Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuukautiset ovat muuttuneet 40+ jälkeen?

Vierailija
03.01.2015 |

Onko tässä kohta jo vaihdevuodet lähellä? Kuukautiset muuttuivat n. vuosi sitten runsaammiksi, mutta nyt on pari viimeistä kertaa ollut vastavuoroisesti huomattavan niukkoja. Mitä tää nyt on? Onko teillä kuukautiset muuttuneet (ja miten?) sen jälkeen kun olette täyttäneet 40? Enteileekö tämä jotain tulevaa? Joko on alettava pelätä kuumia aaltoja tms? Jotenkin alkanut vaivata tämä asia, kertokaa kokeneemmat.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muuttuneet. Saattaa tiputella viikon ennenkuin varsinaisesti alkaa. Kunnon vuotopäiviä vain pari. Kierto on lyhentynyt, kivut huomattavasti lisääntyneet. Tuntuu, että menkat on koko ajan, joko tulossa tai menossa. Ja myös ovulaatio on tosi kipeä.

Vierailija
2/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelua on itsellänikin nykyään paria päivää ennen. Uutena piirteenä on myös tullut erittäin paha olo suunnilleen ovulaation aikoihin, luulen aina että nyt iski raju vatsatauti. Jonkun ajan päästä kuitenkin helpottaa. Vanhuusko tässä nyt sitten on tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiseni muuttuivat noin nelikymppisenä.

Aiemmin kuukautiset kestivät 4-5 päivää. Alkoivat tiputellen, kaksi vuotispäivää, jonka jälkeen niukkaa tiputteluvuotoa.

Nykyään kaksi ensimmäistä päivää vuoto on lähes hallitsematon. Sen jälkeen kolme päivää on rauhallisempaa.

Vierailija
4/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen = ap

Vierailija
5/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, hemmetti. Olen 50v.

Vierailija
6/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 45 ja noin vuoden verran on kierto lyhentynyt 28 päivästä 26 päivään. Yhtäkkiä sitten tulikin melkein 3kk:n tauko, kun menkkoja ei ollut lainkaan ja kun tulivat, olin tosi kipeä. Minullakin 2 ekaa päivää ovat ihan kauheita, menee paketillinen super-tamponeja niiden aikana. Sen jälkeen pari-kolme niukkaa vuotopäivää. Ennen menkat kestivät kolme päivää.

Vierailija
7/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa on tullut selkeitä vaihdevuosioireita? Vai onko täällä pelkkiä teinejä tähän aikaan palstalla?

Ap

Vierailija
8/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään 48 v.

Vierailija
9/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 46 eikä minulla ole kuukautiskierto tai kuukautiset muuttuneet vielä mitenkään. Äidillläni alkoi suht aikaisin vaihdevuodet; hänellä oli hormonikierukka. Itselläni ei ole koskaan ollut hormonaalista ehkäisyä ja luulen, että siksi kierrossani ei ole taphtunut vielä mitään muutosta.

Vierailija
10/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin hormonikierukka 37v ja sen jälkeen ei oo ollu vuotoja ollenkaan. Nyt olen 48v eikä vielä oireita vaihdevuosista.

Vierailija
11/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 ja kierto on hieman lyhentynyt. Ennen oli lähes tarkasti 28 vrk, nyt saattaa olla 25-27. Ei muuta muutosta toistaiseksi.

Vierailija
12/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käytti parikymppisenä muutaman vuoden pillereitä, mutta ne eivät oikein sopineet. Sittemmin en ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä. Kuukautiset alkoivat kun olin 11-vuotias, lieneekö aikaisella alulla tekemistä näiden aikaisten häiriöiden kanssa.

Ap

Vierailija
13/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36v niukentui. Nyt on pari runsaampaa vuotopäivää, muuten selviää pikkuhousunsuojilla. Sain lapsen vielä 41v, nyt ikää seuraavaksi 46v. Loppuisivat jo. Ovis on kipeämpi.

Vierailija
14/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain nelivitosena alkoi kierto lyhentyä ja tuli kuumia aaltoja öisin. Ryntäsin gynelle ja hankin reseptin hormoninkorvaushoidolle, mutta sitten en uskaltanutkaan aloittaa, kun luin niistä mahdollisista sivuoireita.

Meni viisi vuotta ihan ok, vain kierto oli entisen 30 pv:n asemesta 21 pv. Sitten oli yksi kesä, kun menkat oli kokonaan pois, ei muita oireita. Taas palautui ennalleen, kunnes nyt edelliset menkat tuli lokakuussa, sitten ei mitään. Ei myöskään vv-oireita. Vähän kyllä v***ttaa, että tästäkö se mummoutuminen nyt alkaa, mutta kun ei tässä muuta vaivaa ole olut, niin paskaakos tuosta.

Vierailija
15/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42-vuotias ja reilun vuoden aikana kuukautiset ovat olleet huomattavan kivuliaita ja runsaita. Tosin olen myös lopettanut e-pillerit samoihin aikoihin.

Vierailija
16/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään eivät ole muuttuneet vaan ovat aika samanlaiset kuin 30 vuotta sitten niiden alkaessakin. Tulevat lähes päivän tarkkuudella, kestävät viisi päivää - hormonaalinen ehkäisy tietenkin aikanaan sotki kuvioita, mutta nyt steriloituna kaikki vakiintui taas.

Vierailija
17/17 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 45-vuotiaasta alkaen kierto on lyhentynyt, noin 25 pv ja vuoto on voimakkaampaa. Nyt olen 53v ja vasta ehkä vuoden verran on ollut pidempiä välejä. Nyt on ollut 3 kk väliä ja elän toivossa, että nyt ne loppuisi. Ei muita merkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän