Hoitsut! mikä kellonsoittosyy ärsyttää eniten?
Minua se perinteinen "vaihdatko tämän lämmenneen veden tilalle kylmää vettä"... Siis luoja, sen takia pitää kutsua hoitaja paikalle?! Eikö tuota voi pyytää tekee silloin, kun hoitaja esim. muutenkin kierrolla?? Ymmärtäisin, jos potilas olisi oikeasti todella huonovointinen eikä mikään muu maistuisi kuin jääkylmä vesi, mutta TK:n pitkäaikaisosastolla harvoin on siitä kyse...
Ja sitten ne passuuttajat... Pystyisivät itse vaikka mihin, mutta teettävät kaiken hoitajilla, koska pystyvät -ja kohta ovatkin parin viikon vuoteessa maksamisen jälkeen siinä kunnossa, etteivät oikeasti enää pysty. Nämä lähinnä surettaa...
Kommentit (206)
Eikö teillä yhtään päässä naputa, kun tällaista ketjua hoitajat ylläpidette. Lopettakaa jo kiäsitelkää näitä vaikka kahvipöydässä, ei yleisellä juorupalstalla. Täysin ammttietiikan vastaista ja surullista luettavaa. Edustatte täällä koko ammatiryhmäänne, valitettavasti : (
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:49"]Nyt ovat alkaneet hoitsut vaatia että niihin lasikoppeihin tulisi peililasit ettei ihmiset näkisi sisälle niihin. Tämä se varmaan lisäisi työtehoa.
[/quote]
Ääliö.Niitä peililaseja vaaditaan, koska potilastiedot on nykyään koneella ja ne eivät ole tarkoitettu ulkopuolisten silmille, vai haluaisitko itse että kukatahansa ohikulkija pystyy lukemaan tietosi?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"]
Kipulääkkeistä sen verran. Hoitaja ei voi noin vain antaa sitä kipulääkettä, ellei lääkäri ole sitä määrännyt. Jos lääkärin määräys on, että kahden tunnin välein, se on annettava kahden tunnin välein. Toisaalta, on sen verran lääkkeiden väärinkäyttäjiä nykyään, joille edes voimakaat särkylääkkeet eivät auta, kun ovat tottuneet napsimaan buranaa aamupalaksi, panacodia lounaaksi ja iltapalaksi tramalia.
[/quote]
Mielenkiintoista. Suhtaudutko useinkin kipulääkkeen pyytäjiin väärinkäyttäjinä?
Sanopas vielä missä sairaalassa työskentelet.
[/quote]
Missä kirjoitin, että työskentelen hoitajana?
[/quote]
Eli ihan ummikkona kaikenlisäksi kirjoittelet?
[/quote]
Ihme saivartelija? Luuletko, että hoitajat jakavat särkylääkkeitä mutu- tuntumalla? ja kyllä, sairaaloissa on lääkkeiden väärinkäyttäjiä, myös somaattisella puolella.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"]Kipulääkkeistä sen verran. Hoitaja ei voi noin vain antaa sitä kipulääkettä, ellei lääkäri ole sitä määrännyt. Jos lääkärin määräys on, että kahden tunnin välein, se on annettava kahden tunnin välein. Toisaalta, on sen verran lääkkeiden väärinkäyttäjiä nykyään, joille edes voimakaat särkylääkkeet eivät auta, kun ovat tottuneet napsimaan buranaa aamupalaksi, panacodia lounaaksi ja iltapalaksi tramalia.
[/quote]
Itse pyysin ihan tavallista buranaa ja sitä luvattiin tuoda, mutta ei sitten pyynnöistäni huolimatta koko päivänä ehditty, muistettu tai viitsitty koskaan tuoda. Itse otan normaalisti särkylääkkeen ehkä kerran vuodessa, joten lääkkeiden väärinkäyttäjä en ole. Jos hoitaja kuitenkin buranaan tai johonkin muuhun lääkkeeseen tarvitsee lääkärin luvan, voi senkin ystävällisesti potilaalle kertoa eikä jättää tätä koko päiväksi odottamaan.
Moni asia selviäisi ihan ystävällisesti kertomalla, eikä olettamalla että sairaalaan tullut potilas automaattisesti tietää miten missäkin tilanteessa toimitaan, mistä löytyy mikäkin tarvike ja odotetaanko potilaan tilansa vuoksi makaavan sängyssä vai voiko hän kulkea osastolla esim. sen tipan kanssa. Väärinkäsityksiä ja turhia pyyntöjä tulee paljon vähemmän kun heti alkuunsa otetaan ihan oikeasti hetki uuden potilaan kanssa ja selvitellään osaston käytäntöjä sekä potilaan omaa tilaa. Tosin hoitajien ja lääkäreiden kannattaa myös huomioida, että toinen hoitaja tai lääkäri on voinut juuri antaa potilaalle ihan erilaiset ohjeet, eikä potilas siis suinkaan kiusallaan toimi eri tavoin kuin hoitaja/lääkäri haluaisi hänen toimivan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:44"]
Se, kun potilaan omaiset soittaa kelloa kysyäkseen jotain minkä voisivat ihan hyvin kysyä kansliasta a) tullessaan b) lähtiessään. Tai sitten ne voisivat kysyä sen ihan siltä potilaalta itseltään.
Sitten minä kirjaudun ulos tietokoneelta, juoksen potilashuoneeseen, juoksen takaisin kansliaan, kirjaudun koneelle, katson labrat, kirjaudun ulos koneelta, ja menen sinne potilashuoneeseen kertomaan että joo huomenna otetaan labrat. SITTEN ne kysyy, että koskas se olikaan se neurologin aika. Ja minä juoksen kansliaan, kirjaudun koneelle jne.
[/quote]
Ehkä tällaisessa tilanteessa omaiset eivät hoksaa että sinulle olisi helpompaa että he kysyisivät nämä jutut tullessaan tai pois lähtiessään. Ehkä myös luulevat että tiedot potilaan hoidosta löytyy jostain siitä potilaan sängyn luota. Itsekin saattaisin kysyä jotain tuollaista kun en tajuaisi että sellaiset tiedot ovat vain käytävän päässä tietokoneella.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:51"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:43"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"] Kipulääkkeistä sen verran. Hoitaja ei voi noin vain antaa sitä kipulääkettä, ellei lääkäri ole sitä määrännyt. Jos lääkärin määräys on, että kahden tunnin välein, se on annettava kahden tunnin välein. Toisaalta, on sen verran lääkkeiden väärinkäyttäjiä nykyään, joille edes voimakaat särkylääkkeet eivät auta, kun ovat tottuneet napsimaan buranaa aamupalaksi, panacodia lounaaksi ja iltapalaksi tramalia. [/quote] Mielenkiintoista. Suhtaudutko useinkin kipulääkkeen pyytäjiin väärinkäyttäjinä? Sanopas vielä missä sairaalassa työskentelet. [/quote] Missä kirjoitin, että työskentelen hoitajana? [/quote] Eli ihan ummikkona kaikenlisäksi kirjoittelet? [/quote] Ihme saivartelija? Luuletko, että hoitajat jakavat särkylääkkeitä mutu- tuntumalla? ja kyllä, sairaaloissa on lääkkeiden väärinkäyttäjiä, myös somaattisella puolella.
[/quote]
Ja tästä syystä kivuissaan karjuva potilas voidaan jäättää niine hyvineen tuskiinsa? Ihan vaan varuiksi, kun voi olla väärinkäyttäjä
Ps. Minä elin ennen uskossa, että siellä sairaalassa on hoitajien lisäksi lääkäreitä, joilta hoitajat tiedustella mahdollisuutta lisätä potilaan lääkitystä. Mutta ilmeisesti siellä onkin sitten hoitajat vaan keskenään.
Luin koko keskustelun läpi ja väkisin alkoi naurattamaan. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Jos kysymys olisi ollut "Poliisit, minkälaiset asiakkaat ärsyttävät", olisitteko tulleet tänne kertomaan kuinka "kerran 10 vuotta sitten poliisi pysäytti ja oli todella tyly. Kaikki poliisit on perseestä".
Ymmärrän, että hoitajista voi olla huonoja kokemuksia mutta älkää silti aikuiset ihmiset mollatko koko ammattikuntaa. Vähemmän hyviä ja ammattitaidottomia ihmisiä on joka alalla, mutta tuntuu naurettavalta että täällä hoitaja kertoo oman työpaikkansa tavoista niin heti on joku lyttäämässä ja suoranaisesti vänkäämässä vastaan "ei pidä paikkaansa kun olen jossain nähnyt muuta".
Tuskin kukaan väheksyy teidän huonoja kohtaamisia hoitajien kanssa, mutta koittakaa ymmärtää, että vaikka teidän kohdallenne on osunut vähemmän kiva hoitaja se ei tarkoita, että olisimme kaikki samanlaisia.
sh
Synnyttämään mennessä tosiaan pitää ottaa omat kipulääkkeet mukaan. Viimeksi en ehtinyt saada edes synnytykseen muuta kipulääkettä jälkisupistuksista ja kuumeesta puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:58"]
Eikö teillä yhtään päässä naputa, kun tällaista ketjua hoitajat ylläpidette. Lopettakaa jo kiäsitelkää näitä vaikka kahvipöydässä, ei yleisellä juorupalstalla. Täysin ammttietiikan vastaista ja surullista luettavaa. Edustatte täällä koko ammatiryhmäänne, valitettavasti : (
[/quote]
Juuri näin. Hävettää kaikkien meidän hoitajien puolesta. Ei ollenkaan hävetä ihmisten omien kokemusten jakaminen. Mikä ihme siinä on, että työn pitäisi aina olla helppoa?
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:49"]
Minäpä kerron esimerkin, jossa hoitajaa ei soitettu turhaan.
Olin ollut selkäleikkauksessa. Leikkauksen jälkeisenä aamuna, jolloin olin ollut jo 1,5 vrk ravinnotta, sairaala-apulainen (?) toi aamiaistarjottimen ja länttäsi sen siihen yöpöydän kääntyvälle osalle jättäen sen juuri niin kauas, että en millään ylettynyt siihen. En siis päässyt vielä ylös vuoteesta. Pyysin häntä siirtämään tarjotinta n. 10 cm, jotta ylettyisin siihen. Tähän apulainen tiuskaisi: Soita hoitaja! Eikä siis siirtänyt tarjotinta vaan poistui huoneesta ovi paukkuen.
[/quote]
TÄH? Kai teit valituksen? Tuollainen on niin pelkkää kiusantekoa, että potkut perseelle pitäisi antaa. Mitä helvettiä noihin töihin hakeutuvat ihmiset, jotka selkeästi inhoavat muita ihmisiä??
[/quote]
Ja mistähän tässäkin pitäisi valittaa?? Sairaala-apulaiset eivät todellakaan rupea ketään selkäleikattua omiin nimiinsä nostelemaan ja vielä kesken ruoanjaon. kyllä ne hoitajat tulevat kunhan kerkiävät, monta muutakin autettavaa on nostettava ja syötettävä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:53"]
Luin koko keskustelun läpi ja väkisin alkoi naurattamaan. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Jos kysymys olisi ollut "Poliisit, minkälaiset asiakkaat ärsyttävät", olisitteko tulleet tänne kertomaan kuinka "kerran 10 vuotta sitten poliisi pysäytti ja oli todella tyly. Kaikki poliisit on perseestä".
Ymmärrän, että hoitajista voi olla huonoja kokemuksia mutta älkää silti aikuiset ihmiset mollatko koko ammattikuntaa. Vähemmän hyviä ja ammattitaidottomia ihmisiä on joka alalla, mutta tuntuu naurettavalta että täällä hoitaja kertoo oman työpaikkansa tavoista niin heti on joku lyttäämässä ja suoranaisesti vänkäämässä vastaan "ei pidä paikkaansa kun olen jossain nähnyt muuta".
Tuskin kukaan väheksyy teidän huonoja kohtaamisia hoitajien kanssa, mutta koittakaa ymmärtää, että vaikka teidän kohdallenne on osunut vähemmän kiva hoitaja se ei tarkoita, että olisimme kaikki samanlaisia.
sh
[/quote]
Aivan absurdi ajatus. Mieti tosiaan millaisen lynkkauksen saisi poliisien ketju ärsyttävistä asiakkaista, huonoimmista rikosilmoituksista tai kurjimmista kotihälytyksistä.
Tosiaan, sellaista ketjua ei voisi olla. Se on ammattietiikkaa vastaan. Ja väärin.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:49"]
Minäpä kerron esimerkin, jossa hoitajaa ei soitettu turhaan.
Olin ollut selkäleikkauksessa. Leikkauksen jälkeisenä aamuna, jolloin olin ollut jo 1,5 vrk ravinnotta, sairaala-apulainen (?) toi aamiaistarjottimen ja länttäsi sen siihen yöpöydän kääntyvälle osalle jättäen sen juuri niin kauas, että en millään ylettynyt siihen. En siis päässyt vielä ylös vuoteesta. Pyysin häntä siirtämään tarjotinta n. 10 cm, jotta ylettyisin siihen. Tähän apulainen tiuskaisi: Soita hoitaja! Eikä siis siirtänyt tarjotinta vaan poistui huoneesta ovi paukkuen.
[/quote]
TÄH? Kai teit valituksen? Tuollainen on niin pelkkää kiusantekoa, että potkut perseelle pitäisi antaa. Mitä helvettiä noihin töihin hakeutuvat ihmiset, jotka selkeästi inhoavat muita ihmisiä??
[/quote]
Ja mistähän tässäkin pitäisi valittaa?? Sairaala-apulaiset eivät todellakaan rupea ketään selkäleikattua omiin nimiinsä nostelemaan ja vielä kesken ruoanjaon. kyllä ne hoitajat tulevat kunhan kerkiävät, monta muutakin autettavaa on nostettava ja syötettävä.
[/quote]
Siirtämään tarjotinta.
"Pyysin häntä siirtämään tarjotinta n. 10 cm, jotta ylettyisin siihen."
Sekö on oikeasti nykyään hoitajien tehtävä? Että sairaala-apulaiset ovat nykyään niin kädettömiä, ettei yhden tarjottimen siirtäminen onnistu vaan siihen tarvitaan hoitaja?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 22:11"]Minua se perinteinen "vaihdatko tämän lämmenneen veden tilalle kylmää vettä"... Siis luoja, sen takia pitää kutsua hoitaja paikalle?! Eikö tuota voi pyytää tekee silloin, kun hoitaja esim. muutenkin kierrolla?? Ymmärtäisin, jos potilas olisi oikeasti todella huonovointinen eikä mikään muu maistuisi kuin jääkylmä vesi, mutta TK:n pitkäaikaisosastolla harvoin on siitä kyse... Ja sitten ne passuuttajat... Pystyisivät itse vaikka mihin, mutta teettävät kaiken hoitajilla, koska pystyvät -ja kohta ovatkin parin viikon vuoteessa maksamisen jälkeen siinä kunnossa, etteivät oikeasti enää pysty. Nämä lähinnä surettaa... [/quote]Juo itse vettä mikä ollut tuntikausia. Kun on toisten armoilla sen vasta huomaa kuinka tärkeä asia kylmä vesi on
[/quote]
No voi herranisä sentään. Monesti juon kotona tunteja vanhaa vettä. Miksi menisi hyvän veden kaatamaan lavuaarista alas? Sitä paitsi vesi toimii parhaiten, kun se on haaleaa, kylmä vesi janottaa enemmän. En edes vesiautomaatista ota kylmää vettä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:53"]
Tämä on niin hyvä hoitajan kirjoitus, että viittaan tähän.
Pyydän teitä lopettamaan heti alkuunsa. On meille kaikille hoitajille noloa valittaa täällä työstämme. Antaa huonon kuvan koko ammattikunnasta
[/quote]
Miksi edelleen vuonna 2015 nimenomaan hoitajan pitää olla se, joka mukisematta ja lempeästi hymyillen ottaa niskaansa aivan mitä tahansa?? En nyt viittaa mihinkään erityiseen, vaan ihan yleisesti ottaen aina kun hoitajat uskaltautuvat kritisoimaan jotain epäkohtia, heidän ammattietiikkaansa vastaan hyökätään. Miksi näin? Jos paperikoneiden pyörittäjät joutuisivat käyttämään niitä koneita samalla kun toisella kädellä yrittävät mussuttaa jotain kuivaa reissaria, ja sitä kutsuttaisiin ruokatauoksi, niin kyllä siitä meteli nousisi ja kaikkien mielestä ihan syystä.
Mua ärsyttää sellaiset, jotka passuuttaa kotona kotiväkeä ha sairaalassa henkilökuntaa. Kerrankin eräs osittain halvaantunut mies halusi vessa-apua. Siis mies kyllä pääsi itse rollaattorin kanssa vessaan ja oikeakätisenä (se käsi toimi normaalisti) pystyi perseensäkin pyyhkimään. Siinä vessassa katselin sitä voihkintaa ja kitinää ja kun tuli pyyhkimisen aika kysyin, että pystytkö itse pyyhkimään. Ukko vastasi, että kyllähän minä, mutta vaimo sen on aina pyyhkinyt ja pyllisti jo siihen malliin, että mun pitäisi alkaa taputtelemaan embolla persesilmää. Sanoin vaan, että pyyhipä sitten itse, odotan tuossa ulkopuolella ja voin sitten saatella huoneeseen. Voi kyynel ja itku mikä vinkuminen alkoi isolla miehellä. Toistin vain, että odotan ulkopuolella ja poistuin. Tämä ukko oli sellainen turhansoittelija. Piti peitellä, siirtää tyynytä ja hakea vettä muutaman metrin päästä. Kyllä sille jo sanottiin, että täällä on sellaisiakin, jotka eivät kykene liikauttamaan ainuttakaan raajaansa ja alapa tehdä itse jotain elämäsi eteen. Kysyin siltä kerran jopa, että miten ajattelit selvitä jos vaimolle sattuu jotain. Tuijotta vaan ihmeissään, kun eihän sellainen olisi tietenkään mahdollista... Loppujen lopuksi tämä ukko oli tullut sairaalaan huonovointisuuden takia, ollut kotiutuskunnossa jo viikon verran, mutta vaimo ei halunnut sitä kotiin, koska ei jaksanut enää.
Ja taas hoitsut aloittaa vinkumisen....
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:42"]Jouduin pari vuotta sitten ensimmäistä kertaa elämässäni sairaalaan ja tippaan. Ensikertalaiselle se tippa vaan oli inhottava, pelkäsin että jos vahingossa se neula tökkää johonkin, niin repii kaikki rikki... Varoin sitä vähän ihan automaattisesti, etten vaan tökkäisi kädenselkää mihinkään. Oliko se joku hoitaja tältä palstalta, joka tiuski pariinkiin kertaan, että "kyllä sinä voit sitä kättä normaalisti käyttää"? En teettänyt hoitajalla mitään ylimääräistä sen takia, vaan esim. vaatteita vaihtaessani ja rintsikoita riisuessani tutkimukseen mennessä varoin kättä. Huomasin, että se ärsyttä hoitajaa. Haloo, olin tipassa ensimäistä kertaa, se nyt vaan oli outo tunne kädessä.
Muutenkin ihmettelen minäkin, että avaudutte tällaisella palstalla. Eivät nämä kommentit ainakaan edesauta luottamuksen syntymisessä, tajuatteko millaisen kuvan tämä antaa? Ihmiset nyt vaan yleistävät mielessään tällaiset kaikkien hoitajien mielipiteeksi. Toivottavasti pysyn terveenä etten vain joudu teitä häiritsemään!
[/quote]
Ei sinne kanyyliin jätetä sitä laittovaiheessa käytettävää neulaa paikoilleen, se otetaan heti pois ja hävitetään. Se suoneen jäävä kanyyli on pieni taipuisa muoviputki, joka nimenomaan ei haittaa sitä käden normaalia käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:44"]
Mua ärsyttää sellaiset, jotka passuuttaa kotona kotiväkeä ha sairaalassa henkilökuntaa. Kerrankin eräs osittain halvaantunut mies halusi vessa-apua. Siis mies kyllä pääsi itse rollaattorin kanssa vessaan ja oikeakätisenä (se käsi toimi normaalisti) pystyi perseensäkin pyyhkimään. Siinä vessassa katselin sitä voihkintaa ja kitinää ja kun tuli pyyhkimisen aika kysyin, että pystytkö itse pyyhkimään. Ukko vastasi, että kyllähän minä, mutta vaimo sen on aina pyyhkinyt ja pyllisti jo siihen malliin, että mun pitäisi alkaa taputtelemaan embolla persesilmää. Sanoin vaan, että pyyhipä sitten itse, odotan tuossa ulkopuolella ja voin sitten saatella huoneeseen. Voi kyynel ja itku mikä vinkuminen alkoi isolla miehellä. Toistin vain, että odotan ulkopuolella ja poistuin. Tämä ukko oli sellainen turhansoittelija. Piti peitellä, siirtää tyynytä ja hakea vettä muutaman metrin päästä. Kyllä sille jo sanottiin, että täällä on sellaisiakin, jotka eivät kykene liikauttamaan ainuttakaan raajaansa ja alapa tehdä itse jotain elämäsi eteen. Kysyin siltä kerran jopa, että miten ajattelit selvitä jos vaimolle sattuu jotain. Tuijotta vaan ihmeissään, kun eihän sellainen olisi tietenkään mahdollista... Loppujen lopuksi tämä ukko oli tullut sairaalaan huonovointisuuden takia, ollut kotiutuskunnossa jo viikon verran, mutta vaimo ei halunnut sitä kotiin, koska ei jaksanut enää.
[/quote]
Ja noita tuollaisia väsyneitä puolisoita on paljon, jotka ei sitten esim. vastaa puhelimeen kun hoitaja soittaisi potilaan kotiutumisesta...
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 08:57"]
On kaksi asisa, joita en milloinkaan ole sanonut potilaalle/asiakkaalle:
-Mulla on kiire
-Ei kuulu mun työhöni.
Ne ovat sellaisia sanontoja, joita kammoksun.
Itse olen ollut paljon sairaalassa potilaankin roolissa ja huomannut, että samalla tavalla ajattelevia ja toimivia löytyy kyllä pajon.
Esimerkiksi potilaan pyytäessä vettä lääkäriltä, niin lääkäri sanoi vain että tottakai saat. Ja ajatella, lekuri osasi avata hanan ja ottaa mukiin vettä ja viedä sen naapuripedin mummolle. Aikaakin meni varmaan huimat kymmenen sekuntia!
yleisesti ottaen olen huomannut mieshoitajien osaavan hyvin peitellä tuon kiireen ja luoda sillä rauhallisen ilmapiirin
Tilanteessa, missä potilas pyytää jotain, mikä ei kuulu työtehtäviini, eli en saa sitä tehdä, sanon vain että hoidan asian mahdollisimman pian ja etsin käsiini lääkärin/laitoshuoltajan/fysioterapeutin. Sitten menen kertomaan potilaalle miten asia hoituu ja koska.
[/quote]
Tämä on niin hyvä hoitajan kirjoitus, että viittaan tähän.
Pyydän teitä lopettamaan heti alkuunsa. On meille kaikille hoitajille noloa valittaa täällä työstämme. Antaa huonon kuvan koko ammattikunnasta
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:38"]
Kipulääkkeistä sen verran. Hoitaja ei voi noin vain antaa sitä kipulääkettä, ellei lääkäri ole sitä määrännyt. Jos lääkärin määräys on, että kahden tunnin välein, se on annettava kahden tunnin välein. Toisaalta, on sen verran lääkkeiden väärinkäyttäjiä nykyään, joille edes voimakaat särkylääkkeet eivät auta, kun ovat tottuneet napsimaan buranaa aamupalaksi, panacodia lounaaksi ja iltapalaksi tramalia.
[/quote]
Mielenkiintoista. Suhtaudutko useinkin kipulääkkeen pyytäjiin väärinkäyttäjinä?
Sanopas vielä missä sairaalassa työskentelet.
[/quote]
Missä kirjoitin, että työskentelen hoitajana?
[/quote]
Eli ihan ummikkona kaikenlisäksi kirjoittelet?