Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö työpaikkalounaan ja paljonko maksaa? Onko hyvä laatu?

Vierailija
10.11.2021 |

Vaihdoin työpaikkaa korona-aikana ja entisessä työpaikassa lounas oli 7,90€. Oli hyvää, iso valikoima salaattia, vaihdellen lisukkeita. Jälkiruokaakin oli tosi usein ja sitä sai ottaa kahvin kanssa. Esim. tuore pulla ja kahvi. Salaatti/keittolounas oli 5,45€.

Nyt uudessa työpaikassa olin pitkään kotona etätöissä ja yhden päivän viikossa vain kävin työpaikalla. Elokuun alusta poistui etätyösuositus, joten olen työpaikalla 4 pv/vko. Lounas maksaa 10,80€. Ihan järkyttävä hinta. Ruoka ei edes ole yhtä hyvää kuin entisessä paikassa.

Nyt sitten säästääkseni kuluissa kannan jotain eväsleipää, omenoita yms. mukana useamman kerran viikossa.

Millaiset hinnat ja laatu muilla?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta samassa työpaikassa, aina eväät. Moni onkin haukkunut työpaikkaruokalan safkat ja joillain tullu vatsaoireitakin.

Vierailija
42/45 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kympin maksoin, ja ihan hyvää oli. En kuitenkaan joka päivä käy lounaalla vaan syön eväitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvaltaisilla aloilla työnantajalta saa lounassetelit, joista menee vain työntekijän oman veron mukaan. 

Syövät joka työpäivä ravintolalounaan!  Joskus yksityiset ravintolat hyväksyivät myös viikonloppuruokailun , joku oli kerännyt kasan seteleitä ja maksoi vaikka perhejuhlat niillä.  Myös sotaveteraanit sai ilmaiseksi kaupungilta näitä lappuja ja lahjoittivat ne lapsenlapsilleen.  Söivät kotona puuroa ja perunaa. Samoin  hyväpalkkaiset saa myös jotain liikunta ja kulttuuriseteleitä.

Riippuu varmaan työpaikasta. Mun entisessä työpaikassa saatiin lounareita. Ei niistä verotuksen mukaan maksettu. Lounasetu = työntekijä maksaa setelistä 75% ja työnantaja 25%. Jos lounas menee setelin arvon yli, työntekijä maksaa senkin.

Esimerkki: lounassetelin arvo on 9,30. Työntekijä maksaa siitä vähän alle 7€ eli 75% arvosta ja työnantaja maksaa loput. Jos lounas maksaa 10,90, työntekijä maksaa setelin lisäksi 1,60€. Yhteensä lounas siis maksaa työntekijälle em. tilanteessa n. 8,60€.

Esimerkkisi on LOUNASVÄHENNYS, ei lounasetu, joka on siis luontoisetu eli lounassetelin verotusarvo huomioidaan palkassasi.

Vierailija
44/45 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut varaa työpaikkalounaaseen. Eväät mukana joka päivä. En ymmärrä, miten joku voi laittaa pelkkään omaan syömiseen 60e viikossa?! Samalla rahalla saa lounaseväät koko kuukaudeksi.

Tuo tekee 240 euroa kuussa. Siihen päälle jotain pientä ja halpaa kotona illalla, ja halpaa viikonlopuksi. En sanoisi, että 300 euroa ruokaan kuussa on mitenkään pröystäilyä. 

Tätä minäkin suosin siihen asti kunnes mukaan tuli puoliso ja lapset. Puoliso joutui omilla eväillä töihin joka tapauksessa menemään eli jotain ruokaa oli väsättävä aina ja lapsetkin tarvitsivat ruokaa. Niin kauan kun olin sinkku en edes tehnyt kotona ruokaa juuri koskaan ja jotain hedelmiä tai rahkaa korkeintaan mussutin. Viikonloppuisinkaan en syönyt kotona. Nyt eväät itselläkin koska aivan järjetöntä enää tuhlata 240 euroa ainakin lounaisiin.

Vierailija
45/45 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla a on eväät aina. Työpaikalla on mahdollista ostaa ruoka, mutta en maksa siitä laadusta.