Ansiosidonnaisen leikkaaminen 250 päivään
Mikä tää juttu on, että työttömyyspäivärahan leikkaus kannustaa työn vastaanottoon? Mä ottaisin lennosta vastaan työtä, JOS SITÄ OLIS!!! Miks mua rangaistaan taas lisää siitä, että ei ole paikkoja?
Kommentit (165)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella. [/quote] Suomalainen kadehtii kaikkea ja kaikkia. Tämänkin kirjoittaja kadehtii työttömiä. Uskomatonta. [/quote] En kadehdi työttömiä. En vain halua elättää loisia. [/quote] Sinä taidatkin sitten tietää mistä niitä töitä kaikille riittää? Kertoisitko mullekin? Kun ei löydy vaikka kuinka etsii ja hakee! Siivojaksikaan en päässyt kun ei ollut alan koulutusta eikä kokemusta.
[/quote]
No hanki sitä koulutusta, sekin on parempi kuin räkiä kattoon!
Itse uudelleenkouluttauduin ja hankin kunnon ammatin lähihoitajaksi. Teinien kanssa kävin päiväkoulun ja yhteiskunta tarjosi koko lystin. Maksoin samalla vieläpä asuntolainaakin pois, tuli asumistukikin siihen. Ja koulusta ruokakin. Siis paljon etuja.
Olen ikuisesti kiitollinen Suomelle tästä kaikesta.
Ja töissä olen tuon koulun jälkeen vakituisesti jo kymmenen vuotta!
Ja ennen työttömyyttä 23 vuotta. Kyllä se siitä!
[/quote]
Mulla on tällä hetkellä 3 koulutusta. Kaikki aloille joilla toitotettiin AINA olevan töitä. Tässä sitä ollaan. Siivoojan koulutusta en lähde enää tähän hankkimaan, terveydellisistä syistä.
[/quote]
Tämä oli siis ohis
[/quote]
Ole loinen iloinen niin ei haittaa vaikka olet 100 kiloinen ja Läskillä on iho siloinen.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"]
Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella.
[/quote]
Etuuksia alentamalla yhtäkkiä 500 000:lle työttömälle ilmaantuu työpaikat vai (joita nyt on noin 10 000)? Tukia alentamalla työpaikkoihin saadaan siis survottua kaikki työttömät?
Vika on tällä hetkellä yhteiskunnan rakenteessa, ei työttömissä.
Viedään vaan köyhiltä kaikki pois, rupee tulemaan kuulaa kalloon, tosin ei omaan. Agressiiiviisuus kasvaa. Itse en anna kenellekkään enää roposta, saakoot sen minkä tilaa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:03"]Tässähän on kyse vain rahan siirtämisestä yhdeltä luukulta toiselle. Mikäli ansiosidonnainen tulevaisuudessa rajataan 250 päivään, niin melko moni putoaa näiden päivien jälkeen yhteiskunnan muiden tukimuotojen piiriin. Jos työtä ei riitä kaikille, on yhteiskunnan silti elätettävä nämä putoajat.
Vai oletteko valmiit pistämään heidät jonoon ammuttaviksi ?
Vai onko muita ehdotuksia?
[/quote]
Näimpä. Eikö se ansiosidonnainen (liiton/kassan maksama) olisi sitten kuitenkin parempi kuin kelan/sossun maksama tuki?
En muutenkaan ymmärrä tuota tiettyjen ihmisten ulinaa työttömien elättämisestä ja verojen maksamisesta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:32"]Suomeen tarvitaan uusi puolue joka ajaa työntekijöiden asioita, ns. ammattiliittopuolue.
[/quote]
Eivät sellaiset puolueet saa ääniä, koska kaikki äänestäjät ovat itse asioistaan ja eduistaan huolehtivia menestyjiä. Heidän puolueensa on Kokoomus!
Uusi vauhdilla nouseva äänestäjäryhmä ovat "vastuulliset menestyjätyöttömät", jotka äänestävät myös kilpaa Kokoomusta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella. [/quote] Suomalainen kadehtii kaikkea ja kaikkia. Tämänkin kirjoittaja kadehtii työttömiä. Uskomatonta. [/quote] En kadehdi työttömiä. En vain halua elättää loisia. [/quote] Sinä taidatkin sitten tietää mistä niitä töitä kaikille riittää? Kertoisitko mullekin? Kun ei löydy vaikka kuinka etsii ja hakee! Siivojaksikaan en päässyt kun ei ollut alan koulutusta eikä kokemusta. [/quote] No hanki sitä koulutusta, sekin on parempi kuin räkiä kattoon! Itse uudelleenkouluttauduin ja hankin kunnon ammatin lähihoitajaksi. Teinien kanssa kävin päiväkoulun ja yhteiskunta tarjosi koko lystin. Maksoin samalla vieläpä asuntolainaakin pois, tuli asumistukikin siihen. Ja koulusta ruokakin. Siis paljon etuja. Olen ikuisesti kiitollinen Suomelle tästä kaikesta. Ja töissä olen tuon koulun jälkeen vakituisesti jo kymmenen vuotta! Ja ennen työttömyyttä 23 vuotta. Kyllä se siitä! [/quote] Ei taida kaikille olla mahdollista kohta enää kouluttautuakaan. Ansiosidonnaisella pääsee opiskelemaan mikäli työkkäri katsoo tuon koulutuksen välttämättömäksi. Mulle ne ei ole katsoneet joten rahaa ei tippuisi mistään. Miehen rahatkaan ei kaikkeen riitä jos multa kaikki tulot häviäis.
[/quote]
Eikö kaikki työttömät pääse aikuskoulutukseen? Ainakin mol kursseilla kaikki pääsee
[/quote]
Mol-kurssit taitaa olla vähän eri asia. Täällä päin niitä oli järjettömän huonosti tarjolla kun työkkärissä käydessä viimeksi kysyin niistäkin. Muita reittejä alkavia koulutuksia olisi ollut joitain, mutta mulla työkkärin mukaan on riittävä koulutus jolla pitäisi pystyä työllistymään, joten rahaa en saisi. Sitä en sitten tiedä mihin sillä pitäisi työllistyä, kun omalla alalla ei paikkoja tunnu olevan ja muille ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella. [/quote] Suomalainen kadehtii kaikkea ja kaikkia. Tämänkin kirjoittaja kadehtii työttömiä. Uskomatonta. [/quote] En kadehdi työttömiä. En vain halua elättää loisia. [/quote] Sinä taidatkin sitten tietää mistä niitä töitä kaikille riittää? Kertoisitko mullekin? Kun ei löydy vaikka kuinka etsii ja hakee! Siivojaksikaan en päässyt kun ei ollut alan koulutusta eikä kokemusta.
[/quote]
No hanki sitä koulutusta, sekin on parempi kuin räkiä kattoon!
Itse uudelleenkouluttauduin ja hankin kunnon ammatin lähihoitajaksi. Teinien kanssa kävin päiväkoulun ja yhteiskunta tarjosi koko lystin. Maksoin samalla vieläpä asuntolainaakin pois, tuli asumistukikin siihen. Ja koulusta ruokakin. Siis paljon etuja.
Olen ikuisesti kiitollinen Suomelle tästä kaikesta.
Ja töissä olen tuon koulun jälkeen vakituisesti jo kymmenen vuotta!
Ja ennen työttömyyttä 23 vuotta. Kyllä se siitä!
[/quote]
Mulla on tällä hetkellä 3 koulutusta. Kaikki aloille joilla toitotettiin AINA olevan töitä. Tässä sitä ollaan. Siivoojan koulutusta en lähde enää tähän hankkimaan, terveydellisistä syistä.
[/quote]
Tämä oli siis ohis
[/quote]
Ole loinen iloinen niin ei haittaa vaikka olet 100 kiloinen ja Läskillä on iho siloinen.
[/quote]
Jäikö lääkkeet ottamatta?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"]
Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella.
[/quote]Mä en esim menis alani töihin 8,50e/h,ku ammattitaitoa on sen verran et tessin mukaankin palkka on noin 15e/h.Näit kyl tarjotaan ku ammattitaidosta ei haluta maksaa.Kyl mä sit vaik ennemmin lakasen katuja tol 8,50e ku myyn ammattitaitoni orja palkalla.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:16"]
Vielä 1970-luvulla ei ollut opintotukia ja yliopistoissa oli lukukausimaksut. Yllättäen silloin ei ollut myöskään opintojen venyttäjiä vaan jokainen valmistui niin nopeasti kuin vain pystyi. Siispä opintotuet pois ja lukukausimaksut takaisin. Työnteolla tai sitten opintolainalla rahoitus niin johan tahti nopeutuu. Lisäksi yhteiskunta säästää.
[/quote]
Silloin korkeakoulutetut vielä työllistyivät...
[quote author=" Vierailija " time="26.01.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:32"]
Suomeen tarvitaan uusi puolue joka ajaa työntekijöiden asioita, ns. ammattiliittopuolue.
[/quote]
No ei tarvita, vaan Suomessa tulee alkaa kohdella ihmisiä tasavertaisesti eikä tehdä tällaisia järkyttävän epäoikeudenmukaisia tulonsiirtoja pienipalkkaisilta pätkätyöläisiltä vakituisissa kokopäivätöissä oleville hyväosaisille, jollainen ansiosidonnainen nykyään on.
Ammattiliitot ajoivat aikanaan oikeasti heikoimpien asemaa, mutta nykyään niiden jäsenistö kuuluu kultapossukerhoon ja yrittää painaa heikompiaan maanrakoon. Tähän asti siinä on onnistuttu. Ihmettelen kovasti, miten kummassa prekariaatti suostuu tähän! Todennäköisesti ei loputtomasti suostukaan.
[/quote]Ammattiliitot rahoitetaan jäsenmaksuista ja jos työssäkäyvien etuja ei valvota, kuten turvaa työttömyyden varalle, silloin lakkaa jäsenmaksutkin.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:14"]
Vielä 1970-luvulla ei ollut opintotukia ja yliopistoissa oli lukukausimaksut. Yllättäen silloin ei ollut myöskään opintojen venyttäjiä vaan jokainen valmistui niin nopeasti kuin vain pystyi. Siispä opintotuet pois ja lukukausimaksut takaisin. Työnteolla tai sitten opintolainalla rahoitus niin johan tahti nopeutuu. Lisäksi yhteiskunta säästää.
[/quote]
[/quote]
Kyllä työhaluinen aina töitä löytää...
Köyhät kommarit vinkuu.
Kaikki tuet pois, niin eiköhän ala työnteko maistua. Hävetkää loiset!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:14"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä työhaluinen aina töitä löytää...
[/quote]
Minä olen työhaluinen, ja ykköstavoitteenani on nyt päästä mihin tahansa työhön. Sano, mistä löydän työtä. Mitä minun on tehtävä toisin päästäkseni töihin edes hetkeksi? Neuvo minua, kun niin hyvin tiedät.
Nyt olen ollut 5 kk työttömänä, ja tekisin mitä tahansa, että pääsisin töihin! Olen FM, koulutusta vastaavasta työstä (muutaman kuukauden pätkistä) taistelee minun lisäkseni tavallisesti 160 muuta. Ihan mikä tasansa työ kelpaisi minulle, mutta kun kyselen esimerkiksi siivoustyötä, sanotaan vain, että turha hakea, kun minulla ei ole alan koulutusta eikä kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:38"]Sä olet ainakin saanut mahdollisuuden säästää ja hankkia omaisuutta. Toisin se on niillä, jotka eivät edes ole päässeet vakitöihin ja ovat viiskymppisiä.
[/quote]
Viisikymppisissä on huomattavasti vähemmän niitä, jotka eivät koskaan ole työn syrjään kiinni päässeet, kuin nuoremmissa ikäluokissa. He ovat eläneet nuoruuden ja varhaisaikuisuuden 80-luvulla, jolloin töihin pääsi huomattavasti helpommin kuin 90-luvun lama-aikaan aikuistuneet.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 19:26"]Köyhät kommarit vinkuu.
Kaikki tuet pois, niin eiköhän ala työnteko maistua. Hävetkää loiset!
[/quote]
Missä haavemaailmassa sä oikein elät? Mulle maistuis työnteko ihan muustakin syystä ku rahasta, kun sitä työtä vaan sais!
Hassua että nyt ihan tämän ansiopäivärahan takia on niin valtavasti työttömiä. Ovat hokanneet yhtäkkiä kui ka kivaa on olla kotona 500päivää työttömänä. Kyllä ne töihin palaavat kun vain lyhennetään aikaa. Ja työpaikkojakin alkaa kummasti syntyä.
https://ytk.fi/ansioturvan-abc/ansiopaivarahan-saamisen-edellytykset/muut-edellytykset
Jos työssäoloehto muutetaan lakimuutoksella, kaikki voisivat hakea kassoista työttömyysrahan.
Ja jos leikata halutaan niitä kohtaita kannattaa etsiä muualta kuin palkansaajilta ja työttömiltä. Nyt pitää ottaa niiltä jolla on mitä antaa ja keneltä ei olla mitään leikattu koskaan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:56"]Olen ollut nyt 20v töissä ja jos jäisin työttömäksi olisin mielellään kotona tuon 500päivää.
Olen laskenut että pimeissä hommissa pääsisin n:4000€\kk tuloihin ja nyt töissä ollessa saan 2000€\kk.
[/quote]
Ootko vähän tyhmä kun et heti jää työttömäksi?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella. [/quote] Suomalainen kadehtii kaikkea ja kaikkia. Tämänkin kirjoittaja kadehtii työttömiä. Uskomatonta. [/quote] En kadehdi työttömiä. En vain halua elättää loisia. [/quote] Sinä taidatkin sitten tietää mistä niitä töitä kaikille riittää? Kertoisitko mullekin? Kun ei löydy vaikka kuinka etsii ja hakee! Siivojaksikaan en päässyt kun ei ollut alan koulutusta eikä kokemusta. [/quote] No hanki sitä koulutusta, sekin on parempi kuin räkiä kattoon! Itse uudelleenkouluttauduin ja hankin kunnon ammatin lähihoitajaksi. Teinien kanssa kävin päiväkoulun ja yhteiskunta tarjosi koko lystin. Maksoin samalla vieläpä asuntolainaakin pois, tuli asumistukikin siihen. Ja koulusta ruokakin. Siis paljon etuja. Olen ikuisesti kiitollinen Suomelle tästä kaikesta. Ja töissä olen tuon koulun jälkeen vakituisesti jo kymmenen vuotta! Ja ennen työttömyyttä 23 vuotta. Kyllä se siitä! [/quote] Ei taida kaikille olla mahdollista kohta enää kouluttautuakaan. Ansiosidonnaisella pääsee opiskelemaan mikäli työkkäri katsoo tuon koulutuksen välttämättömäksi. Mulle ne ei ole katsoneet joten rahaa ei tippuisi mistään. Miehen rahatkaan ei kaikkeen riitä jos multa kaikki tulot häviäis.
[/quote]
Eikö kaikki työttömät pääse aikuskoulutukseen? Ainakin mol kursseilla kaikki pääsee