Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ansiosidonnaisen leikkaaminen 250 päivään

Vierailija
26.01.2015 |

Mikä tää juttu on, että työttömyyspäivärahan leikkaus kannustaa työn vastaanottoon? Mä ottaisin lennosta vastaan työtä, JOS SITÄ OLIS!!! Miks mua rangaistaan taas lisää siitä, että ei ole paikkoja? 

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:34"]Mielestäni 500 päivää on se vähimmäismäärä millä voi uudestaan kouluttautua ja se pitäisi ehdottomasti säilyttää. Monelta alalta työt ovat kokonaan loppuneet ja ansioisidonnaisella opiskelu on ainoa mahdollisuus opiskella. [/quote] Suomessa on opintotuki niminen rahoitusmuoto opiskeluun. Sen lisäksi saa opintolainaa.

[/quote]

Ei asuntovelallinen ja perheellinen opintotuella elä. Sossuluukku kutsuu ja sieltä manalan alimmasta ei nousta, never.  

Vierailija
42/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen tullaan sitomaan työvuosiin: mitä pitempi on aikaisempi työssäoloaika, sitä pitempään saa ansiosidonnaista. Loogista ja toimivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:34"]Mielestäni 500 päivää on se vähimmäismäärä millä voi uudestaan kouluttautua ja se pitäisi ehdottomasti säilyttää. Monelta alalta työt ovat kokonaan loppuneet ja ansioisidonnaisella opiskelu on ainoa mahdollisuus opiskella. [/quote] Suomessa on opintotuki niminen rahoitusmuoto opiskeluun. Sen lisäksi saa opintolainaa.

[/quote]voi jumalauta! :/

Vierailija
44/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:46"]

Älkääpä nyt vielä pillastuko. Tuo ansiosidonnaisen päivärahan pudottaminen 250 päivään oli vain yhden työryhmän idea, ei sen enempää. 

[/quote]

Ei jää ideaksi. Nimittäin viimeksi se lapsilisien pienentäminen oli vain yhden työryhmän idea. Toteutuiko? Ansiosidonnaisen jälkeen työryhmä ideoi taas seuraavan heikennyksen ja sekin toteutuu vaikka on ensiksi pelkkä idea. Toki voi työntää pään pensaaseen jos se tuntuu mukavalta ja kuvitella ettei tule toteutumaan.

Vierailija
45/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"]

Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella.

[/quote]

Mikä sun ammattisi on? 

Vierailija
46/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:27"]

Olen 35 vuotta tehnyt töitä ilman työttömyyspäiviä. Nyt olen työttömäni yt-neuvottelujen tuloksena. Iältäni olen yli viisikymmentä. Mitkä ovat työllistymismahdollisuuteni?  Aivan, ne ovat olemattomat.

En toki ole yksin tässä veneessä. Perinteisesti yt-neuvotteluissa on irtisanottu vanhemmasta päästä henkilökuntaa, jotka ovat maksaneet veroja jo vuosikymmeniä.

Oletteko tosiaan sitä mieltä, että 500 päivää ansiosidonnaisella on minulle turhaa ja tarpeetonta ylellisyyttä?

[/quote]

Kun nyt kerran kysyt noin niin vastaan, että kyllä. Sä olet ainakin saanut mahdollisuuden säästää ja hankkia omaisuutta. Toisin se on niillä, jotka eivät edes ole päässeet vakitöihin ja ovat viiskymppisiä.

[/quote]

He ovat vähemmistönä ikäryhmässämme. Meitä, joilla on pitkä työhistoria, on huomattavasti enemmän.

Vierailija
47/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"]

Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella.

[/quote]

Mikä sun ammattisi on? 
[/quote]
Lääkäri.

Vierailija
48/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt 20v töissä ja jos jäisin työttömäksi olisin mielellään kotona tuon 500päivää.
Olen laskenut että pimeissä hommissa pääsisin n:4000€\kk tuloihin ja nyt töissä ollessa saan 2000€\kk.

Vierailija
49/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:51"]

Älkääpä nyt vielä pillastuko. Tuo ansiosidonnaisen päivärahan pudottaminen 250 päivään oli vain yhden työryhmän idea, ei sen enempää. 

[/quote]

Ei jää ideaksi. Nimittäin viimeksi se lapsilisien pienentäminen oli vain yhden työryhmän idea. Toteutuiko? Ansiosidonnaisen jälkeen työryhmä ideoi taas seuraavan heikennyksen ja sekin toteutuu vaikka on ensiksi pelkkä idea. Toki voi työntää pään pensaaseen jos se tuntuu mukavalta ja kuvitella ettei tule toteutumaan.

[/quote]

Tai sitten voi repiä sen pään ulos sieltä aunuksesta ja huomata että hei! tällä maallahan ei ole enää varaa moisiin sosiaalietuuksiin ja yksilön pitää ottaa enemmän vastuuta omista tekemisistään (ja varsinkin tekemättömyyksistään).

Vierailija
50/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:51"]

[/quote]

[/quote]

Sanokaa mun sanoneen, tällä on paljon suuremmat vaikutukset. Ammattiliitot halutaan romuttaa. Tes romuttaa ja palkoille vapaa lasku. Palkat halutaan viron tasolle.

Vierailija
51/165 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehtykää työssäoloehtoon. Siinä on se vastaus kaikkeen. Työssäoloehtoa pitää muuttaa siis alentaa.

Silloin jokainen voi uudestaan kouluttautua (jos esim. oma ala on kuollut) ansiosidonnaisella. Jokaine voi myös kokeilla toista alaa, ottaa vastaan määräaikaisuuksia, pätkätöitä ja työkokeiluja.

Tuntemani henkilöt jotka ovat olleet ansiosidonnaisella ovat työllistyneet mutta jos ja kun joku sossun asiakkaiksi ryhtyy, ei sieltä poistu "ikinä".

Ansiosidonnaisella on mahdollisuus pystyä pitämään asuntovelkaa, etsimään töitä, kouluttautumaan, tehdä erllaisia työkokeiluita ja työllistyä. Luulis päättäjienkin toivovan juuri sitä, vai eikö asia sitten niin olekaan?

Vierailija
52/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:03"] Aina on töitä ollut eikä ole tarvinnut tuilla loisia. Ihan on työllistyminen omasta aktiivisuudesta kiinni. Ansiosidonnainen saisi olla maksimissaan 60 päivää. Siinä ajassa jos ei työllisty niin sitten minimituille työvelvoitteella. [/quote] Mikä sun ammattisi on?  [/quote] Lääkäri.

[/quote]

:DDDD sori mutta sulla ei kyllä ole mitään käsitystä suomalaisista työmarkkinoista. 

Vierailija
53/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ala on loppunut tai on loppumassa. Ansiosidonnaisella moni on voinut opiskella uuteen ammattiin. Tämäkö loppuisi tällä uudistuksella?

Vierailija
54/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ansiosidonnainen päiväraha on taas yksi helvetin tulonsiirto. Jäin itse työttömäksi taannoin, kun firma päätti pistää pillit pussiin ja sulkea Suomen toimiston. Olin erityisasiantuntijatehtävissä teknologiateollisuudessa ja palkkani oli 8700 euroa kuussa. Nyt ansiosidonnaista juoksee säälittävät 3000 euroa kuukaudessa, vaikka olen ihan samaa prosenttia maksanut työässäollessa työttömyysturvasta kuin muutkin. En todellakaan aio katsella tällaista 500 päivää, onneksi uusia töitä on jo kiikarissa, vaikka ei aivan sillä palkalla kuin aiemmin.

Vierailija
55/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on kyse vain rahan siirtämisestä yhdeltä luukulta toiselle. Mikäli ansiosidonnainen tulevaisuudessa rajataan 250 päivään, niin melko moni putoaa näiden päivien jälkeen yhteiskunnan muiden tukimuotojen piiriin. Jos työtä ei riitä kaikille, on yhteiskunnan silti elätettävä nämä putoajat.

Vai oletteko valmiit pistämään heidät jonoon ammuttaviksi ? 

Vai onko muita ehdotuksia?

Vierailija
56/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:15"]Nykytilanteessa jos työttömäksi joutuu ei helpolla uutta työtä löydy. Jos ansisidonnaiskausi on liian lyhyt, sen sisällä ei montaa työkokeilua tehdä, puhuamattakaan koulutuksista. Jos sossuluukulle joutuu sieltä ei enää ole tietä takaisin. Se me tiedetään kuinka niitten raukkojen on käynyt.
[/quote]
Älä nyt ole noin dramaattinen. Itse olen monta kertaa joutunut käymään sossussa elämäni aikana enkä ole sille tielle jäänyt. Enkä ole mikään raukka, vaikka olenkin välillä ollut pienituloinen.

Vierailija
57/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:03"]

Tässähän on kyse vain rahan siirtämisestä yhdeltä luukulta toiselle. Mikäli ansiosidonnainen tulevaisuudessa rajataan 250 päivään, niin melko moni putoaa näiden päivien jälkeen yhteiskunnan muiden tukimuotojen piiriin. Jos työtä ei riitä kaikille, on yhteiskunnan silti elätettävä nämä putoajat.

[/quote]

Tottakai näin mutta onhan se siistimpää kun joutuvat kerjäämään ja selvittämään kaikki menonsa luukulla kuin että nostavat suoraan summan jolla pystyy elämään. Onhan tuolla työllistävä vaikutus sossuun ja esimerkiksi asumistuista päättävälle luukulle.

Vierailija
58/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:15"]Nykytilanteessa jos työttömäksi joutuu ei helpolla uutta työtä löydy. Jos ansisidonnaiskausi on liian lyhyt, sen sisällä ei montaa työkokeilua tehdä, puhuamattakaan koulutuksista. Jos sossuluukulle joutuu sieltä ei enää ole tietä takaisin. Se me tiedetään kuinka niitten raukkojen on käynyt. [/quote] Älä nyt ole noin dramaattinen. Itse olen monta kertaa joutunut käymään sossussa elämäni aikana enkä ole sille tielle jäänyt. Enkä ole mikään raukka, vaikka olenkin välillä ollut pienituloinen.

[/quote]

Älä ole niin dramaattinen sanoo ihminen joka sossusta jotain saa. Kellä asuntolainaa on, ansiosidonnainen on ainut tapa ja mahdollisuus yrittääkään selviytyä.

Vierailija
59/165 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:32"]Ansiosidonnaisella on mahdollisuus pystyä pitämään asuntovelkaa, etsimään töitä, kouluttautumaan, tehdä erllaisia työkokeiluita ja työllistyä. Luulis päättäjienkin toivovan juuri sitä, vai eikö asia sitten niin olekaan?

[/quote]

Tuossa kaavaillussa uudistuksessa on juuri siitä kysymys, että ansiosidonnaisen saa jokainen joka on tehnyt työtä. Ei ainoastaan liittojen jäsenet joilla jotkut tietyt ehdot täyttyvät. Sen saa korotettuna ensimmäiset 100 päivää, siis nykytasoa korkeampana! Sen jälkeen taso alenee.

Vierailija
60/165 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 18:03"]

[/quote]

Tottakai näin mutta onhan se siistimpää kun joutuvat kerjäämään ja selvittämään kaikki menonsa luukulla kuin että nostavat suoraan summan jolla pystyy elämään. Onhan tuolla työllistävä vaikutus sossuun ja esimerkiksi asumistuista päättävälle luukulle.

[/quote]

Mutta eikös meidän juuri pitäisi pienentää paisunutta julkista sektoria? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan