Mieheni järjestää minulle karenssin
Meillä on ollut viime aikoina erimielisyyksiä jonkin verran mieheni kanssa ja nyt hän on järjestämässä minulle karenssia, hän kun on töissä TE-keskuksessa työvoimavirkailijana.
Olen ollut työttömänä nyt noin puolivuotta ja näiden meidän perheen riitojen vuoksi mieheni on laittamassa minua työnhakukurssille ja sellaiselle en aio mennä, sillä koen ne täysin yhdentekeviksi, myös mieheni on monesti puhunut näistä kursseista, miten niillä on vain tarkoitus hieman siivota tilastoja ja tiedän, että mieheni tekee tämän kiusallaan.
Sanoin, että jos sellaiseen tulee pakko mennä, niin meidän yhteiselo on sen kurssin kanssa mennyttä elämää.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:33"]
Ilmeisesti et osaa hakea töitä, jos kerta olet jo puolitoistavuotta hakenut onnistumatta? Joskus kannattaisi ihan oikeasti katsoa sinne peiliin.
[/quote]
Minun on pakko sanoa, että ehkä sinun olisi parempi katsoa peiliin ja opetella luetunymmärtäminen, mainitsin puolivuotta (1/2), en puolitoistavuotta (1 1/2).
Asumme hieman pienemmässä kaupungissa ja kaikille ilkeille ihmisille yleisesti tiedoksi, akateemisilla on erittäin kova työttömyys maassamme, työpaikkoja ei ole kaikille ja ylikoulutettuna on lähes yhtä vaikea saada paikkaa kuin kouluttamattoman päästä lääkäriksi.
[/quote]
Kolmen kuukauden jälkeen työllistyminen vaikeutuu. Sinuna kuitenkin miettisin, voisinko hyötyä työkkärin palveluista.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:18"] Provo. Te-keskusta ja työvoimavirkailijaa ei käsitteinä edes ole. Luulisi tuon verran tietävän puolison työstä. [/quote] Mitä ne on? Mä ainakin näen jatkuvasti TE-keskuksen kyltin kun menen entisen työvoimatoimiston ohitse. [/quote] Lue uudestaan kun menet seuraavan kerran.
[/quote]
Kerro, minä ainakin näen TE-keskus!
[/quote]
Otatko vaikka kuvan siitä, niin voidaan ihmetellä yhdessä
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:33"] Ilmeisesti et osaa hakea töitä, jos kerta olet jo puolitoistavuotta hakenut onnistumatta? Joskus kannattaisi ihan oikeasti katsoa sinne peiliin. [/quote] Minun on pakko sanoa, että ehkä sinun olisi parempi katsoa peiliin ja opetella luetunymmärtäminen, mainitsin puolivuotta (1/2), en puolitoistavuotta (1 1/2). Asumme hieman pienemmässä kaupungissa ja kaikille ilkeille ihmisille yleisesti tiedoksi, akateemisilla on erittäin kova työttömyys maassamme, työpaikkoja ei ole kaikille ja ylikoulutettuna on lähes yhtä vaikea saada paikkaa kuin kouluttamattoman päästä lääkäriksi. [/quote] Kolmen kuukauden jälkeen työllistyminen vaikeutuu. Sinuna kuitenkin miettisin, voisinko hyötyä työkkärin palveluista.
[/quote]
Ainoa mitä työkkärin palvelut voisivat minua auttaa, on se MOL.fi sivusto jossa on avoimet työpaikat löydettävissä, muutoin se ei tarjoa mitään anestesialääkärille.
Tuo on surullinen tosiasia, että muutama kuukausia vaikeuttaa tilannetta huomattavasti, kanssani samassa tilanteessa on paljon ihmisiä ja uusia valmistuu kaikille aloille kilpailemaan samoista vähistä työpaikoista.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:33"]
Ilmeisesti et osaa hakea töitä, jos kerta olet jo puolitoistavuotta hakenut onnistumatta? Joskus kannattaisi ihan oikeasti katsoa sinne peiliin.
[/quote]
Minun on pakko sanoa, että ehkä sinun olisi parempi katsoa peiliin ja opetella luetunymmärtäminen, mainitsin puolivuotta (1/2), en puolitoistavuotta (1 1/2).
Asumme hieman pienemmässä kaupungissa ja kaikille ilkeille ihmisille yleisesti tiedoksi, akateemisilla on erittäin kova työttömyys maassamme, työpaikkoja ei ole kaikille ja ylikoulutettuna on lähes yhtä vaikea saada paikkaa kuin kouluttamattoman päästä lääkäriksi.
[/quote]
Ja uudelleenkoulutus on täysin mahdoton ajatus? Ja voi anteeksi lukuvirheeni, joku tuossa jo kertoikin että mitä pidemmälle työttömyys jatkuu, sen vaikeampi on työllistyä. Edelleen kannattaisi mennä sinne kurssille. Saatat yllättyä ja saatpa ainakin sen 9e/pvä lisää kukkaroosi jos et muuta.
WAU! TE-keskukset lakkautettiin jo viime vuosikymmenellä, joten kysäisepä siltä mieheltä, että missä se luulee olevansa töissä. Työvoimavirkailijoitakaan ei taida enää olla, eikös ne ole asiantuntijoita kaikki.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:39"]
Te-toimisto
[/quote]
OK. Pakko katso tarkemmin taas mulla ku meen töihin, vaikka sama kai se on jos keskus tai toimisto, samaa paskaa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:33"] Ilmeisesti et osaa hakea töitä, jos kerta olet jo puolitoistavuotta hakenut onnistumatta? Joskus kannattaisi ihan oikeasti katsoa sinne peiliin. [/quote] Minun on pakko sanoa, että ehkä sinun olisi parempi katsoa peiliin ja opetella luetunymmärtäminen, mainitsin puolivuotta (1/2), en puolitoistavuotta (1 1/2). Asumme hieman pienemmässä kaupungissa ja kaikille ilkeille ihmisille yleisesti tiedoksi, akateemisilla on erittäin kova työttömyys maassamme, työpaikkoja ei ole kaikille ja ylikoulutettuna on lähes yhtä vaikea saada paikkaa kuin kouluttamattoman päästä lääkäriksi. [/quote] Kolmen kuukauden jälkeen työllistyminen vaikeutuu. Sinuna kuitenkin miettisin, voisinko hyötyä työkkärin palveluista.
[/quote]
Ainoa mitä työkkärin palvelut voisivat minua auttaa, on se MOL.fi sivusto jossa on avoimet työpaikat löydettävissä, muutoin se ei tarjoa mitään anestesialääkärille.
Tuo on surullinen tosiasia, että muutama kuukausia vaikeuttaa tilannetta huomattavasti, kanssani samassa tilanteessa on paljon ihmisiä ja uusia valmistuu kaikille aloille kilpailemaan samoista vähistä työpaikoista.
[/quote]
Tuota... kun tätäkään sivustoa ei enää ole :-)
[quote author="AV Mamma" time="26.01.2015 klo 19:15"]
Jos olet työtön työnhakija niin sinun täytyy käydä kursseilla kuten muidenkin. Saako miehesi muuten edes katsoa tietojasi?
[/quote]
Miksi ei saisi? Ei työkkärissä ole samaa systeemiä kuin muualla että täytyy tehdä jotain ko. asiakkaan kanssa, jotta pääsee tietoihin käsiksi. Kun tehdään työtarjouksia, ei sinä mietitä, kuka on vastuuvirkailija.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:39"]
Te-toimisto
[/quote]
OK. Pakko katso tarkemmin taas mulla ku meen töihin, vaikka sama kai se on jos keskus tai toimisto, samaa paskaa.
[/quote]
Jotenkin arvasin tän vastauksen :)
Kyllä minä pääsen ihan oikeaan paikkaan, kun kirjoitan mol.fi. Se toki kääntää sen toiselle sivulle. Joka tapauksessa mollin kautta pääsee vieläkin työkkärin sivustoille.
En ole edes katsonut mitä osoiterivillä lukee, kirjoitan ainoastaan mol.fi ja sietä se aukeaa, olen pahoillani jos käytän vanhoja termejä.
Vielä oli pakko testata, että onko viime viikon jälkeen tapahtunut muutoksia, ei ollut.
Mitä se ap:ta haittaa jos tulee karenssi? Mies makselee sitten yksin kulut siltä alalta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:02"]
Mitä se ap:ta haittaa jos tulee karenssi? Mies makselee sitten yksin kulut siltä alalta.
[/quote]
En ole sen luonteinen ihminen, että eläisin vain mieheni rahoilla, pelkästään siksi, että mielestäni jokaisella parisuhdestatuksesta riippumatta kuuluu olla myös omaa rahaa käytettävissä. Minulle ei sovi sellainen, että pyytäisin mieheltäni rahaa omiin tarpeisiini, ne ajat ovat olleet ja menneet jolloin nainen oli miehensä orja taloudellisesti.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:46"]
[/quote]
[/quote]
Tuota... kun tätäkään sivustoa ei enää ole :-)
[/quote]
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/
Näyttää olevan
Miksi et voisi mennä harjoittelemaan työhaastattelua? Meidät laitettiin kaikki ihan oikeasti hakemaan töitä, siis soittamaan työnantajalle, kehumaan itseämme, ylipuhumaan haastatteluaika jne. Meitä oli viikon koulutuksessa 12 kpl ja perjantaina meistä 7:llä oli työpaikka. Ei siellä papereita tehty kuin yksi päivä, muuten mentiin hakemaan niitä töitä. Hyvin tehokasta. Itse olin 3 kk jakson kenkäkaupassa, kaveri meni torimyyjäksi ja tekee sitä vieläkin kesällä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:02"]
[/quote]
En ole sen luonteinen ihminen, että eläisin vain mieheni rahoilla, pelkästään siksi, että mielestäni jokaisella parisuhdestatuksesta riippumatta kuuluu olla myös omaa rahaa käytettävissä. Minulle ei sovi sellainen, että pyytäisin mieheltäni rahaa omiin tarpeisiini, ne ajat ovat olleet ja menneet jolloin nainen oli miehensä orja taloudellisesti.
[/quote]
No mene sinne koulutukseen sitten.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:14"]
Miksi et voisi mennä harjoittelemaan työhaastattelua? Meidät laitettiin kaikki ihan oikeasti hakemaan töitä, siis soittamaan työnantajalle, kehumaan itseämme, ylipuhumaan haastatteluaika jne. Meitä oli viikon koulutuksessa 12 kpl ja perjantaina meistä 7:llä oli työpaikka. Ei siellä papereita tehty kuin yksi päivä, muuten mentiin hakemaan niitä töitä. Hyvin tehokasta. Itse olin 3 kk jakson kenkäkaupassa, kaveri meni torimyyjäksi ja tekee sitä vieläkin kesällä.
[/quote]
Tarkoitukseni on ensisijaisesti löytää koulutustani vastaavaa työtä, opiskelin ihan tarkoituksella, että minun ei tarvitsisi työskennellä torimyyjänä, vähättelemättä heidän työtään mitenkään, se vain ei ole tuntunut itselleni oikealta alalta. Kaikki eivät ehkä ymmärrä, miksi toiset kouluttautuvat ja opiskelevat useita vuosia ja myös haluavat tehdä koulutustaan vastaavaa työtä.
Vaikka periaatteessa työ kuin työ olisi hieno asia, mutta mielestäni kaikki työt eivät kuitenkaan ole meitä jokaista varten. Eiköhän torimyyjiksikin ole kouluttautumattomia työttömiä joile se työ on oikeampi osoite?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:14"]
[/quote]
Tarkoitukseni on ensisijaisesti löytää koulutustani vastaavaa työtä, opiskelin ihan tarkoituksella, että minun ei tarvitsisi työskennellä torimyyjänä, vähättelemättä heidän työtään mitenkään, se vain ei ole tuntunut itselleni oikealta alalta. Kaikki eivät ehkä ymmärrä, miksi toiset kouluttautuvat ja opiskelevat useita vuosia ja myös haluavat tehdä koulutustaan vastaavaa työtä.
Vaikka periaatteessa työ kuin työ olisi hieno asia, mutta mielestäni kaikki työt eivät kuitenkaan ole meitä jokaista varten. Eiköhän torimyyjiksikin ole kouluttautumattomia työttömiä joile se työ on oikeampi osoite?
[/quote]
Itselle aika vieras asenne kyllä. Itse olen parhaillaan yliopistossa, ja olen siunaillut onnekkuuttani kun olen saanut jatkuvan osa-aikaisen pestin siivousfirmalta, jotta voin tarpeen tullen hakea siivousalan töitä jos joudun työttömäksi eikä oman alan hommia ole saatavilla.
Ymmärrä kyllä että kaikki meistä mieluiten tekisivät oman alan töitä, mutta miksi haluat mieluummin istua kotona odottamassa unelmatyötä kuin ottaa määräaikaisen myyjänpestin ja hakea samalla uutta työtä?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:33"]
[/quote]