Syötkö työpaikkalounaan ja paljonko maksaa? Onko hyvä laatu?
Vaihdoin työpaikkaa korona-aikana ja entisessä työpaikassa lounas oli 7,90€. Oli hyvää, iso valikoima salaattia, vaihdellen lisukkeita. Jälkiruokaakin oli tosi usein ja sitä sai ottaa kahvin kanssa. Esim. tuore pulla ja kahvi. Salaatti/keittolounas oli 5,45€.
Nyt uudessa työpaikassa olin pitkään kotona etätöissä ja yhden päivän viikossa vain kävin työpaikalla. Elokuun alusta poistui etätyösuositus, joten olen työpaikalla 4 pv/vko. Lounas maksaa 10,80€. Ihan järkyttävä hinta. Ruoka ei edes ole yhtä hyvää kuin entisessä paikassa.
Nyt sitten säästääkseni kuluissa kannan jotain eväsleipää, omenoita yms. mukana useamman kerran viikossa.
Millaiset hinnat ja laatu muilla?
Kommentit (45)
10,9€ se yleensa aina maksaa, menee sitten mihin vaan.
Lounasravintolan hinta 10,20 e. Työnantaja maksaa siitä 3,20e. On hyvä lounas. Salaattilajeja niin 10 kpl, keitto ja 3 pääruokaa ja tuore leipä. Kahvi kuuluu aina hintaan. Jälkiruokaa ei ole joka päivä.
Syön päiväkotilounaan. Se tarkoittaa, että syön samalla kun joku pärskii pitkin pöytää tai kakkii vaippaan.
Maksaa n. 4 euroa mikä olisi tosi halpa jos sitä ei tarvitsisi kuorruttaa pärskeillä
Ei ole koskaan ollut varaa työpaikkalounaaseen. Eväät mukana joka päivä. En ymmärrä, miten joku voi laittaa pelkkään omaan syömiseen 60e viikossa?! Samalla rahalla saa lounaseväät koko kuukaudeksi.
Lounas omassa ruokalassa 6,90, kaupungilla 10-12e.
Sarjakortilla noin 9e. Jyväskylässä.
Meidän työpaikan lähellä on tosi hyvä ravintola, jossa käydään liki päivittäin. Maksaa 9,2 euroa, meillä on kyllä lounasetu eli maksettavaa jää 6,9 e. Maksan mielelläni, koska ruoka todella hyvää.
Edellisessä toimipisteessä oli henkilöstöravintola, mutta ruoka ei ollut mistään kotoisin enkä halunnut maksaa siitä liki 7 euroa. Makaronilaatikkoa, kuivaa leipää, porkkanaraastetta, jälkkäriksi kiisseliä. Mulla oli aina omat eväät.
5,70 maksaa ja helv'tin hyvää se on tietenkin, kun itte olen tehny.
T. keittäjä- setä
Päälle 10,70 ja 10,50, josta ta maksaa 20%(e passi). Lounaspaikkoja on siis 2, molemmat hyviä. Salaatit löytyy ja kasvis/liha vaihtoehto. Leivät ja jälkkäritkin on, mutta en yleensä syö niitä. Toisessa buffa, toisessa tuovat pääruuan pöytään ja salaattibuffa.
Syön työpaikkalounaan. Hinta 6,90 € johon sisältyy salaatti, alkukeitto, pääruokavaihtoehto, leipä ja jälkiruoka. Amica, Helsingissä.
Syön työpaikkalounaan hoivakodin ravintolassa. Hinta 4€ ja se peruslinjastoruoka ei ole kovin hääviä, mutta koska olen vegaani, minulle tehdään ruoka aina erikseen. Eli siinä missä muut syövät suurkeittiön mautonta ruokaa, minä ja pari muuta nautimme ravintolatasoisista vain kolmelle hengelle tehdyistä herkkuannoksista. Ruokalan uusi mieskokki on erityisen innostunut haastamaan ruoanlaittotaitonsa vegaaniruokien parissa ainaisen suurkeittiösotkun sijasta. Olen tyytyväinen hintalaatusuhteeseen.
Katu on täynnä ravintoloita ja vaihdellaan niitä jatkuvasti (thai rafla on meidän suosikki). Meillä on 10e/pv lounasetu työantajalta. Eli yleensä ei jää hirveästi omaa maksettavaa.
Miesvaltaisilla aloilla työnantajalta saa lounassetelit, joista menee vain työntekijän oman veron mukaan.
Syövät joka työpäivä ravintolalounaan! Joskus yksityiset ravintolat hyväksyivät myös viikonloppuruokailun , joku oli kerännyt kasan seteleitä ja maksoi vaikka perhejuhlat niillä. Myös sotaveteraanit sai ilmaiseksi kaupungilta näitä lappuja ja lahjoittivat ne lapsenlapsilleen. Söivät kotona puuroa ja perunaa. Samoin hyväpalkkaiset saa myös jotain liikunta ja kulttuuriseteleitä.
Vierailija kirjoitti:
Syön päiväkotilounaan. Se tarkoittaa, että syön samalla kun joku pärskii pitkin pöytää tai kakkii vaippaan.
Maksaa n. 4 euroa mikä olisi tosi halpa jos sitä ei tarvitsisi kuorruttaa pärskeillä
Eihän se sinulle maksa 4 euroa vaan marginaaliverotusarvon verran. Esim. veroprosentti 23% ja lounaan hinta 4€, maksat 0,92€ eli alle euron.
9,70e. Työnantaja maksaa lounasedun, ainoastaan verotusarvo jää itselle maksettavaksi, olikohan se vajaa 2e kun viimeksi (muutama vuosi sitten) laskin.
Lounaaseen kuuluu 2 pääruokavaihtoehtoa, keitto, leivät, salaatteja/lisukkeita tosi monta ja kahvi ja jälkkäri joka päivä. Ruoka on hyvää mutta en raaskisi käydä jos täytyisi itse kokonaan maksaa.
8,20 jää maksettavaa ja on erinomainen lounas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sinulle maksa 4 euroa vaan marginaaliverotusarvon verran. Esim. veroprosentti 23% ja lounaan hinta 4€, maksat 0,92€ eli alle euron.
Paljonko itse maksat räkälounaastasi , jonka syö samalla kun asikaakssi mätkii sua tai yskii sun kasvoille ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut varaa työpaikkalounaaseen. Eväät mukana joka päivä. En ymmärrä, miten joku voi laittaa pelkkään omaan syömiseen 60e viikossa?! Samalla rahalla saa lounaseväät koko kuukaudeksi.
Tuo tekee 240 euroa kuussa. Siihen päälle jotain pientä ja halpaa kotona illalla, ja halpaa viikonlopuksi. En sanoisi, että 300 euroa ruokaan kuussa on mitenkään pröystäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Miesvaltaisilla aloilla työnantajalta saa lounassetelit, joista menee vain työntekijän oman veron mukaan.
Syövät joka työpäivä ravintolalounaan! Joskus yksityiset ravintolat hyväksyivät myös viikonloppuruokailun , joku oli kerännyt kasan seteleitä ja maksoi vaikka perhejuhlat niillä. Myös sotaveteraanit sai ilmaiseksi kaupungilta näitä lappuja ja lahjoittivat ne lapsenlapsilleen. Söivät kotona puuroa ja perunaa. Samoin hyväpalkkaiset saa myös jotain liikunta ja kulttuuriseteleitä.
Riippuu varmaan työpaikasta. Mun entisessä työpaikassa saatiin lounareita. Ei niistä verotuksen mukaan maksettu. Lounasetu = työntekijä maksaa setelistä 75% ja työnantaja 25%. Jos lounas menee setelin arvon yli, työntekijä maksaa senkin.
Esimerkki: lounassetelin arvo on 9,30. Työntekijä maksaa siitä vähän alle 7€ eli 75% arvosta ja työnantaja maksaa loput. Jos lounas maksaa 10,90, työntekijä maksaa setelin lisäksi 1,60€. Yhteensä lounas siis maksaa työntekijälle em. tilanteessa n. 8,60€.
Syön. Vaihtelen paikkoja. Lounas paikassa salaatti, lämminruoka ja vesi 6,50, toinen paikka keittolounas, vesi ja kahvi 6,50 ja ravintola 10, 90, salaatti, lämminruoka ja kahvi tai tee.