Miten repäistä?
Kommentit (17)
Jätät kaiken. Myyt omaisuutesi ja lahjoitat kaiken sopiville avustuskohteille. Jätät ainoastaan päällä olevat vaatteet ja rahaa halvimpaan mahdolliseen lentoon Intiaan. Siellä ryhdyt kerjäläiseksi ja elät kadulla. Saat elämääsi sisältöä.
Hyvä kysymys. Ehdotus: Lähdet ulos tai minne tahansa, tervehdit vieraita ihmisiä, hymyilet ystävällisesti, juttelet vanhusten kanssa jne.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:21"]
Hyvä kysymys. Ehdotus: Lähdet ulos tai minne tahansa, tervehdit vieraita ihmisiä, hymyilet ystävällisesti, juttelet vanhusten kanssa jne.
[/quote]
Tämä on kyllä jo hyvä alku, sillä olen huono jutustelemaan vieraille. Kokeilen heti huomenna. Tuo viestin nro 2 ehdotus taas oli vähän turhan raju... ap
Varaa lentoliput jonnekin ja etsit sieltä itsellesi majoituksen ja etsit uusia paikkoja.
Harrastan itse tuota vieraille juttelua. Koiranulkoiluttajat ovat helpoimpia, he ovat tottuneet puhumaan vieraiden kanssa. Kissankoppaa kantavat ovat myös melko helppoja. Vanhukset juttelevat mielellään. Kaupassa voi päivitellä ihmisten kanssa hintoja. Bussipysäkillä ainakin Helsingissä small talk on ihan normaalia. Äideille voi sanoa jotain positiivista heidän lapsistaan. Ihmisiltä voi kysyä, mikä jokin uusi rakennus on.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:26"]
Harrastan itse tuota vieraille juttelua. Koiranulkoiluttajat ovat helpoimpia, he ovat tottuneet puhumaan vieraiden kanssa. Kissankoppaa kantavat ovat myös melko helppoja. Vanhukset juttelevat mielellään. Kaupassa voi päivitellä ihmisten kanssa hintoja. Bussipysäkillä ainakin Helsingissä small talk on ihan normaalia. Äideille voi sanoa jotain positiivista heidän lapsistaan. Ihmisiltä voi kysyä, mikä jokin uusi rakennus on.
[/quote]
Voi kun itsekin osaisi noin! Kynnys puhua kenellekään tuntuu niin korkealta, vaikka oikeasti haluaisikin kehua, kysyä jotain tai ihan vain jutella. Sellainen fiilis että pidettäisiin aivan hulluna ja pelkään myös, että vastapuoli kiusaantuu tai käsittää jutteluyritykseni väärin. Huoh...
Mie otin halvan Onnibusmatkan ja pistän ranttaliksi!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:21"]Hyvä kysymys. Ehdotus: Lähdet ulos tai minne tahansa, tervehdit vieraita ihmisiä, hymyilet ystävällisesti, juttelet vanhusten kanssa jne.
[/quote]
Boring!
Nappaat paperista molemmin käsin kiinni ja kiskaiset samaa aikaa erisuuntiin :)
Värjää hiukset blondiksi/mustaksi. Ota lävistys tai tatuointi. Leikkaa kaljuks. Mä värjäsin mustaksi ja aloin pukeutua goottivaatteisiin.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:32"]
Nappaat paperista molemmin käsin kiinni ja kiskaiset samaa aikaa erisuuntiin :)
[/quote]
Arvasin että joku kommentoi jotain tällaista :) En halua tuhlata puita!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:26"]
[/quote]
Voi kun itsekin osaisi noin! Kynnys puhua kenellekään tuntuu niin korkealta, vaikka oikeasti haluaisikin kehua, kysyä jotain tai ihan vain jutella. Sellainen fiilis että pidettäisiin aivan hulluna ja pelkään myös, että vastapuoli kiusaantuu tai käsittää jutteluyritykseni väärin. Huoh...
[/quote]
Yllättäen ihmiset eivät pidä hulluna. Esimerkiksi kun olen joskus kysynyt joiltain naisilta, mistä heidän kaunis takkinsa/mekkonsa/muu vaatteensa on peräisin, kaikki ovat kertoneet ja ovat selvästikin olleet mielissään kysymyksestäni. On tosi monia tilanteita, joissa muutaman sanan vaihtaminen on ihan luonnollista ja hiljaa oleminen taas jopa väkinäistä. Joissain tilaisuuksissa suorastaan odotetaan, että ihmiset juttelevat keskenään eivätkä vain kökötä hiljaa paikaa paikallaan (mikä kyllä myös onnistuu). Sitä paitsi mitä se haittaisi, jos joku ajattelisi, että olen hullu? Tiedän itse, mitä olen. Ja kyllä kuka tahansa näkee jo päältä, etten ole joku narkkis tai ryöväri.
6.
Lähde sinne päin mihin nokka näyttää.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:33"]
Värjää hiukset blondiksi/mustaksi. Ota lävistys tai tatuointi. Leikkaa kaljuks. Mä värjäsin mustaksi ja aloin pukeutua goottivaatteisiin.
[/quote]
Ei ihan minun juttuni, suosin luonnollista tyyliä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:33"]
[/quote]
Ei ihan minun juttuni, suosin luonnollista tyyliä.
[/quote]
Joo, älä suostu lokeroitumaan mihinkään ennalta määriteltyihin alakulttuureihin. Mieluummin riko raja-aitoja. Siinä ei ole mitään erikoisempaa, että värjää tukkansa. Sinä itse omana itsenäsi olet erikoinen, sillä kaltaisiasi on tässä maailmankaikkeudessa vain sinä itse.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:21"]Hyvä kysymys. Ehdotus: Lähdet ulos tai minne tahansa, tervehdit vieraita ihmisiä, hymyilet ystävällisesti, juttelet vanhusten kanssa jne. [/quote] Boring!
[/quote]Oletko kokeillut? Mitä sitten pitäisi tehdä, jos välttelee ihmisiä?
Hanki ystävä, jolla on yksinäistä. Esim. vammainen tai vanhus.