Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni järjestää minulle karenssin

Vierailija
26.01.2015 |

Meillä on ollut viime aikoina erimielisyyksiä jonkin verran mieheni kanssa ja nyt hän on järjestämässä minulle karenssia, hän kun on töissä TE-keskuksessa työvoimavirkailijana.

Olen ollut työttömänä nyt noin puolivuotta ja näiden meidän perheen riitojen vuoksi mieheni on laittamassa minua työnhakukurssille ja sellaiselle en aio mennä, sillä koen ne täysin yhdentekeviksi, myös mieheni on monesti puhunut näistä kursseista, miten niillä on vain tarkoitus hieman siivota tilastoja ja tiedän, että mieheni tekee tämän kiusallaan.

Sanoin, että jos sellaiseen tulee pakko mennä, niin meidän yhteiselo on sen kurssin kanssa mennyttä elämää.

Kommentit (47)

41/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:14"]

Miksi et voisi mennä harjoittelemaan työhaastattelua? Meidät laitettiin kaikki ihan oikeasti hakemaan töitä, siis soittamaan työnantajalle, kehumaan itseämme, ylipuhumaan haastatteluaika jne. Meitä oli viikon koulutuksessa 12 kpl ja perjantaina meistä 7:llä oli työpaikka. Ei siellä papereita tehty kuin yksi päivä, muuten mentiin hakemaan niitä töitä. Hyvin tehokasta. Itse olin 3 kk jakson kenkäkaupassa, kaveri meni torimyyjäksi ja tekee sitä vieläkin kesällä.

[/quote]

Tarkoitukseni on ensisijaisesti löytää koulutustani vastaavaa työtä, opiskelin ihan tarkoituksella, että minun ei tarvitsisi työskennellä torimyyjänä, vähättelemättä heidän työtään mitenkään, se vain ei ole tuntunut itselleni oikealta alalta. Kaikki eivät ehkä ymmärrä, miksi toiset kouluttautuvat ja opiskelevat useita vuosia ja myös haluavat tehdä koulutustaan vastaavaa työtä.

Vaikka periaatteessa työ kuin työ olisi hieno asia, mutta mielestäni kaikki työt eivät kuitenkaan ole meitä jokaista varten. Eiköhän torimyyjiksikin ole kouluttautumattomia työttömiä joile se työ on oikeampi osoite?

[/quote]

Ehkäpä sulle olisi oikea osoite muuttaa pois sieltä hevonperseestä nyt kun miehesiki on ilmeisesti paljastunut siaksi? (Tai hän on vain kyllästynyt työttömyyteesi)

Isommassa kaupungissa olisi niitä töitäkin paremmin.

Vierailija
42/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="26.01.2015 klo 20:41"]

Miksi et voisi mennä harjoittelemaan työhaastattelua? Meidät laitettiin kaikki ihan oikeasti hakemaan töitä, siis soittamaan työnantajalle, kehumaan itseämme, ylipuhumaan haastatteluaika jne. Meitä oli viikon koulutuksessa 12 kpl ja perjantaina meistä 7:llä oli työpaikka. Ei siellä papereita tehty kuin yksi päivä, muuten mentiin hakemaan niitä töitä. Hyvin tehokasta. Itse olin 3 kk jakson kenkäkaupassa, kaveri meni torimyyjäksi ja tekee sitä vieläkin kesällä.

[/quote]

Tarkoitukseni on ensisijaisesti löytää koulutustani vastaavaa työtä, opiskelin ihan tarkoituksella, että minun ei tarvitsisi työskennellä torimyyjänä, vähättelemättä heidän työtään mitenkään, se vain ei ole tuntunut itselleni oikealta alalta. Kaikki eivät ehkä ymmärrä, miksi toiset kouluttautuvat ja opiskelevat useita vuosia ja myös haluavat tehdä koulutustaan vastaavaa työtä.

Vaikka periaatteessa työ kuin työ olisi hieno asia, mutta mielestäni kaikki työt eivät kuitenkaan ole meitä jokaista varten. Eiköhän torimyyjiksikin ole kouluttautumattomia työttömiä joile se työ on oikeampi osoite?

[/quote]

Ehkäpä sulle olisi oikea osoite muuttaa pois sieltä hevonperseestä nyt kun miehesiki on ilmeisesti paljastunut siaksi? (Tai hän on vain kyllästynyt työttömyyteesi)

Isommassa kaupungissa olisi niitä töitäkin paremmin.

[/quote]

Paitsi että tilastot on toista mieltä. Keskisuuressa kaupungissa on pienempi työttömyys% kuin isossa. Enemmän työpaikkoja/työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Okei, me olimme kaikki nuoria ja kokemattomia :-). Seuraavalla kurssilla oli akateemisia tanttoja ja kas - niistäkin 5 lähti töihin, 7 ei suostunut hakemaan töitä, kun ne ei olleet heille sopivia eli naapurikorttelissa. Mistäkö tiedän? Koska kaverin äiti oli sillä kurssilla ja lähti 60 km päähän töihin, on siellä vieläkin.

Se torimyyjä opiskelee nykyisin lakia eikä sitä haitannut lainkaan saada ko. työkokemusta. Mutta jos lähtökohtana on se, että mieluummin vuosikausia työttömänä kuin töissä, niin silloinhan on hyvä, että sun mies patistaa sut pois kotoa tajuamaan, että sun opiskeluista ei ole mitään hyötyä, jos et osaa edes torikauppaa tehdä.

Vierailija
44/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellessani minäkin olen tehnyt mitä erilaisempia töitä, olen ollut blokkarina, maatilalla erilaisten töiden parissa, siivoojana jne. Nyt en enää näe syytä edes hakeutua töihin, joita kykenevät tekemään täysin kouluttautumattomatkin, sen verran olen nähnyt opintojeni eteen vaivaa. Tiedän, että moni ajattelee sen olevan itsekästä tai omahyväistä, mutta kyse ei ole suinkaan siitä, vaan halusta tehdä sitä mitä olen aina halunnut ja mihin olen kouluttautunut.

Töissä kävin viimeksi lähes 300 kilometrin päässä ja tämä on yksi syy meidän perheessämme käytyihin riitoihin. Minä olisin valmis muuttamaan täältä vaikka heti, sen sijaan mieheni ei suostu lähtemään kulumallakaan. Todennäköisesti tilanne menee siihen, että minä lähden ja mies jää tänne kuihtumaan, hänenkään työnsä ei ole missään nimessä kovin varmaa, sillä näitä TE-toimistoja (työvoimatoimistoja) on suljettu ja yhdistelty viime vuosina ja tulevasta ei kukaan tiedä. Tätä mieheni ei halua ajatellakaan, hän olettaa työnsä olevan yhtä varmaa kuin auringonnousun.

Uskon saavani viransijaisuuden jossakin vaiheessa tai jopa viran, joskin se vaatii jälleen osa-aikaelämistä työpaikkakunnan ja kotipaikkakunnan välillä. Itseltäni en sulje mahdollisuutta Suomesta lähdöltäkään, mutta se tarkoittaa varmasti sitä, että mieheni ei ole silloin enää osa elämääni.

Vierailija
45/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia TE-toimistoon ilmoitettuja työpaikkoja ei laiteta julkiseen hakuun. Jos (pienen) paikkakuntasi yksityinen lääkäriasema etsii anestesialääkäriä, he voivat saada suosituksia rekrytoitavista ilman, että paikka tulee julkiseen hakuun. Kokeile olla aktiivinen, voit yllättyä positiivisesti.

Vierailija
46/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se torimyyjä opiskelee nykyisin lakia eikä sitä haitannut lainkaan saada ko. työkokemusta. Mutta jos lähtökohtana on se, että mieluummin vuosikausia työttömänä kuin töissä, niin silloinhan on hyvä, että sun mies patistaa sut pois kotoa tajuamaan, että sun opiskeluista ei ole mitään hyötyä, jos et osaa edes torikauppaa tehdä.

Kait säkin tajuutsen, ettei valmis ja joku joka nyt opiskelee ole verrattavissa? Mä uskon et lakifirmirmoissakaan ei kauheesti kysellä ja arvosteta kenenkää torimyyjänä toimista työkokemuksena, älä ole tyhmä! Eiköhän torikauppaa osaa tehdä kuka vaan, seistä myyntikojussa ja myydä kun asiakas jotai haluu, ei se tarvi mitää taitoo.

Vierailija
47/47 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 20:59"]

Kaikkia TE-toimistoon ilmoitettuja työpaikkoja ei laiteta julkiseen hakuun. Jos (pienen) paikkakuntasi yksityinen lääkäriasema etsii anestesialääkäriä, he voivat saada suosituksia rekrytoitavista ilman, että paikka tulee julkiseen hakuun. Kokeile olla aktiivinen, voit yllättyä positiivisesti.

[/quote]

Minulla on aika vankka tietämys missä mitäkin töitä ilmoitellaan, kanavia on useita mutta niin on hakijoitakin, kiitos opastuksestasi!

Minäkin haluan sanoa tälle jolla on kokemusta työnhakukurssista, että vaikka ystäväsi on työskennellyt torimyyjänä, ei hän saa siitä mitään pisteitä, ei opiskeluun eikä tulevaan työelämäänsä. Kaikki se työ mitä tehdään opiskeluaikana, tehdään tavallisesti vain rahan vuoksi ja jos valmistuttuasi olet torilla tai kenkäkaupassa, mahdollisuutesi päästä koulutustasi vastaavaan työhön saattaa jopa heikentyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän