Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yö lastenkodissa kallis kuin loistohotellissa!

Vierailija
26.01.2015 |

Lastensuojelun sijaishuolto käy kalliiksi julkiselle taloudelle. Lastenkotibisnes saa hinnoitella palvelunsa iloisesti - yö lastensuojelyksikössä maksaa vähintään 300 euroa. Lokakuun liike kertoo tuoreessa jutussaan myös vuosihinnat. On tavallista, että lapsi asuu laitoksessa useita vuosia. Tässä linkki Lokakuun liikkeen juttuun, jossa eri yritysten hinnat ovat paljastavasti esillä:

Lastenkotien hinnasto

Nämä ovat Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunkien maksamia hintoja. Olisipa jännä tietää mitä muut kaupungit pulittavat... Espoo, Vantaa ja Kauniainen muodostavat yhdessä suuren tilaajan, joten yritykset rokottanevat pienempiä ostajia rohkeammin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa bisnestä! Erinomainen tuotto pääomalle. Eikä tarvitse pelätä bisneksen hiipuvan, kun mammatkin on aina sitä mieltä, että sijoitus on aina lapselle se parempi vaihtoehto.

Vierailija
2/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä laitokset vuokralla jollain ns samalla entä onko samat vuokran-antajat? Loistavaa on vaan pesämunaa ja suhteita vaatii. Todennäköisesti joku hyväveli puhallus jolla rahastetaan.. esitetään kyllä hyväntekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote] No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori [/quote] Koska emme saa vaate-, tai hygieniarahoja itsellemme, niin joudun tosta mun 1,30e päiväbudjetista jotenkin repimään rahat ruokaan (laitoksella saa aamupalan, mutta koulun yms takia se jää ainoaksi ruuaksi laitoksella), vaatteisiin ja hygieniatarvikkeisiin. t. laitosnuori

[/quote]

Eikö lastenkodissa tarjota koululaisille lainkaan välipalaa tai illallista? Saatteko viikonloppuinakin vain aamupalan?

Vierailija
4/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sijaiskodissa, ja se vasta kusetusta olikin. Sijaisvanhemmat saavat korvauksen ja ylläpitokorvauksen lapsista. Mulle ne osti liian isoja vaatteita kirpputorilta (olin pienikokoinen, ja he ostivat esim. kun olin 11v 13-14 vuotiaiden kokoja, oli hankala liikkua niissä kun vastasin muutenkin kooltani n 9 vuotiasta.) ja niitäkin todella harvoin,omilla oli kunnon vaatteet. En myöskään saanut harrastaa, vaikka käsittääkseni sossun pitäisi korvata tuostakin jotain. Siteiden käyttöä valvottiin, enkä saanut käyttää isoimpia siteitä vaikka kuukautiseni olivat todella runsaat. Muistaakseni yläasteelta asti jouduin itse ostamaan hygieniatuotteeni 5 euron viikkorahalla, josta maksoin myös puhelinlaskuni.
13 vuotiaana menin kesätöihin, josta he ottivat rahat "säästöön", sain ne kyllä kun muutin pois.
Paskimmalta tuntui se, että heidän omat lapsensa saivat kyllä kaiken mitä halusivat. Syntymäpäiväni sattuivat vielä olemaan samaanaikaan kun heidän omilla lapsillaan, ja sain aina selkeästi paljon halvemmat lahjat ja lahjat joilla en tehnyt yhtään mitään.

Olin itse töissä eräässä nuorisokodissa, ja siellä oli hyvin asiat nuorilla. Saivat tietyn summan esim hiuksiin kuukaudessa, ja jos säästivät muutaman kk saivat esim hiustenpidennykset. Myös talvitakkeihin oli joka vuosi hyvät rahat etc. Kävivät ulkomaillakin.

Olisin halunnut laitoseen itse, harmittaa että sijaisvanhemmat pelottelivat luulemaan niiden olevan hirveitä paikkoja. Enkä siis ollut ongelmalapsi tms, vanhempani kuolivat autokolarissa.

Vierailija
5/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivää usein on että palveluntarjoajat ovat veroparatiisi firmoja. Olisiko tässä toisin?

Vierailija
6/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote] No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori [/quote] Koska emme saa vaate-, tai hygieniarahoja itsellemme, niin joudun tosta mun 1,30e päiväbudjetista jotenkin repimään rahat ruokaan (laitoksella saa aamupalan, mutta koulun yms takia se jää ainoaksi ruuaksi laitoksella), vaatteisiin ja hygieniatarvikkeisiin. t. laitosnuori

[/quote]

Eikö lastenkodissa tarjota koululaisille lainkaan välipalaa tai illallista? Saatteko viikonloppuinakin vain aamupalan?

[/quote]

Tarjotaan, mutta minulla on erikoistilanne. Pääsen vissiin joskus tässä muuttamaan omaan asuntoon, ehkä v2016, ja koska olen ollut niin kiltisti niin saan mennä vapaammin. En pystyisi edes olemaan laitoksella päiväsaikaan tietyistä syistä johtuen...

t. laitosnuori

Vierailija
7/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:30"]

Näillä laitosnuorilla vaan on usein tapana joko valehdella tai liioitella joten ihan en nyt usko että näin huonosti asiat olisi että uutta hammasharjaa ei saisi.

[/quote]

Tupakkaan on useimmilla varaa, euron hammasharjaan sitten ilmeisesti ei.
[/quote]

En ole ikinä polttanut ainuttakaan tupakkaa, en maistanut kertaakaan alkoholia, koskenut huumeisiin, eikä poissaolijakaan koulusta ole ollut enää pariin vuoteen.

t. laitosnuori

Vierailija
8/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote] No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori

[/quote]

Mitä sun sosiaalityöntekijä on sanonut, kun oletettavasti olet kertonut hänelle tuosta tilanteesta?
[/quote]

Ovat ärähtäneet ohjaajille, että viikkorahaa pitää nostaa ja hygieniajutut hommata, mutta sana sanaa vastaan. Mitään ei tapahdu, pelkkää sananhelinää.

t. laitosnuori

Vierailija
9/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]

Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori

[/quote]

No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi?
[/quote]

En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa.

t. laitosnuori
[/quote]

Joojoo. Itsellä pari frendiä laitoksessa ja kummasti maksavat mallikansiosta lähtien ja ratsastukset. Mitäs se kansiokin, 500€? Monet vetävät röökiäkin askin päivässä niin kyllä se maksetaan laitoksen antamasta viikkorahasta :) En ihmetelekkään, että maksaa kun saavat kallista tavaraa.

Vierailija
10/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"]

[/quote]

[/quote]

Tarjotaan, mutta minulla on erikoistilanne. Pääsen vissiin joskus tässä muuttamaan omaan asuntoon, ehkä v2016, ja koska olen ollut niin kiltisti niin saan mennä vapaammin. En pystyisi edes olemaan laitoksella päiväsaikaan tietyistä syistä johtuen...

t. laitosnuori
[/quote]

Lopeta nyt tuo valehteleminen

Vierailija
11/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:30"]

Näillä laitosnuorilla vaan on usein tapana joko valehdella tai liioitella joten ihan en nyt usko että näin huonosti asiat olisi että uutta hammasharjaa ei saisi.

[/quote]

[/quote]

En ole ikinä polttanut ainuttakaan tupakkaa, en maistanut kertaakaan alkoholia, koskenut huumeisiin, eikä poissaolijakaan koulusta ole ollut enää pariin vuoteen.

t. laitosnuori
[/quote]

Sitten tuhlaat muuhun rahat. Tiedän, että laitos kustantaa vaikka mitä ja laitatte haisemaan rahat leffaan ja muuhun. Ei tule sympatiaa, laitoksessa jos oikeasti olet niin ongelma nuori olet myös.

Vierailija
12/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempienhan ne hammasharjat pitäis maksaa...:D vanhemmat saa matkakorvaukset, ruokarahat vkl, maksetaan hakemiset/viemiset jne:D miksi lastenkodissa tai "laitoxes" pitäis olla yliopistokoulutettuja? Yleensä työ on ruuanlaittoa, kuskaamista, ulkona olemista jne. Eli perusarkea. Lapsi saa siis ammattilaisen 24/7, vaatteet, harrastukset, matkat, viikkorahat, hygieniatuotteet jne. Valtio maksaa koulun, erityiopetuksen, avustajan, vanhempien huoltajuuskiistat, psykan kontaktit, yksityisellä lääkärillä käynnin tarvittaessa, terapian, lääkkeet... Mitä muuta vielä? Lastenkotiin päästään, ei jouduta. Se on ainoa mahd saada näistä lapsista yhteiskuntaan normaaleja veronmaksajia, harvoin onnistuu. Sitähän voi kaikki entiset laitosnuoret laittaa oman pytingin pystyyn ku saa hyvin rahaa ja on niin helppoa ja kannattavaa. Siinä kohtaa kun pitäs alkaa paisia hommia vaan tulee se muiden syyttely ja oma kyvyttömyys yleensä vastaan.

Vierailija
13/54 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeton raapustus tuo yllä oleva "laatikko" aikuisenko? Pesämuna veroparatiisi ja HYVÄVELIKERHO.. kuullostaa ihan punk bändiltä saa lainata.. Eli keskustelu on jo pidemmällä tuosta kerrotko onko firmasi veroparatiisi firma ja kenen kanssa sovit saunassa välistävedosta? Muuta syytä en kirjoitukselle näe.

Vierailija
14/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset toimii lapsia kohtaan tällai, että vaan rahaa haluu? Mun kaveri oli perhekodissa ja sillä oli sielä kanssa ihan ankeeta. :/

Vierailija
15/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lastenkodissa ole useita koulutettuja työntekijöitä ja lääkäreitä, terapeutteja. Ei kai ne nyt mitään ilmaisia ole. Eli miten hitossa loistohotellin yö voi maksaa yhtä paljon, kun siellä ei ole tarjolla näitä palveluita??

Vierailija
16/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä lääkärin hommaa hoida sairaanhoitaja, nuorten kanssa on bodaava lähihoitaja tai muuntokoulutettu amk sosionomi. Ei noissa mitään yliopistoväkeä ole, ehkä pääkonttorissa on.

Vierailija
17/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö niiden lasten koteihin voisi antaa apua jos kerran rahaa valtiolla riittää? Kouluissa tarvittaisiin enemmän kuraattoreja ja erityisopeja, mielenterveyspalveluhin on pitkät jonot, miksi niihin ei laiteta enemmän rahaa? Karseeta!

Vierailija
18/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:30"]

[/quote]

Vierailija
19/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:30"]

[/quote]

[/quote]

Ääliö. 

Vierailija
20/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote] No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori

[/quote]

Mitä sun sosiaalityöntekijä on sanonut, kun oletettavasti olet kertonut hänelle tuosta tilanteesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi