Auttakaa nyt tyhmää! Saako salassa pidettävän asiakirjan jakaa asianajajan kanssa?
Siis olen hakemassa lakitoimiston apua yhden asian hoitamiseen, jossa pitäisi jakaa viranomaisilta saatuja salassa pidettäviä asiakirjoja asianajajalle. Kertokaa nyt tyhmälle, että kai saan asianajajalle jakaa nämä asiakirjat?
Kommentit (10)
No jos olet joka tapauksessa juttelemassa juristin kanssa, niin kysy häneltä. Pääsääntönä kyllä saat omaan asiaasi liittyviä asiakirjoja näyttää avustajallesi.
No, omassa asiassaan saa jakaa. Ja se sun asianajaja on kai jollakin tavalla vaitiolovelvollinen ainakin jos sille sun omassa asiassa esität sellaisia asiakirjoja jotka siihen asiaan kuuluvat.
Jos ne ovat sinun asiaasi koskevia viranomaisen sinulle lähettämiä asiakirjoja, niin tietenkin. Eihän kukaan asianajaja muuten pystyisi hoitamaan tehtäväänsä.
No jos kyseessä Suomen sotilaalinen salaisuus!
Et saa!
.
Toivottavasti joku lännen tiedustelupalvelu neutraloi sut!
Ootko varma, että et oo idän vakoojan ansaan menossa. Se omistaa sut nyt
Jos asiakirjat koskevat sinua, saat näyttää vaikka minulle, mutta minä en saa näyttää niitä edelleen. Jos taas salassapito liittyy nimenomaan siihen asiakirjaan (valtionsalaisuus tms.) niin sitä ei saa näyttää kuin niille, joilla on ko. tietoon oikeus.
Apua!