Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käyttäisin kiinteistönvälittäjää, jos haluan myydä kämppäni?

Vierailija
09.09.2006 |

Laki ainakin nykyään pistää myyjän korvaamaan, jos välittäjä töppii asuntokaupoissa, miksi siis käyttäisin kiinteistönvälittäjää? Olen elämässäni ostanut ja/tai myynyt jo 3 asuntoa. Ei niissä oikeastaan kummoista roolia ollut välittäjillä. Itse asiassa kahdessa kaupassa oli vähällä töpeksiä ja jouduttiin itse " puuttumaan" välittäjän hommiin. Ryhtyiskö itse myymään suoraan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä kävi napsimassa kuvat, teki ilmoitukset, hankki isännöitsijäntodistukset, järjesti näytöt, sopi tapaamiset, kauppasopimukset jne. Jos olisin laskenut tuntipalkkani + vielä se vapaa-ajan menetys jota ei rahalla voi korvata, niin ihan hintansa arvoista oli käyttää välittäjää.

Vierailija
2/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti asunnonmyyminen on aikamoista rumbaa ihan ilman sitäkin, että tarvitsisi itse vielä hankkia papereita ja järjestellä näyttöjä.

Välittäjä yleensä saa asunnosta myös paremman hinnan. Edellistä asuntoani myin ensin itse, eräs ostaja tarjosi 340 000 mk. En hyväksynyt tarjousta, tein vastatarjouksen, jota ostaja ei hyväksynyt. Loppujen lopuksi kun annoin asunnon välittäjälle myyntiin, tämä samainen tarjoaja osti asunnon 370 000 mk:lla, josta 12 200 meni välittäjän palkkioon. Sain siis kuitenkin enemmän rahaa asunnostani välittäjän palkkiosta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsojia kävi vaan muutama. Sitten antoi välitykseen, meni parissa viikossa hintaan 167 000. Siksi siis kiinteistövälittäjä..

Vierailija
4/4 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysimme muutamalta välitysfirmalta tarjouksen, totesimme, että välittäjää emme rupea rikastuttamaan (asunto oli ns. helppo myyntikohde). Laitoimme nettiin ja Hesariin ilmoitukset ja saimme asunnon myytyä sillä hinnalla mitä pyysimme, olisimme jopa saaneet enemmän mutta emme viitsineet ruveta kilpailuttamaan kahta ostajaehdokasta. Laskimme, että kulut olivat 0,5% välitysfirman parhaasta tarjouksesta.

Ainoa rasittava puoli oli se, että vaikka olimme laittaneet ilmoituksiin, että ei välittäjille, silti nämä hyväkkäät haistoivat helpon kaupan ja tunkivat näyttöihin ja soittelivat ja yrittivät saada toimeksiantoa, varmaan n. 20 eri välittäjää. Onneksi mies osaa olla aika ikävä ihminen ja sanoa suorat sanat tarvittaessa...

Eli jos tiedät, että asuntonne saa helposti myytyä ja olet suunnilleen selvillä sen asiallisesta hinnasta, koita ihmeessä ensin myydä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän