Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa olet nipo/vanhanaikainen? -peukutusketju

Vierailija
10.11.2021 |

Palstalla usein irvaillaan, jos joku on jonkun asian suhteen nipo, tiukkapipoinen, vanhanaikainen tai jotenkin tarkka. Minkä asian suhteen sinä olet nipo? Onko joku nykyisin tavallinen käyttäytymistapa sinulle aivan mahdoton, etkä osaa koskaan kuvitella toimivasi niin (vaikka joillekin toisille se olisi ok)? Yksi aihe per viesti. Peukku ylös = kyllä, oon asian suhteen yhtä nipo. Peukku alas = en ole asian suhteen nipo, tää olisi mulle ok.

Jos eroaisimme, en voisi koskaan aloittaa seurustelusuhdetta mieheni sukulaisen tai ystävän kanssa (toisen ketjun perusteella ilmeisen monelle tämä olisi ok).

Ap

Kommentit (256)

Vierailija
221/256 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomiohuoraaminen on yksi vanhimman ammatin muoto. Puhun näistä sarasiepoistarosannoustajamuista jotka paljaallavartalollaan tienaavat.

Tätä totuutta ei saa sanoa, oli p oistettu.

😂

Ovat mielestäni ennemminkin kuin vanhanajan ovelta ovelle-kattilakauppiaat kaikkine tuotteineen joita markkinoivat.

Vierailija
222/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytään ei tulla hattu päässä. Ei vaikka joisit kahvit Abc:llä.  Toistan: Ruokapöytään EI tulla hattu päässä. (minua ei kiinnosta miten kallis lippahattusi tai piposi on tai kuinka se nyt vaan kuuluu sun persoonaas)

Hautajaisiin ei mennä minihameessa (aikuinen sukulaiseni esiintyi näin äitinsä hautajaisissa). Vuokrakämppä siivotaan kunnolla pois muuttaessa.

Tupakoijat:  Älä jätä röökitumppeja kylässä käydessäsi pihaan tai edes yritä kätkeä niitä hiekkaan/kukkapenkkiin/ portaiden alle.

Penskat: Kun vanhempasi ovat kutsuneet kummin syntymäpäivillesi, tulet tervehtimään ja kiität mahdollisesta lahjasta sekä istut edes kymmenen minuuttia kummien seurassa ennen kuin menet pelaamaan tietokoneellasi.

Poikamiehet ja peräkammarin pojat: Kun tulet illanviettoon seurustelevan, aviossa tms. kaverisi luokse ja tyttöystävä, vaimo on paikalla, on kohteliasta tervehtiä emäntää reippaasti, kysellä kuulumiset ja tuoda   vaikka kahvipaketti, kuin että yrität luikahtaa  kaljapussi kourassa sohvannurkkaan istumaan ja mutisemaan isännän kanssa (ja ihmettelemään mielessäsi miksi täällä on nyt  niin erilaista kuin silloin amis-aikoina).

Ole kohtelias ovikelloasi pimputtavalle jehovan-todistajalle. Hän ei tarkoita pahaa. Älä ryhdy väittelemään tai kiroilemaan.  Sanot lyhyesti ja korrektisti ennen kuin suljet oven: "Kiitos, mutta tällä kertaa en tunne kiinnostusta aiheesenne." 

Nämä vanhanaikaisuudet ovat melkoisen helppoja toteuttaa omassa elämässä, älä siis epäröi noudattaa niitä.

Kiitos.

Lapsia ei nimitellä penskoiksi. Sellainen on typerää ja ilkeää.

Jehoville kannattaa sanoa, että laittakaa osoitteeni mieleen, ei tarvitse tulla toiste. Toimii.

Meillä itä-Suomessa lapsia on sanottu iät ja ajat penskoiksi, jopa pennuiksi. Sitä ei ole koskaan missään nimessä koettu typeränä tai ilkeänä nimittelynä.

Muistan lapsuudessani 70-luvulla, kun eräs emäntä sanoi penskojaan lapsiksi. Sitä ihmeteltiin takana päin, olihan "lapsi" jotenkin herraskainen ja kirjakielinen ilmaus. 

Tuo jehoville "laittakaa osoitteeni mieleen, ei tarvitse tulla toiste"  sanominen on taas mielestäni typerää ja ilkeää.

Penska ja emäntä ovat inhottavia sanoja.

Minun mielestäni toisten kotirauhan rikkominen uskontokaupittelulla on törkeää. Paljon pahempi kuin pyytää pysymään pois vartiotornineen.

Lie sinusta penska ja emäntä inhottavia sanoja mutta me täällä itäisessä Suomessa (esim. Taivalkosken alueelta etelään päin Savon ja pohjois-Karjalan tietämille)  emme loukkaannu niistä ja käytämme niitä itsekin. Meille ne ovat aivan neutraaleja sanoja. Esim. minulla on maalaistalo ja navetta, olen siis tämän talon emäntä. Em. sanat eivät ole siis meille mitään p- ja e-sanoja, joita ei uskaltaisi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen kesäisin 2T moposkootterillani joka on 18 vuotta vanha.

Vierailija
224/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kas tässä muutama:

Suurista uutisista (vakava sairastuminen, kuolema, syntymä, avioituminen, muutto ym.) ei tiedoteta teksti- tai muullakaan viestillä, vaan kasvokkain tai puhelimessa.

Voin sanoa, että kun perheessä tulee vaikka kuolema, sitä on ihan rikki. EI todellakaan jaksa henkilökohtaisesti soitella kymmenille sukulaisille heti paikalla. 

Eikä myöskään synnytyslaitoksella jaksa eikä halua soittaa henkilökohtaisesti joka ihmiselle, joka perheeseen kuuluu.

Omat veljet ilmoittivat lastensa syntymästä viestillä ja kuvalla, ja hyvin kelpasi.

Tule nykyaikaan tai hyväksy se, että sinulle ei kerrota mitään.

No, ihan hyvin on kerrottu tähänkin asti, mutta älä huoli, sinun ei jatkossakaan tarvitse kertoa minulle mitään.

Vierailija
225/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aamukahvin kotona aina oikeasta kahvikupista. Se on Villeroy et Bochin nätti Old Luxenburg kuppi.

Vierailija
226/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeakielisyydestä ei tingitä.

Vierailija
227/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon aamukahvin kotona aina oikeasta kahvikupista. Se on Villeroy et Bochin nätti Old Luxenburg kuppi.

Toivottavasti tuo oli oikeasti vain kirjoitusvirhe?

Ei kai kukaan luule, että maan nimi on Luxenburg eikä Luxemburg?

Vierailija
228/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä etten salli kunniaani loukattavan

Vierailija
229/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin aktiivinen käyttö, en oo vaihtanu nykyaikasempaa instaan tai tik tokiin

Vierailija
230/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipo iski, kun tv-viihdettä on p*llujen perusteella kumppania valitseva lesbo :D

Vierailija
231/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka syödään suu kiinni, ei puhuta ruoka suussa, ei maiskuteta ruokaa syödessä, ei juoda samanaikaisesti kun ruokaa on suussa.  Juomaa ei kulauteta äänekkäästi kurkkuun ja ei missään nimessä röyhtäillä ruokailun aikana eikä nenää niistetä servettiin. 

Vierailija
232/256 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvihetki on rauhoittumista ja nautiskelua varten ja kahvi juodaan posliinisesta kahvikupista.

Kahvia ei ryystetä muovikantisesta pahvimukista bussipysäkille juostessa.

Vierailija
233/256 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla neitsyt.

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla ehdottoman rehellinen ja luotettava.

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla nuori ja kaunis.

Noista en joustanut pätkääkään ja kaikki toteutuivat.

Ja mies ei saa olla kalju, lihava, pienimunainen, lyhyt, kouluttautumaton, ruma, hedelmätön, köyhä eikä tyhmä, kuten sinä.

Sorry, mutta en ole miehesi. Olet näköjään kuitenkin löytänyt täsmälleen omaa tasoasi vastaavan miehen. Onnittelut siitä.

Minä taas olen tuuheatukkainen, normaali/lihaksikas, sopivamunainen, normaalin pituinen, akateemisesti koulutettu, ihan komea, muutama lapsi jo siitetty, hyvätuloinen ja fiksu.

Vierailija
234/256 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhanaikainen sen suhteen että ei petä puolisoa ja on miesten ja naisten hommia, mutta saa mieskin touhuta keittiössä ja hoitaa kotia sekä lapsia.

Haluan mennä naimisiin salaa, sekä hoitaa kodin ja lapset.

Vierailija
235/256 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on perustettu yhteinen koti ja hankittu yhteiset lapset, niin minusta ei pitäisi erota. Siis totta kai väkivalta, toisen päihdeongelma tai jos toinen vain rakastuu johon kuhun muuhun ja lähtee, ovat järkeviä syitä erota. Mutta tylsistyminen, leipiintyminen, toiseen ärsyyntyminen, suhteen urautuminen, joku yksittäinen syrjähyppy tai ihastuminen... Mun mielestä silloin vaan sinnitellään ja puhutaan, ehkä aika usein joudutaan myös hyväksymään se, että vuosikymmenten aikana suhde nyt kerta kaikkiaan muuttuu. Mutta ei erota. Ei ainakaan, jos lapset asuvat vielä kotona.

Vierailija
236/256 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vanhanaikainen siinä, että viehätyn aika stereotypisen maskuliinisista miehistä. Ja olen siis koulutettu nainen ja iloinen feministi, ymmärrän kyllä täysin keskustelun sukupuolistereotypioista ja siitä, että mieskuva on hyvin yksiulotteinen jne.

Mutta silti, mun on mahdotonta kuvitella itseäni esimerkiksi hyvin pienikokoisen ja hintelän miehen vierelle, ja mun mielestä on todella viehättävää, jos mies on toimelias, ottaa ns. leaderin roolin, avaa mulle ovet, tuo kukkia, hoitaa hommat ja korjaa asiat... Tykkään katsoa myös maskuliinisia urheilulajeja kuten rugbya. 

Vierailija
237/256 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuoli ei ole yhdyntää varten, vaan siihen on olemassa vagina. Tämähän on itsestäänselvä fakta, josta lääketiede vaikenee tiedätte kyllä miksi, siitä huolimatta että terveyshaitat ovat merkittäviä.

Vierailija
238/256 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydästä noustaan vasta, kun kaikki ovat syöneet. Pöydästä noustessa kiitetään ruoasta.

Vierailija
239/256 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pyhittää lepopäivän. Pyykkikone ei käy pyhäisin eivätkä muutkaan koneet (ruohonleikkuri, sirkeli, moottorisaha...). Jumala  on tarkoittanut yhden päivän lepoon.

Vierailija
240/256 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä saikuttamista. Tällä en tarkoita lääkärin määräämää sairauslomaa vaan sitä että ollaan aina muutaman viikon välein saikulla mahataudin ym. takia. Ihan kuin muut uskoisivat, että aikuisella voi olla mahatauti kolmen viikon välein ja se kestää melkein viikon. Jos noin usein on mahasta kipeä pitää mennä lääkäriin, eikä pyytää palkallista vapaata lähiesimieheltä, joka on ihan vietävissä. Saikuttaminen on työnantajalta varastamista ja työkavereiden hyväksikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän