Hoitsut! mikä kellonsoittosyy ärsyttää eniten?
Minua se perinteinen "vaihdatko tämän lämmenneen veden tilalle kylmää vettä"... Siis luoja, sen takia pitää kutsua hoitaja paikalle?! Eikö tuota voi pyytää tekee silloin, kun hoitaja esim. muutenkin kierrolla?? Ymmärtäisin, jos potilas olisi oikeasti todella huonovointinen eikä mikään muu maistuisi kuin jääkylmä vesi, mutta TK:n pitkäaikaisosastolla harvoin on siitä kyse...
Ja sitten ne passuuttajat... Pystyisivät itse vaikka mihin, mutta teettävät kaiken hoitajilla, koska pystyvät -ja kohta ovatkin parin viikon vuoteessa maksamisen jälkeen siinä kunnossa, etteivät oikeasti enää pysty. Nämä lähinnä surettaa...
Kommentit (206)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:51"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"] Kipulääkkeistä sen verran. Hoitaja ei voi noin vain antaa sitä kipulääkettä, ellei lääkäri ole sitä määrännyt. Jos lääkärin määräys on, että kahden tunnin välein, se on annettava kahden tunnin välein. Toisaalta, on sen verran lääkkeiden väärinkäyttäjiä nykyään, joille edes voimakaat särkylääkkeet eivät auta, kun ovat tottuneet napsimaan buranaa aamupalaksi, panacodia lounaaksi ja iltapalaksi tramalia. [/quote] Mielenkiintoista. Suhtaudutko useinkin kipulääkkeen pyytäjiin väärinkäyttäjinä? Sanopas vielä missä sairaalassa työskentelet. [/quote] Missä kirjoitin, että työskentelen hoitajana? [/quote] Eli ihan ummikkona kaikenlisäksi kirjoittelet? [/quote] Ihme saivartelija? Luuletko, että hoitajat jakavat särkylääkkeitä mutu- tuntumalla? ja kyllä, sairaaloissa on lääkkeiden väärinkäyttäjiä, myös somaattisella puolella.
[/quote]
Ja tästä syystä kivuissaan karjuva potilas voidaan jäättää niine hyvineen tuskiinsa? Ihan vaan varuiksi, kun voi olla väärinkäyttäjä
Ps. Minä elin ennen uskossa, että siellä sairaalassa on hoitajien lisäksi lääkäreitä, joilta hoitajat tiedustella mahdollisuutta lisätä potilaan lääkitystä. Mutta ilmeisesti siellä onkin sitten hoitajat vaan keskenään.
[/quote]
Kuvitteletko oikeasti, että jokaisella osastolla on lääkäri koko 24 tuntia istumassa ja antamassa lääkemääräyksiä. Taitaa ne lääkärit käydä kierrolla ja voi mennä aikaa, ennen kuin lääkärin saa kiinni. Joten kyllä, kyllä ne hoitajat siellä keskenään palloilevat suurimman osan aikaa ilman lääkäriä osastolla
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:16"]
Vauva vaan itkee koko ajan vaikka imetin kolme tuntia sitten? Miksi ihmeessä?
[/quote]
No se nyt on sinun työtäsi kertoa, että miksi ihmeessä. Väsyneelle hormonipöllyssä olevalle tuoreelle äidille se kolme tuntia voi tuntua lyhyeltä ajalta, varsinkin jos se vauva on ruokaillut pitkät tovit. Siksihän sinä siellä olet kertomassa ja opastamassa, korjaamassa imuotetta ja auttamassa ja vastailemassa kysymyksiin.
[/quote]
Aika jännä, jos joku on hankkinut vauvan, eikä ole tutustunut yhtään aiheeseen. Että on ihan normaalia, että vauvat syövät 3 tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:16"]
Vauva vaan itkee koko ajan vaikka imetin kolme tuntia sitten? Miksi ihmeessä?
[/quote]
No se nyt on sinun työtäsi kertoa, että miksi ihmeessä. Väsyneelle hormonipöllyssä olevalle tuoreelle äidille se kolme tuntia voi tuntua lyhyeltä ajalta, varsinkin jos se vauva on ruokaillut pitkät tovit. Siksihän sinä siellä olet kertomassa ja opastamassa, korjaamassa imuotetta ja auttamassa ja vastailemassa kysymyksiin.
[/quote]
Aika jännä, jos joku on hankkinut vauvan, eikä ole tutustunut yhtään aiheeseen. Että on ihan normaalia, että vauvat syövät 3 tunnin välein.
[/quote]
Ei herranjumala. Et kai vaan ole mikään hoitohenkilökuntaan kuuluva?
Makasin Naistenklinikalla sektion jälkeen sängyssä. Huoneessa kävi hoitaja vauvan luona. Pyysin häneltä vettä (itse en vielä päässyt sängystä ylös). "Minä olen lastenhoitaja ja hoidan lapsia. Kätilöt hoitavat äitejä. Soita kätilö"
Kuntouttavassa hoitotyössä kaikenlainen passuuttaminen. Esim. rouva , joka pystyy istumaan, seisomaan ja käymään vessassa täysin itsenäisesti, vaatii apua jokaiseen toimintaan, sen takia, kun hänen miehensä on palvellut rouvaa joka askareessa. Kun rouvalle sanotaan, että hänen täytyy itse tehdä kyseiset asiat, hän raivostuu ja huutaa ja haukkuu hoitajia. Tälläisiä asiakkaita en jaksa enkä viitsi kohdella ystävällisesti.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"]Kipulääkkeistä sen verran. Hoitaja ei voi noin vain antaa sitä kipulääkettä, ellei lääkäri ole sitä määrännyt. Jos lääkärin määräys on, että kahden tunnin välein, se on annettava kahden tunnin välein. Toisaalta, on sen verran lääkkeiden väärinkäyttäjiä nykyään, joille edes voimakaat särkylääkkeet eivät auta, kun ovat tottuneet napsimaan buranaa aamupalaksi, panacodia lounaaksi ja iltapalaksi tramalia.
[/quote]
Kirjoitat minun kokemuksestani. Voin kertoa, että lääkäreillä oli tiedossa että en käytä mitään kipulääkkeitä, en aamupalaksi enkä iltapalanakaan. Kyse oli todellakin kovista tuskista, olin 2 vk sairaalassa josta osan ajasta teholla, mutta eipä siitä sen enempää.