Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?

Vierailija
10.11.2021 |

Yksi sivu itsellä 🤔

Kommentit (589)

Vierailija
561/589 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kovemman luokan pestejä haetaan, sitä yksityiskohtaisempi CV on. 2-3 sivua on tällöin normaali mitta.

Pikkunäteillä Canvoilla voi rakennella osaamispohjaisia sivun mittaisia tekeleitä alemman tason tehtäviin.

Vierailija
562/589 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 1-sivuinen versio, jossa on koulutukset ja työpaikat viimeisen 20 vuoden ajalta lyhyesti ilman aukkoja ja 2-sivuinen versio, jossa lisäksi mm. stipendit, tunnustukset ja tärkeimmät julkaisut. En ole listannut kesätyöpaikkoja, koska on riittävästi oman alan kokemusta.

Teen CV:n aina erikseen jokaista työnhakua tai muuta tarvetta varten. Julkaisut voi olla hyvä listata, jos ne liittyvät haettavaan paikkaan.

Stipendien ja tunnustusten luetteleminen saattaa joko huvittaa tai ärsyttää lukijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/589 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole CV:tä, ainoastaan dokumenttielokuva tähänastisesta elämästäni.

Vierailija
564/589 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko listanneet harrastuksia cv:seen?

Vierailija
565/589 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV on hyvä olla kuin auton huoltokirja. Eli ei aukkoja.

Ostin minäkin auton latviasta. Täysin aukoton huoltokirja.

Vierailija
566/589 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän toista sivua

Vierailija
567/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman menee toiselle sivulle. Alan työkokemusta 25 vuotta.

Olen nähnyt kaksi-sivuisen cv:n, työkokemus kolme vuotta, jossa oli eriteltynä omilla riveillään 10 vuotta aiemmin saadut yo-kirjoitusten tulokset. 

Tyyliin äidinkieli L

Pitlä matematiikka E

Vierailija
568/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän toista sivua. Kohta 30 vuotta olen ollut työelämässä ja melkoista taiteilua ollut työpaikkojen kanssa, kun pisimmät työsuhteet olleet 5, 6 ja 6 vuotta. Aina tullut yt-neuvottelut, jotka päättäneet työsuhteet tai työsuhteet ovat olleet määräaikaisia. Pisin määräaikaisuus 5 v 10 kk.  Tulee niistä sitten rivejä cv:hen.

Vierailija
569/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän toista sivua. Kohta 30 vuotta olen ollut työelämässä ja melkoista taiteilua ollut työpaikkojen kanssa, kun pisimmät työsuhteet olleet 5, 6 ja 6 vuotta. Aina tullut yt-neuvottelut, jotka päättäneet työsuhteet tai työsuhteet ovat olleet määräaikaisia. Pisin määräaikaisuus 5 v 10 kk.  Tulee niistä sitten rivejä cv:hen.

Ei niitä kaikkia ikivanhoja työkokemuksia ole pakko mukana kuljettaa. 

Vierailija
570/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 vuotta työelämässä ja koko ajan opiskelua työn ohessa. Ranskalaisiin viivoin A4:lle laitettuna 5 cm korkea pinkka paperia, jolla ei tee yhtään mitään. 

Vierailija
571/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 eli ei ole CV:tä.  

Vierailija
572/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös CV ikäni puolesta jo kolmesivuinen. Tähän mennessä se on ollut riittävän mielenkiintoinen, joten töitä on riittänyt. Haluaisin kyllä pelkistää sitä, mutta pelkään myös aukkoja. Lisäksi mukana on ammatillista osaamista vaativia työpätkiä eksoottisissa kohteissa, joista olen joutunut luopumaan itsestäriippumattomien (=puolison ura) muuttojen takia. Toisaalta haluan erilaisilla työtehtävillä ja aukottomuudella kertoa sopeutuvaisuudestanikin. Lisäksi "kansainvälisyyteen" ei aiemmin ollut pahemmin koulutusta, se näkyy muutoissani ja työllistymisessäni. Mitä sanoo rekryt? En valita, töitä on.

Vierailija
573/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi koska se on maksimi.

Vierailija
574/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?

Omani on 2 sivua. Olen 32. 

Mikä ihmeen aukko? Työkokemukset ja koulutukset listataan parhaasta huonoimpaan ja perään kesto. Esim. "Myyjä, Biltema 14 kk". Ei siinä mitään aukkoja synny.

Nämä listataan yleensä aikajärjestyksessä uusin ensin. Vanhempia, ei-relavantteja voi jättää tarvittaessa pois.

Vierailija
575/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sivu. 

Olen tiivistänyt siihen kaiken oleellisen, mitään uran alkuajan hanttihommia en ilmoita, vaan ainoastaan oman alani asiantuntijatyöt.

Vierailija
576/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5.

2 riviä. Toisella niistä vanhemmat ja puoluetausta.

Vierailija
577/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 A4 ja vain toiselle puolelle kirjoitettuna rivivälillä 1,5. - kuvakin mahtuu mukaan nuoruusvuosiltani ;)

T. nim.m. "kaiken nähnyt ja kokenut"

Vierailija
578/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 sivua, vaikka se on tiivistetty versio. Nyt on menossa viimeinen sivu, kun nykyisestä työstä voin jäädä eläkkeelle.

Vierailija
579/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on yhden sivun mittainen. Siinä vain kaikista oleellisin tieto: koulutus, työpaikat, erityisansiot, yhteystiedot. Itsellä valokuva vielä.

Kaikki muu kirjoitetaan hakemuskirjeeseen.

Vierailija
580/589 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

48 vuotta työelämässä ja koko ajan opiskelua työn ohessa. Ranskalaisiin viivoin A4:lle laitettuna 5 cm korkea pinkka paperia, jolla ei tee yhtään mitään. 

Joka ikistä asiaa ei cv:ssä tarvitse kertoa, vain ne tärkeimmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän