miksi nuoret naiset eivät hymyile
Aloitin ooiskelut viime syksynä ja luokallani ikähaarukka on aina 19-vuotiaasta reiluun nelikymppisiin. Asia mihin oon nyt kiinnittänyt huomiota on se, että iso osa näistä parikymppisistä kulkee naama mutrulla jatkuvasti. Tiedättekö sen sellaisen " olen liian cool hymyilemään ja mikään ei hetkauta minua"- ilmeen? Ymmärrän että teininä kuljettiin tollanen ilme päällä, mutta luulis sen pahimman angstin jo kadonneen. En tarkoita, että jatkuvasti pitää kulkea kestohymy naamalla, mutta todella kylmä kuva tulee näistä tyypeistä.
Kommentit (61)
En mä ainakaan hymyile jos ei hymyilytä.
Resting bitch face. Kärsin itse samasta, sori! Oon oikeesti ihan kiva.
Just niinhän mä kirjotin. Ei vaan yleensäkin ihmettelen tätä vallitsevaa trendiä, tätä näkee kaikkialla aivan valtavasti. Mua ei haittaa jos mulle ei hymyillä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:41"]Resting bitch face. Kärsin itse samasta, sori! Oon oikeesti ihan kiva.
[/quote] bitchy resting face;)
Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin".
Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen.
Vaikuttaa kans paljon millä linjalla opiskelet. Siis toi ala
Olen huomannu täysin saman asian ulkomailta suomeen muuttaneena
Kyllä mä hymyilen paljon ja herkästi jopa tuntemattomille JOS ne itsekkin ottaa katsekontaktin muhun
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin".
Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen.
[/quote]
Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;)
Ei ole vain nuorten naisten "ongelma". Katsokaapa esim. eduskunnan täysistuntoa. 200 edustajaa naama norsun v*****a.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin". Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen. [/quote] Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;)
[/quote]
Tosikkomaisesta suhtautumisestasi huomaa nuoren ikäsi, vaikket sitä olisi erikseen maininnut.
Liikaa paineita. Ei jaksa olla iloinen.
En usko että on kyse mistään teini angstista tai coolina olemisesta, nuorilla naisilla on usein kovia paineita, huolia monella elämän osa-alueella, huono itsetunto jne...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:47"]Nyky(teini)naiset ei osaa hymyillä, koska katse ja naama on kokoajan alaviistoon älypuhelimen näyttöön päin. Tästä asento-ongelmasta oli uutinenkin, että se vaikutta jo kasvojen luhaksistoon ja kaulan&leuan "makkaroihin". Jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie. Tosielämä ei osaa enää naurattaa tai viihdyttää, kun sosiaaliset tilanteet on nykyään suurilta osin digitaalisena. Tämä vaikuttaa paljon käytökseen. [/quote] Mä veikkaan sun olevan 50v nainen, joka ei oikein edes ole perehtynyt asiaan josta äsken kirjoitti kommentin:) Voin sanoa olevani 17v, ja varmasti näprään kännykkää pitkin päivää, mutten kuitenkaan kuulu näihin joiden koko elämä on puhelimessa. Myönnän, heitäkin on, mutta ehkä yksi sadasta nuoresta. "jonkinlainen virne koetetaan vääntää vasta kun otetaan selfie" Naureskelitko pitkäänkin itseksesi tälle vitsikkäälle sutkautuksellesi?:) Tiedät itsekin ettei se pidä paikkaansa. "tosielämä ei osaa enää naurattaa" tietääkseni tässä puhuttiin siitä, ettei nuoret aikuiset hymyile, kun vain ovat. Siis eihän kännykän käyttö liity mitenkään siihen millaisessa ilmeessä lepuutan kasvojani? Siis miksi mä ylipäätään hymyilisin jatkuvasti, se se vasta creepyä olisi. Sanonpahan vaan, sä et vaan voi väittää tuollaista että kännykän takia tosielämä ei osaa enää naurattaa:D cmon, kuulostaakin aivan naurettavalta:) Itseasiassa juurikin kommenttiasi lukiessa pisti hymyilyttämään;)
[/quote]
Tosikkomaisesta suhtautumisestasi huomaa nuoren ikäsi, vaikket sitä olisi erikseen maininnut.
[/quote]
Heh, voi sitä tosikkomaisuudeksikin kutsua! Kommenttisi vaan sai taas tajuamaan sen, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä naiivimmaksi ja itsepäisemmäksi hän muuttuu:) asioista ei oteta selvää, vaan jauhetaan sitä omaa mantraa hammasta purren:)
Sen lisäksi se joka hymyilee yritetään kiusata murjoittamaan muiden mukana.. Toisenkin ilo on pahasta..ja enimmäkseen naiset tätä harrastavat, mutta myös miehet.
Siis anteeksi MITÄ? Naisten pitäisi hymyillä miesten mieliksi? Hymyileekö miehet itse esimerkillisesti ensin? No EI TODELLAKAAN! Joo olen nuori, kaunis nainen, enkä tosiaan aio alkaa miesten iloksi ja mielihyväksi hymyilemään. Yleensä katson poispäin niin, etteivät edes näe naamaani, koska en halua antaa muille sellaista, mitä eivät itsekään anna minulle. HYI OLKOON, millaista tytöttelyä täällä taas.
Ainakin itse tuon ikäisenä suojelin itseäni hymyilemättömyydellä. Kun ei hymyile, saa olla rauhassa. Ja kun hymyilet, kaikenlaiset ei-toivotutkin henkilöt lähestyvät.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:54"]
[/quote]
Ei kommentti tosikoille ollutkaan. Ihanko noin vakavissaan otit? Ehkä se sarkasmin ymmärtäminen kehittyy vasta kaksikymppisenä...enkä muuten ole vielä viittäkympiä lähelläkään.
Katsopas muuten huviksesi katukuvaa, jossa nuoret naiset kävelevät: suurimmalla osalla on kännykkä edessään, ja katse tiukasti siihen peukaloiden tehdessä nopeaa liikettä. Leukamakkarat rutussa. Hymyillä eivät voi edes tutttujen tullessa vastaan, kun eivät heitä näpyttelyltään huomaakaan. Ja onhan se selfie-touhu aika noloa, kun siihen koetetaan olla oikein sexyjäkin...
Jaa pitäisi tekohymyä pitää että sinua miellyttää? Miksi hymyillä jos ei hymyilytä.