Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi, pidempää ei pidä tehdä. Olen pätkätyöläinen ja minulla on kaksi eri koulutusta, jotka haluan molemmat siinä mainita. Työpaikkoja on karsittu aika paljonkin.
Miten te ilmotatte että CV ei ole täydellinen, siis ei ole kaikkia?
"Suattanna olla luppoaekoo välilöissä"
Kaksi sivua. En halua tunkea mitään marginaaliin, siksi laitan kahdelle sivulle yhden sijaan.
Tällä hetkellä taitaa olla 44 sivua. Olen alalla, missä pitää listata työnsä tuotokset yksityiskohtaisesti.
A4-sivua
CV:si
Opettele suomea.
Yksi sivu. Yritys aika, tehtävä.
TL;DR
Pitää miettiä rekrytoijaa, joka käy läpi paljon hakemuksia. Olen johtotehtävissä ja takana on mm. hallituspaikka pörssiyhtiössä
CV pitää mahduttaa yhdelle sivulle, oli mikä kekkuli potkujenkerääjä vaan. Ei kukaan työhonottaja lue pidempiä sepustuksia, ellei ole palkkaamassa jotain seli-seli-selittelijää selittelijäksi.
Kolmen sivun "julkinen" tiivistetty CV ja sitten useampikymmensivuinen CV, jossa dokumentoitu kaikki. Julkaisuluettelo on erillinen useampikymmensivuinen liite.
Vierailija kirjoitti:
CV pitää mahduttaa yhdelle sivulle, oli mikä kekkuli potkujenkerääjä vaan. Ei kukaan työhonottaja lue pidempiä sepustuksia, ellei ole palkkaamassa jotain seli-seli-selittelijää selittelijäksi.
Riippuu paikasta. Jos hakee vaikkapa tutkimuslaitoksen johtajaksi tai professoriksi niin pitää olla jotain muutakin dokumentaatiota kuin pelkät nimikkeet. Sama nimike voi tarkoittaa eri paikassa hyvin eri tehtäviä. Sisältö ratkaisee.
mulla on ikää ja kokemusta. cv tiiviit 3 sivua. painotan aukottomuutta, koska täällä ulkomailla (paikallisilla ehdoilla) pitää ulkomaalaisen todistaa aktiivisuutensa ja kelpaaminen työntekijäksi. onneksi töihin ei ole enää tarvinnut pahemmin hakea, vaan voi ammattilaisena pysyä pitempään ja vaihtaa puskaradion avulla, jos paljon parempi työ tarjolla.
0,5 sivua.
Siinä lukee kapseilla:
Olen paras. Turha katsoa muita lappuja.
Nimi ja puhelinnumero.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi, pidempää ei pidä tehdä. Olen pätkätyöläinen ja minulla on kaksi eri koulutusta, jotka haluan molemmat siinä mainita. Työpaikkoja on karsittu aika paljonkin.
Minä olen lyhyet työsuhteet vain niputtanut jotenkin tyyliin:
2000-2020 XX tehtävistä työkokemusta 17 vuotta
Jos on enmmän kuin 1 sivu ei osaa kirjoittaa CV:tä. Ei ketään kiinnosta joku mansikanpoimintatyösuhde, joka kesti 2 viikkoa silloin kun olit 16 vee.
Yksi, yhdessä ja samassa firmassa 30 vuotta.
Oma akateeminen cv on rajoitettu 6 sivuun, painottuu siksi viimeisiin vuosiin. Julkaisuluettelossa on nyt 31 sivua, mukana vain referoidut lehtijulkaisut.
On paljon tosi hyviä, helppoja ja monipuolisia työtehtäviä joista ei yksinkertaisesti kannata lähteä opiskelemaan. Esimieheksi kun usein vaaditaan korkeampi koulutus kuin vaikkapa ammattikoulu. Joillain aloilla tai työpaikoissa ei edes voi ns. edetä urallaan. Sinä aikana mikä menisi opiskelemiseen kertyy työntekijälle lisää työkokemusta ja palkka nousee eikä tarvi ottaa lainoja jne... eikä tule uralla etenemisen mukanaan tuomaa stressiä ja vastuuta ym. Se on huono tietysti että suoraan koulusta tullee esimiehet ovat aika pihalla ja toistavat samat virheet kuin edeltäjänsä ja niitä saa opastaa aika lailla. Monelle kuten itsellekin riittää hyvin se max. kahdeksan tuntia töitä päivässä, sitten ovi kiinni ja kotiin.