Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi, pidempÀÀ ei pidÀ tehdÀ. Olen pÀtkÀtyölÀinen ja minulla on kaksi eri koulutusta, jotka haluan molemmat siinÀ mainita. Työpaikkoja on karsittu aika paljonkin.
Miten te ilmotatte ettÀ CV ei ole tÀydellinen, siis ei ole kaikkia?
"Suattanna olla luppoaekoo vÀlilöissÀ"
Kaksi sivua. En halua tunkea mitÀÀn marginaaliin, siksi laitan kahdelle sivulle yhden sijaan.
TÀllÀ hetkellÀ taitaa olla 44 sivua. Olen alalla, missÀ pitÀÀ listata työnsÀ tuotokset yksityiskohtaisesti.
A4-sivua
CV:si
Opettele suomea.
Yksi sivu. Yritys aika, tehtÀvÀ.
TL;DR
PitÀÀ miettiÀ rekrytoijaa, joka kÀy lÀpi paljon hakemuksia. Olen johtotehtÀvissÀ ja takana on mm. hallituspaikka pörssiyhtiössÀ
CV pitÀÀ mahduttaa yhdelle sivulle, oli mikÀ kekkuli potkujenkerÀÀjÀ vaan. Ei kukaan työhonottaja lue pidempiÀ sepustuksia, ellei ole palkkaamassa jotain seli-seli-selittelijÀÀ selittelijÀksi.
Kolmen sivun "julkinen" tiivistetty CV ja sitten useampikymmensivuinen CV, jossa dokumentoitu kaikki. Julkaisuluettelo on erillinen useampikymmensivuinen liite.
Vierailija kirjoitti:
CV pitÀÀ mahduttaa yhdelle sivulle, oli mikÀ kekkuli potkujenkerÀÀjÀ vaan. Ei kukaan työhonottaja lue pidempiÀ sepustuksia, ellei ole palkkaamassa jotain seli-seli-selittelijÀÀ selittelijÀksi.
Riippuu paikasta. Jos hakee vaikkapa tutkimuslaitoksen johtajaksi tai professoriksi niin pitÀÀ olla jotain muutakin dokumentaatiota kuin pelkÀt nimikkeet. Sama nimike voi tarkoittaa eri paikassa hyvin eri tehtÀviÀ. SisÀltö ratkaisee.
mulla on ikÀÀ ja kokemusta. cv tiiviit 3 sivua. painotan aukottomuutta, koska tÀÀllÀ ulkomailla (paikallisilla ehdoilla) pitÀÀ ulkomaalaisen todistaa aktiivisuutensa ja kelpaaminen työntekijÀksi. onneksi töihin ei ole enÀÀ tarvinnut pahemmin hakea, vaan voi ammattilaisena pysyÀ pitempÀÀn ja vaihtaa puskaradion avulla, jos paljon parempi työ tarjolla.
0,5 sivua.
SiinÀ lukee kapseilla:
Olen paras. Turha katsoa muita lappuja.
Nimi ja puhelinnumero.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi, pidempÀÀ ei pidÀ tehdÀ. Olen pÀtkÀtyölÀinen ja minulla on kaksi eri koulutusta, jotka haluan molemmat siinÀ mainita. Työpaikkoja on karsittu aika paljonkin.
MinÀ olen lyhyet työsuhteet vain niputtanut jotenkin tyyliin:
2000-2020 XX tehtÀvistÀ työkokemusta 17 vuotta
Jos on enmmÀn kuin 1 sivu ei osaa kirjoittaa CV:tÀ. Ei ketÀÀn kiinnosta joku mansikanpoimintatyösuhde, joka kesti 2 viikkoa silloin kun olit 16 vee.
Yksi, yhdessÀ ja samassa firmassa 30 vuotta.
Oma akateeminen cv on rajoitettu 6 sivuun, painottuu siksi viimeisiin vuosiin. Julkaisuluettelossa on nyt 31 sivua, mukana vain referoidut lehtijulkaisut.
On paljon tosi hyviÀ, helppoja ja monipuolisia työtehtÀviÀ joista ei yksinkertaisesti kannata lÀhteÀ opiskelemaan. Esimieheksi kun usein vaaditaan korkeampi koulutus kuin vaikkapa ammattikoulu. Joillain aloilla tai työpaikoissa ei edes voi ns. edetÀ urallaan. SinÀ aikana mikÀ menisi opiskelemiseen kertyy työntekijÀlle lisÀÀ työkokemusta ja palkka nousee eikÀ tarvi ottaa lainoja jne... eikÀ tule uralla etenemisen mukanaan tuomaa stressiÀ ja vastuuta ym. Se on huono tietysti ettÀ suoraan koulusta tullee esimiehet ovat aika pihalla ja toistavat samat virheet kuin edeltÀjÀnsÀ ja niitÀ saa opastaa aika lailla. Monelle kuten itsellekin riittÀÀ hyvin se max. kahdeksan tuntia töitÀ pÀivÀssÀ, sitten ovi kiinni ja kotiin.