Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaisen leikkaaminen 250 päivään

Vierailija
26.01.2015 |

Mikä tää juttu on, että työttömyyspäivärahan leikkaus kannustaa työn vastaanottoon? Mä ottaisin lennosta vastaan työtä, JOS SITÄ OLIS!!! Miks mua rangaistaan taas lisää siitä, että ei ole paikkoja? 

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piru vie, ohjelman virheilmoituksen takia juttu tuplana.

Vierailija
82/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvitaan uusi puolue joka ajaa työntekijöiden asioita, ns. ammattiliittopuolue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:19"]

Pitäisi muistaa, että ansiosidonnainen on etu, jonka ihminen on itse itselleen odtanutaksamalla vapaaehtoista työttömyyskassamaksua. Voidaanko muutkin vakuutukset ja säästöt perua noin vain? 

[/quote]

Työttömyyskassa maksaa vain 5% ansiosidonnaisesta, loput 95% menee veronmaksajan piikkiin. Haluaisitko alkaa maksaa 20-kertaista työttömyyskassamaksua säilyttääksesi ansiosidonnaisen nykyisellään?

[/quote]

Ongelma on se että työssäoloehto ja se ansiorajaa pitää laskea. Se asia tässä pitäisi korjata.

Vierailija
84/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:02"]

Olin erityisasiantuntijatehtävissä teknologiateollisuudessa ja palkkani oli 8700 euroa kuussa. Nyt ansiosidonnaista juoksee säälittävät 3000 euroa kuukaudessa, vaikka olen ihan samaa prosenttia maksanut työässäollessa työttömyysturvasta kuin muutkin. 

[/quote]

Ansiosidonnainen on varteenotettava vaihtoehto vain pienituloiselle. Jos on tienannut töissä hyvin, niin ansiosidonnainen on märkä rätti päin näköä. Onneksi sinulle on kertynyt edes hyvin eläkettä noilla tuloilla. 

Vierailija
85/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvitaan uusi puolue joka ajaa työntekijöiden asioita, ns. ammattiliittopuolue.

[/quote]

No ei tarvita, vaan Suomessa tulee alkaa kohdella ihmisiä tasavertaisesti eikä tehdä tällaisia järkyttävän epäoikeudenmukaisia tulonsiirtoja pienipalkkaisilta pätkätyöläisiltä vakituisissa kokopäivätöissä oleville hyväosaisille, jollainen ansiosidonnainen nykyään on.

Ammattiliitot ajoivat aikanaan oikeasti heikoimpien asemaa, mutta nykyään niiden jäsenistö kuuluu kultapossukerhoon ja yrittää painaa heikompiaan maanrakoon. Tähän asti siinä on onnistuttu. Ihmettelen kovasti, miten kummassa prekariaatti suostuu tähän! Todennäköisesti ei loputtomasti suostukaan.

Vierailija
86/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:34"]Mielestäni 500 päivää on se vähimmäismäärä millä voi uudestaan kouluttautua ja se pitäisi ehdottomasti säilyttää. Monelta alalta työt ovat kokonaan loppuneet ja ansioisidonnaisella opiskelu on ainoa mahdollisuus opiskella. [/quote] Suomessa on opintotuki niminen rahoitusmuoto opiskeluun. Sen lisäksi saa opintolainaa.

[/quote]

Ei asuntovelallinen ja perheellinen opintotuella elä. Sossuluukku kutsuu ja sieltä manalan alimmasta ei nousta, never.  
[/quote]
Sellasta se on. Ei opiskelija voi olla asuntovelallinen.

Vierailija
87/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

SDP?

Vierailija
88/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvitaan sellainen hallitus, joka pystyy tekemään sellaiset päätökset, että seuraavalla kaudella heitä ei enää eduskuntaan valita. Nyt tarvitaan rohkeita valtiomiehiä eikä pätkätyöpaikkansa puolesta murehtivia tuhnuttajia.

Vierailija
89/165 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työssäoloehto tarkoittaa?

Vierailija
90/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:42"]

[/quote]

SDP?

[/quote]

tarvitaan ammattiliittopuolue joka oikeesti ajaa duunareiden asiaa.

Vierailija
91/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella. [/quote]   Suomalainen kadehtii kaikkea ja kaikkia. Tämänkin kirjoittaja kadehtii työttömiä. Uskomatonta. [/quote] En kadehdi työttömiä. En vain halua elättää loisia. [/quote] Sinä taidatkin sitten tietää mistä niitä töitä kaikille riittää? Kertoisitko mullekin? Kun ei löydy vaikka kuinka etsii ja hakee! Siivojaksikaan en päässyt kun ei ollut alan koulutusta eikä kokemusta.

[/quote]

No hanki sitä koulutusta, sekin on parempi kuin räkiä kattoon!

Itse uudelleenkouluttauduin ja hankin kunnon ammatin lähihoitajaksi. Teinien kanssa kävin päiväkoulun ja yhteiskunta tarjosi koko lystin. Maksoin samalla vieläpä asuntolainaakin pois, tuli asumistukikin siihen. Ja koulusta ruokakin. Siis paljon etuja.

Olen ikuisesti kiitollinen Suomelle tästä kaikesta.

Ja töissä olen tuon koulun jälkeen vakituisesti jo kymmenen vuotta!

Ja ennen työttömyyttä 23 vuotta. Kyllä se siitä!

Vierailija
92/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei saa vaikka haluaisi tehdäkkin ja myös ikäkin ratkaisee. Mies hakeee töitä koko ajan ja kiukuttelee kun ei saa töitä ja nyt ollut kuukauden työtön. Haastatteluihin on päässsyt mutta joku muu vienyt paikan ja on FM koulutukseltan. Kukapa nyt hyvästä palkasta luopuisi paitsi pakon edessä. Sai muuten 20 000 puhtaana käteen että lähti vapaaehtoisesti ja muuten olisi tullut kenkää. Kaikki ei edes pakettia huolinnut vaikka olisii vuodenkin palkan saanut. Monoa tulee kuitenkin.

varmaan Etelä-Suomessa saa töitä paljon helpommin niin turha sitä on siellä kukkoilla. Ja odottakaa  vaan kun olette 50v. niin löytyykö sitten töitä jos olette työttömiä.

Vierailija
93/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:40"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:34"]Mielestäni 500 päivää on se vähimmäismäärä millä voi uudestaan kouluttautua ja se pitäisi ehdottomasti säilyttää. Monelta alalta työt ovat kokonaan loppuneet ja ansioisidonnaisella opiskelu on ainoa mahdollisuus opiskella. [/quote] Suomessa on opintotuki niminen rahoitusmuoto opiskeluun. Sen lisäksi saa opintolainaa. [/quote] Ei asuntovelallinen ja perheellinen opintotuella elä. Sossuluukku kutsuu ja sieltä manalan alimmasta ei nousta, never.   [/quote] Sellasta se on. Ei opiskelija voi olla asuntovelallinen.

[/quote]

No, sitten työttömiksi jääneet joiden ala on poiskuollut jäävät sinne sossun asiakkakaiksi johon niitä niin kovasti himoitaan.

Vierailija
94/165 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää vähän, kelan käsittelyajat saattaa kestää jopa puolivuotta. Esim. ytk:ssa uusien hakemusten käsittely kestää 2 viikosta neljään. On siinä jo pirunmoinen ero. Kuka pystyy odottamaan puoli vuotta, kun kaikki laskut ja velat painaa päälle?

Vierailija
95/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella. [/quote]   Suomalainen kadehtii kaikkea ja kaikkia. Tämänkin kirjoittaja kadehtii työttömiä. Uskomatonta. [/quote] En kadehdi työttömiä. En vain halua elättää loisia. [/quote] Sinä taidatkin sitten tietää mistä niitä töitä kaikille riittää? Kertoisitko mullekin? Kun ei löydy vaikka kuinka etsii ja hakee! Siivojaksikaan en päässyt kun ei ollut alan koulutusta eikä kokemusta.

[/quote]

Itse uudelleenkouluttauduin ja hankin kunnon ammatin lähihoitajaksi. Teinien kanssa kävin päiväkoulun ja yhteiskunta tarjosi koko lystin. Maksoin samalla vieläpä asuntolainaakin pois, tuli asumistukikin siihen. Ja koulusta ruokakin. Siis paljon etuja.

[/quote]
Mulla on tällä hetkellä 3 koulutusta. Kaikki aloille joilla toitotettiin AINA olevan töitä. Tässä sitä ollaan. Siivoojan koulutusta en lähde enää tähän hankkimaan, terveydellisistä syistä.

Vierailija
96/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]

Jos ansiosidonnainen leikataan vuoteen harva enää pystyy kouluttautumaan

Vierailija
97/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"]

Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella.

[/quote]

Suomalainen kadehtii kaikkea ja kaikkia. Tämänkin kirjoittaja kadehtii työttömiä. Uskomatonta.
[/quote]
En kadehdi työttömiä. En vain halua elättää loisia.
[/quote]

Millä tavalla sinä elätät ansiosidonnaista saavaa? Korkeintaan liiton tai kassan vuosimaksuissa, mutta ei vaikuta radikaalisti. Joten kerrotko?

Vierailija
98/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:15"]Nykytilanteessa jos työttömäksi joutuu ei helpolla uutta työtä löydy. Jos ansisidonnaiskausi on liian lyhyt, sen sisällä ei montaa työkokeilua tehdä, puhuamattakaan koulutuksista. Jos sossuluukulle joutuu sieltä ei enää ole tietä takaisin. Se me tiedetään kuinka niitten raukkojen on käynyt. [/quote] Älä nyt ole noin dramaattinen. Itse olen monta kertaa joutunut käymään sossussa elämäni aikana enkä ole sille tielle jäänyt. Enkä ole mikään raukka, vaikka olenkin välillä ollut pienituloinen.

[/quote]

Älä ole niin dramaattinen sanoo ihminen joka sossusta jotain saa. Kellä asuntolainaa on, ansiosidonnainen on ainut tapa ja mahdollisuus yrittääkään selviytyä.
[/quote]
Myyt kämpän niin saat rahaa eikä tarvi tukia nostella. Taitaa parempi motivaatio olla hakea töitä kun omilla rahoilla elää.
[/quote][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:15"]Nykytilanteessa jos työttömäksi joutuu ei helpolla uutta työtä löydy. Jos ansisidonnaiskausi on liian lyhyt, sen sisällä ei montaa työkokeilua tehdä, puhuamattakaan koulutuksista. Jos sossuluukulle joutuu sieltä ei enää ole tietä takaisin. Se me tiedetään kuinka niitten raukkojen on käynyt. [/quote] Älä nyt ole noin dramaattinen. Itse olen monta kertaa joutunut käymään sossussa elämäni aikana enkä ole sille tielle jäänyt. Enkä ole mikään raukka, vaikka olenkin välillä ollut pienituloinen.

[/quote]

Älä ole niin dramaattinen sanoo ihminen joka sossusta jotain saa. Kellä asuntolainaa on, ansiosidonnainen on ainut tapa ja mahdollisuus yrittääkään selviytyä.
[/quote]
Myyt kämpän niin saat rahaa eikä tarvi tukia nostella. Taitaa parempi motivaatio olla hakea töitä kun omilla rahoilla elää.
[/quote][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:04"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Niinpä, miksi sinun varallisuuden kasvatustasi pitäisi verovaroin tukea?

Vierailija
99/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]
Ei taida kaikille olla mahdollista kohta enää kouluttautuakaan. Ansiosidonnaisella pääsee opiskelemaan mikäli työkkäri katsoo tuon koulutuksen välttämättömäksi. Mulle ne ei ole katsoneet joten rahaa ei tippuisi mistään. Miehen rahatkaan ei kaikkeen riitä jos multa kaikki tulot häviäis.

Vierailija
100/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]
Mulla on tällä hetkellä 3 koulutusta. Kaikki aloille joilla toitotettiin AINA olevan töitä. Tässä sitä ollaan. Siivoojan koulutusta en lähde enää tähän hankkimaan, terveydellisistä syistä.
[/quote]
Tämä oli siis ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän