Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaisen leikkaaminen 250 päivään

Vierailija
26.01.2015 |

Mikä tää juttu on, että työttömyyspäivärahan leikkaus kannustaa työn vastaanottoon? Mä ottaisin lennosta vastaan työtä, JOS SITÄ OLIS!!! Miks mua rangaistaan taas lisää siitä, että ei ole paikkoja? 

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:28"]

Minulle oli yks mahdollinen paikka mol.fi-sivustolla. Siihenkään en ihan sovi (yhtä haettua pätevyyttä minulla ei ole), eli taitaa mennä muille, sillä hakemuksia tulee 60+/ paikka. Pitääkös tässä tosiaan niitä siivoojanpaikkojakin hakea. Uskomatonta. t. työtön opettaja

[/quote]

no jos pelkkien molin sivujen avulla töitä haet, niin ei ihme, ettei töitä löydy. Suurin osa open paikoista menee ilman julkista hakua, pitää olla itse aktiiivinen ja ottaa yhteyttä suoraan rehtoreihin, sitä kautta työllistyy takuuvarmasti.

Vierailija
162/165 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiosidonnaisuuden aikaa lyhennettäisiin esim.60päivään tarvitsisi myös työnantajan lomautusoikeuden olla max60 päivää... nythän on niin että vasta 200päivää kestäneen lomautuksen jälkeen voit irtisanoutua ilman seuraamuksia. Kukaan ei tosiallisesti palkkaa lomautettua töihin koska kun yritykseen josta henkilö on lomautettuna tulee töitä, niin työsuhteen katkaisu uuteen tulee tapahtua alle viikossa. Myös esim pankin lainaturvavakuutuksen määritelmä on että lomautettu ei ole työtön ja vakuutus työttömyyden varalta ei astu voimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:49"]Ansiosidonnainen tullaan sitomaan työvuosiin: mitä pitempi on aikaisempi työssäoloaika, sitä pitempään saa ansiosidonnaista. Loogista ja toimivaa.
[/quote] kyllä, se on oikein toimivaa kun lomautetaankin vaikka pari kertaa vuodessa viikoksi tai pariksi, niinkuin nyt tuntuu olevan tapana. Eipä tule pitkää yhtenäistä työssäoloaikaa.

Vierailija
164/165 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen sitä mieltä, että nämä ansiosidonnaisuudet saisi jokainen itse hoitaa töissä ollessaan ihan itsekseen parhaaksi katsomallaan tavalla. Ottamalla yksityiseltä taholta ajoissa työttömyysvakuutuksen, tai sitten laittamalla rahaa säästöön jokaisesta palkasta pahan päivän varalle. Tai sitten, jos katsoo sillä yhteiskunnan tarjoamalla vähimmäiskorvauksella tulevansa toimeen, niin jättää ottamatta. Joku ne kuitenkin joutuu maksamaan. Kerrankin on alettu tekemään sellaista politiikkaa, joka ei perustu kansalaisten perseen nuolemiselle ja ylenpalttiselle tuhlaamiselle, vaan taloutta on alettu tässäkin maassa panna järjestykseen.

Vierailija
165/165 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:00"]

Viedään vaan köyhiltä kaikki pois, rupee tulemaan kuulaa kalloon, tosin ei omaan. Agressiiiviisuus kasvaa. Itse en anna kenellekkään enää roposta, saakoot sen minkä tilaa.

[/quote]

Ansiosidonnaista saava EI OLE MIKÄÄN KÖYHÄ. Vaan oikeasti köyhät ihmiset, jotka eivät ole oikeutettuja ansiosidonnaiseen, maksavat ne ansiosidonnaiset - tai ainakin suuremman osan niistä kuin nämä valittajat itse ovat maksaneet. Ansiosidonnainen nykymuodossaan on tulonsiirtoa köyhiltä hyväosaisille. Tämän hyväksikäytön on loputtava ja heti!
[/quote] just. Tuossa on kyllä logiikkaa. Köyhät (siis he joilla ei ole rahaa) maksavat hyväosaisille ansiosidonnaiset ja siis poistamalla nämä ansiosidonnaiset niin köyhä ei olekaan enään köyhä vaan entisestä ansiosidonnaista saaneesta tuleekin siis köyhä joka siis ei enää olekaan köyhä koska ansiosidonnaiset loppuivat eli vähänniinkuin win-win tilanne. Mainiota , eikös tätä vois jalostaa niin että kaikista tulisikin rikkaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän