miksi nuoret naiset eivät hymyile
Aloitin ooiskelut viime syksynä ja luokallani ikähaarukka on aina 19-vuotiaasta reiluun nelikymppisiin. Asia mihin oon nyt kiinnittänyt huomiota on se, että iso osa näistä parikymppisistä kulkee naama mutrulla jatkuvasti. Tiedättekö sen sellaisen " olen liian cool hymyilemään ja mikään ei hetkauta minua"- ilmeen? Ymmärrän että teininä kuljettiin tollanen ilme päällä, mutta luulis sen pahimman angstin jo kadonneen. En tarkoita, että jatkuvasti pitää kulkea kestohymy naamalla, mutta todella kylmä kuva tulee näistä tyypeistä.
Kommentit (61)
No jospa sä vaikka tekisit jotain sellasta mikä sais hymyn kasvoille..?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin". Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen. [/quote] Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;)
[/quote]
Ei kommentti tosikoille ollutkaan. Ihanko noin vakavissaan otit? Ehkä se sarkasmin ymmärtäminen kehittyy vasta kaksikymppisenä...enkä muuten ole vielä viittäkympiä lähelläkään.
Katsopas muuten huviksesi katukuvaa, jossa nuoret naiset kävelevät: suurimmalla osalla on kännykkä edessään, ja katse tiukasti siihen peukaloiden tehdessä nopeaa liikettä. Leukamakkarat rutussa. Hymyillä eivät voi edes tutttujen tullessa vastaan, kun eivät heitä näpyttelyltään huomaakaan. Ja onhan se selfie-touhu aika noloa, kun siihen koetetaan olla oikein sexyjäkin...
[/quote]
Joo kuule ihan samalla tavalla ne miehetkin näpyttelee älylaitteitaan, mutta tässä on katsos taas se kysymyksessä, että naisten pitäisi nähtävästi palvella miehiä hymyilemällä, eikä miesten tartte tehdä mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:03"]
Siis anteeksi MITÄ? Naisten pitäisi hymyillä miesten mieliksi? Hymyileekö miehet itse esimerkillisesti ensin? No EI TODELLAKAAN! Joo olen nuori, kaunis nainen, enkä tosiaan aio alkaa miesten iloksi ja mielihyväksi hymyilemään. Yleensä katson poispäin niin, etteivät edes näe naamaani, koska en halua antaa muille sellaista, mitä eivät itsekään anna minulle. HYI OLKOON, millaista tytöttelyä täällä taas.
[/quote]
Samaa olin tulossa kirjoittamaan! Näyttäkäähän miehet itse esimerkkiä, jos kerta hymyjä haluatte. Joku nynnymies täällä kirjoittelee, vaikkei itsekään uskalla hymyillä niille naisille, vahtaa vain, hymyileekö ne.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin". Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen. [/quote] Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;) [/quote] Tosikkomaisesta suhtautumisestasi huomaa nuoren ikäsi, vaikket sitä olisi erikseen maininnut. [/quote] Heh, voi sitä tosikkomaisuudeksikin kutsua! Kommenttisi vaan sai taas tajuamaan sen, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä naiivimmaksi ja itsepäisemmäksi hän muuttuu:) asioista ei oteta selvää, vaan jauhetaan sitä omaa mantraa hammasta purren:)
[/quote]
Kyllä teinin kanssa väittely on todella turhauttavaa. Kun ei ymmärrä niin ei... viimeinen kommentti on aina tuo "ota selvää". Ota itse.
fakta noiden älyluurien kanssa on se (ihan laajasti selvitettynä)että se vaikutta huonolla tavalla ihmisen ryhtiin, lihaksistoon, ilmeisiin, sosiaalisten tilanteiden tajuun, sekä heikentää luonnollista kykyä ymmärtää ihmisten ilmeiden kytköstä tunteisiin. Omakuva vääristyy median photoshopattujen kuvien vääristämänä. Terveellisten elämäntapojen huonontuminen on pahentumaan päin, puhumattakaan moraalin ja kurin löystymisestä. Ja uhreina on aina vaan nuoremmat: esiteinit "kauppaa"itseään Tinderissä ja pahimmillaan pikkulapset ei osaa enää leikkiäkään ilman ohjausta, kun pitäisi olla jokin peli tabletilla. Kysy vaikka eli (ota selvää) päiväkodeista, siellä tämä leikkikyvyn puute näkyy jo. Tämä sukupolvi, joka nyt jo kahden vanhoista alkaen elävät vahvaa digitaalista elämää, ovat ihan ulalla elämästä, terveistä tunteista ja kädentaidoista kunhan sinunkaan 17-vuoden ikään pääsevät.
Idioottimainen aloitus jälleen kerran.
Ketään ei voi pakottaa hymyilemään, sillä hymy kuvastaa sisäistä tunnetilaa. Olin itse nuorena niin kipsissä, etten kyennyt hymyilemään. Minua sitten pidettiinkin ylpeänä, ylimielisenä ja vittumaisena. Luuletko ap, että lisäsi halua hymyillä?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin". Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen. [/quote] Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;)
[/quote]
Ei kommentti tosikoille ollutkaan. Ihanko noin vakavissaan otit? Ehkä se sarkasmin ymmärtäminen kehittyy vasta kaksikymppisenä...enkä muuten ole vielä viittäkympiä lähelläkään.
Katsopas muuten huviksesi katukuvaa, jossa nuoret naiset kävelevät: suurimmalla osalla on kännykkä edessään, ja katse tiukasti siihen peukaloiden tehdessä nopeaa liikettä. Leukamakkarat rutussa. Hymyillä eivät voi edes tutttujen tullessa vastaan, kun eivät heitä näpyttelyltään huomaakaan. Ja onhan se selfie-touhu aika noloa, kun siihen koetetaan olla oikein sexyjäkin...
[/quote]
Joo kuule ihan samalla tavalla ne miehetkin näpyttelee älylaitteitaan, mutta tässä on katsos taas se kysymyksessä, että naisten pitäisi nähtävästi palvella miehiä hymyilemällä, eikä miesten tartte tehdä mitään.
[/quote]
Naisiako varten niitä "sexyjä" huulet mutrussa -selfieitä napsitaan joka kulmalla, vielä kun vähän tilssivakoakin saisi samaan kuvaan:D Tai hei, belfie on vielä parempi! Median välityksellä niitä miehiä vasta palvellaankin!
Ei niiden tarvitse koska ovat halutuimpia naisia. Samoin rikkaat miehet voivat haistattaa koko maailmalle ja silti se on polvillaan ja haarat auki heille
Tässä maassa jos on liian hymyilevä nuori nainen niin heti on kaikki hullut ja vanhat ukot kimpussa.Luulevat että Se hymyily on heille.Siksi kävelen monesti naama mutrussa,pysyy kaiken maailman pöljät kauempana eikä ota kontaktia.
Siis mitä! Miehet haluaa et naiset hymyiliski joskus eikä olis niin kopean näkösiä? Voi kamalaa. En itekään oo mikään neiti aurinkoinen mut ymmärrän kyllä et hymy kaunistaa naamaa, eikä ollu kyse mistään kestohymystä, miks pitäis sen enempää olla joku kestokikkelikään otsassa?
Ei mitään yrmy miehiäkään jaksa kauaa katella.
Kenen vika oli että olit kipsissä kenen vika on nykyyään vittumaisuutesi? Syy muualla ja kostoelää..
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:24"]
Tässä maassa jos on liian hymyilevä nuori nainen niin heti on kaikki hullut ja vanhat ukot kimpussa.Luulevat että Se hymyily on heille.Siksi kävelen monesti naama mutrussa,pysyy kaiken maailman pöljät kauempana eikä ota kontaktia.
[/quote]
Se on kyllä totta että jos hymyilee niin jotkut reppanamiehet ottaa sen heti kiinnostuksen merkkinä.
Etkö selviä reppana miehistä? Seli seli. Reppanoita maailman selkä puolillaan. Ihan hyvä sinänsä näkee miehetkin sisäisen reppanasi ja osaa tosimiehet vältellä tällaisia tapauksia
Tämäkin on miesten kulta-aikaa. Netti vaan auki, ja kuvia tunkee joka tuutista. On selfietä hymyllä, seksikkäällä ilmeellä, tissejä, persusta, haaraa, säärtä...ihan mitä vaan haluaa nähdä, kun hövelit neidot ja herrat niitä itsestään nettiin auliisti latailee. Eli mitä saisi olla, ap? Kyllä hymyillä osataan, mutta ei paljonkaan irl, joten nettiin vaan katselemaan.
Koko tämä selfie-belfie-face-hössötys on ihan suolesta jo, ja sinne vedetään vakavasti otettavuus niin monelta nuorelta naiselta kuin mieheltäkin.
En hymyile, koska hymyillessäni nenästäni tulee samanlainen kuin Nuuskamuikkusella. Oiva sateensuoja.
Muista että sinä osaat pilata tehokkaasti omasi ja muidenkin päivän.. Sellaista päivää ei ole jota et osaisi muuttaa negatiiviseksi.. tähän tuo aloittaja tarkoittaa.. kukaan muu ei pakota sitä ilmettä naamallesi kukaan muu ei pakota reagoimaan negatiivisesti!!
Miehen vika vai??
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin". Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen. [/quote] Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;) [/quote] Tosikkomaisesta suhtautumisestasi huomaa nuoren ikäsi, vaikket sitä olisi erikseen maininnut. [/quote] Heh, voi sitä tosikkomaisuudeksikin kutsua! Kommenttisi vaan sai taas tajuamaan sen, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä naiivimmaksi ja itsepäisemmäksi hän muuttuu:) asioista ei oteta selvää, vaan jauhetaan sitä omaa mantraa hammasta purren:)
[/quote]
Kyllä teinin kanssa väittely on todella turhauttavaa. Kun ei ymmärrä niin ei... viimeinen kommentti on aina tuo "ota selvää". Ota itse.
fakta noiden älyluurien kanssa on se (ihan laajasti selvitettynä)että se vaikutta huonolla tavalla ihmisen ryhtiin, lihaksistoon, ilmeisiin, sosiaalisten tilanteiden tajuun, sekä heikentää luonnollista kykyä ymmärtää ihmisten ilmeiden kytköstä tunteisiin. Omakuva vääristyy median photoshopattujen kuvien vääristämänä. Terveellisten elämäntapojen huonontuminen on pahentumaan päin, puhumattakaan moraalin ja kurin löystymisestä. Ja uhreina on aina vaan nuoremmat: esiteinit "kauppaa"itseään Tinderissä ja pahimmillaan pikkulapset ei osaa enää leikkiäkään ilman ohjausta, kun pitäisi olla jokin peli tabletilla. Kysy vaikka eli (ota selvää) päiväkodeista, siellä tämä leikkikyvyn puute näkyy jo. Tämä sukupolvi, joka nyt jo kahden vanhoista alkaen elävät vahvaa digitaalista elämää, ovat ihan ulalla elämästä, terveistä tunteista ja kädentaidoista kunhan sinunkaan 17-vuoden ikään pääsevät.
[/quote]
Hei kalkkis, tää ei ollut ketju missä voi purkaa vihaansa älypuhelimiin, vaan oli tarkoitus puhua hymyilemisestä! Unohtuiko kokonaan kun piti taas niin suu vaahdossa tulla vauhaamaan sitä omaa mantraa;)
Minulla on sen mallinen suu, että se näyttää ns. lepotilassa hymyilevältä. Olen joutunut ihan erikseen opettelemaan nyrpeän ilmeen, koska en prkl soikoon ikinä, siis IKINÄ, saanut olla julkisella paikalla rauhassa. Aina oli joku tunkemassa seuraan ja kyselemässä ja pyytämässä treffeille tai kinuamassa röökiä tai kerjäämässä rahaa tai muulla tavalla häiritsemässä. Nykyään saan olla rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:25"]
Kenen vika oli että olit kipsissä kenen vika on nykyyään vittumaisuutesi? Syy muualla ja kostoelää..
[/quote]
Siis oliko tämä vastaus mulle (27)? Syy hymyilemättömyyteen oli vaikea lapsuus, mutta vittumainen en ollut silloin enkä nyt. Vaikka syyt olikin muualla, niin vain minä itse pystyin vaikuttamaan siihen, että nykyään hymykin irtoaa. Hyvin menee. :)
En vaan ymmärrä tuollaista asennetta, että meidän pitäisi muita miellyttääksemme tehdä milloin mitäkin, ikään kuin omalla kustannuksellamme. Pelkkä hymykin voi olla ongelmaiselle ihmiselle yllättävän paljon energiaa vievä asia.
Viestini siis on: antakaa ihmisten olla rauhassa, sillä kaikki ei liity teihin!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:58"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin". Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen. [/quote] Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;) [/quote] Tosikkomaisesta suhtautumisestasi huomaa nuoren ikäsi, vaikket sitä olisi erikseen maininnut. [/quote] Heh, voi sitä tosikkomaisuudeksikin kutsua! Kommenttisi vaan sai taas tajuamaan sen, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä naiivimmaksi ja itsepäisemmäksi hän muuttuu:) asioista ei oteta selvää, vaan jauhetaan sitä omaa mantraa hammasta purren:) [/quote] Kyllä teinin kanssa väittely on todella turhauttavaa. Kun ei ymmärrä niin ei... viimeinen kommentti on aina tuo "ota selvää". Ota itse. fakta noiden älyluurien kanssa on se (ihan laajasti selvitettynä)että se vaikutta huonolla tavalla ihmisen ryhtiin, lihaksistoon, ilmeisiin, sosiaalisten tilanteiden tajuun, sekä heikentää luonnollista kykyä ymmärtää ihmisten ilmeiden kytköstä tunteisiin. Omakuva vääristyy median photoshopattujen kuvien vääristämänä. Terveellisten elämäntapojen huonontuminen on pahentumaan päin, puhumattakaan moraalin ja kurin löystymisestä. Ja uhreina on aina vaan nuoremmat: esiteinit "kauppaa"itseään Tinderissä ja pahimmillaan pikkulapset ei osaa enää leikkiäkään ilman ohjausta, kun pitäisi olla jokin peli tabletilla. Kysy vaikka eli (ota selvää) päiväkodeista, siellä tämä leikkikyvyn puute näkyy jo. Tämä sukupolvi, joka nyt jo kahden vanhoista alkaen elävät vahvaa digitaalista elämää, ovat ihan ulalla elämästä, terveistä tunteista ja kädentaidoista kunhan sinunkaan 17-vuoden ikään pääsevät. [/quote] Hei kalkkis, tää ei ollut ketju missä voi purkaa vihaansa älypuhelimiin, vaan oli tarkoitus puhua hymyilemisestä! Unohtuiko kokonaan kun piti taas niin suu vaahdossa tulla vauhaamaan sitä omaa mantraa;)
[/quote]
Jos osaat lukea tuon tekstin, löytänet siitä vahvan yhteyden hymyilemättömyyteen. Ilmeettömyys, tunne-elämän vammaisuus ja sosiaalisten tilanteiden taidottomuus ON paljolti digitaalistumisen seurausta. Et siitä nyt minnekään pääse. Ymmärrän kyllä että sitä on aika vaikeaa myöntää, kuten riippuvaisuuksiaan ylipäätään.
:)