Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Käytän kahta eri versiota CV:stä, ensimmäinen on ns. one-pager jolla herätän potentiaalisen työnantajan mielenkiinnon. Jos halutaan tarkempaa tietoa ja historiaa, niin minulla on muistaakseni 4-sivuinen versio CV:stä olemassa.
Yleensä laitan vain tuon yksisivuisen, koska suurimmassa osassa firmojen hakujärjestelmiä joudut kuitenkin kopioimaan laajan CV:si suoraan firman järjestelmään, niin tarpeetonta sitä on enää sinne laittaa liitteenä.
Kaksi sivua. Jos työnantaja ei jaksa kahta sivua lukea, ei se sitten ole minun työnantajani muutenkaan.
10 sivua, jos kaiken kirjoittaisin. Jollei toisaalta laita kaikkea, kysellään. Että olisitko ollut vankilassa tai peräti lasta hoitamassa. On se edelleenkin ihan syvältä, että syyllistetään siitä, että lasta hoitaa kotona 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
43 vuotta samassa firmassa. Kansakoulun jälkeen tsupparina aloitin ja eläkkeelle jäin osastopäällikön vakanssilta. Yksi sivu ja pari riviä.
Oot jäänyt eläkkeelle 58-vuotiaana. Mitä sinä enää CV:llä teet?
Hyvä CV on maksimissaan kaksi sivua.
Tehtävät, jotka ovat oleellisia uuteen tehtävään haettaessa, avataan isommin - muut työkokemukset voi kirjata ranskalaisilla viivoilla.
Itsellä on ollut onni työskennellä pitkään kolmessa aiemmassa työpaikassa, näissä useammassa tehtävässä, ja kun hain nykyiseen toimeeni, avasin vain niitä työtehtäviä enemmän.
Hyvä CV on myös hyvin jäsennelty ja oikeinkirjoitus kunnossa.
Mulla on ollut sama CV pohja käytössä vuodesta 2005 ja sillä olen saanut kolme uutta työpaikkaa, kunhan vain muokkasin sitä koskemaan juuri kulloinkin haettavaa tointa. Työhaastatteluihin olen näiden kolmen lisäksi päässyt viisi kertaa. Samaa pohjaa on käyttänyt muutama ystäväni (omilla tiedoillaan toki) ja saaneet hakemansa paikan.
Sivumäärä riippuu siitä teenkö akateemisen cv.n vai tavallisen työnhaku cv. Tavallinen cv on max. 2 sivua ja akateeminen on monta sivua.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Hyvä huomio. Moni työnantaja kiinnittää aukkoihin huomiota ja saattaa karsia aukolliset haastattelukierroksilta pois. Aukko voidaan tulkita myös negatiivisella tavalla. Aukottomuus kertoo työhaluista ja ahkeruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä CV on maksimissaan kaksi sivua.
Tehtävät, jotka ovat oleellisia uuteen tehtävään haettaessa, avataan isommin - muut työkokemukset voi kirjata ranskalaisilla viivoilla.
Itsellä on ollut onni työskennellä pitkään kolmessa aiemmassa työpaikassa, näissä useammassa tehtävässä, ja kun hain nykyiseen toimeeni, avasin vain niitä työtehtäviä enemmän.
Hyvä CV on myös hyvin jäsennelty ja oikeinkirjoitus kunnossa.
Mulla on ollut sama CV pohja käytössä vuodesta 2005 ja sillä olen saanut kolme uutta työpaikkaa, kunhan vain muokkasin sitä koskemaan juuri kulloinkin haettavaa tointa. Työhaastatteluihin olen näiden kolmen lisäksi päässyt viisi kertaa. Samaa pohjaa on käyttänyt muutama ystäväni (omilla tiedoillaan toki) ja saaneet hakemansa paikan.
Näin rekrytoivan esihenkilön näkökulmasta usein näkee yhdeltä istumalta, että minkäikäisestä hakijasta on kyse, vaikka henkilön ikä/hetu olisi peitetty. Nimittäin CV:ssä käytetty pohja useimmiten seuraa sitä, millainen on ollut CV trendi silloin kun kyseinen hakija on ollut ensimmäisen kerran tosissaan työmarkkinoilla. Esimerkiksi 20 vuoden takaisissa CV-pohjissa toistuu komeasti se "olen dynaaminen persoona" -jargoni jne.
Kahteen sivuun olen tiivistänyt, vaikka vaikeaa onkin. Ei kukaan jaksa mitään romaania alkaa pläräämään siinä vaiheessa, kun tehdään alkukarsintaa.
Enpä ole cv:tä koskaan kirjoittanut kun en ole koskaan tarvinnut sellaista mihinkään.
Ammatteja minulla on vain 14 joihin ammattipätevyys ja kaikista työkokemusvuosia , sanoisinko riittävästi.
Joskus olen kuvitellut , miten helppoa olisikaan olla työtön ja nauttia ilmaisesta yhteiskunnan tuesta ja elää kuin kuninkaalliset jotka saavat nauttia työtä tekevien ihmisten selkänahoista revityillä rahoilla sitä elitististä elämää, vailla huolen häivää mistään.
Elämää jossa saa kaiken mitä tarvitsee, tekemättä yhtään mitään.
Yhdelle sivulle typistettynä tärkeimmät tiedot, vanhimmat 90-luvun hommat jo pois jätettynä kun niillä ei ole enää mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole cv:tä koskaan kirjoittanut kun en ole koskaan tarvinnut sellaista mihinkään.
Ammatteja minulla on vain 14 joihin ammattipätevyys ja kaikista työkokemusvuosia , sanoisinko riittävästi.
Joskus olen kuvitellut , miten helppoa olisikaan olla työtön ja nauttia ilmaisesta yhteiskunnan tuesta ja elää kuin kuninkaalliset jotka saavat nauttia työtä tekevien ihmisten selkänahoista revityillä rahoilla sitä elitististä elämää, vailla huolen häivää mistään.
Jos sulla on tarpeeksi työkokemusta neljääntoista ammattiin, olet siis jo eläkkeellä, mennyt töihin suoraan kansakoulusta ja lisäksi opiskellut kaikki nuo amis-ammatit oppisopimuksella, jotta sulla voi olla niistä myös muutama vuosi työkokemusta jokaisesta. Minä en pitäisi tuota minään huippu-urana, enkä edes ahkeran työntekijän urana. Päin vastoin, sun on ollut pakko aolla AIVAN SURKEA DUUNISSASI, jotta mikään ammatti ei ole jatkunut muutamaa vuotta ja työpaikkaa pitempään.
Yksi sivu jossa hädintuskin yhtään tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on tarpeeksi työkokemusta neljääntoista ammattiin, olet siis jo eläkkeellä, mennyt töihin suoraan kansakoulusta ja lisäksi opiskellut kaikki nuo amis-ammatit oppisopimuksella, jotta sulla voi olla niistä myös muutama vuosi työkokemusta jokaisesta. Minä en pitäisi tuota minään huippu-urana, enkä edes ahker
Suomessa ei palkka nouse kuin työpaikkaa vaihtamalla.
Kolme sivua olisimutta lyhennän työpaikasta riippuen kahteen. Kannattaa tiivistää ne vähemmän tärkeät. Kukaan ei jaksa lukea kolmea.
Kaksi. Olen koettanut pistää yhdelle, mutta on sullotun näköinen silloin.
Pari riviä. Osaava huippuammattilainen alallaan jo 38v.