Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
KÀytÀn kahta eri versiota CV:stÀ, ensimmÀinen on ns. one-pager jolla herÀtÀn potentiaalisen työnantajan mielenkiinnon. Jos halutaan tarkempaa tietoa ja historiaa, niin minulla on muistaakseni 4-sivuinen versio CV:stÀ olemassa.
YleensÀ laitan vain tuon yksisivuisen, koska suurimmassa osassa firmojen hakujÀrjestelmiÀ joudut kuitenkin kopioimaan laajan CV:si suoraan firman jÀrjestelmÀÀn, niin tarpeetonta sitÀ on enÀÀ sinne laittaa liitteenÀ.
Kaksi sivua. Jos työnantaja ei jaksa kahta sivua lukea, ei se sitten ole minun työnantajani muutenkaan.
10 sivua, jos kaiken kirjoittaisin. Jollei toisaalta laita kaikkea, kysellÀÀn. EttÀ olisitko ollut vankilassa tai perÀti lasta hoitamassa. On se edelleenkin ihan syvÀltÀ, ettÀ syyllistetÀÀn siitÀ, ettÀ lasta hoitaa kotona 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
43 vuotta samassa firmassa. Kansakoulun jÀlkeen tsupparina aloitin ja elÀkkeelle jÀin osastopÀÀllikön vakanssilta. Yksi sivu ja pari riviÀ.
Oot jÀÀnyt elÀkkeelle 58-vuotiaana. MitÀ sinÀ enÀÀ CV:llÀ teet?
HyvÀ CV on maksimissaan kaksi sivua.
TehtÀvÀt, jotka ovat oleellisia uuteen tehtÀvÀÀn haettaessa, avataan isommin - muut työkokemukset voi kirjata ranskalaisilla viivoilla.
ItsellÀ on ollut onni työskennellÀ pitkÀÀn kolmessa aiemmassa työpaikassa, nÀissÀ useammassa tehtÀvÀssÀ, ja kun hain nykyiseen toimeeni, avasin vain niitÀ työtehtÀviÀ enemmÀn.
HyvÀ CV on myös hyvin jÀsennelty ja oikeinkirjoitus kunnossa.
Mulla on ollut sama CV pohja kÀytössÀ vuodesta 2005 ja sillÀ olen saanut kolme uutta työpaikkaa, kunhan vain muokkasin sitÀ koskemaan juuri kulloinkin haettavaa tointa. Työhaastatteluihin olen nÀiden kolmen lisÀksi pÀÀssyt viisi kertaa. Samaa pohjaa on kÀyttÀnyt muutama ystÀvÀni (omilla tiedoillaan toki) ja saaneet hakemansa paikan.
SivumÀÀrÀ riippuu siitÀ teenkö akateemisen cv.n vai tavallisen työnhaku cv. Tavallinen cv on max. 2 sivua ja akateeminen on monta sivua.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jÀtÀtte työpaikkoja pois. YmmÀrrÀn, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistÀ, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssÀ parempi kuin tuollainen työpÀtkÀ?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
HyvÀ huomio. Moni työnantaja kiinnittÀÀ aukkoihin huomiota ja saattaa karsia aukolliset haastattelukierroksilta pois. Aukko voidaan tulkita myös negatiivisella tavalla. Aukottomuus kertoo työhaluista ja ahkeruudesta.
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ CV on maksimissaan kaksi sivua.
TehtÀvÀt, jotka ovat oleellisia uuteen tehtÀvÀÀn haettaessa, avataan isommin - muut työkokemukset voi kirjata ranskalaisilla viivoilla.
ItsellÀ on ollut onni työskennellÀ pitkÀÀn kolmessa aiemmassa työpaikassa, nÀissÀ useammassa tehtÀvÀssÀ, ja kun hain nykyiseen toimeeni, avasin vain niitÀ työtehtÀviÀ enemmÀn.
HyvÀ CV on myös hyvin jÀsennelty ja oikeinkirjoitus kunnossa.
Mulla on ollut sama CV pohja kÀytössÀ vuodesta 2005 ja sillÀ olen saanut kolme uutta työpaikkaa, kunhan vain muokkasin sitÀ koskemaan juuri kulloinkin haettavaa tointa. Työhaastatteluihin olen nÀiden kolmen lisÀksi pÀÀssyt viisi kertaa. Samaa pohjaa on kÀyttÀnyt muutama ystÀvÀni (omilla tiedoillaan toki) ja saaneet hakemansa paikan.
NÀin rekrytoivan esihenkilön nÀkökulmasta usein nÀkee yhdeltÀ istumalta, ettÀ minkÀikÀisestÀ hakijasta on kyse, vaikka henkilön ikÀ/hetu olisi peitetty. NimittÀin CV:ssÀ kÀytetty pohja useimmiten seuraa sitÀ, millainen on ollut CV trendi silloin kun kyseinen hakija on ollut ensimmÀisen kerran tosissaan työmarkkinoilla. Esimerkiksi 20 vuoden takaisissa CV-pohjissa toistuu komeasti se "olen dynaaminen persoona" -jargoni jne.
Kahteen sivuun olen tiivistÀnyt, vaikka vaikeaa onkin. Ei kukaan jaksa mitÀÀn romaania alkaa plÀrÀÀmÀÀn siinÀ vaiheessa, kun tehdÀÀn alkukarsintaa.
EnpÀ ole cv:tÀ koskaan kirjoittanut kun en ole koskaan tarvinnut sellaista mihinkÀÀn.
Ammatteja minulla on vain 14 joihin ammattipÀtevyys ja kaikista työkokemusvuosia , sanoisinko riittÀvÀsti.
Joskus olen kuvitellut , miten helppoa olisikaan olla työtön ja nauttia ilmaisesta yhteiskunnan tuesta ja elÀÀ kuin kuninkaalliset jotka saavat nauttia työtÀ tekevien ihmisten selkÀnahoista revityillÀ rahoilla sitÀ elitististÀ elÀmÀÀ, vailla huolen hÀivÀÀ mistÀÀn.
ElÀmÀÀ jossa saa kaiken mitÀ tarvitsee, tekemÀttÀ yhtÀÀn mitÀÀn.
Yhdelle sivulle typistettynÀ tÀrkeimmÀt tiedot, vanhimmat 90-luvun hommat jo pois jÀtettynÀ kun niillÀ ei ole enÀÀ mitÀÀn merkitystÀ.
Vierailija kirjoitti:
EnpÀ ole cv:tÀ koskaan kirjoittanut kun en ole koskaan tarvinnut sellaista mihinkÀÀn.
Ammatteja minulla on vain 14 joihin ammattipÀtevyys ja kaikista työkokemusvuosia , sanoisinko riittÀvÀsti.
Joskus olen kuvitellut , miten helppoa olisikaan olla työtön ja nauttia ilmaisesta yhteiskunnan tuesta ja elÀÀ kuin kuninkaalliset jotka saavat nauttia työtÀ tekevien ihmisten selkÀnahoista revityillÀ rahoilla sitÀ elitististÀ elÀmÀÀ, vailla huolen hÀivÀÀ mistÀÀn.
Jos sulla on tarpeeksi työkokemusta neljÀÀntoista ammattiin, olet siis jo elÀkkeellÀ, mennyt töihin suoraan kansakoulusta ja lisÀksi opiskellut kaikki nuo amis-ammatit oppisopimuksella, jotta sulla voi olla niistÀ myös muutama vuosi työkokemusta jokaisesta. MinÀ en pitÀisi tuota minÀÀn huippu-urana, enkÀ edes ahkeran työntekijÀn urana. PÀin vastoin, sun on ollut pakko aolla AIVAN SURKEA DUUNISSASI, jotta mikÀÀn ammatti ei ole jatkunut muutamaa vuotta ja työpaikkaa pitempÀÀn.
Yksi sivu jossa hÀdintuskin yhtÀÀn tekstiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on tarpeeksi työkokemusta neljÀÀntoista ammattiin, olet siis jo elÀkkeellÀ, mennyt töihin suoraan kansakoulusta ja lisÀksi opiskellut kaikki nuo amis-ammatit oppisopimuksella, jotta sulla voi olla niistÀ myös muutama vuosi työkokemusta jokaisesta. MinÀ en pitÀisi tuota minÀÀn huippu-urana, enkÀ edes ahker
Suomessa ei palkka nouse kuin työpaikkaa vaihtamalla.
Kolme sivua olisimutta lyhennÀn työpaikasta riippuen kahteen. Kannattaa tiivistÀÀ ne vÀhemmÀn tÀrkeÀt. Kukaan ei jaksa lukea kolmea.
Kaksi. Olen koettanut pistÀÀ yhdelle, mutta on sullotun nÀköinen silloin.
Pari riviÀ. Osaava huippuammattilainen alallaan jo 38v.