Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme. Jo pelkästään julkaisuluettelo on yhden sivun.
Jos et hae yliopistolle tai muuten tiedetöihin, julkaisuluettelo kannattaa typistää "27 vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua" tms.
Keskiverto rekryhenkilö ei valitettavasti ymmärrä julkaisuista yhtään mitään.
Niin, yliopistojen proffat sisällyttävät julkaisuluetteloihinsa usein sanomalehtien yleisönosastokirjoituksensakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei palkka nouse kuin työpaikkaa vaihtamalla.
ja etenkään se ei nouse vaihtamalla koko ajan ammattia, niin että missään ei oikeasti ehdi kehittyä hyväksi. Kuten 14 ammattia opiskelleen on ollut pakko tehdä.
Hyvä näppituntuma asiaa on se, että jos et saa puristettua osaamistasi yhteen sivuun, et hallitse tiivistämistä. Kaikki kyykkäkilpailujen 3 divarin parhaan pelaajan palkinnot ja Aku Ankan palkintotehtävistä saadut tunnustukset eivät ole juuri sen kyseisen paikan hakemisen kannalta niin oleellisia, että niitä olisi tarpeen painottaa jo hakuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Pari riviä. Osaava huippuammattilainen alallaan jo 38v.
Ansioluettelossasi on siis myös toinen lause ylläolevan lisäksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme. Jo pelkästään julkaisuluettelo on yhden sivun.
Jos et hae yliopistolle tai muuten tiedetöihin, julkaisuluettelo kannattaa typistää "27 vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua" tms.
Keskiverto rekryhenkilö ei valitettavasti ymmärrä julkaisuista yhtään mitään.
Niin, yliopistojen proffat sisällyttävät julkaisuluetteloihinsa usein sanomalehtien yleisönosastokirjoituksensakin.
Yleisönosastokirjoituksia en ole nähnyt.
Sen sijaan sanomalehdissä tai ei-tieteellisissä aikakausilehdissä julkaistuja artikkeleita ja kirjoituksia (Vieraskynät, ylänurkat, kolumnit, yms) kysytään akateemisessa julkaisuluettelossa kohdassa E: Suurelle yleisölle suunnatut julkaisut, joilla on yhteys hakijan tutkimustyöhön ja jos niillä on joku ismpi yhteys niin CV:ssä kohdassa 14. Tieteellinen ja yhteiskunnallinen vaikuttavuus.
Neljän työpaikan ja 43 vuoden jälkeen olen ollut eläkeukkona jo 20 vuotta. CV:een saisi varmasti merkittävät tiedot yhdelle sivulle, ettei tarvitsisi kenenkään turhia itsekehuja lueskella. Riippuu tietysti ihan siitä, minkälaista tirehtöörin tointa vielä höyrähtäisin hakemaan?
1rivi.samassa työpaikassa 15v ikäisestä asti.nyt ikää reilu 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Hyvä huomio. Moni työnantaja kiinnittää aukkoihin huomiota ja saattaa karsia aukolliset haastattelukierroksilta pois. Aukko voidaan tulkita myös negatiivisella tavalla. Aukottomuus kertoo työhaluista ja ahkeruudesta.
Tuo on vanhanaikaista ajattelua. Tuskin on työelämässä enää ketään aukkojen syynääjää. Eiköhän sen ikäluokan porukka ole jo eläkkeellä. Meille ainakin yliopistossa jo viime vuosikymmenellä korostettiin miten CV pitäis olla yhden sivun max. 2 sivua. Kaikki kyseisen työpaikan kannalta epärelevantti kokemus jätetään pois, koska muuten kukaan ei jaksa lukea niitä. Sivutolkulla pitkästä CV:stä ei kukaan jaksa etsiä ootko tehnyt kyseisen alan töitä, jos sinne on listattu kaikki kaupan kassat ja mansikanpoiminnat. Yleensä koko CV jätetään silloin kokonaan katsomatta. Niitä tulee niin paljon, ettei niitä ole aikaa syynätä ja etsiä sitä alan kokemusta kuin neulaa heinäsuovasta. Joskus viime vuosituhannella työelämä oli ehkä sen verran vähemmän kiiresitä, että moiseen syynäyshommaan oli jollain aikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole cv:tä koskaan kirjoittanut kun en ole koskaan tarvinnut sellaista mihinkään.
Ammatteja minulla on vain 14 joihin ammattipätevyys ja kaikista työkokemusvuosia , sanoisinko riittävästi.
Joskus olen kuvitellut , miten helppoa olisikaan olla työtön ja nauttia ilmaisesta yhteiskunnan tuesta ja elää kuin kuninkaalliset jotka saavat nauttia työtä tekevien ihmisten selkänahoista revityillä rahoilla sitä elitististä elämää, vailla huolen häivää mistään.
Elämää jossa saa kaiken mitä tarvitsee, tekemättä yhtään mitään.
Jos sulla on tarpeeksi työkokemusta neljääntoista ammattiin, olet siis jo eläkkeellä, mennyt töihin suoraan kansakoulusta ja lisäksi opiskellut kaikki nuo amis-ammatit oppisopimuksella, jotta sulla voi olla niistä myös muutama vuosi työkokemusta jokaisesta. Minä en pitäisi tuota minään huippu-urana, enkä edes ahker
Ei tullut sinulle edes mieleen, että ihminen voi ja kykenee tekemään eri työtä eri työpaikoissa ? Itse olen tehnyt 15 vuotta töitä välillä kahdessa, välillä kolmessakin eri työpaikassa. Olet hölmö jos kuvittelet, että vuorokauteen mahtuu vain 8 tuntia työaikaa. Itselleni 15-16 tunnin työpäivä on ihan normaalia. Koska sinua niin ahdistaa niin 2 työpaikassa olen ollut yhtäjaksoisesti 17 vuotta toisessa ja vasta 15 vuotta toisessa. Kokeile sinäkin joskus työn tekemistä ja lopeta se kelan rahoilla kitiseminen. 👍
2 riviä. Työuraa tulee ensi keväänä täyteen pyöreät 40 vuotta ja toisessa työpaikassa olen.
Vain työttömät tarvitsevat CV:tä.
Ja koska on työtön, on päivän selvää, että CV on niin paskaa täynnä, ettei sillä työpaikkaa ole saanut.
Miltä tuntuu olla niin paska ihminen,ettei kukaan palkkaa vaikka CV:ssä lukee.. amatimees??
Vierailija kirjoitti:
Ja koska on työtön, on päivän selvää, että CV on niin paskaa täynnä, ettei sillä työpaikkaa ole saanut.
Miltä tuntuu olla niin paska ihminen,ettei kukaan palkkaa vaikka CV:ssä lukee.. amatimees??
Olipa yksinkertaisesti päätelty. Myös opiskelijat ja valmistumassa olevat tarvii CV:tä. Samoin myös työpaikan vaihtajat eli ne jotka haluaa kehittyä urallaan eli päästä aina parempiin työpaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa yksinkertaisesti päätelty. Myös opiskelijat ja valmistumassa olevat tarvii CV:tä. Samoin myös työpaikan vaihtajat eli ne jotka haluaa kehittyä urallaan eli päästä aina parempiin työpaikkoihin.
Ne, jotka eivät tarvitse CV:tä ovat joko yrittäjiä tai junnaavat lopun ikäänsä jossakin entry-tason hommassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Hyvä huomio. Moni työnantaja kiinnittää aukkoihin huomiota ja saattaa karsia aukolliset haastattelukierroksilta pois. Aukko voidaan tulkita myös negatiivisella tavalla. Aukottomuus kertoo työhaluista ja ahkeruudesta.
Tuo on vanhanaikaista ajattelua. Tuskin on työelämässä enää ketään aukkojen syynääjää. Eiköhän sen ikäluokan porukka ole jo eläkkeellä. Meille ainakin yliopistossa jo viime vuosikymmenellä korostettiin miten CV pitäis olla yhden sivun max. 2 sivua. Kaikki kyseisen työpaikan kannalta epärelevantti kokemus jätetään pois, koska muuten
Itse karsin kyllä pois sellaiset, joilla on vähänkin pidempiä selittämättömiä poissaoloja työelämästä. Ei kotona lusmuilu ole sen coolimpaa nykypäivänä kuin aikaisemminkaan.
5 vuotta eläkkeelle. Verokortille tehtyä työhistoriaa n, 6 vuotta, viimeiset 21 vuotta työttömänä verokirja hommista omasta halusta.
Kaippa minä puoli sivua saisin lappuseen tekstiä, mm, peruskoulu, rippikoulu, autokoulu aliupseerikoulu, amis, yrittäjäkurssi, ensiapukurssi, tulityökurssi, työturvakurssi, ja jotain muutakin mitä en nyt muista, onhan noita kouluja käyty melekosesti, muttei tuo ihtesä kehuminen juuri minnuu kiinnostele.
"Itse karsin kyllä pois sellaiset, joilla on vähänkin pidempiä selittämättömiä poissaoloja työelämästä. Ei kotona lusmuilu ole sen coolimpaa nykypäivänä kuin aikaisemminkaan."
Huomaa, että et ole ollut nykyajan työelämässä. Ei siellä ole kellään aikaa tutkailla varttiakaan yhden hakijan CV:tä ja laskeskella vuosia yhteen, että ei kai siellä nyt varmasti ole yhtään aukkoa.
eri
Yritän pitää maksimissaan 5 x A3 kokoisena.