Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni järjestää minulle karenssin

Vierailija
26.01.2015 |

Meillä on ollut viime aikoina erimielisyyksiä jonkin verran mieheni kanssa ja nyt hän on järjestämässä minulle karenssia, hän kun on töissä TE-keskuksessa työvoimavirkailijana.

Olen ollut työttömänä nyt noin puolivuotta ja näiden meidän perheen riitojen vuoksi mieheni on laittamassa minua työnhakukurssille ja sellaiselle en aio mennä, sillä koen ne täysin yhdentekeviksi, myös mieheni on monesti puhunut näistä kursseista, miten niillä on vain tarkoitus hieman siivota tilastoja ja tiedän, että mieheni tekee tämän kiusallaan.

Sanoin, että jos sellaiseen tulee pakko mennä, niin meidän yhteiselo on sen kurssin kanssa mennyttä elämää.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaneekohan moinen olla ihan laillista...?

Vierailija
2/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:09"]

Mahtaneekohan moinen olla ihan laillista...?

[/quote]

Miksei olisi? Kai ne virkailijat voi tehdä mitä huvittaa, ja onhan näitä maa täynnä joiden puolisot ovat enemmän ja vähemmän jonkun viranomaisen hampaissa perhetaustasta johtuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työkkärin työnahkukurssilla ja yllätyksekseni se oli erittäin hyvä. Paljon on kiinni siitä kouluttajasta. Mikset voisi mennä yhdentekevälle kurssille? Saathan siitä sen verran ylimääräistä rahaa, että voit ostaa lounaan ja siellä voi myös tavata mielenkiintoisia ihmisiä. Onhan se vaihtelua työttömän harmaaseen arkeen, jos ei muuta.

4/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työtön työnhakija niin sinun täytyy käydä kursseilla kuten muidenkin. Saako miehesi muuten edes katsoa tietojasi?

Vierailija
5/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ukkosi on puljun ainut virkailija joka on sinua sinne kurssille laittamassa. Ne kurssit vaan tulee enemmin tai myöhemmin kun et voi soffassa perse homeessa istua.

Ja kai se miehesi haluaa aktivoida sinua jos et itse kykene tai sitten se haluaakin sinusta eroon.

Ja oikeesti miehesi ei hoida sinun työllisyysasioita muuta kuin harhoissasi....

Vierailija
6/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä miehesi TE-toimiston johtajaan ja kerro, että miehesi on jäävi hoitamaan sinun asioitasi. Problem solved. Hänen olisi pitänyt jäävätä itsensä, ja on mokannut koska ei ole tehnyt niin. Saat uuden virkailijan, ja samalla voit jättää kuspiämiehesi, jolla on kontrollinhalunsa kanssa paha ongelma.

Vierailija
7/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap niin tekisin kaksi asiaa

1) ottaisin yhteyttä miehen pomoon 

2) laittaisin avioeropaperit eteenpäin

Jos miehesi ei ole sun "oma" työntekijä työkkärissä niin asiahan ei hänelle kuulu.

Vierailija
8/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisi tuollainen mies.

Vierailija
9/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Te-keskusta ja työvoimavirkailijaa ei käsitteinä edes ole. Luulisi tuon verran tietävän puolison työstä.

Vierailija
10/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:13"]

Minä olen ollut työkkärin työnahkukurssilla ja yllätyksekseni se oli erittäin hyvä. Paljon on kiinni siitä kouluttajasta. Mikset voisi mennä yhdentekevälle kurssille? Saathan siitä sen verran ylimääräistä rahaa, että voit ostaa lounaan ja siellä voi myös tavata mielenkiintoisia ihmisiä. Onhan se vaihtelua työttömän harmaaseen arkeen, jos ei muuta.

[/quote]

Uskon mieheni kertomaa, että ne on tarkoitettu pääsääntöisesti sellaisille joilla ei ole taitoa ja halua hakeutua omatoimisesti työelämään tai koulutukseen, tavallisesti kouluttamattomia tai vaatimattoman koulutustaustan omaaville. Olen akateeminen ja haen jatkuvasti erilaisia töitä, niin koulutustani vastaavaa kuin sellaista johon olen ylikoulutettu aj mieheni tietää tämän, mutta nyt viimeaikasiet riitamme ovat tämän takana.

En todellakaan ole menemässä enkä hakemassa (pakollakaan) tälläisille kursseille joilla opetetaan laatimaan työhakemus ja hieman Wordin käyttöä. Varmasti on ihmisiä joille sekin tulee tarpeeseen, mutta he ovat eri ihmisiä.

Vierailija
11/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:18"]

Provo. Te-keskusta ja työvoimavirkailijaa ei käsitteinä edes ole. Luulisi tuon verran tietävän puolison työstä.

[/quote]

Mitä ne on? Mä ainakin näen jatkuvasti TE-keskuksen kyltin kun menen entisen työvoimatoimiston ohitse.

12/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole menemässä kurssille niin karenssi tulee ihan oikeutetusti.

Vierailija
13/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole henkilökohtainen työvoimaneuvojani, mutta pienessä toimistossa on pienet piirit ja kaverisuhteet olemassa, niin kuin kaikkialla muuallakin.

Älkää olko sinisilmäisiä omien puolisoidenne suhteen, silloin kun kriisit osuvat omalle kohdalle, se oma rakaskin muuttuu kaikin mahdollisin keinoin eläämääsi haittavaksi tekijäksi.

Vierailija
14/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="26.01.2015 klo 19:23"]

Jos et ole menemässä kurssille niin karenssi tulee ihan oikeutetusti.

[/quote]

No totta kai se tulee.

Mutta jos ap:n mies ei ole hänen ns. oma työtekijänsä työkkärissä, asia ei kuulu miehelle tippaakaan vaan hän hoitaa omat asiakkaansa.

Vierailija
15/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä miestäsi on alkanut ärsyttämään tuo kotona loikoilu. Jonkin tekeminen on parempi kuin ei minkään tekeminen.

Vierailija
16/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:18"]

[/quote]

Mitä ne on? Mä ainakin näen jatkuvasti TE-keskuksen kyltin kun menen entisen työvoimatoimiston ohitse.
[/quote]

Lue uudestaan kun menet seuraavan kerran.

Vierailija
17/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:13"]

[/quote]

Mitä siellä tehtiin ja paljonko siitä sitä ruokarahaa sait?

Vierailija
18/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:13"]

[/quote]

Uskon mieheni kertomaa, että ne on tarkoitettu pääsääntöisesti sellaisille joilla ei ole taitoa ja halua hakeutua omatoimisesti työelämään tai koulutukseen, tavallisesti kouluttamattomia tai vaatimattoman koulutustaustan omaaville. Olen akateeminen ja haen jatkuvasti erilaisia töitä, niin koulutustani vastaavaa kuin sellaista johon olen ylikoulutettu aj mieheni tietää tämän, mutta nyt viimeaikasiet riitamme ovat tämän takana.

En todellakaan ole menemässä enkä hakemassa (pakollakaan) tälläisille kursseille joilla opetetaan laatimaan työhakemus ja hieman Wordin käyttöä. Varmasti on ihmisiä joille sekin tulee tarpeeseen, mutta he ovat eri ihmisiä.
[/quote]

Ihan höpöä, vai asutko jossain peräkylässä? Isommissa kaupungeissa on akateemisille omat ryhmät, eikä todellakaan ole mistään wordin perusteista kyse.

Vierailija
19/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et osaa hakea töitä, jos kerta olet jo puolitoistavuotta hakenut onnistumatta? Joskus kannattaisi ihan oikeasti katsoa sinne peiliin.

Vierailija
20/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:18"] Provo. Te-keskusta ja työvoimavirkailijaa ei käsitteinä edes ole. Luulisi tuon verran tietävän puolison työstä. [/quote] Mitä ne on? Mä ainakin näen jatkuvasti TE-keskuksen kyltin kun menen entisen työvoimatoimiston ohitse. [/quote] Lue uudestaan kun menet seuraavan kerran.

[/quote]

Kerro, minä ainakin näen TE-keskus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän