolainaan oikeuttavia summia. [/quote] En ole periny rahaa. Oon ollu 14-vuotiaasta lähtien töissä kesälomia/viikonloppuja/iltoja aina välillä, niistä on kertynyt säästöjä. Ja luonnollisesti miehen tuloista menee enemmän lainanmaksuun. Ap
[/quote]
Ai pankit antaa nykyään lainaa ilman säännöllisiä tuloja. Hienoa, mikä pankki? menen mieheni kanssa heti puhumaan asioista.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:24"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:20"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä? Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat? [/quote] Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap [/quote] Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?! [/quote] En ole kyllä tainnut rikkauden määritelmistä missään puhua... Ap [/quote]Sinä omistat asunnon vai mies omistaa? [/quote] Yhdessä ostettu, yhdessä omistetaan, yhdessä lainaa maksetaan. Ap [/quote]Eli olet perinyt rahaa, eikö niin? Muuten tuskin 19-vuotiaalla on asuntolainaan oikeuttavia summia. [/quote] En ole periny rahaa. Oon ollu 14-vuotiaasta lähtien töissä kesälomia/viikonloppuja/iltoja aina välillä, niistä on kertynyt säästöjä. Ja luonnollisesti miehen tuloista menee enemmän lainanmaksuun. Ap
[/quote]
Ai pankit antaa nykyään lainaa ilman säännöllisiä tuloja. Hienoa, mikä pankki? menen mieheni kanssa heti puhumaan asioista.
[/quote]
Mies on vakitöissä. Eikös ne ole niitä säännöllisiä tuloja? :) Ap
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:28"]
[/quote]
[/quote]
En ole ap mutta meille antoi ainakin nordea, minä olen äitiyslomalla ja mies töissä.
Kyllä huomaa ketkä kommentoijat on katkeria siitä että noin nuori voi saada lapsia ja vieläpä pärjätä taloudellisesti :-DD
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:37"]
Kyllä huomaa ketkä kommentoijat on katkeria siitä että noin nuori voi saada lapsia ja vieläpä pärjätä taloudellisesti :-DD
[/quote]
älä muuta sano, yks hullu tenttaa kuin viimestä päivää:)))
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:36"]
En ole ap mutta meille antoi ainakin nordea, minä olen äitiyslomalla ja mies töissä.
[/quote] OP meille.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:37"]Kyllä huomaa ketkä kommentoijat on katkeria siitä että noin nuori voi saada lapsia ja vieläpä pärjätä taloudellisesti :-DD
[/quote]
Tai sitten heillä vaan sattuu kiinnostamaan minun ja miehen tarkat tulot, pankki ja lainamäärät ;) Ap
[/quote]
joo ei käy kateeks..
hyh teiniäiti
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:46"]
[/quote]
joo ei käy kateeks..
hyh teiniäiti
[/quote]
ei tarvikkaan käydä, ei kaikkia ole luotu äideiksi;)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:20"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 00:12"]Nro 18. Ei elä kaikki äidit yhteiskunnan rahoilla ja 19-vuotiaalla ei ole edes työkokemusta. Miksi silloin pitää mukuloita tehdä? Äidin pitää elättää itse lapsensa, ja jos ei pyri siihen, niin on luuseri. Miksi jonkun toisen pitää elättää pikkumukulan pikkumukulat? [/quote] Meidän "pikkumukulat" saadaan elätettyä ihan ilman mitään ylinmääräsiä tukia (tietysti lapsilisä jne) Kuten aiemmin sanoin, mies on suhteellisen hyväpalkkasessa työssä. Ihan omistusasunnossa asutaan ja autokin omistetaan. Ap [/quote] Nekö on rikkauden määritelmä? Oma kämppä ja kämänen auto?! [/quote] En ole kyllä tainnut rikkauden määritelmistä missään puhua... Ap [/quote]Sinä omistat asunnon vai mies omistaa? [/quote] Yhdessä ostettu, yhdessä omistetaan, yhdessä lainaa maksetaan. Ap
[/quote]Eli olet perinyt rahaa, eikö niin? Muuten tuskin 19-vuotiaalla on asuntolainaan oikeuttavia summia.
[/quote]
En ole periny rahaa. Oon ollu 14-vuotiaasta lähtien töissä kesälomia/viikonloppuja/iltoja aina välillä, niistä on kertynyt säästöjä. Ja luonnollisesti miehen tuloista menee enemmän lainanmaksuun. Ap