Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?

Vierailija
10.11.2021 |

Yksi sivu itsellĂ€ đŸ€”

Kommentit (589)

Vierailija
481/589 |
26.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmÀrrÀ nÀitÀ jotka on olleet samassa firmassa ja samassa tehtÀvÀssÀ (koska muutenhan eri tehtÀvÀnimikkeidenkin luetteleminen veisi tilaa, ja nÀmÀ vÀittÀvÀt kaiken mahtuvat yhdelle riville) x0 vuotta. Siis eikö teillÀ ole yhtÀÀn halua edetÀ tehtÀvissÀ, tai saada vaihtelua, tai ihan yksinkertaisesti tienata enemmÀn? Ovatko nÀmÀ samoja tyyppejÀ jotka valittavat pienistÀ palkoista, kun itse on jumitettu siihen ekaan, entry-level paikkaan vuosikymmeniksi? Miten kukaan jaksaa tehdÀ samaa hommaa vuosikymmeniÀ? En vaan voi kÀsittÀÀ.

On paljon tosi hyviÀ, helppoja ja monipuolisia työtehtÀviÀ joista ei yksinkertaisesti kannata lÀhteÀ opiskelemaan. Esimieheksi kun usein vaaditaan korkeampi koulutus kuin vaikkapa ammattikoulu. Joillain aloilla tai työpaikoissa ei edes voi ns. edetÀ urallaan. SinÀ aikana mikÀ menisi opiskelemiseen kertyy työntekijÀlle lisÀÀ työkokemusta ja palkka nousee eikÀ tarvi ottaa lainoja jne... eikÀ tule uralla etenemisen mukanaan tuomaa stressiÀ ja vastuuta ym. Se on huono tietysti ettÀ suoraan koulusta tullee esimiehet ovat aika pihalla ja toistavat samat virheet kuin edeltÀjÀnsÀ ja niitÀ saa opastaa aika lailla. Monelle kuten itsellekin riittÀÀ hyvin se max. kahdeksan tuntia töitÀ pÀivÀssÀ, sitten ovi kiinni ja kotiin.

Vierailija
482/589 |
26.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi, pidempÀÀ ei pidÀ tehdÀ. Olen pÀtkÀtyölÀinen ja minulla on kaksi eri koulutusta, jotka haluan molemmat siinÀ mainita. Työpaikkoja on karsittu aika paljonkin.

Miten te ilmotatte ettÀ CV ei ole tÀydellinen, siis ei ole kaikkia?

"Suattanna olla luppoaekoo vÀlilöissÀ"

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/589 |
26.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀytÀn letteriÀ.

Vierailija
484/589 |
26.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaksi sivua. En halua tunkea mitÀÀn marginaaliin, siksi laitan kahdelle sivulle yhden sijaan.

Vierailija
485/589 |
26.03.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ taitaa olla 44 sivua. Olen alalla, missĂ€ pitÀÀ listata työnsĂ€ tuotokset yksityiskohtaisesti. 

Vierailija
486/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

A4-sivua

CV:si

Opettele suomea.

Vierailija
487/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Alle puoli sivua.

Vierailija
488/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

10 sivua

Vierailija
489/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

8 tai enemmĂ€nkin nykyisin. 

Vierailija
490/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Yksi sivu. Yritys aika, tehtÀvÀ.

TL;DR

PitÀÀ miettiÀ rekrytoijaa, joka kÀy lÀpi paljon hakemuksia. Olen johtotehtÀvissÀ ja takana on mm. hallituspaikka pörssiyhtiössÀ

Vierailija
491/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

CV pitÀÀ mahduttaa yhdelle sivulle, oli mikÀ kekkuli potkujenkerÀÀjÀ vaan. Ei kukaan työhonottaja lue pidempiÀ sepustuksia, ellei ole palkkaamassa jotain seli-seli-selittelijÀÀ selittelijÀksi.

Vierailija
492/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kolmen sivun "julkinen" tiivistetty CV ja sitten useampikymmensivuinen CV, jossa dokumentoitu kaikki. Julkaisuluettelo on erillinen useampikymmensivuinen liite.

Vierailija
493/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV pitÀÀ mahduttaa yhdelle sivulle, oli mikÀ kekkuli potkujenkerÀÀjÀ vaan. Ei kukaan työhonottaja lue pidempiÀ sepustuksia, ellei ole palkkaamassa jotain seli-seli-selittelijÀÀ selittelijÀksi.

Riippuu paikasta. Jos hakee vaikkapa tutkimuslaitoksen johtajaksi tai professoriksi niin pitÀÀ olla jotain muutakin dokumentaatiota kuin pelkÀt nimikkeet. Sama nimike voi tarkoittaa eri paikassa hyvin eri tehtÀviÀ. SisÀltö ratkaisee.

Vierailija
494/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

mulla on ikÀÀ ja kokemusta. cv tiiviit 3 sivua. painotan aukottomuutta, koska tÀÀllÀ ulkomailla (paikallisilla ehdoilla) pitÀÀ ulkomaalaisen todistaa aktiivisuutensa ja kelpaaminen työntekijÀksi. onneksi töihin ei ole enÀÀ tarvinnut pahemmin hakea, vaan voi ammattilaisena pysyÀ pitempÀÀn ja vaihtaa puskaradion avulla, jos paljon parempi työ tarjolla.

Vierailija
495/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

0,5 sivua. 

SiinÀ lukee kapseilla:

Olen paras. Turha katsoa muita lappuja. 

Nimi ja puhelinnumero. 

Vierailija
496/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi, pidempÀÀ ei pidÀ tehdÀ. Olen pÀtkÀtyölÀinen ja minulla on kaksi eri koulutusta, jotka haluan molemmat siinÀ mainita. Työpaikkoja on karsittu aika paljonkin.

MinÀ olen lyhyet työsuhteet vain niputtanut jotenkin tyyliin:

2000-2020 XX tehtĂ€vistĂ€ työkokemusta 17 vuotta

Vierailija
497/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos on enmmĂ€n kuin 1 sivu ei osaa kirjoittaa CV:tĂ€. Ei ketÀÀn kiinnosta joku mansikanpoimintatyösuhde, joka kesti 2 viikkoa silloin kun olit 16 vee. 

Vierailija
498/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Yksi, yhdessÀ ja samassa firmassa 30 vuotta.

Vierailija
499/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oma akateeminen cv on rajoitettu 6 sivuun, painottuu siksi viimeisiin vuosiin. Julkaisuluettelossa on nyt 31 sivua, mukana vain referoidut lehtijulkaisut.

Vierailija
500/589 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

1

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi yksi kuusi