Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsen psykoterapiaan ja ajattelin rajata miesterapeutit pois, pohdin onko sittenkään järkevää

Vierailija
10.03.2023 |

Pohdin vaan että onkohan järkeä kun terapeuteista on kauhea pula ja olen saanut jo niin paljon "en valitettavasti voi ottaa tällä hetkellä uusia asiakkaita"-vastauksia listani naispuolisilta terapeuteilta. En vaan tajua miten voisin miehelle avautua ja näin. Mutta mitä jos se onnistuisikin, ja löytyisi joku tosi hyvä miespuolinen terapeutti. Että onko typerää rajata ne pois. Huoh, tää on kyllä kuin etsisi neulaa heinäsuovasta, siltä alkanut tuntua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se typerää, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
2/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu paremmalta puhua naisterapeutin kanssa. Minusta tuntuisi oudolta kertoa jotain seksiin liittyviä juttuja miesterapeutille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkevää rajata jos ei luota miehiin. Ei keskustelusta mitään tule jos ei voi luottaa, eikä avautua.

Vierailija
4/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ajattelen että se on huono pohja terapialle jos jo etukäteen epäilyttää onko terapeutti sopiva. Itsekin rajasin aika paljon terapeutteja pois esim. koulutustaustan ja sukupuolen perusteella. Toki sen vuoksi oli vaikeampaa löytää terapeutti mutta mitä iloa olisi ollut löytää joku josta jo etukäteen ajattelee ettei varmaan pysty hänelle puhumaan tai ei varmaan olla samalla aaltopituudella.

Vierailija
5/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kohtasin yhden järkevän ja osaavan miesterapeutin muutamia kertoja, koska piti erota väkivalt. miehestä. Mutta hän nauhoitti kaiken opetustarkoitusta varten oppilaille, en tiedä oliko se hyvä. Osasi kysyä aina eroa vaikeuttavista asioista ja sanoa niihin jotain, kunnes tiesin miten erota. Mutta ihan kaikista miesammattilaisista ei ole kauhean hyviä kokemuksia eri aloilta. NLP tyyppi oli ihan asiallinen kun kerran kävin.

Vierailija
6/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli periaatteena että en ota miestä, koska en pysty luottamaan miehiin (miehistä jäänyt eniten traumoja), mutta kävi sitten niin, että naisterapeutin kanssa meni niin tökerösti pieleen ja sukset ristiin että päätin antaa miehelle mahdollisuuden. Oli todella hyvä päätös, on ollut hyvä terapeutti ja vähän jopa helpottanut miesvihaa/miespelkoa. Seksistä ei kyllä oikein ole kehdannut puhua, ainakaan vielä.

Vierailija
7/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli periaatteena että en ota miestä, koska en pysty luottamaan miehiin (miehistä jäänyt eniten traumoja), mutta kävi sitten niin, että naisterapeutin kanssa meni niin tökerösti pieleen ja sukset ristiin että päätin antaa miehelle mahdollisuuden. Oli todella hyvä päätös, on ollut hyvä terapeutti ja vähän jopa helpottanut miesvihaa/miespelkoa. Seksistä ei kyllä oikein ole kehdannut puhua, ainakaan vielä.

Mitä tapahtui sen naisterapeutin kanssa?

Vierailija
8/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu paremmalta puhua naisterapeutin kanssa. Minusta tuntuisi oudolta kertoa jotain seksiin liittyviä juttuja miesterapeutille.

Jos on mies pahoinpidellyt, raiskannut tms. niin joillekin naisille voi olla enemmän haitaksi kuin hyödyksi avautua siitä miehelle. Toiset naiset taas kokevat sen itselleen sopivana.

Vierailija
9/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole käsiteltävänä miehiin ja/tai seksuaalisuuteen liittyviä traumoja, niin kannattaa olla yhteydessä myös miespuolisiin terapeutteihin. 

Vierailija
10/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en rajannut miehiä pois. Se osoittautuikin suurimmaksi lottovoitoksi elämässäni. Löysin mahtavan traumaterapeutin, joka on hoitanut myös tsunamin uhreja (tätä en tiennyt etukäteen). Terapeutti pelasti minut, ihan oikeasti.

Vierailija
11/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole käsiteltävänä miehiin ja/tai seksuaalisuuteen liittyviä traumoja, niin kannattaa olla yhteydessä myös miespuolisiin terapeutteihin. 

Mulla oli myös seksuaalisuuteen vaikuttanut trauma. Terapeutti oli mies. Ei aina siis tarvitse sulkea pois.

T.nro 11

Vierailija
12/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kykene miesterapeutin kanssa toimimaan, niin ei kai ole muuta vaihtoehtoja kuin rajata miesterapeutit pois.

Vierailija
13/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan yhden hyvän psykiatrin Ullanlinnasta. Voin suositella lämpimästi Roope Tikkasta jolla on pitkä kokemus psykoterapian annosta ja hänen ohjauksessaan ongelmat ratkevat kuin itsestään.

Vierailija
14/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui sen naisterapeutin kanssa?

Paljon kaikenlaista. Terapiasuhde ei toiminut, tuntui ettei se naisterapeutti vaan ymmärtänyt mua, ei ottanut todesta eikä ollut riittävästi puolellani, ei kestänyt vaikeita tunteitani jne. Hoiti omaa mielikuvaansa musta eikä sellainen millainen todella olen, teki ihme tulkintoja ja oletuksia hyvin vähäisen tiedon perusteella. Menin todella huonoon kuntoon. Nykyinen terapeutti on sitten saanut korjailla näitäkin vaurioita. Miesterapeutista jotenkin vaistosin heti että hän on turvallinen ja häneen voi luottaa, ja vaikka olin aluksi todella varauksellinen aiempien kokemusten vuoksi, aika nopeasti aloin luottaa häneen ja terapia alkoi auttaa.

Vierailija
15/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos yhtäkkiä vahingossa näkee mielikuvissa terapeutin ja hänen vaimonsa sängyssä. Vaikka yrittää välttää mielikuvaa. Sehän on kauheaa. Tai alastomana, vaikkei ole kiinnostunut siinä mielessä.

Vierailija
16/16 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kaikille asiallisesti vastanneille, auttoi kovasti. Jotenkin vaan ajattelin että ei pystyisi puhumaan naiseuteen liittyvistä asioista miehelle yms, ei ole miehiin liittyviä traumoja kuitenkaan. Oikeastaan vähän niinkuin päinvastoin. Laajennanpa hakua, katsotaan kuinka käy.

-ap