Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette osaa tiivistää työkokemusta yhdelle sivulle, ette todellakaan ole kykeneviä nykyajan työelämään.
Juuri näin. Hakemus yhdelle, CV toiselle. Se rekrytoija voi olla joku talouspäällikkö, joka katsoo ne 301 hakemusta oman työnsä ohessa. Ei hänellä ole resurssoituina aikaa romaaneille.
Ei nyt puhuta hakemuksesta vaan pelkästään cv:stä
Ei niin, mutta annoin silti yleisohjeen, että yksi sivu riittää molempiin ja pitää riittää. Pitää osata esittää ne tärkeimmät haetun työn kannalta myös siinä CV:ssä. Aika harva kai lähettää pelkkää CV:tä, ellei erikseen näin ole pyydetty?
Vähän toista sivua. Ja sillä sain kesällä työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette osaa tiivistää työkokemusta yhdelle sivulle, ette todellakaan ole kykeneviä nykyajan työelämään.
10-15 vuotta pätkätöitä ei välttämättä mene niin pieneen tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Hakemus yhdelle, CV toiselle. Se rekrytoija voi olla joku talouspäällikkö, joka katsoo ne 301 hakemusta oman työnsä ohessa. Ei hänellä ole resurssoituina aikaa romaaneille.
Niinhän siinä sanottiinkin, CV yhdelle sivulle. Vain yhdelle.
Vierailija kirjoitti:
43 vuotta samassa firmassa. Kansakoulun jälkeen tsupparina aloitin ja eläkkeelle jäin osastopäällikön vakanssilta. Yksi sivu ja pari riviä.
Nykyään eläkeläisillä on paljon muistisairauksia jo 70-vuotiaana. Se ei ole ihme kun samassa työpaikassa vaan oltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa minä hain rekry-firman kautta. Ne tekee sitä ihan työkseen. Hakemus oli sivun mittainen, cv vähän toista. Sain paikan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä boomereita täällä on? Te siis printattu työhakemuksia? 🤣😂😅
Onko tämä joku uusi tyyli printata hakemus itseensä? Kyllä ne hakemukset lähetetään nykyisin sähköpostilla ja vaikka täytettäisiin firman oma hakemussivu, CV laitetaan moneenkin liitteenä. Oon kyllä kuullut, että nykynuoret ei ymmärrä tekstinkäsittelystä, ilmeisesti ei, jos ei tiedä, että tiedostoissakin on sivuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä sanottiinkin, CV yhdelle sivulle. Vain yhdelle.
Otsikossa ei käsketty kirjoittaa hakemuksesta ollenkaan.
Yksi sivu.
Cv pitää olla kertasilmäyksellä luettavissa. Ei selattavissa.
Minulla olisi työpaikkoja ja cv:ssä mainittavia oleellisia asioita useammallekin sivulle mutta tylysti on pitänyt karsia. Lähinnä vanhimmasta päästä olen tiputtanut pois. Eivät ole kyselleet rekrytessä. Aina olen hakemani työpaikan saanut.
2 sivua, työkokemusta 39 vuotta
Ensimmäiset työpaikat pitänyt karsia pois, koska niillä ei ole enää suurta merkitystä ja koska cv ei saisi olla kahta sivua pidempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kun työpaikka on aina eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä boomereita täällä on? Te siis printattu työhakemuksia? 🤣😂😅
Ei firmoille mitään epämääräisiä sivuttomia tekstilipukkeita lähetellä netissäkään..
Itse lähetin png-muodossa, kun pyydettiin kuvallista cvtä. Meni todella pitkään visualisoida työni kuvina.
Vierailija kirjoitti:
Yksi sivu.
Cv pitää olla kertasilmäyksellä luettavissa. Ei selattavissa.
Minulla olisi työpaikkoja ja cv:ssä mainittavia oleellisia asioita useammallekin sivulle mutta tylysti on pitänyt karsia. Lähinnä vanhimmasta päästä olen tiputtanut pois. Eivät ole kyselleet rekrytessä. Aina olen hakemani työpaikan saanut.
Työnantaja ihmettelee aukkoja cv:ssä. Minulla oli 2 lapsen takia.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen asiantuntija, pyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kun työpaikka on aina eri.
Minulla on noin 20 eri työpaikkaa. Aina pitää opetella työtehtävät. Nyt on englanninkielinen asiakaspalvelu myös.
Vielä 30 vuotta työelämää jäljellä.
Jos minun eteen tuotaisiin 2 sivuinen CV, niin roskiin menisi hakemus. Ketään ei kiinnosta sellainen jaarittelu. Oleellista CV:ssä on:
-koulutus (ei siis lueteltu lukioita yms. tyhjänpäiväisyyksiä, vaan työn kannalta relevantti. yksi rivi usein riittää)
-työkokemus HAETTAVAN TYÖN KANNALTA - näistäkin lähinnä se tuorein/pari tuoreinta (ei kiinnosta pätkän vertaa jotkut kesätyöt tai osa-aikaiset siivojaan pestit joskus 15 vuotta sitten. Tähän menee maksimissaan pari riviä)
-osaaminen (kaikki osaa käyttää tietokonetta ja on hyviä toimimaan ryhmässä blaa blaa. jos sinulla on joku erityisosaaminen, mikä voisi auttaa hakemassasi työssä, niin semmoiset voi kertoa. max 2 riviä).
-muuta huomioitavaa (jos sinulla on 500 000 seuraajaa ig:ssä, niin se on ihan ok kertoa. siinähän voi vaivihkaa yritys saada näkyvyyttä)
Ei kenelläkään oikealla ammattilaisella ole tarvetta paisutella CV:tä. Se on lähinnä niiden hupia, kenellä ei oikeastaan ole osaamista mihinkään, mutta itse kuvittelevat olevansa tosi tärkeitä moniosaajia. Julkisen puolen metkuja, voisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun eteen tuotaisiin 2 sivuinen CV, niin roskiin menisi hakemus. Ketään ei kiinnosta sellainen jaarittelu. Oleellista CV:ssä on:
-koulutus (ei siis lueteltu lukioita yms. tyhjänpäiväisyyksiä, vaan työn kannalta relevantti. yksi rivi usein riittää)
-työkokemus HAETTAVAN TYÖN KANNALTA - näistäkin lähinnä se tuorein/pari tuoreinta (ei kiinnosta pätkän vertaa jotkut kesätyöt tai osa-aikaiset siivojaan pestit joskus 15 vuotta sitten. Tähän menee maksimissaan pari riviä)
-osaaminen (kaikki osaa käyttää tietokonetta ja on hyviä toimimaan ryhmässä blaa blaa. jos sinulla on joku erityisosaaminen, mikä voisi auttaa hakemassasi työssä, niin semmoiset voi kertoa. max 2 riviä).
-muuta huomioitavaa (jos sinulla on 500 000 seuraajaa ig:ssä, niin se on ihan ok kertoa. siinähän voi vaivihkaa yritys saada näkyvyyttä)
Ei kenelläkään oikealla ammattilaisella ole tarvetta paisutella CV:tä. Se on lähinnä niiden hupia, kenellä ei oikeastaan ole osaamista mihinkään, mutta itse kuvittelevat olevansa tosi tärkeitä moniosaajia. Julkisen puolen metkuja, voisi sanoa.
Helpon elämän eläneillä on vain 1 työpaikka, ovat yhden viikon kuukaudesta lomalla tai sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepas nyt ensin tämä ketju, niin saat hyviä ohjeita.
Hakemuksen liitteenä lähetettävän CV:n pitää mahtua yhdelle sivulle. Rekrytoija silmäilee hakemukset ensimmäisessä karsintavaiheessa hyvin pikaisesti, ja vain uusimmat ja tärkeimmät työt ja koulutukset kiinnostaa. Jos luetteloit joka nippelin, luettavuus kärsii ja joudut välittömästi nou-kasaan.
Olennaisen erottaminen epäolennaisesta on tärkeää oikeastaan kaikissa töissä, joten näytä, että osaat sen.
Missä puhutaan printtaamisesta? Sivuja ne on tietokoneellakin.